دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبتهای پس از کاشت مو / بایدها و نبایدهای پس از جراحی پیوند مو

بایدها و نبایدهای پس از جراحی پیوند مو

ریزش مو و طاسی از جمله عواملی هستند که زیبایی ظاهری افراد را تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهند. برای مقابله با این مشکل کاشت مو طبیعی بهترین راه حل ممکن محسوب می‌شود؛ زیرا می‌توان به یک ظاهری طبیعی و البته دائمی رسید؛ اما برای اینکه بتوان یک کاشت مو موفقیت آمیزی را انجام داد باید برخی پارامترهای مهمی را در نظر گرفت. در هر عمل جراحی هر چقدر که انتخاب پزشک متخصص و نحوه‌ی عمل دارای اهمیت است، مراقبت‌های قبل و بعد از آن نیز مهم بوده و تأثیر زیادی روی نتیجه‌ی کار دارد. در صورتی که فرد، نکات مراقبتی را بعد از کاشت مو رعایت نکند، ممکن است احتمال بروز عوارض جانبی را افزایش دهد، بنابراین بهتر است قبل از انجام کاشت مو نکات مراقبتی لازم را از پزشک متخصص زیبایی خود دریافت کنید و برای افزایش ماندگاری و مشاهده سریع نتایج به دستورالعمل های مراقبت بعد از کاشت مو بپردازید.

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، همچنین کاشت ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.

اهمیت مراقبت پس از کاشت مو

انتخاب پزشک و روش مناسب برای عمل پیوند تأثیر چشمگیری در به دست آمدن نتایج مورد نظر دارد. در صورتی که وی فرد مناسب یا روش مناسبی را برای انجام کاشت و ترمیم مو انتخاب نکرده باشد ممکن است با عارضه‌های مختلف و خطرات جدی مواجه شود که در ادامه به برخی از عارضه‌هایی که ممکن است توسط پزشک کم تجربه حین و بعد از پیوند مو ایجاد شود اشاره می‌کنیم:

  1. خونریزی گسترده در ناحیه بانک مو
  2. عفونت‌های شدید
  3. تورم زیاد و طولانی مدت پوست سر
  4. کبودی در اطراف چشم‌ها
  5. پوسته پوسته شدن ناحیه بانک مو یا ناحیه دریافت کننده
  6. بیحسی در نواحی تحت درمان عمل
  7. خارش زیاد
  8. التهاب وسیع و شدید
  9. ریزش ناگهانی موهای پیوند زده شده
مراقبت از موهای پیوند شده

مجموعه راهکارها و توصیه‌های لازم قبل از کاشت

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

مراقبت های پس از کاشت مو

قطعاً هر پزشکی در جلسه مشاوره، از اهمیت‌ مراقبت ‌های پس از کاشت مو با شخص صحبت خواهد کرد و توصیه‌های لازم را به طور کامل ذکر می‌کند. مهمترین نکات مراقبتی بعد از پیوند طبیعی مو عبارتند از:

