دکتر محسن سلیمانی

دوره نقاهت کاشت ریش

ریش یکی از مسائلی است که آقایان به آن اهمیت زیادی می‌دهند؛ اما گاهی به دلایل بسیاری رشد نمی‌کند یا بر اثر مشکلات ژنتیکی و هورمونی، اصلاً به مرحله رشد نمی‌رسد و باعث کاهش اعتماد به نفس و نارضایتی بسیاری از مردان می‌شود. در چنین شرایطی تنها یک راهکار پیش رو وجود دارد و آن هم کاشت ریش است. کاشت ریش یکی از روش های کاشت مو است که جهت درمان کسانی که دچار ریزش ریش شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد. همانند کاشت موی سر، در این روش نیز پزشک متخصص و تیم وی فولیکول های مو را از ناحیه اهدا کننده سر جدا سازی کرده و به دقت در ناحیه ای از ریش و سبیل که کم پشت و یا دچار ریزش شده می کارند. کاشت طبیعی ریش کمک می‌کند شما از نتیجه دائمی آن برای همیشه لذت ببرید. این روش هیچ جای زخمی را روی سر و صورت باقی نمی‌گذارد و نتایج آن نیز دائمی است.

با توجه به اینکه عمل زیبایی کاشت ریش کاملاً سرپایی و بدون درد انجام می شود بیمار بلافاصله ترخیص شده و تنها کافی است در 5 روز ابتدایی پس از عمل زیبایی کاشت ریش محل عمل و صورت خشک باقی بماند. در روز دوم پس از عمل شما می توانید به فعالیت های عادی روزمره خود بازگردید، البته دقت داشته باشید که از انجام کارهای پر فشار و سنگین پرهیز نمایید. در اکثر مواقع پیشنهاد می شود تا از دست زدن به منطقه موردنظر خودداری نمایید تا از بروز هرگونه اختلالی جلوگیری شود. ایجاد فشار و مالش فولیکول های کاشته شده می تواند باعث شود تا خونرسانی به آنها متوقف شده و در نتیجه دیگر رشدی نداشته باشند و از بین بروند.

شما می‌توانید برای بهترین کاشت ریش و سبیل در اصفهان به کلینیک تخصصی کاشت موی بهین مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای کاشت ریش

انواع روش های کاشت ریش

کاشت ریش با روش FUE:

fue رایج ترین روشی است که برای کاشت ریش استفاده می شود، در این روش مو (فولیکول) از محل مورد نظر برداشت شده و به محل مورد نظر پیوند زده می شود. عمل کاشت ریش بین 2 تا 5 ساعت طول می کشد و فقط جای زخم های دایره ای کوچک که در آن فولیکول های مو برداشته شده به جا میماند. بعضی از کلینیک ها این روش را به صورت دستی انجام می دهند، در حالی که برخی دیگر از کمک های مکانیکی استفاده می کنند. این نوع عمل کاشت ریش نسبت به سایر گزینه ها زمان بهبودی سریع تری دارد و بیشتر افرادی که تحت این عمل قرار می گیرند ناراحتی کمی دارند و یا اصلاً احساس ناراحتی نمی کنند.

کاشت ریش با روش FUT:

نوع اصلی دیگر پیوند واحد فولیکول (FUT) است که این روش را جراحی یا نواری هم نامگذاری کردند. در این روش نواری از پشت سر یا موهای پشت گوش یا زیر چانه برداشت میشود و این نوار رو به دانه های تکی فولیکول مو تقسیم می کنند و در محل مورد نظر کاشت می شود. در این روش به دلیل اینکه از موهای بیشتری میتوان برای کاشت استفاده نمود ریش پرتری میتوان داشت.

دوره نقاهت کاشت ریش

کاشت ریش با روش SUT:

یکی از روش های مدرن کاشت ریش می باشد. در این روش از پانج اتوماتیک برای برداشت گرافت ها از پشت سر استفاده می گردد که این امر آسیب کمتری به فولیکول مو وارد می شود و سرعت کار بیشتر است و ادامه مراحل کاشت مو به صورت fit انجام می شود. کاشت ریش به روش sut می تواند تراکم ریش های شما را به میزان زیادی افزایش دهد و از طرفی هزینه زیادی روی دست شما نگذارد. باید بدانید در کاشت ریش به روش sut داشتن بانک موی مناسب یکی از اصلی ترین شرایط است. در این روش از خونریزی شدید و جراحی طولانی مدت و عوارض جانبی خبری نیست. همچنین دوره نقاهت کاشت ریش به روش sut بسیار کوتاه است. صفر تا صد روند کاشت ریش در این روش به وسیله دستگاه انجام می شود. استفاده از دستگاه موجب می گردد تا به گرافت های برداشت شده هیچگونه آسیبی نرسد و از تمام ظرفیت بانک مو استفاده بهینه شود.

