دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / پیوند مو برای چه کسانی ممنوع است؟

پیوند مو برای چه کسانی ممنوع است؟

ریزش مو و سایر مشکلات مرتبط با آن بسیاری از زنان و مردان در جهان را تحت تأثیر قرار داده است. روش‌های مختلفی برای درمان دائمی و موقت ریزش موها و کمک به رشد مجدد و درنهایت پر پشتی آنها وجود دارد. در این میان کاشت مو یکی از محبوب‌ترین و البته مؤثرترین روش‌ها است که می‌تواند برای همیشه شما را از شر طاسی و کم‌پشتی راحت کند. این روش برای رفع بسیاری از الگوهای طاسی استفاده می‌شود و در بسیاری از افراد مشکل ریزش مو را برای همیشه حل خواهد کرد. نکته‌ اینجا است که با وجود همه مزیت‌هایی که کاشت مو دارد، این روش را نمی‌توان برای همه افراد استفاده کرد.
ریزش مو در سطوح متفاوتی برای همه رخ می‌دهد و دلایل تصمیم گیری بیماران برای ترمیم مو معمولاً یکسان نیست. باید توجه داشته باشید که هرکسی که دچار ریزش مو است، کاندیدای خوبی برای متد زیبایی کاشت مو نمی‌باشد. برخی ملاحظات وجود دارند که باعث می شود همه نتوانند این روش را برای درمان ریزش موی خود به کار ببرند. به طور کلی افرادی برای کاشت مو گزینه مناسبی به شمار می روند که به دلیل فقر مواد مورد نیاز بدن یا بیماریهای زمینه ای قابل درمان و استفاده موقت از برخی داروهای خاص، دچار ریزش مو نشده باشند. پزشک می‌تواند پس از انجام یک جلسه مشاوره و ارزیابی دقیق ریزش مو، تشخیص دهد که آیا فرد کاندیدای مناسبی برای عمل کاشت مو است یا خیر. در ادامه به بررسی شرایطی می پردازیم که موجب می شود کاشت مو برای متقاضی مناسب نباشد.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای پیوند مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

افراد منع از پیوند مو

استفاده از داروهای خاص

گاهی افراد به دلیل استفاده از دارویی خاص به طور موقت دچار ریزش مو می شوند. بسیاری از داروها از قبیل داروهای ضد انعقاد خون از قبیل وارفارین و هپارین، داروهای ضد افسردگی، داروهای مورد استفاده برای درمان نقرس، داروهای شیمی درمانی (برای درمان سرطان ها) سبب ریزش مو می شوند. افرادی که در دوره درمان بیماری هستند و از این نوع داروها استفاده می کنند نباید مو بکارند. در صورت اقدام به پیوند مو، موهای کاشته شده نیز تحت تأثیر این داروها دچار ریزش می شوند. فرد در چنین شرایطی اصلاً نیازی به پیوند مو ندارد؛ زیرا پس از تکمیل دوره درمان و قطع مصرف دارو ریزش مو متوقف می شود.

افراد دچار بیماری های زمینه ای

افرادی هستند که به دلیل بیماری های زمینه ای از قبیل کم کاری یا پرکاری تیروئید یا بیماری های دیگر از قبیل سندرم تخمدان پلی کیستیک و دیابت دچار ریزش مو شده اند که ابتدا باید بیماری خود را درمان کنند. در صورتی که علت ریزش مو درمان نشود موهای کاشته شده نیز دچار ریزش خواهند شد؛ زیرا همان طور که میدانید یکی از مزیت های درمان پیوند مو این است که موهایی که در ناحیه کم مو یا بی مو کاشته می شوند کاملاً مانند موهای طبیعی فرد در ناحیه اهدا رفتار می کنند. از آنجایی که بیماری های زمینه ای سبب ریزش موها می شوند موهای کاشت شده نیز همانند موهای سایر قسمت های سر از متأثر از عوامل ریزش مو هستند. گاهی به هم ریختن تعادل هورمون های زنانه مانند استروژن یا هورمون های مردانه مانند آندروژن سبب ریزش مو می شود. پس از طی مراحل درمان و متعادل شدن هورمون ها این نوع ریزش مو متوقف خواهد شد.

