دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / کاشت مو در مردان با چه عوارضی همراه است؟

کاشت مو در مردان با چه عوارضی همراه است؟

کاشت مو یک جراحی زیبایی نسبتاً نوین و به سرعت در حال رشد است. روش‌ها و تکنیک‌های کاشت مو در طی سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشتند. با این حال نباید فراموش کنیم که تمامی این روش‌ها، هنوز نوعی عمل جراحی محسوب می‌شوند و تمام عمل‌های جراحی عوارض و خطراتی دارند. کاشت مو همانند هر عمل جراحی دیگر، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. اگر در مراکز معتبر و حرفه‌ای مو بکارید، بیشتر عوارض کاشت مو قابل پیشگیری هستند و احتمال رخدادشان به حداقل می‌رسد. گاهی این مسئله جراح و متقاضی کاشت مو را با چالش‌های سختی مواجه می‌کند. در بسیاری از موارد، عوارض جانبی به خوبی مدیریت و درمان می‌شوند. در ادامه مطلب، عوارض کاشت مو در مردان بررسی میگردد.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

عوارض جانبی کاشت مو

از خطرات احتمالی کاشت مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عوامل مؤثر در کاشت موی موفق

  1. مهارت و تجربه جراح و نحوه و مکان جراحی مو بسیار مهم است. این معیار جهت مشاهده درصد موفقیت کاشت مو زمانی برای بیمار معنا پیدا می کند که یک سال از زمان کاشت مو گذشته باشد و وی با توجه به نتیجه حاصله اعلام رضایت کند.
  2. تعداد گرافت های مو جهت کاشت و پیوند مو
  3. منطقه طاسی
  4. ضخامت مو در مناطق اهدا کننده با توجه به نازک و کلفت بودن مو ها در درصد موفقیت کاشت مو نقش مهمی دارد.
  5. نحوه پوشش دادن مناطق طاسی و فضایی که بین فولیکول های کاشت شده وجود دارد.
  6. میزان تراکم مو های کاشت شده
  7. مراقبت های بعد از کاشت مو که نقش حیاتی در بالا بودن درصد موفقیت کاشت مو دارد. افرادی که به دستور پزشک متخصص پوست و مو اهمیت می دهند، نتایج بهتری را دریافت خواهند کرد.
عوارض کاشت مو

کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود؟

عمل زیبایی کاشت مو طبیعی باعث شده تا فولیکول های مو که آسیب دیده و یا دچار ریزش شده اند، ترمیم یافته و دوباره رشد نمایند. این فرایند از سه مرحله برداشت واحدهای فولیکولار مو (گرافت مو) از محل اهدا کننده (بانک مو)، آماده سازی گرافت ها و مرحله آخر کاشت گرافت تشکیل می شود. برای انجام عمل زیبایی پیوند مو از موهای طبیعی موجود بر سطح پوست بدن یا سر خود متقاضی استفاده خواهد شد. نقاط مورد نظر و مناسب اهدا کننده فولیکول مو از نظر پزشکان، پشت سر حدفاصل دو گوش و بخشی زیر گردن خواهد بود. این ناحیه به دلیل شباهت و یکسان بودن به موهای وسط سر از لحاظ ضخامت و طول مناسب تر خواهند بود. در موارد خاص در صورتی که نیاز باشد از موهای بخش هایی از بدن مانند قفسه سینه نیز برای افراد استفاده می شود.

کاشت مو به روش FUT:

روش FUT قدیمی ترین تکنیک کاشت مو طبیعی است که به روش جراحی فلپی از محل بانک مو برداشته شده به واحد های فولیکولار مو تقسیم شده و در مرحله کاشت در شیارهای کوچک ایجاد شده در محل طاسی کاشته می شوند.

کاشت مو به روش FIT یا FUE:

اولین متد کاشت مو غیر جراحی که توسط پانچ های دستی به صورت دانه ای گرافت ها توسط پنس از پشت سر برداشته می شوند و به شیوه ی روش FUT روی سر کاشته می شوند.