مراقبت‌های قبل از کاشت ریش

  1. استفاده از داروهای رقیق کننده خون، به مدت دو هفته قبل از پیوند ریش ممنوع است.
  2. شب قبل از کاشت ریش و سبیل، حتماً استحمام کنید. این مسئله از دو جنبه حائز اهمیت است. از یک‌سو شما بعد از پیوند ریش، زمانی میتوانید دوش بگیرد که پزشک اجازه دهد. از سویی دیگر، پوست صورت باید به طور کامل تمیز و عاری از آلاینده ها و میکروب ها باشد تا خطر عفونت کمتر شود.
  3. در صورتی که از مولتی‌ویتامین‌ها و به ویژه ویتامین‌های B و E استفاده میکنید، یک هفته قبل از پیوند طبیعی ریش ، مصرف را ترک کنید؛ زیرا در این صورت احتمال خونریزی بیشتر میشود به خصوص اگر روش مورد استفاده برای کاشت، وابسته به جراحی باشد.
  4. مصرف داروهای ضد التهاب، به مدت یک هفته قبل از ایمپلنت ریش و سبیل ممنوع است.
  5. برای افرادی که دچار بیماری‌هایی همانند بیماری‌های قلبی یا فشار خون هستند، متخصص، داروهایی تجویز میکند که مدتی قبل از پیوند ریش باید مصرف نمایند.
  6. - مصرف دخانیات، حداقل یک ماه قبل از کاشت ریش ممنوع است. نیکوتین موجود در سیگار و دخانیات، نه تنها به دلیل تنگ کردن عروق خونی، انتقال اکسیژن را دچار مشکل می‌کند بلکه وجود مونواکسید کربن ناشی از سوختن سیگار باعث میشود انتقال اکسیژن نیز کاهش پیدا کند. در نتیجه بعد از پیوند طبیعی ریش ، زخم ها دیرتر التیام پیدا می‌کنند و هم به دلیل کمبود اکسیژن، فولیکول ها از دست می روند.
  7. حداقل 24 ساعت قبل از کاشت ریش، قهوه و کلیه نوشیدنی‌های حاوی کافئین را مصرف نکنید؛ زیرا هم خونریزی بیشتر شده و هم حساسیت بدن را نسبت به داروهای مصرفی در طول پیوند ریش، بیشتر میکنند.
  8. اگر به داروی خاصی حساسیت داشته و یا اینکه تجربه حساسیت به ماده بیحسی دارید، حتماً باید این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

مراقبت های پس از کاشت ریش

  1. در طول دوران نقاهت خود از فشار مستقیم و مالش ناحیه ریش پرهیز نمایید.
  2. سعی کنید با شوینده های مناسب، 3 روز پس از انجام عمل زیبایی کاشت ریش نسبت به شستشوی ملایم صورت خود بپردازید.
  3. ارزیابی ها و آزمایش‌های مورد نیاز را انجام دهید تا خطر هرگونه حساسیت و آلرژی رفع گردد.
  4. 24 ساعت اولیه پس از عمل زیبایی کاشت ریش را با دقت بیشتری سپری نمایید.

پس از عمل زیبایی کاشت ریش، ناحیه مورد نظر توسط هیچ بانداژ و پانسمانی پوشیده نخواهد شد، پس سعی کنید از فشار بر روی ناحیه پیوند خودداری نموده و حتی در حد امکان از خدمات شستشوی کلینیک ها استفاده کنید تا از هرگونه آسیب جانبی جلوگیری کنید. البته ممکن است در ناحیه پشت گردن که محل استخراج فولیکول ها است پانسمانی موقتی انجام شود.

