دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبتهای پس از کاشت مو / آیا رابطه جنسی پس از کاشت مو ممنوع است؟

آیا رابطه جنسی پس از کاشت مو ممنوع است؟

ریزش موی سر در بیش از ۶۰ درصد آقایان و تقریباً در ۱۰ درصد از خانم‌ها رخ می‌دهد. کاشت موی طبیعی، رایج‌ترین روش جراحی زیبایی برای درمان این عارضه است. با پیشرفت‌های حاصل در تکنیک‌های مورد استفاده برای این عمل زیبایی، علاقه به پیوند مو طبیعی بیش از پیش شده است. کاشت مو عملی حساس، زمان‌بر و پرهزینه است، بنابراین جهت رسیدن به نتیجه مطلوب، رعایت یکسری نکات مراقبتی الزامی است. از جمله موارد حساسی که افراد باید به آن توجه کنند رابطه جنسی بعد از کاشت مو است.

از آنجایی که در روزهای اول بعد از انجام کاشت مو، سر حالت زخمی دارد توصیه می‌شود افراد از انجام هرگونه فعالیت‌ بدنی سنگین و کارهایی که می‌تواند سبب ایجاد فشار در سر شود خودداری کنند. برای مثال رابطه زناشویی بعد از کاشت مو یکی از نکاتی است که باید در مورد آن صحبت کنیم. یکی از مواردی که اغلب مراجعه‌کنندگان از جراح خود در مورد نکات مراقبتی بعد از این عمل زیبایی می‌پرسند، تأثیر رابطه جنسی بر کاشت مو است که در ادامه بدان پرداخته شده است.

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، همچنین کاشت ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.

علت ممنوع بودن رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

به طور کلی رابطه جنسی به طور مستقیم به کاشت مو آسیب نمی رساند؛ اما عواقب رابطه جنسی تأثیر منفی بر کاشت مو دارد. به موارد زیر توجه کنید:

1. افزایش جریان خون: بهتر است در مرحله اول دوره نقاهت بعد از کاشت مو از هرگونه فعالیت جنسی خودداری کنید و دلیل آن ارتباط مستقیمی است که با جریان خون دارد. همانطور که احتمالاً می‌دانید ورزش و فعالیت‌های شدید باعث افزایش جریان خون در بدن به ویژه در پوست سر می‌شود که می‌تواند باعث خونریزی از پیوندها یا نقاطی شود که بخیه دارند، بنابراین توصیه می‌شود که حداقل به مدت سه هفته از انجام ورزش شدید و ورزش‌های تماسی اجتناب کنید. از آنجایی که فشار خون شما در حین رابطه جنسی مانند ورزش نیز افزایش می‌یابد، ممکن است منجر به مشکلاتی مانند خونریزی و عفونت شود پس حداقل تا 10 روز پس از پیوند موی طبیعی باید از انجام فعالیت جنسی خودداری کنید.

2. اعمال فشار ناخواسته بر روی سر: از آنجایی که پیوندها پس از حدود 10 روز در محل جدید خود مستقر خواهند شد، در این مرحله است که می‌توانند رابطه زناشویی خود را از سر بگیرند. با توجه به اینکه شریک جنسی نمی‌تواند به طور کامل حرکات بدن خود را در طول رابطه جنسی کنترل کند بسیار مهم است که زوجین با احتیاط و مراقبت پیش بروند و از دست زدن به سر یا اعمال هرگونه فشار یا کشش شدیدی که بتواند به پوست سر یا پیوندها آسیب برساند خودداری کنند.

3. تعریق: از آنجایی که پوست سر بسیار نازک است، تعریق در این ناحیه بر روی پیوند موهای تازه کاشته شده تأثیر منفی می‌گذارد. همانطور که می‌دانید تعریق بعد از انجام مقاربت جنسی تقریباً اجتناب‌ناپذیر است در نتیجه، تعریق ناشی از فعالیت جنسی پیوندها را به خطر می‌اندازد.

رابطه جنسی پس از کاشت مو

4. کمبود تغذیه گرافت

در اولین هفته پس از کاشت مو، طبیعی بودن جریان خون در پوست سر بسیار مهم است و هرگونه تغییر در جریان خون ممکن است باعث تغذیه ناکافی پیوندهای فولیکولی مو شود. سرعت جریان خون در هنگام رابطه زناشویی در بعضی از قسمت های بدن افزایش می‌یابد. این افزایش خون در بعضی ارگانها باعث کمبود خونرسانی در مناطق کاشت مو شده و باعث کمبود تغذیه گرافت ها می شود. به علت تغذیه ناکافی و نامناسب ممکن است فولیکول‌های تازه پیوند خورده از بین بروند، بنابراین نتیجه عمل کاشت مو دچار مشکل می شود.

