دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ریش و سبیل / آیا به عوارض کاشت ریش و سبیل آگاه هستید؟

آیا به عوارض کاشت ریش و سبیل آگاه هستید؟

یکی از عناصر زیبایی برای مردان ریش و سبیل است. با تغییر مدل این دو جزء و بلند یا کوتاه کردن آنها تغییرات زیادی در چهره ایجاد می‌شود. در واقع ریش و سبیل از عناصر ایجاد کننده ی جذابیت در مردان هستند. برخی از مردان به دلایل مختلفی دارای ریش و سبیل کم‌پشتی در ناحیه صورت خود هستند که خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی این مسئله به راحتی قابل حل است. به این صورت که مردان می‌توانند با برخورداری از تکنیک‌های کاشت ریش و سبیل اعتماد به نفس را به خود بازگردانند.

از نظر پروسه انجام کاشت، کاشت ریش و سبیل نیز کاملاً شبیه کاشت موی سر است، البته باید از دقت و حساسیت بیشتری برخوردار باشد. برای کاشت ریش و سبیل ابتدا فولیکول‌های مو از قسمت انتقال دهنده استخراج شده و از یکدیگر جدا می‌شوند. با استفاده از سوزن‌های مخصوص و بسیار ظریف، روی صورت شکاف‌هایی در جهت رشد مو ایجاد شده و سپس فولیکول‌های استخراج شده با دقت و بدون آسیب رسیدن به وسیله سوزن در این شکاف‌ها قرار داده می‌شوند یا اصطلاحاً به پوست پیوند زده می‌شود. به طور معمول کاشت ریش و سبیل در یک جلسه امکان پذیر است و انجام میشود. مانند هر عمل زیبایی دیگری، این احتمال وجود دارد که پس از کاشت طبیعی ریش تا چند روز با عوارض جانبی پس از پیوند مواجه شوید که در ادامه با توجه به هر یک از روشهای کاشت ریش و سبیل بدان میپردازیم.

شما می‌توانید برای بهترین کاشت ریش و سبیل در اصفهان به کلینیک تخصصی کاشت موی بهین مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای کاشت ریش و سبیل

سن کاشت ریش

سن کاشتن ریش سبیل نباید در دوران بلوغ باشد؛ زیرا امکان رشد ریش و سبیل طبیعی فرد هنوز وجود دارد. سن کاشت ریش و سبیل افراد بهتر است از 20 سالگی و حتی بیشتر باشد تا امکان رشد ریش و سبیل به پایان برسد. بهترین سن کاشت ریش و سبیل در سن 25 سالگی است؛ زیرا بدن تمام تلاش خود را برای رشد طبیعی کرده و به پایان رسانده است.25 سالگی سن کاشت ریش و سبیل است و فرد با انجام روش کاشت، دارای ریش و سبیلی پر و با تراکم میشود و جذابیت چهره اش سه چندان خواهد شد و به صورت دائمی میتواند از چهره جذاب خود لذت ببرد.

انواع روش های کاشت ریش و سبیل

به طور کلی روش‌های مورد استفاده برای کاشت ریش و سبیل همان تکنیک‌ها و متدهای مختلف کاشت مو هستند که البته با دقت و مهارت بالاتری انجام می‌شوند. این روش‌ها تفاوت‌هایی با هم دارند و معمولاً روش‌های جدیدتر، کارایی و نتیجه‌ای بهتر خواهند داشت. اهمیت متدهای جدید کاشت ریش و سبیل در این موضوع خلاصه می‌شود که آنها برخی از ضعف‌های متدهای قبلی را جبران می‌کنند. در ادامه شما را با روش‌های مختلف کاشت ریش و سبیل آشنا می‌کنیم.

عوارض کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل به روش FUT

روش FUT یا روش برداشت نواری یکی از روش‌های سنتی کاشت مو و کاشت ریش و سبیل است. در این روش ابتدا برشی نواری شکل به طول 3 تا 4 اینچ در ناحیه بانک مو ایجاد شده و این نوار برداشت می‌شود. سپس محل برش بخیه زده می‌شود. در مرحله بعد نوار برداشت شده از ناحیه اهدا کننده به گرافت‌های کوچکی تقسیم می‌شود که هر کدام یک تا 4 تار مو دارند. در نهایت گرافت‌های مو تک به تک در ناحیه پیوند (ریش یا سبیل) کاشته می‌شوند.

