دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / آیا جای زخم و اسکار بعد از کاشت مو دائمی است؟

آیا جای زخم و اسکار بعد از کاشت مو دائمی است؟

برای بسیاری از افراد، عمل جراحی کاشت مو می تواند راهی مطمئن و مؤثر برای بازگرداندن موها باشد. این جراحی می تواند به بهبود اعتماد به نفس افرادی که موهای خود را از دست داده اند کمک کند. کاشت مو روشی است که در آن فولیکول های مو از یک ناحیه سر به نام منطقه اهدا کننده یا بانک مو به قسمت بدون مو یعنی ناحیه گیرنده پیوند می شود. فولیکول های سالم که قابلیت رشد دارند از پوست بخش اهدا کننده به مناطق بدون مو منتقل می شوند تا تراکم رشد موها بیشتر شود. در این روش جراح، برش هایی در سطح پوست سر ایجاد می کند که طبیعتاً باعث ایجاد زخم می شوند. ایجاد زخم یکی از عوارض اجتناب ناپذیر کاشت مو است که بیماران را نگران می کند. این عارضه همیشه و برای همه خطرناک نیست و تحت شرایط خاصی ممکن است نگران کننده باشد. ظاهر زخم ها بسته به نوع تکنیک جراحی مورد استفاده برای درمان متفاوت خواهد بود.

شدت و میزان نمایان بودن اسکار و زخم‌های ناشی از کاشت مو بستگی به نحوه مراقبت و تمایل به انجام روش‌های زیبایی برای از بین بردن آنها دارد. بدن برخی افراد در طول زمان و به تدریج، جای خط بخیه را تا حدی ترمیم می‌کند؛ اما گروهی دیگر وجود دارند که بدنشان به خوبی این اسکار را ترمیم نمی‌نماید و خط بخیه پس از بسته شدن کامل زخم، نمایان خواهد ماند. بهتر است این افراد به توصیه‌های پزشک در رابطه با نحوه مراقبت و درمان اسکار گوش فرا دهند و در صورت امکان از دیگر متدهای زیبایی برای بهبود اسکار بعد از کاشت مو استفاده نمایند. به یاد داشته باشید که سن شما یکی از مؤثرترین عواملی است که در بازسازی و ترمیم اسکار ناشی از کاشت مو نقش ایفا می‌کند. حداقل تا ۶ روز محل پیوند را لمس نکنید، زخم ها معمولاً طی ۱۰ روز از بین می روند.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

عوامل مؤثر بر شدت زخم های سر بعد از کاشت مو

با افزایش شدت زخم های پشت سر بعد از کاشت مو مدت زمان بهبود زخم ها نیز طولانی تر می شود. شدت این زخم ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از مهم ترین عوامل آن به شرح زیر است:

اسکار کاشت مو

روش های رایج کاشت مو

کاشت مو FUT:

این روش یکی از قدیمی ترین روش های اولیه کاشت موی سر بود که در آن فرد با استفاده از مقدار زیادی دارو بیهوش می کردند. بخش هایی از پوست پشت سر که دارای بانک موی مناسبی بود، از جا بریده شده و در نواحی جلوی سر که دچار ریزش مو و یا طاسی شده بود، پیوند زده می شد. این روش عوارض جانبی زیادی از جمله کم بودن تعداد گرفت های کاشته شده، بیهوشی، درد های پس از عمل، بجا ماندن خط بخیه کاشت مو (اسکار مو) بود. از این رو پس از مدتی روش های جدیدتری جهت درمان ریزش مو و کاشت موی سر مورد استفاده قرار گرفت.

کاشت مو FIT:

پس از مدتی روش کاشت مو FIT توسط محققان و کارشناسان علم کاشت مو عرضه شد که از روش FUT بهتر بود و تعداد گرفت های کاشته شده و نتیجه نهایی کاشت مو بسیار بهتر بود اما این روش هم معایب خاص خود را داشت مانند دوران نقاهت، نیاز به استراحت بعد از عمل، خونریزی، نیاز به جلسات مکرر، تورم در برخی نواحی سر و... که همه اینها موجب شدند این تکنیک هم پس از مدتی از رونق بیفتد. در این تکنیک کاشت مو، تارهای مو از بخش هایی از نواحی مختلف پشت سر جهت پیوند زدن به نواحی دچار ریزش، کنده و در آنجا پیوند زده می شد. در واقع این روش نوع پیشرفته و بهبود یافته تکنیک کاشت مو FUT بود.