مشکلات تغذیه ای

برخی از افراد به دلیل فقر تغذیه ای و کمبود آهن، ویتامین B و سایر مواد مورد نیاز برای رشد موها دچار ریزش مو می شوند. در این افراد نیز در صورت اصلاح رژیم تغذیه ای و تأمین مواد مورد نیاز برای رشد موها ریزش مو متوقف می شود. به همین دلیل به این افراد نیز قبل از رفع علت ریزش مو پیوند مو اصلاً توصیه نمی شود.

مبتلایان به بیماری تریکوتیلومانیا

بیماری تریکوتیلومانیا نوعی بیماری روانی است که در آن فرد به دلیل اضطراب روحی موهای سر خود را می‌کند. در صورتی که این فرد اقدام به کاشت مو کند به دلیل بیماری خاصی که دارد موهای کاشته شده را نیز خواهد کند. به همین دلیل این افراد باید ابتدا به روانشناس مراجعه کرده و بیماری روحی خود را درمان کنند. بعد از درمان بیماری، مشکل طاسی و ریزش مو در این افراد حل می شوند.

پیوند مو

نداشتن بانک موی مناسب

افرادی که بانک مناسبی در ناحیه سر خود ندارند نیز نمی توانند پیوند مو انجام دهند. در حال حاضر برای پیوند مو از بانک موی سر خود فرد استفاده می شود. افرادی که در پشت سر یا کناره های گوش خود بانک موی مناسبی نداشته باشند نباید کاشت مو انجام دهند، البته در برخی از روش های پیوند مو مانند کاشت مو به روش BHT فولیکول ها از ناحیه سینه یا زیر ریش آقایان برداشت شده و در ناحیه کاشت در سر قرار داده میشوند.
استفاده از موهای سایر نقاط بدن برای پیوند به سر تنها در صورتی امکان پذیر است که امکان برداشت از ناحیه بانک موی سر فرد هر چند کم وجود داشته باشد و با استفاده از فولیکول های مو سایر نواحی به تراکم موهای کاشته شده افزوده شود. در واقع کاشت مو تنها با استفاده از بانک موی زیر ریش و سینه امکان پذیر نیست. بر اساس تحقیقات و تجربیات مختلف مشخص شده است که کاشت مو با تکیه بر موهای سایر نواحی امکان پذیر نیست.

مبتلایان به بیماری لوپوس

لوپوس نوعی بیماری التهابی مزمن است که در اثر اختلال در سیستم ایمنی افراد به وجود می آید. این بیماری به صورت خود به خودی به وجود می آید و در آن سیستم ایمنی فرد به بافت های خودی آسیب می رساند. یکی از عوارض این بیماری ریزش مو است. افراد مبتلا به این بیماری که تحت درمان های دارویی هستند نباید از پیوند مو برای درمان ریزش مو استفاده کنند. اقدام به کاشت مو ممکن است باعث عود مجدد بیماری در این افراد شود. با توجه به خطرآفرین بود پیوند مو این بیماران از کاشت مو منع شده اند.

سن نامناسب پیوند مو

مردانی که دچار آلوپسی آندروژنیک یا همان ریزش موی ارثی هستند باید در سن مناسب اقدام به کاشت مو کنند. معمولاً به این افراد توصیه می شود که در سنین بالاتر از ۲۷ سالگی پیوند مو را انجام دهند؛ زیرا در سن کمتر از ۲۷ سالگی ریزش مو در این افراد متوقف نشده و الگوی ریزش مو، وسعت ناحیه کاشت و محدوده بانک مو یا همان ناحیه مناسب برای برداشت گرافت های مو کاملاً مشخص نیست. در این افراد هنوز موهای مقاوم در برابر عوامل ریزش و موهای مستعد ریزش از یکدیگر تفکیک نشده اند. این احتمال وجود دارد که موهایی برای پیوند به ناحیه کاشت انتخاب شوند که در برابر عامل ریزش مو مقاوم نبوده و پس از قرارگیری در ناحیه کاشت دچار ریزش شوند. ریزش موهای کاشته شده در این افراد مشکلات ظاهری زیادی ایجاد می کند. ممکن است در ناحیه کاشت مو برخی موها دچار ریزش شوند و برخی موها روی سر باقی بمانند و ظاهری ناخوشایند در سر ایجاد می کند. از طرف دیگر از آنجایی که ریزش مو در این افراد هنوز تداوم دارد ممکن است موهای اطراف منطقه کاشت دچار ریزش شوند.