معایب و عوارض کاشت ریش و سبیل به روش FUT

  1. باقی ماندن جای بخیه یا اسکار در ناحیه بانک مو
  2. خونریزی
  3. رشد نامنظم موهای کاشته شده
  4. تورم و درد

کاشت ریش و سبیل به روش FUE

در کاشت ریش و سبیل به روش FUE برخلاف روش FUT هیچگونه برشی در ناحیه بانک مو ایجاد نمی‌شود، بنابراین در این روش خبری از بخیه و باقی ماندن جای اسکار نیست. به جای برداشت نواری، در روش FUE از یک پانچ مخصوص با قطر حدود 1 میلی‌متر استفاده می‌شود. با این پانچ واحدهای فولیکولی با دقت و کمترین آسیب استخراج می‌شود. این واحدهای فولیکولی در مرحله بعدی دسته بندی شده و سپس به کمک ابزارهای مخصوص و پیشرفته در ناحیه ریش یا سبیل کاشته می‌شوند. البته فرآیند کاشت فولیکول‌ها در این روش تقریباً مشابه روش FUT است و برتری آن نسبت به روش قبل در آسیب کمتر در زمان برداشت از بانک مو می‌باشد. نتایج حاصل از این روش کاملاً طبیعی است به گونه‌ای که کسی متوجه کاشت ریش و سبیل در صورت نخواهد شد. البته این روش نسبت به روش FUT تراکم کمتری ایجاد می‌کند و برای افراد با طاسی وسیع ریش مناسب نیست .

معایب و عوارض کاشت ریش و سبیل به روش FUE

کاشت ریش و سبیل به روش SUT

کاشت ریش و سبیل به روش SUT یکی از بهترین روش‌های کاشت است. در این روش برای برداشت از بانک مو از برش نواری و جراحی تهاجمی استفاده نمی‌شود و به همین دلیل در این تکنیک نیازی به جراحی‌های طولانی مدت، خونریزی‌های شدید، درد، عوارض جانبی، دوران نقاهت طولانی و … نیست. در این روش گرافت‌ها از ناحیه بانک مو و به کمک ابزارهای پیشرفته و اتوماتیک استخراج شده و به همین دلیل آسیب کمتری به گرافت‌های برداشت شده وارد می‌شود و می‌توان از تمامی ظرفیت بانک مو استفاده کرد. لازم به ذکر است که کاشت ریش و سبیل با این روش تکنیکی پیچیده‌تر است و نیازمند مهارت و تجربه بیشتری دارد. همچنین این روش تراکم کمتری برای ریش و سبیل می‌دهد و برای افراد با نواحی کم‌پشتی زیاد، مناسب نیست.

معایب و عوارض کاشت ریش و سبیل به روش SUT

  1. احتمال انتقال بیماری به دلیل ضدعفونی نبودن تمام قسمت‌های دستگاه
  2. آسیب بیشتر به ناحیه بانک مو یا اهدا کننده
  3. آسیب بیشتر به ناحیه پیوند مو
  4. باقی ماندن حفره‌های موهای پیوند شده
  5. تراکم کمتر نسبت به روش FUT

کاشت ریش و سبیل به روش Micro Graft

کاشت ریش و سبیل به روش میکروگرافت (Micro Graft) جدیدترین و بهترین روش کاشت ریش و سبیل است که در آن تمام معایب روش‌های قدیمی کاشت ریش و سبیل برطرف شده است. در این روش هیچگونه اسکار جراحی به جا نمی‌ماند و به علت کاشت در سایز میکرو، ظرافت فوق العاده و تراکم بسیار بالایی ایجاد می‌کند، بنابراین از این روش، بهترین و طبیعی‌ترین نتیجه ممکن به دست می‌آید. در این روش، کاشت ریش و سبیل تنها یک یا دو گرافت به صورت همزمان برداشته می‌شوند و هر کدام به صورت جداگانه، پروسه کاشت را پشت سر می‌گذارند.