کاشت مو به روش SUT:

روش جدید SUT را با عناوینی همچون FIT پیشرفته، Super FUE،Safer، Neo Graft و میکروگرافت نیز می شناسیم که در آن با استفاده از میکروموتور های اتوماتیک گرافت ها بدون جراحی و آسیب از محل بانک مو برداشته می شود و در نتیجه شاهد کاشت پرتراکم تری خواهیم بود.

کاشت مو به روش DHI:

جدیدترین و به روزترین تکنیک کاشت گرافت های مو در محل طاسی با استفاده از دستگاه ایمپلنتر را کاشت مو به روش DHI می نامند. این دستگاه با انجام عملیات کاشت مستقیم بدون نیاز به برش و ایجاد شیارهای یکسان و با عمق مناسب هیچگونه آسیبی به گرافت های مو نمی زند. در نتیجه تمام گرافت های کاشته شده در این روش رشد می کنند و بالاترین تراکم کاشت مو طبیعی حاصل می گردد.

آمادگی قبل از کاشت مو

برای نتیجه‌گیری عالی و مؤثر واقع شدن فرآیند کاشت طبیعی مو، باید قبل از کاشت مو چندین نکته را رعایت کنید:

  1. از مصرف ویتامین و مکمل‌ها به مدت دو هفته قبل از کاشت مو خودداری کنید. به ویژه ویتامین E که باعث رقیق شدن خون می‌شود.
  2. مصرف داروهایی مانند آسپرین و سایر داروها که باعث رقیق شدن خون می‌شوند تا دو هفته قبل از کاشت مو ممنوع است.
  3. نوشیدنی‌های الکلی باعث رقیق شدن خون خواهند شد. دو هفته تا یک ماه پیش از پیوند طبیعی مو این نوشیدنی‌ها را کنار بگذارید.
  4. یک ماه پیش از موعد کاشت موی طبیعی، رژیم‌های خاص غذایی را کنار بگذارید. بدن شما باید برای کاشت مو آماده باشد، بنابراین کمبود انرژی و مواد معدنی را در طول این مدت تقویت کنید. کمبود مواد معدنی در بدن باعث می‌شود دوره ریکاوری و بهبود پس از پیوند، طولانی‌تر شود.
  5. یک هفته مانده به روز مشخص شده، از ورزش و فعالیت‌های سخت خودداری کنید.
  6. سعی کنید شب‌ قبل از کاشت مو، زودتر بخوابید و بیشتر استراحت کنید.
  7. در خصوص مصرف داروهای احتمالی خود در روزهای پیش از کاشت و پس از آن لازم است با پزشک خود مشورت کنید.
  8. برای انجام عمل زیبایی کاشت مو از پیراهن‌های دکمه‌دار استفاده کنید تا در هنگام تعویض بعد از پیوند مو با سر شما تماسی نداشته باشد.
  9. شب قبل از فرآیند کاشت از مصرف مواد غذایی پر قند‌، پروتئین‌ و کربوهیدرات پرهیز کنید. بهتر است شام سبکی میل کنید.
  10. شب قبل از کاشت موی طبیعی حمام کنید.
  11. از مصرف غذاهای پر چرب و سنگین در وعده غذایی قبل از کاشت مو خودداری کنید.
  12. مصرف سیگار و دخانیات در نتیجه نهایی کار تأثیرات منفی داشته و بر روند بهبود موهای کاشته شده اثر مخرب می‌گذارد. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند حداقل به مدت دو هفته مانده به عمل کاشت مو سیگار را ترک کنند.

مراقبت های بعد از کاشت مو

رعایت اصول و نکات مراقبتی پیش و پس از کاشت مو به یک اندازه اهمیت دارند، لذا برای به دست آوردن یک نتیجه‌ عالی از پیوند مو، حتماً نکات ذکر شده در ادامه‌ این مطلب را رعایت کنید. این نکات در بهبود زخم‌ها و رشد بهتر موی کاشته‌شده مؤثر هستند:

موارد منع از انجام کاشت مو

ماندگاری کاشت مو

در بیشتر موارد تأثیر کاشت مو در تمام طول عمر فرد باقی می ماند، زیرا از فولیکول های سالم مو برای کاشت در نواحی کم پشت یا طاس استفاده می شود. با این حال ماندگاری کاشت مو می تواند تحت تأثیر عواملی مانند جنس مو بیمار، سبک زندگی، سن و میزان ریزش مو قرار گیرد. در چنین مواردی فرد ممکن است برای رسیدن به نتایج مطلوب به چندین جلسه دیگر کاشت نیاز داشته باشد. امروزه کاشت مو روشی دائم، ایمن و طبیعی می باشد. اگر می خواهید کاشت مو شما ماندگاری بالایی داشته باشد مهم است که عمل کاشت مو را نزد یک متخصص با تجربه و معتبر انجام دهید.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

هزینه کاشت مو

پس از اینکه پزشک، روش مناسب برای شما را تشخیص داده و تعداد جلسات موردنیاز برای انجام کار را تخمین زد، هزینه تقریبی را به شما اعلام خواهد کرد. عوامل مختلفی در هزینه کاشت مو مؤثر است که باعث می‌شود این موضوع از فردی به فرد دیگر کلینیکی به کلینیک دیگر متفاوت باشد. اطلاع از این عوامل و داشتن یک دانش مختصر درباره آنها می‌تواند به شما در انتخاب درست یک کلینیک زیبایی و پرداخت هزینه بسیار کمک کند. مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در هزینه کاشت مو و علت تفاوت قیمت میان روش‌ها و کلینیک‌های مختلف خواهیم به شرح زیر است:

شما می‌توانید برای بهترین کاشت ریش و سبیل در اصفهان به کلینیک تخصصی کاشت موی بهین مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

اهمیت بانک مو در عمل کاشت مو چیست؟

حداکثر تراکم کاشت مو چقدر است؟

آیا کاشت مو برای زنان هم امکان پذیر است؟

درصد موفقیت کاشت مو چقدر است؟

اصلاح طراحی خط رویش مو با کاشت



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت اصلی ریزش مو در جلوی سرعلت اصلی ریزش مو در جلوی سر

این روز ها افراد بسیار زیادی در دنیا درگیر مشکل ریزش مو و کم‌ پشتی مو های سر هستند. این مشکل در نواحی جلو سر بیشتر از سایر بخش‌ ها ایجاد می‌ شود، بنابراین تأثیر بالایی در زیبایی چهره افراد و کاهش اعتماد به نفس آنها خواهد داشت. ... ادامه مطلب

آیا رنگ کردن ابروها عوارضی برای ابروها دارد؟آیا رنگ کردن ابروها عوارضی برای ابروها دارد؟

خیلی از افراد اعتقاد دارند که رنگ کردن ابرو باعث سفید شدن ابروها می‌ شود؛ اما این عقیده، غلط است. استفاده از رنگ ابرو ممکن است شامل عوارضی چون خشکی و شکنندگی ابروها بشود؛ ولی استفاده از آن به هیچ عنوان موجب سفیدی آن نمیشود. ... ادامه مطلب

درباره مزونیدلینگ، کاربردهای این روش و مزایای آن برای پوست چه می دانید؟درباره مزونیدلینگ، کاربردهای این روش و مزایای آن برای پوست چه می دانید؟

طراوت و زیبایی پوست در دوران جوانی ویژگی است که بسیاری از افراد میخواهند آن را برای مدتی طولانی حفظ کنند و در سنین بالاتر پوستی صاف و یکدست داشته باشند. به همین دلیل افراد ممکن است روش های مختلفی را به کار بگیرند. یکی از جدیدترین این روش ها که می تواند برای جوانسازی پوست استفاده شود، مزونیدلینگ است ... ادامه مطلب

انواع و علائم بیماریهای قارچی پوست،آیا قارچ پوستی خطرناک است؟انواع و علائم بیماریهای قارچی پوست،آیا قارچ پوستی خطرناک است؟

قارچ پوست نوعی بیماری عفونتی پوست می باشد که بسیار مسری است و به سرعت با تماس فرد دیگری منتقل می شود. عفونت قارچی می‌ تواند هر فردی را درگیر کند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465