دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / علت عفونت بعد از کاشت مو چیست؟

علت عفونت بعد از کاشت مو چیست؟

رژیم غذایی نامناسب، اختلالات هورمونی، استرس، بیماری های مختلف و برخی از دارو ها از جمله مواردی هستند که با به همراه داشتن عوارضی چون ریزش مو، افراد مختلف را به عمل کاشت مو نیازمند کنند. عمل کاشت مو به عنوان روشی تضمینی در بازیابی حجم از دست رفته ی موها شناخته می شود و می تواند زیبایی و جذابیت را به چهره ی شما بازگرداند. فرآیند پیوند مو را به طور کلی اقدامی بی خطر می دانند؛ اما علائمی وجود دارد که ممکن است به دلایل مختلف تحت عنوان عوارض جانبی کاشت مو پس از اتمام پروسه ی پیوند مو در افراد مختلف ظاهر شوند.

عفونت، یکی از مواردی است که در میان عوارض جانبی احتمالی فرآیند کاشت مو دیده می شود. دلیل به وجود آمدن این عارضه پس از عمل زیبایی پیوند مو در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد؛ اما اساس وقوع عفونت و فولیکولیت در ناحیه ی سر در تمامی متقاضیان فرایند کاشت مو به یک صورت خواهد بود. عدم رعایت بهداشت مو و سر قبل از اقدام به انجام پیوند مو باعث کاهش سطح سلامتی پوست ناحیه ی سر شده و با حساسیت آن به عوامل خارجی باعث می شود که پوست سر به تکنیک های کاشت مو پاسخ داده و عفونت و آسیب را به همراه داشته باشد.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل عفونت بعد از کاشت مو

به طور خلاصه عمده ترین و شایع ترین علت اصلی عفونت کاشت مو را میتوان به موارد زیر تقسیم کرد:

  1. وضعیت غیر بهداشتی مکان جراحی
  2. عدم مراقبت صحیح پس از کاشت مو
  3. عدم رعایت مسائل بهداشتی
  4. نشستن پوست سر
  5. بیماری های زمینه ای (مثل نقص سیستم ایمنی)
عفونت بعد از کاشت مو

علائم عفونت بعد از کاشت مو

اگرچه علائمی که در ادامه بیان خواهیم کرد شباهت بسیاری با علائم طبیعی کاشت مو دارند، با این حال در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک، پزشک خود را در جریان قرار دهید و با وی مشورت کنید.

  1. سوزش و خارش زیاد
  2. چرک و جوش های چرکی در محل فولیکول ها
  3. درد و احساس ناراحتی
  4. خروج ترشحات بد بو از محل دلمه ها
  5. تورم و قرمزی پوست
  6. خونریزی

درمان عفونت پس از کاشت مو

برای اینکه بتوانید از بروز عفونت پیشگیری کنید، لازم است برخی دستور العمل ها را پیروی کنید. این دستورالعمل ها، نقش بسیار مهمی در مراقبت از پیوندهای کاشته شده ایفا می کند و از بروز عفونت جلوگیری می کند. مهم ترین توصیه های بعد از جراحی، برای درمان عفونت بعد از کاشت مو عبارتند از:

انجام عمل کاشت مو در کلینیک های معتبر

تخصص پزشک و مکانی که عمل پیوند مو در آن انجام می شود، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بروز عفونت ایفا می کند. در اغلب مواقع، عفونت به دلیل انجام عمل در محیط غیربهداشتی اتفاق می افتد. کلینیک های معتبر با فراهم کردن محیطی استریل شده و کاملاً بهداشتی، خطر بروز عفونت را کاهش می دهند، بنابراین لازم است کاشت مو در مراکز معتبر و بهداشتی انجام شود تا ایمنی این جراحی تضمین شود.

اجتناب از لمس کردن پوست سر

هنگام انجام کاشت مو، روی پوست سر جراحات کوچکی ایجاد می شود که مسیر ورود میکروب ها و باکتری ها به داخل پوست را فراهم می کند. در چنین شرایطی که پوست سر مستعد ابتلا به عفونت است، لمس کردن پوست با دستان آلوده شرایط را وخیم تر می کند. دست ها، اولین نقطه تماس ما با اشیا هستند و بیشترین آلودگی را دارند. به همین دلیل لمس کردن موها با دست، احتمال بروز عفونت را افزایش می دهد و بهتر است از لمس موها بعد از جراحی اجتناب شود.

خراشیدن موها ممنوع

یکی از عواملی که در درمان عفونت بعد از کاشت مو نقش مهمی ایفا می کند، اجتناب از خاراندن پوست سر است. بعد از کاشت مو، ممکن است روی پوست دلمه ها یا زخم هایی ایجاد شوند. هرگونه خارش پوست سر بعد از کاشت مو، ممکن است با بروز عفونت همراه باشد. در چنین مواقعی خارش نشانه ای از بهبود زخم ها است و لازم است از خراشیدن آنها اجتناب کنید. درصورتی که این زخم ها دوباره باز شوند خطر عفونت افزایش میابد. برای تسکین خارش سر، می توانید با مشورت پزشک خود از سرم های ضد خارش استفاده کنید.

