دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

ریزش مو یکی از مهمترین و متداول ترین مشکلاتی است که افراد با آن سر و کار دارند، اگرچه این معضل در بین آقایان شایع تر است؛ اما خانم ها نیز در بسیاری مواقع شاهد ریزش موهای خود به دلایل مختلف هستند. ریزش مو بین 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است؛ اما ریزش بیشتر از این تعداد نیاز به بررسی توسط پزشک و درمان دلایل ریزش مو دارد. ریزش مو می تواند با روش های مختلفی مانند لیزر، مزوتراپی، PRP کاهش یافته و یا از آن جلوگیری شود و در غیر این صورت کاشت مو به عنوان یک راه حل دائمی به کمک افراد می آید.

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، همچنین کاشت ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.

عمل زیبایی کاشت مو با انتقال فولیکول‌های مو از ناحیه پرپشت سر و یا بدن به ناحیه پیوند مو صورت می‌گیرد. از جمله موارد مهمی که باید در پیوند فولیکول به آن دقت کرد بانک موی فرد متقاضی است؛ زیرا در صورت نبود بانک مو مناسب برای کاشت مو، این افراد برای عمل دچار مشکل می‌شوند. اکثر افرادی که بانک موی مناسب برای انجام عمل پیوند را ندارند به دنبال روشی برای کاشت مو از طریق بانک موی سایر افراد هستند. آنچه که تحقیقات نشان داده این است که نمی‌توان موهای فردی را به فرد دیگری پیوند کرد.

دلیل اینکه نمی‌توان از بانک موی سایر افراد برای عمل زیبایی کاشت مو استفاده کرد این است که بدن هر فرد فقط به فولیکول‌های موی خود پاسخ مثبت می‌دهد؛ زیرا هنگام پیوند فولیکول‌های مو از شخصی به فرد دیگر، شما در حال انتقال بافت هستید. اگر دو نفر از لحاظ DNA دقیقاً مطابقت نداشته باشند، سیستم ایمنی بدن فرد دریافت کننده، موهای کاشت شده از بانک موی افراد دیگر را پس می‌زند. از نظر پزشکان از آنجایی که کاشت مو با بانک موی دیگران موجب عفونت در موی کاشته شده و ریزش مو می‌شود، این روش عمل زیبایی توصیه نمی‌شود مگر در حالت‌هایی مانند پیوند مغز استخوان و دو قلوهای یکسان بودن می‌توان این عمل کاشت مو با بانک موی دیگران را انجام داد. پس مطلوب است در صورت داشتن شرایط، کاشت مو با استفاده از مو و فولیکول‌های خود شخص انجام شود و تنها در صورت عدم داشتن شرایط و معیارهای ذکر شده اقدام به پیوند مو از بانک موی دیگران انجام کند.

کاشت مو

به طور کلی متخصصین بر این باورند که پیوند مو با استفاده از بانک موی افراد دیگر، نتیجه بخش نیست؛ زیرا بدن موهای کاشته شده را به عنوان مهاجم خارجی تلقی می کند و آنها را از بین می برد، مگر اینکه از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن استفاده شود؛ اما خطر این داروها بسیار زیاد است. این داروها پاسخ ایمنی بدن فرد با بافت خارجی را ضعیف کرده و امکان رد بافت جدید از بین می رود. تأثیر این داروها مادام العمر است و ممکن است سبب ابتلا به سرطان شوند، بنابراین بهتر است برای انجام کارهای زیبایی مانند پیوند مو از آنها استفاده نشود. با پیشرفت علم پزشکی در حوزه زیبایی روش‌هایی برای کاشت ابداع شده است که فرد را از کاشت مو با بانک موی دیگران بی نیاز می‌کند.

کاندید مناسب پیوند مو از شخصی به شخص دیگر

بهتر است بگوییم که به جز دو قلوهای همسان (تک تخمکی)، هیچکس نمی‌تواند از فردی دیگر (حتی اعضای خانواده خود) برای کاشت مو و دریافت فولیکول کمک بگیرد. برخلاف اهدای عضو، تنها خود فرد، اهدا کننده فولیکول برای کاشت مو است و هیچ اهدا کننده و گیرنده‌ دومی وجود نخواهد داشت.

روش های پیوند مو در افراد با بانک کم مو

کاشت با استفاده از موهای بدن (روش BHT)

اولین اولویت برای انجام کاشت مو بدون نیاز به بانک مو در فرد، استفاده از موهای مناسب در سایر قسمت‌های بدن از جمله ریش، زیر چانه و سینه است. به این روش کاشت، «BHT» گفته می‌شود. ممکن است پزشک از موهای سایر نقاط بدن نیز استفاده کند؛ اما در هر صورت باید توجه کرد که تناسب موهای پیوندی از نظر رنگ، جنس و ضخامت با موهای سر بسیار اهمیت دارد، بنابراین پیوند، کمی با ریسک و محدودیت روبه رو خواهد بود.