کاشت مو BHT:

این روش مشابه روش های دیگر بود با این تفاوت که در این تکنیک کاشت موی سر، از نواحی دیگر بدن موها کنده و به نواحی از سر که دچار طاسی یا ریزش مو شده بودند، پیوند زده می شد. این روش هم عوارض و معایب خاص خود را داشت و بازدهی لازم و نتایج عالی را در بر نداشت.

کاشت مو SUT:

این روش کاشت موی سر، در حال حاضر بهترین روش است که برای بسیاری از مراجعه کنندگان و افرادی که دچار مشکل ریزش موهای سر شده اند، بکار گرفته می شود. این روش دارای کمترین عوارض است و عمل جراحی آن بسیار ساده و بی دردسر صورت می گیرد. نتایج عمل ماندگار و عالی بوده و این روش امروزه در بهترین کیلینک های کاشت مو در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف روش های قبلی که عمل به صورت دستی انجام می شد، در این روش از دستگاه های پیشرفته استفاده می شود.

جدیدترین و کامل ترین روشی که برای کاشت موی سر تاکنون معرفی شده است، کاشت مو به روش sut نام دارد. در این روش تا 14000 تار موی واقعی را می توان کاشت کرد و بدون جراحی، بدون درد، بدون خونریزی و دوران نقاهت می باشد.

نکات مهم قبل از کاشت مو

معمولاً از بیماران خواسته می شود آزمایش خون برای موارد خاصی بدهند که در آن وجود بیماری های ویروسی بخصوص و همچنین انعقاد خون مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین لازم است یک هفته پیش از کاشت مو از مصرف قرص های مکمل مانند ویتامین E، قرص‌های آسپرین و همچنین مصرف الکل به منظور جلوگیری از رقیق شدن خون خودداری نمایید.

مراقبت های لازم برای درمان زخم ها پس از کاشت مو

اگرچه جراحات ایجاد شده در کاشت مو با روش‌های نوین بسیار جزئی است؛ اما باز هم مراقبت‌های پس از کاشت مو برای پیش‌گیری از ظهور عوارض احتمالی لازم است. بنابراین توصیه می‌شود برای کسب نتایج بهتر و ماندگاری پیوند مو، رفتار‌های مراقبتی زیر را تا مدتی پس از کاشت مو رعایت کنید:

  1. پس از پیوند مو از قرار گرفتن در معرض گرما و نور آفتاب خودداری کنید.
  2. از حضور در اماکنی که آلودگی هوای بیشتری دارند، پرهیز کنید. در همین مورد توصیه می‌شود اگر در کارگاه یا محیط‌‌های آلوده کار می‌کنید، حداقل تا دو هفته وارد این اماکن نشوید. گرد و خاک و آلودگی با نفوذ به زخم‌های پوستی منجر به بروز عفونت و مشکلات پوستی خواهند شد. این مسئله تأثیر مهمی در نتیجه‌ نهایی کاشت مو‌ خواهد داشت.
  3. هرگونه ورزش‌های آبی را تا یک ماه تعطیل کنید. بخصوص استخر‌های عمومی که مملو از کلر و مواد ضدعفونی‌کننده هستند؛ چراکه این شرایط برای زخم‌های پوستی شما خطرناک خواهد بود.
  4. در روز‌های نخستین پس از کاشت طبیعی مو نباید پوست سر را ماساژ یا شستشو دهید.
  5. استفاده از هرگونه یخ، لوسیون‌های نرم‌کننده یا برخی از دارو‌های مسکن باید با مشورت با پزشک انجام شود.
  6. برای شستن سر، از شامپویی استفاده کنید که پزشک تجویز می‌کند.

روشهای درمان جای زخم و اسکار بعد از کاشت مو دائمی

یکی از روش‌های تسریع ترمیم زخم‌ها، تحریک جریان خون در ناحیه ای است که زخم در آن ایجاد شده است. در خصوص این مورد برای طول دوره ترمیم، ماساژ آرام توصیه می‌شود. با استفاده از نوک انگشتان یا کف دست، در حرکتی دایره ای، محل زخم‌ها را با فشار کمی، مالش دهید.

