دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ریش و سبیل / بهترین سن برای کاشت ریش و سبیل چه سنی است؟

بهترین سن برای کاشت ریش و سبیل چه سنی است؟

یکی از موارد تأثیرگذار در چهره ی مردان ریش و سبیل آنها می باشد. این نشانه در مردان به معنای ورود به سن بزرگسالی نیز می باشد؛ اما افراد بسیاری هستند که به دلایل گوناگون دچار کم پشتی ریش و یا مشکلاتی در رویش آن می باشند. برای چنین افرادی بهترین راه برای درمان این معضل کاشت ریش می باشد.کاشت ریش برای افزایش تراکم و اصلاح خط رویش ریش نیز استفاده می شود. به دلیل اینکه در کاشت ریش از موهای خود فرد برای پیوند استفاده می شود مهمترین پیش شرط آن داشتن موهای کافی و سالم در ناحیه اهدا کننده می باشد. همچنین متقاضی در جلسه اولیه توسط پزشک معاینه می شود تا سلامت جسمی او برای کاشت ریش تأیید شود. ن

کته ی مهمی که درباره انجام کاشت ریش مطرح می باشد سن مناسب انجام این کار است. از آنجا که ریش و سبیل مردان بعد از رسیدن به سن بلوغ رشد می کند، باید تا پایان روند رشد که حدود 20 سالگی می باشد صبر کنند و در صورتی که رشد مناسبی نداشت اقدام به استفاده از روش های درمانی از جمله پیوند ریش کنند. به طور کلی سن مناسب کاشت ریش و سبیل در مردان بعد از اتمام دوران بلوغ آنها می باشد که در هر فرد ممکن است متفاوت باشد که با معاینه و بررسی توسط پزشک مشخص می شود. سن 25 سالگی زمانی است که فرد از دوران بلوغ عبور کرده و حالت کلی ریش و سبیل خود را به دست آورده است، بنابراین می توان گفت سن ایده آل برای کاشت ریش و سبیل بعد از 25 سالگی می باشد.

شما می‌توانید برای بهترین کاشت ریش و سبیل در اصفهان به کلینیک تخصصی کاشت موی بهین مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای کاشت ریش

بهترین سن برای کاشت ریش و سبیل چه سنی است؟

روشهای کاشت ریش

کاشت روش و سبیل به روش FUT

در این روش پزشک یک نوار باریک از قسمت پشت سر جدا نموده و گرافت موی سر را به قسمت های خالی ریش و سبیل پیوند می دهد. این کار باعث می شود ریش و سبیل شما تراکم بیشتری داشته باشد. این روش از آنجایی مورد توجه قرار دارد که تراکم ایجاد شده بسیار مناسب است و فولیکول مو کمتر آسیب می بیند. این روش قیمت مناسبی دارد و برای پزشکان، دردسر کمتری خواهد داشت؛ اما خونریزی و درد بعد از جراحی را نیز باید تحمل کنید.

کاشت ریش و سبیل به روش FIT

در این روش پزشک از قسمت های پر پشت سر به صورت نقطه به نقطه فولیکول مو را برداشته و همزمان به ریش و سبیل پیوند می دهد. به بانک مو آسیب زیادی وارد می شود و قسمت های بیشتری از سر شما زخم می شود و شما مجبور هستید موی سر خود را قبل از انجام پیوند کاملاً کوتاه نمایید. در این روش شما اسکار ندارید و می توانید به هر میزان که مایلید موی خود را کوتاه کنید. روش FIT از محبوبترین روش های کاشت ریش و سبیل به شمار می آید.

کاشت ریش سبیل به روش SUT

روش SUT از جمله روش های رایج کاشت ریش و سبیل است. در این روش کار با دستگاه انجام می شود و به عبارتی پزشک هیچ دخالتی در این کار ندارد. ابتدا دستگاه گرافت مو را از قسمت های پر پشت جدا نموده و آن را به قسمت های صورت، سبیل و چانه پیوند می زتد. در این روش نیاز نیست که موی سر خود را کاملاً کوتاه کنید. جای اسکار روی سر شما باقی نمی ماند و اگر پزشک از دستگاه های جدید برای کاشت ریش استفاده نماید می توان گفت SUT از جمله موفقترین روش های کاشت مو به شمار می آید.

کاشت ریش سبیل به روش BHT

اگر موی سر شما برای کاشت ریش و سبیل تراکم کافی نداشته باشد و یا شما برای کاشت آن تمایل به برداشت از موی سر نباشید، روش BHT راه حلی مناسب برای شما است. در این روش می توانید از موی قسمت های دیگر بدن مانند دست، پا، پشت گردن و سینه استفاده کرده و آنها را به ریش و سبیل پیوند داد. با این کار نه تنها به موی سر دست زده نمی شود بلکه ریش نیز زیبا می شود. این روش برای کاشت ابرو نیز روش مناسبی به شمار می آید؛ اما به دلیل اسکار ایجاد شده بعد از این روش بهتر است از قسمت هایی از بدن استفاده شود که چندان در چشم نیستند. این روش زیر مجموعه روش FUT است و نوار باریکی از موی فرد برداشته شده و پیوند انجام می شود.