انواع روش های کاشت مو

کاشت مو با استفاده از روش های ذکر شده در قسمت زیر انجام می شود:

  1. کاشت مو sut
  2. کاشت مو fit
  3. کاشت مو fut
  4. کاشت مو bht
  5. کاشت مو fue

نحوه کاشت مو

کاشت مو به دو روش کلی انجام می‌پذیرد. در گذشته عمل جراحی پیوند مو به روش FUT بیشتر متداول بود و به این صورت انجام می گرفت که پزشک متخصص در ابتدا محل بانک مو را انتخاب می‌کند، این ناحیه غالباً در پشت سر فرد می‌باشد. سپس برشی در حد 5 الی 15 سانتی متر را در ناحیه بانک مو ایجاد کرده و پوست آن قسمت را که حاوی فولیکول‌های مو است جدا می‌کند. بعد از آن پزشک متخصص برای انجام عمل پیوند مو، فولیکول‌های مو را از پوست جدا کرده و خارج می‌کند. سپس با سوزن مخصوص این عمل فولیکول‌های استخراج شده را به ناحیه تحت درمان پیوند می‌زند. عمل جراحی کاشت مو به روش FIT که روش دیگر عمل جراحی پیوند مو است، روشی جدیدتر است که به دلیل کم خطر بودن نسبت به روش قدیمی عمل جراحی پیوند مو به روش FUT رواج پیدا کرده است. تفاوت عمل کاشت مو به روش FIT با پیوند مو به روش FUT تنها در این است که در روش FIT دیگر احتیاج به ایجاد برش و جدا کردن پوست نیست و فولیکول‌های مو به صورت مستقیم از بانک مو استخراج می‌شوند.

اقدامات قبل از کاشت مو

توصیه های بعد از کاشت مو

اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض جانبی کاشت مو

خطرات کاشت مو شامل عفونت، خونریزی شدید و ایجاد لخته‌های خونی است. این خطرات در مورد روش FIT و سایر روش‌های کاشت مو بسیار نادر‌ هستند و در صورتی که تیم جراحی مهارت کافی را داشته باشد، هیچ‌گاه ایجاد نخواهند شد.

در مورد عفونت، مراقبت‌های شخصی نیز اهمیت دارد. به هر حال زخم‌هایی که در سر ایجاد می‌شوند، پوست را مستعد ابتلا به عفونت‌ها می‌کنند. بعد از کاشت مو باید به دقت از توصیه‌های پزشک مبنی بر رعایت بهداشت و شست‌وشوی سر پیروی کنید تا دچار این عارضه نشوید. ورم و قرمزی از عوارض اجتناب ناپذیر کاشت مو هستند. التهاب هم اولین قدم بدن به سمت بهبودی است، لذا این عوارض کاملاً طبیعی هستند و جای نگرانی ندارند. قرمزی و ورم بعد از چند روز بهبود می‌یابند و برای کاهش آن روش‌های متعددی وجود دارد. مصرف داروها، بالا نگه‌داشتن سر در هنگام خواب و استفاده از کمپرس سرد از جمله مواردی هستند که می‌توانند به کاهش قرمزی و ورم کمک کنند.گاهی التهاب ایجاد شده در پوست باعث ایجاد جوش‌ها و خارش می‌شود. این عوارض معمولاً طبیعی‌ هستند و بعد از چند روز برطرف می‌شوند.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

درباره مزوتراپی بعد کاشت مو چه می دانید؟

علت نکروز در کاشت مو چیست؟

چرا پس از کاشت مو سردرد میگیریم؟

بعد از کاشت مو چه کنیم؟

ترشحات پس از کاشت مو میتواند از علائم عفونت باشد



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان تعریق بیش از حد زیر بغل با بوتاکسدرمان تعریق بیش از حد زیر بغل با بوتاکس

تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بدن از طریق مسدود کردن انتقال دهنده ها صورت می گیرد. ... ادامه مطلب

مشکلات و عوارض کاشت ابرو در سن غیر مجازمشکلات و عوارض کاشت ابرو در سن غیر مجاز

کاشت ابروی طبیعی جزو عمل‌ های رایج زیبایی است که بسیاری از افراد از آن برای تکمیل زیبایی خود بهره می‌ برند و برای بازیابی موهای ضعیف بر روی ابرو انجام می‌ شود. کاشت ابرو به روش‌ های متعددی انجام می‌ گیرد که بسته به نیاز بیمار و تشخیص پزشک یکی از روش‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد ... ادامه مطلب

تاثیر فوق العاده لیزر تراپی بعد از کاشت موتاثیر فوق العاده لیزر تراپی بعد از کاشت مو

پس از انجام عمل کاشت مو می توان از لیزر جهت تسریع فرآیند رشد موهای کاشته شده استفاده کرد. لیزر تراپی یکی از روش‌ های درمانی است که با استفاده از تابش پرتوی متمرکز عمل می‌ کند. ... ادامه مطلب

علت خونریزی بعد از کاشت مو و روش برطرف کردن آنعلت خونریزی بعد از کاشت مو و روش برطرف کردن آن

بحث خونریزی بعد از کاشت مو حدوداً در هر فردی نسبی بوده و بستگی به عوامل مختلفی دارد.یکی دیگر از این عوامل روند و فرآیند انجام پیوند مو توسط پزشک می‌باشد.چنانچه تمامی مراحل کاشت مو به‌درستی انجام گیرد و تحت نظر پزشک باشد، احتمال وجود خونریزی به علت اجرای غلط مراحل بسیار کم می‌باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465