دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / آیا کاشت مو دائمی است؟

آیا کاشت مو دائمی است؟

مدت ماندگاری کاشت مو از مهم‌ترین دلایل قانع‌ کننده افراد کاندید برای کاشت مو است. طبق تحقیقات انجام شده، نتیجه نهایی کاشت مو دائمی است و کاشت مو در دسته بندی روش‌های ماندگار قرار می‌گیرد. اگر بخواهید به دائمی بودن کاشت مو استناد کنید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که شرایطی بدنی در هر انسان با دیگری متفاوت است. حتی در شرایطی که کلیه فاکتورهای لازم توسط پزشکان بررسی می‌شود، بعد از عمل، شاهد پس زدن آن توسط شخص گیرنده هستیم. همین موضوع، نشان دهنده تفاوت در نتیجه نهایی کاشت مو است. کاشت مو، عمل پیوند مو از بانک مو فرد به نواحی جدید جهت کاشت است پس بدیهی است که احتمال پس زدن کاشت مو و نامطلوب بودن نتیجه نهایی کاشت مو وجود دارد؛ اما عموماً چنین اتفاقی نمی‌افتد و مدت ماندگاری کاشت مو برای افراد رضایت‌بخش است. کمتر فردی پیدا می‌شود که توسط پزشک متخصص و باتجربه کاشت مو را انجام داده باشد و شاهد چنین اتفاقی باشد.

البته مانند بقیه فولیکول های موی شما، پیوندهای کاشته شده نیز طول عمر دارند، در برخی از مواقع این احتمال وجود دارد که با افزایش سن، فولیکول های مو نازک شوند؛ اما به احتمال زیاد تا پایان عمر شما حداقل مقداری مو تولید می کنند. باید در نظر داشته باشید که طول عمر موهای کاشته شده می تواند تحت تأثیر عواملی مانند بیماری، سبک زندگی، سن و میزان ریزش مو باشد. در چنین مواردی بیمار ممکن است به چندین روش برای رسیدن به نتایج مطلوب نیاز داشته باشد.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای پیوند مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

عوامل مؤثر در ریزش مو پس ازکاشت

در ابتدا باید علت ریزش مو را بررسی کنید و ریزش را درمان کنید. اگر ریزش مو درمان نشود نمی توان گفت کاشت مو راهکاری ماندگار است، بنابراین ممکن است علاوه بر اینکه به نتیجه مطلوب نرسید در مدت کوتاهی موهای کاشته شده را نیز از دست بدهید. دلایل زیادی برای ریزش موهای کاشته شده وجود دارد که شامل موارد زیر است:

ریزش مو بر اثر شوک:

کاشت مو برای پوست سر و موهای اطراف آسیب زا است و ممکن است باعث ریزش موقت موهای جدید و موهای موجود شوند که به عنوان ریزش مو بر اثر شوک شناخته می شود. همانطور که گفته شد این ریزش بین 2-3 هفته پس از عمل کاشت مو اتفاق می افتد؛ اما در مدت زمان کوتاهی موهای جدید دوباره رشد می کنند.

ماندگاری کاشت مو

رد کردن پیوند:

منطقه گیرنده ممکن است فولیکولهای پیوند شده را رد کند، در این حالت سیستم ایمنی بدن می تواند پیوند مو را رد کند و می تواند بافت کاشته شده را به طور کامل از بین ببرد.

عدم مراقبت از موهای کاشته شده:

باید توجه ویژه ای به مراقبت های بعد از کاشت مو داشته باشید در غیر این صورت ممکن است منجر به تخریب کاشت شود.

مراجعه به کلینیک نامعتبر و جراح بدون تجربه:

تعداد زیادی از کلینیک های کاشت مو وجود دارند و بسیاری از آنها خدمات با کیفیت ارائه و از پزشک با تجربه استفاده نمی کنند. در نهایت به دلیل عدم مهارت گرافت های مورد نیاز را از ناحیه غیر دائمی خارج می کنند تا در ناحیه گیرنده قرار بگیرندکه در نهایت منجر به نتایج بد و ریزش مو می شود.

عوامل مؤثر در ماندگاری کاشت مو

به طورکلی، عوامل متعددی در بالا بردن میزان موفقیت نتیجه کاشت مو و ماندگاری آن دخیل هستند. عواملی نظیر:

علاوه بر این، امروزه به لطف پیشرفت علم پزشکی و هوشمند شدن ابزارها و دستگاه‌های مورد استفاده، روش‎های کاشت مو از دقت و ظرافت زیادی برخوردار می باشند. همین امر سبب شده تا گرافت‌های مو در حین فرایند کاشت، آسیب کمتری ببینند و در مدت زمان کوتاهتری به ناحیه دریافت کننده منتقل شوند. مجموع تمام این عوامل، درصد موفقیت کاشت مو را افزایش داده است.

روش های کاشت مو

کاشت مو FUT:

این روش یکی از قدیمی ترین روش های اولیه کاشت موی سر بود که در آن فرد با استفاده از مقدار زیادی دارو بیهوش می کردند. بخش هایی از پوست پشت سر که دارای بانک موی مناسبی بود، از جا بریده شده و در نواحی جلوی سر که دچار ریزش مو و یا طاسی شده بود، پیوند زده می شد. این روش عوارض جانبی زیادی از جمله کم بودن تعداد گرفت های کاشته شده، بیهوشی، درد های پس از عمل، به جا ماندن خط بخیه کاشت مو (اسکار مو) بود. از این رو پس از مدتی روش های جدیدتری جهت درمان ریزش مو و کاشت موی سر مورد استفاده قرار گرفت.

