دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / مقایسه کاشت ابرو به روش های fit و fut

مقایسه کاشت ابرو به روش های fit و fut

ابروها با این که بخش کوچکی از ظاهر ما را تشکیل می‌دهند؛ اما تأثیر انکار ناپذیری در زیبایی صورت خواهند داشت. با استفاده از عمل زیبایی کاشت ابرو شما قادر خواهید بود تا فرم ابروهایتان را تغییر داده و ضخامت و طول آنها را افزایش یا کاهش دهید. کاشت ابرو به روشFIT و FUT از راه‌هایی است که می‌تواند زیبایی ابروهایتان را برگرداند. تفاوت روش fut و fit این است که در fut جراح، نواری از پوست اهدا کننده را از سر خارج می کند تا واحدهای فولیکولی منفرد را استخراج کند تا به مناطق ریزش مو منتقل شود، در حالی که واحدهای فولیکولی منفرد، مستقیم از پوست خارج می شوند . اینکه کدام تکنیک برای بیمار مناسب تر است به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه به بررسی این دو روش کاشت ابرو پرداخته میشود.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

افراد منع از کاشت ابرو

قبل از پیوند ابرو، جراح، سابقه پزشکی شما را مرور می‌کند. لازم است که در صورت داشتن هر نوع بیماری زمینه‌ای و همچنین مصرف هرگونه دارو یا مکمل، موضوع را با پزشک در میان بگذارید. کاشت ابرو در صورت وجود موارد زیر ممکن است مناسب نباشد:

نحوه کاشت ابرو به روش FIT

بعد از برداشت مو، باید ناحیه‌ ابرو برای انتقال گرافت‌ها آماده شود. در کاشت طبیعی ابرو به روش FIT بعد از برداشت مو و آماده‌سازی آن، گرافت‌های به‌دست آمده دسته‌بندی می‌شوند تا در حین کاشت و پیوند ابرو مشکلی از این بابت پیش نیاید. چون مرحله آماده‌سازی زمان‌بر است، لذا باید در ظرف‌های مخصوص با دمای پایین و به صورت هیدراته نگهداری شوند تا زنده بمانند. ناحیه ابرو استریل شده و برای کاشت آماده می‌شود. با سوزن‌های کوچک که دارای قطر حدود یک میلی‌متر هستند، شکاف‌هایی در بخش ابرو ایجاد می‌شود و گرافت‌های آماده شده با خط رویش استاندارد در زیر پوست قرار می‌گیرند. تعداد واحدهای فولیکولی که در این روش در یک جلسه استخراج می‌شود، حدود 1500 تا 2500 واحد فولیکولی (4000 تا 8000 تار مو) است که بسته به تراکم موجود در ناحیه اهداکننده متفاوت است.

نحوه کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT یک روش پایه و معمول برای کاشت ابروی طبیعی می‌باشد. معمولاً 400 تار مو یا کمی بیشتر برای هر ابرو مورد نیاز است. برای کاشت ابرو به روش FUT، بانک مو موهای پشت سر افراد و بین دو گوش است. با توجه به اینکه موهای ابرو اغلب ظریف و به صورت فولیکول‌های تک‌واحدی هستند، موهای پشت گوش و پایین گردن، شباهت بیشتری با ابروها داشته باشند، در نتیجه پزشک تار مو را از این قسمت برداشته و در محل ابرو کاشته می‌شود.

کاشت ابرو

در واقع موهای ابرو به‌صورت تک‌تک و مو در واحدهای فولیکولی که شامل 1 تا 4 تار مو است، رشد می‌کند، بنابراین موهایی که از بانک مو برداشته می‌شود را باید با استفاده از میکروسکوپ‌های قوی به دو قسمت تقسیم کرد. سپس هرکدام از این تارهای تقسیم‌شده را در محل‌های گیرنده قرار می‌دهند. ازآنجایی‌که ابروها در حالت خاصی رشد می‌کنند، انجام این کار مهارت و تجربه بالایی لازم است. همچنین انحنای طبیعی مو و اینکه به طریقی کاشت شود که به‌صورت مورب رشد کنند از نکته‌های بسیار مهم در طبیعی جلوه دادن ابروها است.

