دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / آیا کاشت ابرو برای افراد با پوست چرب و مستعد اسکار و آکنه مناسب است؟

آیا کاشت ابرو برای افراد با پوست چرب و مستعد اسکار و آکنه مناسب است؟

کاشت ابروی طبیعی روشی بی‏ خطر و مطمئن برای کسانی می‏ باشد که به دلایل مختلف ابروهایشان از بین رفته و یا آسیب دیده‏ است، مانند افرادی که دارای اسکار یا شکستگی هستند، یا مدل ابروهایشان متناسب و ایده‏ آل نبوده، کاندید خوبی برای این عمل می‏ باشند.

برای انجام کاشت ابرو نیاز به شرایط و معیار‌های زیادی نمی‌باشد و تنها باید شخص دارای چند نوع ویژگی و معیار ساده و عمومی باشد تا بتوان عمل کاشت ابرو را به طور کامل و موفق بر روی شخص انجام داد و نتیجه مثبت و مطلوبی را نیز از این اقدام به دست آورد. برای اینکه مشخص شود آیا کاندید مناسبی برای کاشت ابرو هستید یا نه پیش از شروع عمل، تمام سوابق پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار دهید و مشکلات، حساسیت‌ها و عادات خود را به متخصص اطلاع دهید. افراد متقاضی کاشت ابرو از جمله افرادی که دارای پوست چرب و مستعد اسکار و آکنه می باشند، می‌توانند این اقدام را بدون دغدغه انجام دهند.

در زیر هر یک از منافذ پوست انسان غدد چربی تحت عنوان غدد سباسه وجود دارند که نوعی چربی به نام سبوم (sebum) یا همان چربی طبیعی پوست را تولید می‌کنند. این چربی‌ها سبب جلوگیری از خشکی پوست و مرطوب ماندن آن خواهند شد. در برخی‌ از افراد، غدد سباسه بیش از اندازه روغن سبوم تولید می‌کنند که در این شرایط، گفته می‌شود فرد پوست چرب دارد یا پوستش چرب شده است، لذا برای کاشت ابرو تنها نیاز است که پزشک، فولیکول‌هایی را از ناحیه بانک مو برداشت کرده و پس از آماده‌سازی، با ایجاد حفره و سوراخ‌های کوچک در ابرو، بستر لازم را برای جایگذاری آنها ایجاد کند.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مناسب ترین کاندید برای کاشت ابرو

  1. یکی از معیار‌ها و شرایط مورد نیاز برای این که فرد متقاضی کاشت ابرو گزینه مناسبی برای انجام آن باشد این است که فرد باید دارای بانک موی مناسب در نواحی مختلف بدن خود و به‌ویژه پشت گوش یا پشت سر باشد. بانک مو باید دارای مو‌های باکیفیت و مقاوم بوده و ترجیحاً قطر زیادی نیز داشته باشد.
  2. افرادی که دارای اختلالات یا بیماری‌هایی مانند تیروئید هستند در نتیجه در تولید هورمون نیز مشکل دارند. در چنین شرایطی، ساقه مو ضعیف شده و فرآیند ریزش آغاز می‌شود، لذا تا زمانی که این بیماری‌ها درمان نشوند، نمی‌توان پیوند ابرو را انجام داد.
  3. افرادی که در اثر اتفاق و یا حادثه دچار جراحات در ناحیه ابروی خود شده و به واسطه آن مو‌های ابرو در آن ناحیه را از دست داده‌اند، می‌توانند از کاشت ابرو طبیعی استفاده کنند.
  4. فرد در برابر بیهوشی« معمولاً بیهوشی موضعی» بتواند مقاومت کند و حساسیت به این مواد نداشته باشد.
  5. افرادی که به دلایل ژنتیکی و یا در اثر بیماری‌های مختلف دچار ریزش مو در ناحیه ابرو شده‌اند، می‌توانند از کاشت ابرو برای به دست آوردن ابرو‌های پرپشت و جذاب بهره‌مند شوند.
  6. برخی افراد نیز ممکن است به دلایل طبیعی مانند افزایش سن و پیری دچار ریزش مو‌های ابرو شوند که می‌توانند با استفاده از کاشت ابرو دوباره به ابرو‌های طبیعی و نرمال خود دست یابند و از آثار جوان‌کننده آنها نیز لذت ببرند.
  7. افرادی که از عدم تقارن ابرو‌های خود احساس نارضایتی می‌کنند و به همین جهت قصد ترمیم آن را دارند.
کاشت ابرو برای افراد با پوست چرب

افراد نامناسب جهت کاشت ابرو

با وجود اینکه افراد بسیاری می‌توانند ترمیم ابرو را بدون مشکل انجام دهند، عده کمی از افراد هستند که انجام کاشت ابرو طبیعی به هیچ‌وجه به آنها پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است که این اقدام را انجام ندهند:

روش های رایج کاشت ابرو

1- کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT روشی است که در آن فولیکول های مو به همراه بخشی از بافت پوست جدا شده و به محل گیرنده منتقل می شود. این روش به صورت جراحی و به کمک تیغ جراحی انجام می شود. پیوند ابرو به این روش به این صورت است که ابتدا به کمک تیغ جراحی یک بافت نواری شکل از روی پوست ابرو که محل پیوند ابرو است برداشته شده و کنار گذاشته می شود. در ادامه بافتی از پوست از محلی که دارای موهای پرپشت است، جهت کاشت ابرو طبیعی، برداشته می شود. این بافت نیز به صورت نواری و به کمک تیغ جراحی برداشته می شود. دلیل اینکه این بافت را جهت پیوند ابرو، از مناطق پرپشت برمی دارند این است که این مناطق به قدر کافی حاوی فولیکول هایی که باعث رشد مو می شوند هستند. در نهایت بافت اهدا کننده حاوی فولیکول ها را روی محل گیرنده در ابرو منتقل کرده و پیوند می زنند. پس از اینکه پیوند گرفت، فولیکول های مو در محل پیوند شروع به رشد کرده و تقریباً بعد از حدود 6 ماه علائم ظهور ابروهای جدید طی روند پیوند ابرو را مشاهده خواهید کرد.

2- کاشت ابرو به روش FUE

کاشت ابرو به روش FUE روش جدیدتری است که ایرادهای روش قبلی کاشت ابرو طبیعی را بهبود می دهد. کاشت ابرو به روش FUE بدون خونریزی و حتی بدون جراحی انجام می شود، بنابراین این روش کاشت ابرو روش مناسب تری جهت کاشت ابرو است. در کاشت ابرو طبیعی به روش FUE دیگر نیاز نیست که بافت پوست سر جدا شود. در این روش از پیوند ابرو از هیچ عمل جراحی استفاده نمی شود. بلکه در این روش تنها خود فولیکول های مو از محل اهدا کننده گرفته شده و به محل گیرنده انتقال می یابد. در این روش از کاشت ابرو طبیعی، ناحیه ای پرپشت روی بدن را انتخاب می کنند و به کمک یک پنس یا گیره مخصوص، فولیکول‌ها را از این محل برمیدارند. در واقع پزشک، تنها یک برش بسیار ریز روی بافت اهدا کننده ایجاد کرده و فولیکول‌ها را به کمک یک گیره کوچک برمیدارد و آنها را به محل گیرنده در ابرو منتقل کند.

توصیه های بعد از کاشت ابرو

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض جانبی کاشت ابرو

کاشت ابرو بسیار ایمن و کم خطر است. عوارض جانبی خفیف، شامل ورم و حساسیت پوست نسبت به لمس است. همچنین ممکن است دلمه‌ها یا لخته‌های خونی که روی محل‌های کاشت شکل گرفته‌اند، کمی موجب خارش آن ناحیه باشند. این خارش با خوب شدن زخم‌ها، برطرف می‌شود.

سایر عوارض کاشت ابرو نادر بوده و بیشتر به دلیل خطای کادر درمانی رخ می‌دهند. به طور مثال دو مشکل زیر را بیشتر زمانی می‌بینیم که جراح مهارت کافی در کاشت ابرو نداشته باشد:

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، همچنین کاشت ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا کاشت ابرو در محل اسکار و جای زخم و شکستگی امکانپذیر است؟

کاشت ابروی طبیعی چه مراحلی دارد و چگونه انجام میشود؟

اهمیت خواب طبیعی موها در پیوند ابرو

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

کاشت ابرو به روش FUT یا پیوند واحد فولیکولی



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی کنار چشمتزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی کنار چشم

روش‌ های زیباسازی زیادی وجود دارد که کمک می کنند با این علائم پیری پوست خداحافظی کنید. در این میان تزریق بوتاکس به خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم یک روش بس ... ادامه مطلب

آیا برای کاشت مو جایگزین وجود دارد؟آیا برای کاشت مو جایگزین وجود دارد؟

در برخی از افراد که به دلایل متعدد مانند عدم برخورداری از بانک موی مناسب، پر ریسک بودن عمل کاشت مو برای آنها، نگرانی از عوارض پس از کاشت مو و غیره نمیتوان از مزایای روش کاشت یا پیونو مو بهره برد؛ شاید با روشهای دیگری مانند مزوتراپی، لیزر تراپی و پی آر پی بتوان به بهبود موها و رشد مجدد آنها پرداخت ... ادامه مطلب

درباره مزوتراپی بعد کاشت مو چه می دانید؟درباره مزوتراپی بعد کاشت مو چه می دانید؟

مزوتراپی به مجموعه ای از درمان های تزریقی گفته می شود که با اهداف مختلف و به نقاط مختلف بدن تزریق می شود. ... ادامه مطلب

انواع روشهای اصلاح فرم و رفع نقایص ظاهری چانهانواع روشهای اصلاح فرم و رفع نقایص ظاهری چانه

فرم دهی چانه در واقع روشی می باشد تا با استفاده از آن، چانه را در حالت و موقعیت مناسبی قرار داد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465