انتظارات غیر واقع بینانه

بیمارانی که انتظارات غیرواقعی در مورد نتایج نهایی عمل خود دارند، مانند شخصی که ریزش موی گسترده و منبع اهدا کننده کافی ندارد و با این وجود هنوز انتظار دارد خط رویش موی خود را بازیابی کند.

افراد مناسب جهت پیوند مو

کاندیدای مناسب کاشت مو عبارتند از:

اينستاگرام دکتر سليماني

مزایای کاشت مو

انواع روش های پیوند مو

  1. پیوند مو به روش FUT
  2. پیوند مو به روش FIT
  3. پیوند مو به روش ترکیبی
  4. پیوند مو به روش DHI
  5. پیوند مو به روش sut
  6. پیوند مو به روش میکرو گرافت

عوارض جانبی کاشت مو

کاشت مو هم یک عمل پزشکی است که مانند سایر اعمال پزشکی می‌تواند در برخی موارد مشکلاتی هم ایجاد کند؛ اما بسیاری از این عوارض و مشکلات موقتی هستند. در صورتی که پزشک متخصص و ماهر، فردی را کاملاً برای کاشت مو مناسب تشخیص بدهد، باز هم عوارضی مانند عفونت، ریزش موهای پیوندشده، خونریزی، اسکار یا جای زخم و بیدار شدن برخی بیماری‌های خود ایمنی که هیچ علائمی نداشته را باید در نظر داشت، حال آنکه در موارد عدم بررسی‌های دقیق و پیوند توسط افراد غیر پزشک، عوارض بسیار جدی‌تر و بیشتر است و علاوه بر تأثیر بر جنبه زیبایی فرد، سلامت او را نیز تحت تأثیر قرار میدهد.

کاشت ابرو در کلینیک دکتر سلیمانی با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

کاشت مو در مردان با چه عوارضی همراه است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نحوه انجام کاشت مو به روش ترکیبینحوه انجام کاشت مو به روش ترکیبی

باتوجه به اینکه کاشت مو یک نوع عمل جراحی می‌باشد، الزامی است در مورد بهترین روش کاشت مو با توجه به فیزیولوژی هر فرد، و سایر نکات اطلاعات کافی داشته باشیم. در کنار روش‌های متعددی که برای رفع مشکلات طاسی در کلینیک ارائه می‌شود یکی از مناسب ترین و بهترین روش‌های کاشت، کاشت مو به روش ترکیبی است ... ادامه مطلب

نقش مزونیدلینگ در جوانسازی دور چشمنقش مزونیدلینگ در جوانسازی دور چشم

مزونیدلینگ یکی از روش های جوانسازی دور چشم است که ترکیبی از مزوتراپی و میکرونیدلینگ می باشد ... ادامه مطلب

کاشت مو چقدر طول می کشد؟کاشت مو چقدر طول می کشد؟

اگر به دنبال پاسخ سؤال کاشت مو چقدر زمان می‌برد هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با تمامی عوامل مؤثر و همچنین هر آنچه که نیاز است در این مورد بدانید آشنا کنیم ... ادامه مطلب

پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟

پیوند ابرو یک روش تخصصی است برای پر‌پشت کردن ابروها، که توسط پزشک و در کلینیک پوست و مو و زیبایی انجام می‌شود. در این روش قسمت هایی از ابرو که به میزان قابل توجهی دچار کم پشتی و ریزش شده اند (افزایش سن، بیماری ها، سوختگی، زخم و جراحی از مواردی هستند که میتوانند موجب ریزش ابرو شوند)، دوباره ظاهر زیبا ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465