دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / مدت بیحسی سر بعد از کاشت مو

مدت بیحسی سر بعد از کاشت مو

کاشت مو نوعی جراحی کم تهاجم است که برای بازگرداندن مو به مناطقی از پوست سر که دچار طاسی و یا کم پشتی است انجام می شود. کاشت مو شامل برداشتن گرافت ها (دسته های کوچکی از فولیکول های مو) از ناحیه اهدا کننده و استفاده از آنها به عنوان پیوند در یک منطقه طاس یا دچار ریزش مو می باشد. این روند برای یک عمر مؤثر است؛ زیرا فولیکول های موی گرفته شده از پشت سر از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم هستند. در برخی کلینیک ها از بیهوشی کامل استفاده می‌شود در صورتی که روش خطرناکی است و عوارضی مانند آلرژی و یا در برخی موارد سر دردهای طولانی را از خود به جا میگذارد در صورتی که بیحسی موضعی این عواقب را در پی نخواهد داشت.
پروسه‌ی پیوند فولیکول‌ها در حدی است که بیمار نیازی به بیهوش شدن ندارد و تنها کافی است که ناحیه‌ی مورد نظر بیحس شود. تأثیر داروی بیحسی باید تا پایان عمل باقی بماند تا برداشت فولیکول‌ها و پیوند آنها بدون هیچگونه دردی انجام شود. در کاشت مو فقط ناحیه‌ای که فولیکول از آن برداشت شده و پیوند می‌شود، بیحس می‌شود. مدت بیحسی سر بعد از کاشت مو در مراجعه کنندگان، بسیار متفاوت است. به طور قطعی نمی توان زمانی را مشخص کرد؛ زیرا این زمان به ویژگی های جسمانی فرد و عواملی دیگر بستگی دارد؛ اما معمولاً بین دو یا سه ساعت طول می کشد. بسیار کم پیش می آید که مدت بیحسی سر بعد از کاشت مو چند روز و یا چند هفته طول بکشد. در این مطلب به بررسی موضوع بیحسی سر بعد از کاشت مو می‌پردازیم.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

نوع بیحسی سر در کاشت مو

همانطور که گفته شد انجام عملیات کاشت مو مستلزم اعمال بیحسی است. در حالت کلی سه نوع بیحسی وجود دارد که برای اعمال مختلف پزشکی استفاده می‌شوند. این سه مورد شامل بیحسی موضعی، منطقه‌ای و عمومی هستند. پیوند مو با بیحسی موضعی صورت می‌گیرد به این صورت که پزشک یک آرام‌بخش ضعیف را به فرد تزریق می‌کند. در نتیجه کاندید کاشت مو، در آرامش کامل جلسه کاشت را بدون احساس درد پشت سر خواهد گذاشت. اکثر مواد بیحس کننده اثرات کوتاه مدتی دارند و در یک زمان مشخص و کوتاه خود به خود از بین می روند و نیاز به هیچ اقدامی و هیچ کاهش دهنده ی بیحسی نخواهند داشت.

دلایل بیحسی سر بعد ازکاشت مو

بیحسی بعد از کاشت مو به چند دلیل اتفاق می افتد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم:

بیحسی بر اثر داروهای موضعی

کاشت مو شامل برداشت گرافت های مو و پیوند آنها در نواحی کم پشت یا طاس سر است. از این رو پزشک برش های کوچکی روی ناحیه طاس سر ایجاد می کند تا فولیکول های برداشته شده را در آنجا قرار دهد، از این رو امکان ایجاد درد در این نواحی وجود دارد. به همین منظور پزشک از بیحسی موضعی و برخی از داروهای آرام بخش برای بیمار استفاده می کند. این بیحسی تا چندین ساعت بعد از اتمام کاشت مو برطرف می شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

کاشت مو

بیحسی پشت سر بعد از کاشت مو تا زمان رویش مجدد موها

برخی از بیحسی ها به دلیل رویش مجدد موها ایجاد می شوند. در واقع سه هفته بعد از کاشت مو، ریزش موها اتفاق می افتد. این جریان بسیار طبیعی نشان دهنده درست بودن پیوند و نتیجه بخش بودن آن است. از این رو فرد در ناحیه پیوند مو احساس گز گز شدن، خارش و بیحسی می کند. این بیحسی نیز موقتی است و تا رشد مجدد موها ادامه دارد. در واقع این بیحسی کاشت مو ممکن است تا ۶ ماه نیز طول بکشد.