اگر زخم شکل ثابتی بگیرد و خشک شود، می‌شکند و باعث ایجاد زخم‌های بیشتری شده و شکل ظاهری آن بر روی سر شما واضح‌تر دیده می‌شود. یکی دیگر از اعمالی که توصیه می‌شود برای ترمیم زخم انجام شود، چرب کردن آن است.

درمان‌های موضعی: درمان‌های موضعی درمان‌هایی هستند که بلافاصله پس از کاشت انجام می‌شوند تا هم سرعت ترمیم را افزایش داده و هم از شکل‌گیری زخم، جلوگیری نمایند.

درم ابریژن

در این عمل از ابزاری که به سرعت در حال چرخش است استفاده می‌شود تا سطح ناهموار و خشن پوست را از بین ببرد. این عمل می‎تواند منجر به از بین رفتن زخم‌ها برای همیشه گردد. البته عمق زخم بر روی پوست نقش زیادی در رفع جای زخم دارد.

پر کردن جای زخم با تزریق

روشی مناسب برای ترمیم زخم‌ها که با عنوان پرکننده بافت‌های نرم هم از آن نام برده می‌شود.

میکرونیدلینگ

در این روش درمانی سوزن‌های مخصوصی توسط پزشک بر روی نقاط درمان فرو برده می‌شود که این عمل سبب آزاد شدن پوست از چسبندگی‌های ناشی از آسیب در محل زخم می‌گردد و با بالا آمدن پوست از طریق میکرونیدلینگ زخم‌هایی ایجاد می‌شوند که در جهت تحریک پوست و تشکیل بافت همبند به وجود می‌آیند که اینگونه زخم‌ها بدون هیچگونه آسیب و اثر برجای ماندگی بر روی پوست برطرف خواهند شد.

قیمت کاشت مو

هزینه کاشت مو می‌تواند بسته به دلایل مختلفی متفاوت باشد. عوامل تأثیرگذار بر قیمت کاشت مو عبارتند از:

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت مو

کاشت مو در مقایسه با سایر روش‌های جراحی زیبایی، عوارض کمی دارد؛ اما اگر توجه کافی صورت نگیرد می‌تواند عوارض جدی به دنبال داشته باشد. از عوارض شایع بعد از پیوند طبیعی مو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

بهترین روش های کاشت موی طبیعی کدامند؟

کاشت مو به روش fit چه مراحلی دارد؟

شرایط کاشت مو در دوران اپیدمی کرونا

آیا افراد دیابتی می توانند کاشت مو را انجام دهند؟

کاشت مو به روش FUT یکی از بهترین روشها برای درمان آلوپسی



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیماری پیسی چه علائمی دارد و راه های درمان پیسیبیماری پیسی چه علائمی دارد و راه های درمان پیسی

بیماری پیسی در افراد با هر نوع پوستی تأثیر می‌ گذارد؛ اما ممکن است در افرادی که پوست تیره‌ تری دارند بیشتر دیده شود. این بیماری تهدید کننده زندگی یا مسری نیست؛ اما می‌ تواند برای شخص مبتلا استرس‌ زا باشد یا احساس بدی نسبت به خود ایجاد کند. ... ادامه مطلب

افزایش تراکم یا پر پشت شدن موی سرافزایش تراکم یا پر پشت شدن موی سر

ریزش مو شایع‌ ترین مشکل پوست و مو در سرتاسر دنیا و در طول تاریخ است. این مشکل فقط مختص آقایان نیست و زنان بسیاری نیز از آن رنج می‌ برند. یکی از راههای درمان ریزش موی افرادی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند، ترمیم مو می باشد. ... ادامه مطلب

تفاوت ترمیم مو و کاشت مو و کاربرد هر کدامتفاوت ترمیم مو و کاشت مو و کاربرد هر کدام

ممکن است تا کنون بارها تبلیغات مختلفی از کاشت موی طبیعی توسط کلینیک ها یا انسیتوهای مذکوردیده یا شنیده باشید ولی آیا باید کدام را انتخاب کرد و شما کدام را ترجیح می دهید؟ ... ادامه مطلب

مصرف قرص هیرویت بعد از کاشت مومصرف قرص هیرویت بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از روش های قطعی برای درمان ریزش مو است. موفقیت در انجام پیوند مو، به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این عوامل، انجام جراحی در کلینیک های معتبر توسط متخصصان مجرب است؛ اما بعد از انجام کاشت مو توسط پزشک متخصص، موفقیت این جراحی وابسته به مراقبت های بعد از کاشت مو است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465