معایب و عوارض کاشت ریش و سبیل به روش میکروگرافت

به طور کلی مشکلات و عوارض این روش نسبت به سایر روش‌ها بسیار کمتر است. در مجموع می‌توان موارد زیر را به عنوان عوارض کاشت ریش به روش میکروگرافت در نظر گرفت:

آمادگی جهت کاشت ریش و سبیل

قبل از اینکه وارد پروسه کاشت شوید، دستورالعمل‌هایی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید تا تجربه موفق تری داشته باشید. این موارد به شرح زیر است:

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

مراقبت های پس از کاشت ریش و سبیل

مراقبت‌هایی که باید بعد از کاشت انجام دهید، شامل موارد زیر است:

  1. روز بعد از کاشت باید صورت خود را با محلول ضدعفونی کننده مخصوص بشویید.
  2. در روز دوم باید صورت خود را با آب سرد و صابون مایع با pH ملایم بشویید.
  3. ممکن است برای پیشگیری از عفونت‌ها، به شما آنتی بیوتیک خوراکی بدهند. حتماً داروهای تجویز شده را در زمان مناسب و به طور کامل مصرف کنید.
  4. ۳ ماه بعد از کاشت، موهای کاشته شده می‌ریزند و کمی طول می‌کشد تا موهای جدید جوانه بزنند. حدود ۱ سال باید صبر کنید تا نتایج نهایی کاشت ریش و سبیل را مشاهده کنید؛ اما نتایج اولیه از ۴ تا ۶ ماه بعد از کاشت قابل مشاهده هستند.

هزینه کاشت ریش و سبیل

قیمت کاشت ریش و سبیل، بسته به وسعت مشکل و محل ناحیه نیازمند کاشت، متفاوت است. همچنین هزینه، متناسب با مدت زمان عمل و انتخاب روش درمانی افزایش پیدا می‌کند.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

دوره نقاهت کاشت ریش

آیا کاشت ریش و سبیل در یک جلسه امکان پذیر است؟

انواع روش کاشت ریش و سبیل

مراحل کاشت سبیل و ریش

کاشت ریش و سبیل به روش FUT چگونه است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه کسانی نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟چه کسانی نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟

کاشت مو یک روش عالی برای بهبود کیفیت زندگی افراد است اما به یاد داشته باشید که همه افراد واجد شرایط برای کاشت مو نیستند. قبل از کاشت مو، سوابق پزشکی و اطلاعات ژنتیکی شما به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و موضوعاتی مانند نحوه انجام عمل جراحی و مراحل مهم پس از عمل برای شما تبیین می‌شود ... ادامه مطلب

کاشت مو طبیعی به روش FITکاشت مو طبیعی به روش FIT

یکی از روش های محبوب کاشت مو طبیعی ، تکنیک FIT است . در این تکنیک که حداقل میزان تهاجمی بودن را دارد ، گرافت های مو به دو صورت گروهی و یا دانه ای از محل اهدا کننده توسط یک دستگاه پانچ مخصوص برداشته می شوند ... ادامه مطلب

افتادگی گوشه های لب چگونه رفع میشود؟افتادگی گوشه های لب چگونه رفع میشود؟

روش های زیادی برای از بین بردن افتادگی گوشه لب وجود دارد که پزشک بهترین روش را با توجه به شرایط بیمار، برای رفع افتادگی گوشه لب انتخاب میکند. ... ادامه مطلب

آیا کاشت مژه روشی ایده آل است؟آیا کاشت مژه روشی ایده آل است؟

برخی به صورت ژنتیکی و یا بر اثر یک سری عوامل محیطی فرد دارای مژه های کم پشتی است و برای رفع این موضوع و مشکل سراغ روش های مختلفی می رود. کاشت مژه یکی از راه هایی است که امروزه میان برخی از خانم ها مورد استقبال بسیاری قرار گرفته تا بتوانند مشکل کم پشتی مژه های خود را حل کنند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465