  1. یکی از مهم‌ترین مراقبت ‌های لازم پس از انجام کاشت موی طبیعی، رعایت نکات لازم به هنگام استحمام می‌باشد که اهمیت بسیار زیادی در حفظ و نگهداری نتایج کاشت دارد. شخص باید برای مدت دو هفته از شستن ناحیه کاشته شده خودداری کند تا این که دلمه‌ها شروع به ریزش کنند. پس از آن باید با شامپویی موهای خود را بشویید که متخصص تجویز کرده است. توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان به سر فشار وارد نکنید.
  2. استفاده از سشوار در دو هفته اول بعد از کاشت مو، اصلاً توصیه نمی‌شود؛ زیرا فولیکو‌ل‌های تازه پیوند شده به شدت حساس هستند و باد گرم، می‌تواند به آنها آسیب وارد کند. پس از ریزش دلمه‌ها و شروع رشد مو‌های جدید، با مشورت پزشک متخصص خود می‌توانید بدون هیچ مشکلی از سشوار استفاده کنید.
  3. مراقبت دیگری که شخص باید حتماً بعد از کاشت مو رعایت کند، نحوه صحیح خوابیدن می‌باشد. شما باید در هنگام خواب از یک بالشت بلند استفاده کنید به طوری که سر از دیگر اعضای بدن بالاتر قرار گیرد. سر باید بالاتر از بدن باشد تا تورم کمتر شود، در غیر این صورت مایعات در محل زخم‌ها جمع شده و شرایط بدتر می‌گردد.
  4. نباید به هیچ وجه ناحیه کاشته شده با بالشت تماس یابد تا آسیبی به دلمه‌ها وارد نشود.
  5. شخص باید پس از پیوند مو به مدت حداقل دو روز از انجام فعالیت‌های شدید پرهیز کند و سعی کند در منزل به استراحت بپردازد تا ریکاوری شده و به حالت نرمال برسد. تا زمانی که پزشک اجازه نداده است نباید ورزش را شروع کنید.
  6. قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید نیز برای طی شدن روند درست پس از پیوند مو، مضر است. بسیاری از افراد ۳ روز بعد از کاشت مو، به فعالیت‌های روتین خود برمی‌گردند و کار‌های سبک را آغاز می‌کنند. لازم است بدانید که مشکلی برای انجام کار‌های روزمره وجود ندارد؛ اما باید حین انجام کار، از صدمه‌ زدن به مو‌های جدید خودداری شود.
  7. در چند روز ابتدایی پس از پیوند مو، شخص باید در تغذیه خود محتاط باشد. باید از مصرف غذا‌های پرچرب و سنگین پرهیز شود و به جای آن از میوه و سبزیجات و غذا‌های با ارزش استفاده کنید. مصرف ویتامین‌هایی از جمله ویتامین C برای بهبود زخم‌ها بسیار مؤثر هستند. می‌توان در صورت نیاز از مکمل غذایی نیز استفاده کرد. مصرف کلسیم، آهن و روی نیز بعد از کاشت مو، توصیه می‌شود. انتخاب غذا‌های درست، در رشد دوباره مو‌های جدید مؤثر خواهند بود. اسفناج، کلم بروکلی و گوجه فرنگی، انتخاب‌هایی مناسب برای اولین روز‌های بعد از کاشت مو به شمار ‌می‌روند. خوردن ماهی نیز در این بازه زمانی، می‌تواند به فرد کمک کند تا بدن را در وضعیت مطلوب حفظ کند.
  8. معمولاً پس از انجام کاشت مو، در ناحیه هدف کمی تورم به وجود می‌آید و برای چند روز نیز ممکن است باقی بماند. برای اینکه این عارضه زودتر برطرف گردد می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید. البته برای این کار باید از متخصص در مورد نحوه استفاده از کمپرس سؤال کنید. کمپرس یخ را داخل پارچه گذاشته و بدون هیچ فشاری، در محل پیوند قرار دهید.
  9. مصرف دارو‌هایی که پزشک متخصص برای مراقبت پس از کاشت موی طبیعی تجویز می‌کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید شخص به طور مداوم و منظم مصرف کند تا نتایج مثبت در بهبود زخم‌ها داشته باشد.
  10. افرادی که دخانیات، مواد مخدر و مشروبات الکلی مصرف می‌کنند باید حتماً به این نکته توجه کنند که استعمال دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی تأثیرات منفی در نتایج کاشت مو دارد و نباید به مدت ۳ هفته پس از کاشت، این مواد را مصرف کنند. تنباکو موجب کاهش سطح اکسیژن خون شده و این مسئله آسیب جدی به فولیکول‌های پیوند شده وارد خواهد کرد. از سویی دیگر مشروبات الکلی منجر به رقیق شدن خون گشته و احتمال خونریزی بعد از پیوند مو بالا می‌رود. البته فراموش نکنید که این مواد باید حداقل به مدت یک ماه قبل از کاشت مو نیز کنار گذاشته شوند.
  11. رفتن به سونا و یا حمام آفتاب، حداقل تا سه ماه بعد از کاشت مو اصلاً توصیه نمی‌شود.
  12. در ۳ روز اول، فرد در زمان بیرون رفتن از خانه باید از کلاه استفاده کند. این کار موجب حفاظت از ناحیه کاشته ‌شده مو در برابر عوامل خارجی مثل آفتاب، باران و آلودگی هوا خواهد شد. کلاه ویژه‌ای که پس از پیوند طبیعی مو مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد، طوری طراحی شده که کوچک‌ترین آسیبی به منطقه ترمیم شده وارد نکرده و هیچ فشاری به آن نقطه از سر، وارد نشود.

عوارض جانبی کاشت مو

از عوارضی که بعد از کاشت مو ممکن است ایجاد شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

پس از کاشت مو چه مدت زمانی را باید به استراحت پرداخت؟

علت نکروز در کاشت مو چیست؟

مراحل قبل و بعد از کاشت مو در کلینیک دکتر سلیمانی

نحوه و زمان کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

آیا زدن ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو ضروری است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا زدن ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو ضروری است؟آیا زدن ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو ضروری است؟

با مصرف محلول ماینوکسیدیل می‌توان آن قسمت از پوست را که مورد عمل کاشت مو قرار گرفته است تقویت کرد. این محلول به صورت موضعی استفاده می‌ شود و می‌ تواند بر رویش مجدد پیاز مو تأثیرگذار باشد. استفاده از این محلول باید تا چند ماه بعد از عمل پیوند مو ادامه یابد. ... ادامه مطلب

چرا بعد از لیزر موها دوباره رشد می کند؟چرا بعد از لیزر موها دوباره رشد می کند؟

حذف موهای زائد، یکی از مواردی است که افراد برای حفظ نظافت شخصی، داشتن ظاهری آراسته تر آن را انجام می دهند. لیزر موهای زائد، روشی برای کاهش و رفع موهای ... ادامه مطلب

تفاوت لیزر الکس نابلکس وسایردستگاههای الکساندرایتتفاوت لیزر الکس نابلکس وسایردستگاههای الکساندرایت

عوامل زیادی در نتیجه نهایی لیزر موهای زائد موثر هستند. با تشخیص پزشک، برای از بین بردن موهای زائد از دستگاه های متفاوتی استفاده می‌شود . بسته به رنگ مو ، نوع پوست ، ضخامت مو و ناحیه تحت درمان، دستگاه مناسب شما برای از بین بردن موی زائد انتخاب می‌شود ... ادامه مطلب

چرا ابروها پس از کاشت میریزند؟چرا ابروها پس از کاشت میریزند؟

ابرو یکی از مهم‌ترین اعضای صورت است که در زیبایی افراد نقش زیادی را ایفا می‌کند. به همین دلیل افراد همواره به دنبال راهکارهایی هستند که ابروهای خود را زیباتر کرده و ظاهری متفاوت به چهره خود ببخشند. کاشت ابرو یکی از روش‌های تأیید شده و اثرگذار برای حالت‌دهی به ابروها و حفظ زیبایی افراد است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465