تفاوت های روش های کاشت موی fut و fit

در کاشت مو به روش fut یک نوار باریک از پوست که حاوی مو است از ناحیه دهنده مو برداشته می شود و واحدهای فولیکولی به صورت میکروسکوپی از این نوار برداشته می شوند. در کاشت مو به روشfit واحدهای فولیکولار از قسمت ناحیه دهنده مو به وسیله یک ابزار پانچ مانند نوک تیز برای استخراج فولیکول های اختصاصی از پوست جمجمه استفاده می شود و می توان گفت عمده ترین تفاوت کاشت مو به روش fut و fit در همین نحوه استخراج فولیکول ها از قسمت ناحیه دهنده مو است. از دیگر تفاوت کاشت مو به روش fut و fit می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. در روش fit نمی توان مقدار زیادی مو برداشت کرد و در نتیجه میزان مویی که برای کاشت داریم کمتر خواهد بود، به همین جهت بازدهی این روش نسبت به fut کمتر خواهد بود.
  2. در روش fit معمولاً باید کل سر تراشیده شود؛ اما در روش fut می توان تنها ناحیه برداشت مو را تراشید.
  3. در روش fut نیاز به بخیه زدن داریم در حالی روش fit روشی بدون جراحی است.
  4. هزینه کاشت مو به روش fit در مقایسه با روش کاشت مو fut بالاتر است.
  5. نرخ رشد موی کاشته شده در روش fit نسبت به fut کمتر است.
  6. زمان عمل در روش fit نسبت به fut بیشتر است.

مزایا و معایب کاشت مو به روش fut و fit

هرکدام از این روش های fit و fut مزایا و معایب خاص خود را دارند که آنها را با هم مقایسه می کنیم:

مزایای روش fut :

معایب روش fut :

مزایای روش fit :

معایب روش fit :

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو

از آنجا که عمل زیبایی کاشت ابرو روشی غیر تهاجمی است، به طور کلی فقط به بیهوشی موضعی احتیاج دارد. پزشکان هشدار می‌دهند که برخی از کبودی ها طبیعی است و در مورد لمس ابروها حداقل 24 ساعت پس از کاشت ابرو احتیاط می‌کنند. علاوه بر این، به شما گفته می‌شود که ابروهای خود را خیس نکنید و ممکن است از شما خواسته شود که استفاده از آرایش را برای چند روز محدود کنید. نواحی که ابرو کاشت می‌شود نیازی به پانسمان ندارند؛ اما بانک مو و قسمتی که از آن مو برداشت شده است باید حداقل تا دو روز پانسمان باشند. پس از عمل، مایعی در اختیار بیمار قرار خواهند داد که باید هر دو الی سه ساعت یک‌بار فرد آن مایع مخصوص را روی نواحی که کاشت ابرو انجام داده است اسپری نماید.

اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض جانبی کاشت ابرو

معمولاً خطرات ناشی از کاشت ابرو گریبان‌گیر افرادی می‌شود که با عدم برنامه‌ریزی مناسب، تحقیقات ناکافی و عدم توجه به سابقه و مهارت پزشک و کلینیک‌های موجود، اقدام به انتخاب مراکز نا معتبر جهت کاشت ابرو می‌کنند. لازم است بدانید که انتخاب یک مرکز زیبایی معتبر اولین، مهمترین و مؤثرترین انتخاب شما برای داشتن یک نتیجه مطلوب با ماندگاری بالا پس از طی دوران نقاهت است. خطر احتمالی ناشی از پیوند ابرو در مراکز نامعتبر این است که از فولیکول‌های جدید مو استفاده نمی‌شود و بنابراین رشد مو در ناحیه مورد نظر رخ نخواهد داد. در چنین مواردی، ممکن است در آینده مجبور شوید دوباره این روش را انجام دهید. همچنین خطراتی مرتبط با مراحل انجام این روش وجود دارد. مواردی مثل:

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، همچنین کاشت ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا کاشت ابرو به روش FUT با خطرات و عوارض همراه است؟

کاشت ابرو به روش FUT یا پیوند واحد فولیکولی

روشهای کاشت ابرو با موی طبیعی



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فواید لیزر تراپی پس از کاشت مو و درمان ریزش موفواید لیزر تراپی پس از کاشت مو و درمان ریزش مو

لیزر تراپی روشی است که با بکارگیری لیزرهای کم توان به درمان و رفع بسیاری از مشکلات پوست و مو می‌پردازد. لازم به ذکر است لیزرتراپی بطور قابل ملاحظه‌ای باعث افزایش رشد مو می‌شود ... ادامه مطلب

درباره مزوتراپی بعد کاشت مو چه می دانید؟درباره مزوتراپی بعد کاشت مو چه می دانید؟

مزوتراپی به مجموعه ای از درمان های تزریقی گفته می شود که با اهداف مختلف و به نقاط مختلف بدن تزریق می شود. ... ادامه مطلب

چگونه با استفاده از لیزر کیفیت کاشت مو را افزایش دهیم؟چگونه با استفاده از لیزر کیفیت کاشت مو را افزایش دهیم؟

در کلینیک تخصصی کاشت مو و لیزر بهین برای همه ی بیمارانی که کاشت موی طبیعی انجام می گیرد حداقل 5 جلسه لیزر کم توان رایگان توصیه می شود ... ادامه مطلب

کاشت مو به روش fit چه مراحلی دارد؟کاشت مو به روش fit چه مراحلی دارد؟

کاشت مو یکی از ماندگارترین روش‌ های درمان ریزش مو و دستیابی به موهایی پرپشت و زیبا است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465