مراقبت های قبل از کاشت ریش

در کاشت ریش مانند تمامی کاشت های دیگر، باید قبل از اقدام به این جراحی از مصرف الکل پرهیز کرد؛ چراکه مصرف نوشیدنی های الکلی می تواند سبب رقیق شدن خون گردد. این امر می تواند برای شما به هنگام کاشت در تمامی روش های موجود دردسر ساز باشد. نکته ی حائز اهمیت در این نوع کاشت توجه به تغذیه فرد قبل از جراحی کاشت می باشد؛ چرا که عدم توجه به تغذیه و یا داشتن رژیم های سخت غذایی می تواند سبب شود که فرد بعد از کاشت دیرتر بهبود یابد و یا زمان جلسه کاشت، طولانی گردد.

مراقبت های بعد از کاشت ریش

بعد از کاشت ریش از انجام موارد زیر باید خودداری نمود:

  1. لمس محلی که در آنها کاشت انجام گرفته است.
  2. خاراندن محل کاشت.
  3. فعالیت های جسمانی شدید و قوی (مانند ورزش کردن).
  4. استفاده از داروهای رقیق کننده خون (در این موارد، حتماً پزشک متخصص را قبل از عمل در جریان قرار بدهید).
  5. مصرف نوشیدنی های الکلی.
  6. شنا و یا استفاده از وان آب گرم.
  7. حضور در فضاهایی مانند سونا و اتاق های بخار.

هزینه کاشت ریش

هزینه کاشت ریش تا حد زیادی به تعداد پیوند مورد نیاز برای پوشاندن نواحی فاقد مو بستگی دارد. بنابراین باید هنگام جستجوی هزینه کاشت ریش و سبیل ابتدا هزینه پیوند هر گرافت را از کلینیک بپرسید. اینکه در کدام کلینیک یا بیمارستان، شما کاشت ریش را انجام می دهید نیز یک عامل مهم در تعیین هزینه کاشت ریش است.کلینیک ها هریک بر اساس بهره گیری از امکانات و یا متخصصین در زمینه کاشت ریش برای انجام این کار قیمت های متفاوتی را ارائه می دهند. علاوه بر این مشاوره قبل از عمل و هزینه های مراقبت های پس از عمل ، هزینه کاشت ریش و سبیل را افزایش می دهد.

اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت ریش

در خصوص عوارض احتمالی باید گفت که این عوارض می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد؛ اما به طور کلی عوارض شایع در این نوع کاشت موارد زیر هستند:

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

کاشت ریش و سبیل به روش FUT چگونه است؟

آیا کاشت ریش و سبیل در یک جلسه امکان پذیر است؟

کاشت خط ریش برای چه افرادی مناسب است؟

مراحل کاشت سبیل و ریش

کاشت ریش و سبیل به روش FUT



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا گلوله شدن ژل صورت طبیعی است یا باید نگران آن باشیم؟آیا گلوله شدن ژل صورت طبیعی است یا باید نگران آن باشیم؟

تزریق ژل یکی از روشهای مؤثر برای از بین بردن چین و چروک های صورت و جبران حجم از دست رفته در قسمت های مختلف بدن است. تزریق ژل مانند دیگر عمل‌ های زیبایی، ممکن است برخی عوارض و خطراتی را به دنبال داشته باشد. یکی از این عارضه ها، گلوله شدن ژل است که بنا به دلایلی که در این بخش شرح داده ایم رخ می‌ دهد. ... ادامه مطلب

علت خونریزی بعد از کاشت مو و روش برطرف کردن آنعلت خونریزی بعد از کاشت مو و روش برطرف کردن آن

بحث خونریزی بعد از کاشت مو حدوداً در هر فردی نسبی بوده و بستگی به عوامل مختلفی دارد.یکی دیگر از این عوامل روند و فرآیند انجام پیوند مو توسط پزشک می‌باشد.چنانچه تمامی مراحل کاشت مو به‌درستی انجام گیرد و تحت نظر پزشک باشد، احتمال وجود خونریزی به علت اجرای غلط مراحل بسیار کم می‌باشد. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر جهت برطرف نمودن خط اخم عمیقتزریق فیلر جهت برطرف نمودن خط اخم عمیق

تزریق فیلر یکی از بهترین و مؤثرترین راه ها برای رفع خطوط اخم است که امروزه بسیار مورد استقبال واقع شده است. ... ادامه مطلب

آیا کاشت ریش و سبیل در یک جلسه امکان پذیر است؟آیا کاشت ریش و سبیل در یک جلسه امکان پذیر است؟

برخی از مردان به دلایل مختلفی دارای ریش و سبیل کم‌ پشتی در ناحیه صورت خود هستند که خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی این مسئله به راحتی قابل حل است. به این صورت که مردان می‌ توانند با برخورداری از تکنیک‌ های کاشت ریش و سبیل اعتماد به نفس را به خود بازگردانند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465