دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو طبیعی چیست؟

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو طبیعی چیست؟

کاشت مو یکی از بهترین روش‌ها برای درمان کم پشتی و طاسی سر است. کاشت مو می‌تواند با عوارضی موقت و زودگذر همراه باشد. برخی از عوارض مانند ترک خوردگی سر پس از پیوند مو جزو عوارض نادر کاشت مو است. ترک خوردن سر بعد از کاشت مو با نشانه‌هایی مانند ترک پوست سر خود را نشان می‌دهد. علت ترک سر بعد از کاشت مو به عوامل متعددی وابسته است. شناخت عوامل ترک سر پس از کاشت به فرد کمک می‌کند تا بتواند تا حدود زیادی از پوسته پوسته شدن سر و ترک آن جلوگیری کند. در ادامه مطلب تمامی عوامل مؤثر بر این عارضه با روش‌های درمان آن شرح داده می‌شود.

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، همچنین کاشت ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.

دلایل ترک خوردن پوست سر بعد از کاشت مو

ترک خوردن پوست سر ممکن است هم در ناحیه برداشت مو و هم در محل کاشت مو اتفاق بیفتد که مهمترین دلایل آن عبارت است از:

خشکی پوست

بعضی افراد به صورت ژنتیکی دارای پوست خشک هستند که ترک خوردن پوست سر بعد از کاشت مو در این افراد شایع تر است. پس این افراد باید قبل از انجام این عمل این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارند.

مواد بیحسی موضعی

یکی از عوارض این مواد خشک کردن پوست در ناحیه تزریق است، پس ترک خوردن پوست در این ناحیه دور از انتظار نخواهد بود.

زخم های متعدد

روش کاشت مو به صورتی است که زخم های متعدد در یک ناحیه کوچک ایجاد می شود. این مورد نیز یکی از عوامل مستعد کننده پوست سر برای ترک خوردن می باشد.

نوع موی سر

معمولاً افرادی که موی سر آنها فر است و افرادی که موی سر آنها خشک است، بیشتر دچار این عوارض بعد از این عمل می شوند.

ترک پوست سر پس از کاشت مو

روش های جلوگیری از ترک‌های پوست سر بعد از کاشت مو

همان طور که می‌دانید تمام عمل‌های زیبایی با عوارض جانبی روبرو هستند. کاشت مو یکی از عمل‌های زیبایی ایمن است که عارضه‌هایی دارد. یکی از این عوارض ترک سر است که بعد از کاشت مو بر روی سر ایجاد می‌شود. خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که می‌توان از وجود این عارضه جلوگیری کرد. در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

حفظ تعادل چربی پوست سر

به یاد داشته باشید که شستشوی بیش از اندازه سر می‌تواند باعث به هم ریختن تعادل چربی پوست سر شود. از این‌ رو می‌بایست مطابق با ویژگی پوست سر خود زمان استحمام را مشخص کنید و از شستن بیش از اندازه یا دیر به دیر خودداری کنید. شستشو سر بعد از کاشت مو نیز اهمیت دارد و در انتخاب شامپو بعد از کاشت مو دقت شود.

رعایت بهداشت فردی

با عدم رعایت بهداشت فردی، سر می‌تواند دچار ترک‌های پوستی شود. از طرفی انجام عمل کاشت مو بسیار حساس است و می‌بایست بعد از عمل مراقبت‌های لازم را انجام داد. فراموش نکنید که بعد از عمل بهداشت فردی را به صورت کامل رعایت کنید. همچنین از برخورد ضربه‌های فیزیکی به محل کاشت خودداری کنید.

تغذیه مناسب و استفاده از تقویت کننده

مصرف تغذیه مناسب و همچنین تقویت‌های مورد نیاز می‌تواند دوره نقاهت را کوتاه کند. معمولاً پزشک معالج ویتامین‌ها و قرص‌های تقویتی را به بیمار معرفی می‌کند. به جز این موارد شما می‌بایست نسبت به تغذیه خود در دوران بهبودی بسیار توجه کنید. با پیروی کردن از این روش می‌توانید از ترک پوست سر بعد کاشت مو جلوگیری کنید.

مصرف آب کافی و مایعات

در ابتدا لازم است آگاه باشید افرادی که دارای بیماری‌هایی مانند دیابت و تیروئید هستند بیشتر با چنین عارضه‌هایی روبرو می‌شوند. هر چند که پزشک شرایط قبل و بعد از عمل را مورد بررسی قرار دهد. از طرفی افراد عادی هم با مصرف آب و مایعات زیاد می‌توانند به دوران بهبودی خود کمک کند. اگر مصرف آب به اندازه کافی نباشد ممکن است مشکلاتی مانند خشکی پوست سر را ایجاد کند و در نهایت محل کاشت با ترک‌های پوستی روبرو شود.

عدم استفاده از داروهای خاص

افرادی که دارای بیماری مانند اسم هستند و داروهایی مانند آسپرین را مصرف می‌کنند زودتر دچار ترک‌های پوستی در محل کاشت می‌شوند. همچنین افرادی که از مواد الکلی و مشروبات استفاده می‌کنند این عارضه می‌تواند برایشان زودتر از افراد دیگر افراد پدیدار شود. به همین دلیل به افراد توصیه می‌کنیم که قبل از انجام عمل پزشک را از داروهای مصرفی باخبر کنند و از مصرف الکل در این مدت خودداری کنند.