کاندیدای مناسب کاشت ریش

به طور کلی تمام مردانی که می‌خواهند ریش و سبیل طبیعی و پرپشتی داشته باشند، می‌توانند ریش بکارند. اینکه شما کاندیدای مناسبی برای این روش هستید، در جلسه مشاوره به طور کامل بررسی خواهد شد. کاندیدای مناسب برای کاشت ریش و سبیل عبارتند از:

نتایج کاشت ریش

پس از عمل زیبایی کاشت ریش، فولیکول های پیوند زده شده بین 6 تا 12 هفته مجدداً شروع به رشد خواهند کرد. در 6 ماه اول پس از عمل زیبایی کاشت ریش شما شاهد رشد 1 تا 2 سانتی متری خواهید بود؛ اما در 6 ماه دوم، روند رشد تسریع پیدا کرده و کامل خواهد شد.

اينستاگرام دکتر سليماني

هزینه کاشت ریش

عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند بر هزینه‌ های کاشت ریش، تأثیر بگذارند. همه این عوامل در کنار هم هزینه‌های انجام این عمل زیبایی را تعیین می‌کنند:

  1. اولین عامل مهم، میزان گرافت‌های استخراج شده است. هر چقدر که تعداد گرافت مورد نیاز برای کاشت بیشتر باشد، هزینه پیوند ریش افزایش پیدا خواهد کرد. در واقع افرادی که به گرافت‌های بیشتری نیاز دارند، باید هزینه بیشتری نیز بپردازند.
  2. عامل مهم بعدی، متد انتخاب شده برای کاشت طبیعی ریش است. به طور معمول روش‌های نوین، هزینه‌های بیشتری به دنبال دارند؛ اما کارآمد‌تر و مؤثرتر نیز هستند.
  3. دستمزد متخصص نیز بسیار مهم است؛ زیرا متخصصین باتجربه که رزومه درخشانی برای کاشت ریش دارند، قطعاً هزینه بیشتری دریافت خواهند کرد.
  4. همچنین شما باید هزینه آزمایش‌های قبل از شروع کار، خرید داروها و حتی درمان عوارض احتمالی را در محاسبه قیمت پیوند ریش طبیعی در نظر گرفت.

عوارض جانبی کاشت ریش

بعضی از عوارض جانبی معمول بعد از جراحی کاشت ریش عبارتند از:

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

کاشت خط ریش برای چه افرادی مناسب است؟

بازگرداندن موی ریش و سبیل با روشهای پیوند مو

آیا به عوارض کاشت ریش و سبیل آگاه هستید؟

انواع روش کاشت ریش و سبیل

برای کاشت ریش از کجا مو برمیدارند؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع روش کاشت ریش و سبیلانواع روش کاشت ریش و سبیل

در کاشت ریش و سبیل موهای اهدا کننده به طور معمول از ناحیه پس سری برداشته می‌شوند تا موهای درشت داشته و بلندتر از موهای سر اصلاح شوند. روند برداشت مو مشابه موهای سر است البته بستگی به میزان مطابقت ویژگی‌های مو با موهای صورت دارد، گاهی اوقات موهای پشت سر هماهنگی بیشتری دارد و گاهی هم موهای طرفین ... ادامه مطلب

ریزش موی ناشی از لیکن پلان و درمان آنریزش موی ناشی از لیکن پلان و درمان آن

ریزش مو در اثر عوامل گوناگونی ایجاد می‌شود و پزشک با توجه به نوع و میزان ریزش مو، راه درمان را توصیه می‌کند. لیکن پلان، یکی از علل شایع ریزش موی افراد، در سنین مختلف می‌باشد. ... ادامه مطلب

درمان کک و مک و لک پوست با لیزردرمان کک و مک و لک پوست با لیزر

لیزر کک و مک بهترین روش برای برداشتن یا از بین بردن کک و مک ها است چرا که لیزر مخصوص درمان کک‌ و مک کاملاً بی عارضه است. درمان با لیزر از پالس‌ های نور متمرکز و شدید برای هدف قرار دادن مناطق آسیب دیده پوست استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب

روشهای تقویت فولیکولهای موروشهای تقویت فولیکولهای مو

فولیکول، محیط مناسب برای تولید پیاز، ریشه مو و در نهایت رشد مو می باشد که می تواند تمامی مواد مغذی و مورد نیاز مو را از طریق برجستگی های ریز موجود، تحت عنوان پستانک که خود از خون تغذیه می کند، تامین کند. فولیکول، حالت کیسه ‌ای و حفره مانند دارد که در اعماق پوست سر انسان قرار گرفته است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465