بیحسی به دلیل آسیب به رشته های عصبی

نوع دیگری از بیحسی پشت سر بعد از کاشت مو وجود دارد که مربوط به آسیب رشته های عصبی است. همانطور که می دانید در زیر پوست رگ های عصبی و خونی بسیاری وجود دارند که انتقال دهنده پیام از مغز به اندام ها هستند. هرگونه آسیب به این عصب ها سبب پاره شدن آنها و از بین رفتن حس در نواحی مورد نظر می شود. البته احتمال ایجاد این آسیب بسیار نادر است؛ زیرا امروزه کاشت مو با روش های نوین و زیر نظر متخصصان ماهر و کارآزموده ای انجام می شود. همچنین وجود تجهیزات پزشکی پیشرفته نیز در این مورد بی تأثیر نیست. با این حال اگر بیحسی به دلیل آسیب به عصب های حسی اتفاق بیفتد باید درمان های پزشکی جدی گرفته شوند، در غیر این صورت احتمال دائمی شدن بیحسی بسیار زیاد است.

عوامل مؤثر در مدت بیحسی سر بعد از کاشت مو

موارد ذکر شده از اصلی ترین عوامل مدت بی حسی سر بعد از کاشت مو می باشند.

اينستاگرام دکتر سليماني

درمان بیحسی سر بعد از کاشت مو

یکی از درمان های مؤثر بیحسی بعد از کاشت مو کاهش تورم های ناشی از پیوند فولیکول ها است. در این روش شما می توانید با مشورت گرفتن از پزشک خود از کمپرس های سرد برای کاهش تورم استفاده کنید. کمپرس سرد علاوه بر این که روی رشد موهای کاشته شده شما اثر سوء ندارد، باعث کاهش تورم و در نتیجه بیحسی بعد از کاشت خواهد شد. به علاوه استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک در زمان مناسب به بهبود این عارضه کمک خواهد کرد؛ اما بیحسی بعد از کاشت مو به طور طبیعی بعد از گذشت چند روز خود به خود از بین خواهد رفت و چندان جای نگرانی ندارد. در واقع این بیحسی یک نوع از واکنش بدن نسبت به جراحات وارد شده بر پوست سر است.

عوارض ایجاد بیحسی در کاشت مو

ممکن است بدن برخی افراد به انواعی از بیحس کننده ها حساسیت نشان دهد. البته این حساسیت ها به ایجاد جوش و یا خارش های جزئی منجر خواهد شد. در موارد بسیار نادر مشاهده شده که فردی بعد از استفاده از داروهای بیحسی به مشکلاتی بزرگتر دچار شده که البته بیشتر آنها به خاطر نگرانی و استرس خود افراد بوده است.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

سوالات رایج کاشت مو

درصد موفقیت کاشت مو چقدر است؟

اهمیت بانک مو در عمل کاشت مو چیست؟

هزینه، عوارض و مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

بهترین روش های کاشت موی طبیعی کدامند؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درباره ساختار مو بیشتر بدانیددرباره ساختار مو بیشتر بدانید

مو بخشی از پوست است و در قسمت بیرونی قرار دارد. ضخامت و رنگ هر مو در هرکس متفاوت است. به طور متوسط بدن هر انسان دارای 5 میلیون تار مو است که حدود 150 تا 200 هزار تار مو در روی سر انسان قرار دارد. باید به این نکته توجه کرد که مو دارای دو بخش مرده و زنده می‌باشد. ... ادامه مطلب

کاربرد تزریق ژل آبرسان پوستکاربرد تزریق ژل آبرسان پوست

یکی از روشهای جوانسازی پوست آبرسانی پوست با تزریق مزوژل بوده که نسبت به سایر روشها، متدی نسبتاً کم‌ ریسک و به قیمت معقول به شمار می‌ رود. ... ادامه مطلب

کاربرد و مزایای مزوتراپی موکاربرد و مزایای مزوتراپی مو

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی و زیبایی پوستی است و در دسته‌ی شیوه‌های تزریقی قرار می‌گیرد . یعنی در این روش مواد ویژه‌ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می‌شود ... ادامه مطلب

هایفوتراپی روشی غیرجراحی برای از بین بردن غبغبهایفوتراپی روشی غیرجراحی برای از بین بردن غبغب

تجمع چربی و افتادگی پوست در زیر چانه که با نام غبغب شناخته می شود یکی از این شرایط است که نه تنها با افزایش سن بیشتر می شود که گاه در افراد جوان نیز ب ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465