کاشت مو FIT:

پس از مدتی روش کاشت مو FIT توسط محققان و کارشناسان علم کاشت مو عرضه شد که از روش FUT بهتر بود و تعداد گرفت های کاشته شده و نتیجه نهایی کاشت مو بسیار بهتر بود؛ اما این روش هم معایب خاص خود را داشت مانند دوران نقاهت، نیاز به استراحت بعد از عمل، خونریزی، نیاز به جلسات مکرر، تورم در برخی نواحی سر و... که همه اینها موجب شدند این تکنیک هم پس از مدتی از رونق بیفتد. در این تکنیک کاشت مو، تارهای مو از بخش هایی از نواحی مختلف پشت سر جهت پیوند زدن به نواحی دچار ریزش، کنده و در آنجا پیوند زده می شد. در واقع این روش نوع پیشرفته و بهبود یافته تکنیک کاشت مو FUT بود.

کاشت مو BHT:

این روش مشابه روش های دیگر بود با این تفاوت که در این تکنیک کاشت موی سر، از نواحی دیگر بدن موها کنده و به نواحی از سر که دچار طاسی یا ریزش مو شده بودند، پیوند زده می شد.

کاشت مو SUT:

این روش کاشت، در حال حاضر بهترین روش است که برای بسیاری از مراجعه کنندگان و افرادی که دچار مشکل ریزش موهای سر شده اند، به کار گرفته می شود. این روش دارای کمترین عوارض است و عمل جراحی آن بسیار ساده و بی دردسر صورت می گیرد. نتایج عمل ماندگار و عالی بوده و این روش امروزه در بهترین کیلینک های کاشت مو در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف روش های قبلی که عمل به صورت دستی انجام می شد، در این روش از دستگاه های پیشرفته استفاده می شود. در این روش تا 14000 تار موی واقعی را می توان کاشت کرد و بدون جراحی، بدون درد، بدون خونریزی و دوران نقاهت می باشد.

هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو مشابه با سایر عمل‌های جراحی به عوامل مختلفی مانند روش انجام جراحی، نوع بیهوشی، کلینیک و یا مرکزی که جراحی در آن انجام می شود، جراح و ... بستگی دارد. به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه این عمل بهتر است که در یک جلسه مشاوره با پزشک منتخب شرکت کنید تا از هزینه ها مطلع شوید.

آدرس اینستاگرام دکتر سلیمانی

عوارض جانبی کاشت مو

عوارض جانبی کاشت مو معمولاً جزئی است و ظرف چند هفته برطرف می شود.آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

کاشت ابرو در کلینیک دکتر سلیمانی با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

چه کسانی نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟

حداکثر تراکم کاشت مو چقدر است؟

مدت زمان رشد مو بعد از کاشت

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

قبل از کاشت مو لازم است چه نکاتی را بدانیم ؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کویتیشن چیست و چگونه انجام می شود؟کویتیشن چیست و چگونه انجام می شود؟

باتوجه به رژیم های غذایی نامناسب امروزی و وجود اضافه وزن در نسل امروز دستگاههای متعددی جهت کاهش وزن ابداع شده که یکی ازجدیدترین آنها دستگاه کویتیشن است ... ادامه مطلب

چرا پس از کاشت مو سردرد میگیریم؟چرا پس از کاشت مو سردرد میگیریم؟

سردرد پس از کاشت مو در اثر برش‌های ایجادشده و استرس‌هایی است که حین پروسه‌ی عمل جراحی کاشت مو روی پوست سر اعمال می‌شود. این سردردها عموماً گذرا هستند. با گذشت زمان از شدت آن کاسته می‌شود و درنهایت چند روز پس از کاشت مو از بین می‌روند. ... ادامه مطلب

تقویت مو با خوراکی هاتقویت مو با خوراکی ها

سرعت رشد و تقویت مو به عواملی مانند سن، سلامتی، ژنتیک و رژیم غذایی بستگی دارد. اگرچه شما نمی توانید عواملی مانند سن و ژنتیک را تغییر دهید؛ اما رژیم غذایی موردی است که شما بر آن اشراف و کنترل لازم را دارید. مو برای رشد به مواد مغذی مفید موجود در خوراکی ها نیاز دارد. ... ادامه مطلب

چه افرادی برای کاشت مو به روش FIT مناسب هستند؟چه افرادی برای کاشت مو به روش FIT مناسب هستند؟

کاشت مو به روش FIT به عنوان یکی از بهترین روش‌های کاشت موی طبیعی شناخته می‌شود. در این روش، گرافت های کوچک (هر واحد که گرافت مو نام دارد شامل یک تا چهار مو است)، به‌وسیله‌ی ابزار بسیار ظریف به نام پانچ از ناحیه‌ی بانک مو که معمولاً از پشت سر و بالای گوش‌ها انتخاب می‌شود، برداشته می‌شوند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465