درمان ترک و پوسته سر پس از کاشت مو

برخی از پزشکان برای جلوگیری از این عارضه شامپوهای خاص به همراه داروهای ضد التهاب را تجویز می‌کنند، با این حال ممکن است برخی افراد شاهد پوسته شدن سر باشند که در این صورت پزشک متخصص راهکارهای درمانی بیشتری را ارائه می‌دهد. استفاده از کمپرس بخار، ماساژ دادن سر پس از گذشت مدت زمانی خاص طبق نظر پزشک، استفاده از تونیک و روغن‌های درمانی جزو روش‌های درمان ترک خوردن سر بعد از کاشت مو هستند. متخصصانی که مهارت کافی در کاشت مو دارند به خوبی افراد را با نحوه مقابله با این عارضه آشنا می‌کنند. دقت داشته باشید که اگر پوسته‌ها درمان نشوند و برای از بین بردن آنها سهل انگاری کنید، ممکن است با مشکلاتی چون بسته شدن منافذ پوست مواجه شوید.

روند بهبود ترک سر پس از کاشت مو طبیعی

ایجاد پوسته‌ها یا ترک خوردن سر بعد از کاشت مو طبیعی است. اصولاً ۱ تا ۲ روز بعد از عمل پوسته‌ها ایجاد شده و ممکن است تا دو هفته نیز در سر مشاهده شوند. این پوسته‌ها به مرور با ترشح چربی سر و مراقبت‌های بعد از عمل کمتر شده و بعد از مدتی کاملاً از بین می‌روند. مهم این است که وجود پوسته روی نتیجه عمل و روند بهبودی تأثیر بدی نخواهد گذاشت. البته اگر ایجاد پوسته بعد از مدتی طولانی و با رعایت نکات مراقبتی همچنان ادامه داشت باید به پزشک مراجعه کنید.

اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض جانبی کاشت مو

کاشت مو هیچگونه عوارضی ندارد و روشی معتبر و تضمینی در سرتاسر دنیا شناخته شده است، با این حال در مواقعی انگشت شمار، گزارشی حاکی از پوسته شدن سر بعد از کاشت مو به دست می رسد. لازم به ذکر است که پوسته شدن سر بعد از کاشت مو، تنها برای برخی از افراد اتفاق می افتد در همین خصوص در جلسه مشاوره قبل از کاشت مو این احتمال به مراجع گفته می شود؛ اما مراجعین باید توجه کنند که بروز پوسته شدن سر بعد از کاشت مو هیچگونه عوارضی برای پوست فرد یا خود فرد به همراه ندارد. این مسئله تنها یک مشکل جزئی بوده که با مراقبت و رعایت به زودی از میان برداشته می شود.

همچنین در برخی از بیماران سکسکه های بعد از عمل دیده است که مدتی بعد خود به خود از بین می روند. تورم نواحی مانند پوست سر و پیشانی نیز از عوارض جانبی این عمل می باشد. در این مورد، داروهایی برای آرام سازی ورم وجود دارد. به این نکته دقت کنید که ممکن است برخی از بیماران دچار خارش شود و باید از خاراندن سر اجتناب کنند؛ چراکه خاراندن پوست سر وضعیت را حادتر و باعث شکل‌گیری دلمه‌های پوستی می گردد.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

پس از کاشت مو به روش FUT چه مراقبتهایی لازم است؟

اقدامات لازم پس از کاشت مو به روش ترکیبی

ترمیم محل بانک مو بعد از کاشت

توصیه های بعد از کاشت موی طبیعی که باید انجام داد

علت عفونت بعد از کاشت مو چیست؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر CO2 فرکشنال برای رفع جای زخم، سوختگی و بخیهلیزر CO2 فرکشنال برای رفع جای زخم، سوختگی و بخیه

یکی از قدرتمندترین تکنیک های ترمیم اسکار و جای زخم، لیزر Co2 فرکشنال است. ... ادامه مطلب

چه جوشهایی را اصلاً نباید دستکاری کرد؟چه جوشهایی را اصلاً نباید دستکاری کرد؟

جوش یک اختلال پوستی است که باعث ایجاد لکه‌ های مختلفی نظیر جوش های سرسیاه، جوش های سرسفید، کورکها، برآمدگی و تورفتگی‌ ها می شود. دستکاری جوش ها در مثلث خطر صورت عوارض دارد.در صورتی که در این منطقه جوش چرکی ایجاد شود، دستکاری کردن آن می ‎تواند عواقب جدی برای شما به دنبال داشته باشد. ... ادامه مطلب

تفاوت لیزر الکس نابلکس وسایردستگاههای الکساندرایتتفاوت لیزر الکس نابلکس وسایردستگاههای الکساندرایت

عوامل زیادی در نتیجه نهایی لیزر موهای زائد موثر هستند. با تشخیص پزشک، برای از بین بردن موهای زائد از دستگاه های متفاوتی استفاده می‌شود . بسته به رنگ مو ، نوع پوست ، ضخامت مو و ناحیه تحت درمان، دستگاه مناسب شما برای از بین بردن موی زائد انتخاب می‌شود ... ادامه مطلب

ترمیم و جوانسازی پوست با لیزر فرکشنالترمیم و جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

لیزر فراکسل یا فرکشنال یکی از جدیدترین لیزرهاست که دارای قدرت ایجاد سوراخهای ریز روی سطح تابش میباشد، واین توانایی ترمیم بافتی است که با ترمیم این سوراخهای ریز باعث اثرات شگفت انگیزی در بافت میشود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465