کاشت و پیوند موهای مصنوعی

در روش دیگر برای کاشت مو بدون نیاز به بانک مو از موها یا الیاف مصنوعی استفاده می شود. تارهای موی ساخته شده از الیاف پلی آمید با رنگ‌ها و طول‌های مختلفی می‌توانند به کار گرفته شوند. فرآیند پیوند با استفاده از قلم کاشت تحت بیحسی موضعی انجام می‌شود. در فرآیند کاشت، رشته موی مصنوعی را با بازکردن کانال هایی تا عمق حدود 3/0 میلی متر وارد پوست سر می کنند. این الیاف توسط گره ای که در زیر پوست سر قرار می گیرد و یا با استفاده از کراتینهای گیاهی تثبیت می شوند. پس از انجام پیوند، همان طور که بدن با رشد بافت جدید سعی در بستن زخم دارد، دور الیاف نیز پر می شود. در نتیجه موهای مصنوعی در پوست سر محکم‌تر می شوند. ارزیابی مناسب بودن بیمار و انجام چندین آزمایش پزشکی و مشاهده واکنش بدن در برابر موهای مصنوعی برای شروع کار مهم است.

استفاده از سلول های بنیادی برای کاشت و پیوند مو

یک روش برای انجام کاشت مو بدون نیاز به بانک مو که البته هنوز در مرحله آزمایشگاهی و تحقیقاتی قرار داشته و عملی نشده است استفاده از سلول های بنیادی برای کاشت است که مزایایی از جمله عدم نیاز به بانک مو و ترمیم سریع برای آن عنوان شده است.

روش های ترکیبی پیوند مو

زمانی که الگوی طاسی و ریزش مو بسیار شدید است و نواحی زیادی از سر را شامل می شود معمولاً برای یک کاشت بهتر، از چند روش کاشت به صورت ترکیبی استفاده می شود که به آن کاشت مو به روش ترکیبی گفته می شود. در این نوع کاشت حجم موی پیوند زده شده و سرعت پیوند بیشتر و تراکم موها زیادتر خواهد بود. در روش های ترکیبی از کاشت مو به روش FUT و کاشت به روش FIT به صورت همزمان با هم بهره گرفته می شود؛ اما در حالتی که برای افراد دارای محدودیت در بانک مو، قرار است کاشت انجام شود به جای پشت سر از موهای بدن، فولیکول مو برداشته می شود. در واقع در کاشت با محدودیت استفاده از بانک مو از ترکیب FIT، FUT و BHT استفاده می شود که به آن روش سوپر ترکیبی گفته می شود.

اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض پیوند مو از شخصی به شخص دیگر

پیوند مو با استفاده از بانک موی دیگران با توجه به توضیحاتی که در بخش پیشین عنوان شد، امکان پذیر نخواهد بود و در صورت اجرا، عوارض متعددی برای بدن شخص گیرنده به همراه دارد. مصرف داروهای سرکوب کننده‌ی سیستم ایمنی به مرور سرطان زا خواهد بود. سرکوب شدن سیستم ایمنی بدن توسط داروهایی با عوارض جانبی متعدد، قدرت و کارآمدی سیستم ایمنی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. خستگی و ضعف شدید از دیگر عوارض مصرف داروهای ضد احتقان است. این داروها به مرور زمان در دستگاه گوارشی بدن اختلال ایجاد می کنند و احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند آب مروارید و دیابت را افزایش می‌دهند.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

بهترین کلینیک کاشت مو زنان

عوامل مؤثر در تعیین هزینه کاشت مو

سوالات رایج کاشت مو

مدت زمان رشد مو بعد از کاشت

آیا جای زخم و اسکار بعد از کاشت مو دائمی است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان جای جوش با لیزر CO2 فرکشنالدرمان جای جوش با لیزر CO2 فرکشنال

لیزر CO2 فرکشنال یک روش غیر تهاجمی است که از لیزر برای درمان جای جوش استفاده میشود. ... ادامه مطلب

بهترین روش های کاشت موی طبیعی کدامند؟بهترین روش های کاشت موی طبیعی کدامند؟

کاشت مو در 25 سال گذشته پیشرفت چشمگیری در حوزه جراحی زیبایی داشته که باعث رضایت بیماران شده است. تکنیک ابتدایی میکرو‌گرافت و روش های استاندارد پیوند فولیکولار که جز دسته جدیدترین و به روزترین روشها هستند که باعث احساس رضایت و خرسندی و ظاهری دلپذیر و طبیعی در متقاضیان کاشت مو شده است ... ادامه مطلب

بایدها و نبایدهای لیزر لیپولیزبایدها و نبایدهای لیزر لیپولیز

همه افراد مراجعه کننده نمی توانند کاندیدای مناسبی برای انجام عمل لیپولیز باشند و اگر انتخاب اولیه صحیح نباشد، نتیجه نهایی به دست آمده نه مورد مطلوب بیمار خواهد بود و نه پزشک ... ادامه مطلب

انواع روشهای ترمیم مو برای بیماران مبتلا به بیماریهای خاصانواع روشهای ترمیم مو برای بیماران مبتلا به بیماریهای خاص

اگر ریزش و کم پشتی موها به دلیل بیماری‌های خاص رخ دهد، بدون شک نیاز به دقت و آزمایش‌های بیشتری است که با اطمینان کامل ترمیم مو برای بیماران انجام شود. در این مطلب به روش‌های ترمیم مو برای بیماران خاص پرداخته می‌شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465