پرهیز از مصرف الکل و سیگار

بعد از انجام عمل پیوند مو، بدن نیاز به مراقبت دارد تا بتواند روند بهبودی و بازیابی را طی کند. در چنینی شرایطی مصرف سیگار و الکل روند بهبودی شما را با کندی مواجه می کند و ممکن است باعث بروز عفونت شود. برای بهبودی سریع تر، لازم است تا مدت ها بعد از جراحی از مصرف هرگونه دخانیات اجتناب شود.

استفاده از اسپری محلول نمکی

برای درمان عفونت بعد از کاشت مو از محلول اسپری نمکی استفاده کنید. این محلول را روی گاز استریل اسپری کنید و به آرامی روی پوست سر بمالید. برای کاهش عفونت، می توانید روزی 2 بار از این محلول استفاده کنید و به مدت 30 دقیقه آن را رو پوست سر بمالید. این محلول بدون آسیب رساندن به فولیکول ها، عفونت را از بین می برد و محیط سر را از وجود باکتری ها پاکسازی می کند.

مصرف آنتی بیوتیک ها

در بسیاری از موارد پزشک برای عفونت، ممکن است آنتی بیوتیک برای شما تجویز کند. داروهای تجویزی از طرف پزشکان متفاوت است. همچنین ممکن است پزشک برای کنترل عفونت، سرم و پماد تجویز کند.

رعایت دستورالعمل های بهداشتی

بعد از انجام کاشت مو لازم است برخی دستورالعمل های پزشکی رعایت شود تا ایمنی این جراحی تضمین شود. مراقبت های بعد از کاشت مو، اغلب شامل نحوه شستشوی موها تغذیه بعد از کاشت داروها و … هستند. در صورت رعایت این توصیه ها به‌راحتی می توانید خطر بروز عفونت را کاهش دهید.

اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت مو

همانطور که تاکنون متوجه شدید، عفونت محل کاشت مو جز یکی از عوارض استفاده از روش کاشت یا همان پیوند مو است و از همان شکل ظاهری پوست را نیز میتوان در موارد پیشرفته ی بروز چنین بیماری متوجه آن شد؛ اما به طور خلاصه در مراحل اولیه و حتی مراحل پیشرفته عفونت کاشت مو، بروز هر یک از موارد زیر را همانند یک زنگ خطر باید جدی گرفت و به دنبال راه درمان گشت:

در مواردی که قرمزی تورم، خارش و… پس از یک هفته از بین نرود میتوان آن را نشانی از آغاز عفونت کاشت مو دانست و باید سریعاً به دنبال راه درمان آن گشت.

شما می‌توانید برای بهترین کاشت ریش و سبیل در اصفهان به کلینیک تخصصی کاشت موی بهین مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

روشهای تحریک فولیکولهای مو پس از کاشت مو

نحوه ی صحیح شستشوی مو بعد از کاشت

مدت زمان رشد مو بعد از کاشت

توصیه های بعد از کاشت موی طبیعی که باید انجام داد

ترمیم محل بانک مو بعد از کاشت



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
قرص سیلدنافیل بعد از کاشت موقرص سیلدنافیل بعد از کاشت مو

تاکنون درباره اثرات سیلدنافیل بر روی موهای کاشته شده مقاله علمی معتبری ارائه نشده است و هنوز دقیقاً مشخص نیست که اثرات آنها بر روی موهای کاشته شده چگونه است، به همین دلیل نمی‌ توان نظر قطعی در این رابطه داد؛ اما بهتر است که بر حسب احتیاط، مصرف این داروها را حداقل تا ۱۰ روز بعد از کاشت مو متوقف کنید ... ادامه مطلب

کاربرد لیزر جنسیسکاربرد لیزر جنسیس

با افزایش سن و مراقبت های نادرست، پوست دچار لکه و چین‌ وچروک می شود. با استفاده از متدهای جدید جوانسازی پوست می توان به نتایج فوق العاده‌ ای در این زمینه رسید. یکی از معروف ترین انواع لیزرهای غیر تخریبی با نام لیزر جنسیس با طول موج بیش از هزار نانو متر بدون اینکه آسیب و تخریبی به بافت پوست وارد کند، ... ادامه مطلب

کدام پزشک رابرای کاشت مو انتخاب کنیم؟کدام پزشک رابرای کاشت مو انتخاب کنیم؟

کلینیک دکتر سلیمانی در زمینه کاشت مو در اصفهان، یکی از مراکز باسابقه ای است که از افتخارات این مرکز رضایت مندی حداکثری مراجعان می باشد ... ادامه مطلب

پی آر پی PRP یا پلاسما درمانی برای جوانسازی پوستپی آر پی PRP یا پلاسما درمانی برای جوانسازی پوست

پی آر پی PRP یعنی پلاسمای غنی شده از پلاکت است. پلاکتها حاوی پروتئینها و فاکتورهای رشد مهمی است که عامل اصلی در فرایند ترمیم و بازسازی بافتها میباشند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465