دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبتهای پس از کاشت مو / علت چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت مو

علت چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت مو

کاشت مو که یک تکنیک پزشکی بسیار ایده آل است، پیشرفت‌های زیادی در طول دوره‌های گذشته داشته است؛ اما علامتی که بعد از این تکنیک به صورت متداول دیده می‌شود، چربی سر بعد از کاشت مو می‌باشد که همیشه علامت بدی نیست. وجود چربی در سر تا حدودی مفید است و برای مراقبت از موها ضروری است؛ اما در صورتی که چربی سر بیش از حد باشد، با رشد و تجمع قارچ‌ها به مو آسیب می‌رساند.

در واقع این عارضه مثل ورم بعد از کاشت مو یک فرایند طبیعی است که از پوست سر حفاظت می‌کند و باعث بهبودی سریع‌تر زخم‌های ایجاد شده بر روی پوست سر می‌شود. همچنین چربی سر بعد از کاشت مو به کمک عوامل دیگری مثل روی، ویتامین‌های گروه B و پروتئین موجب رشد و رویش بهتر موهای سر می‌شود. چربی سر فعالیت اغلب فولیکول‌های کاشته شده را افزایش می‌دهد و انرژی مورد نیاز برای رشد آنها را تأمین می‌کند؛ اما گاهی ممکن است این چربی تا حدی افزایش یابد که موجب ناراحتی و نگرانی فرد شود، بنابراین برخی به دنبال روش‌هایی برای درمان چربی سر بعد از کاشت مو هستند.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علائم چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت مو

برخی از این نشانه های ظاهری که باید به آنها توجه داشته باشید عبارتند از:

چربی سر بعد از کاشت مو

دلایل چرب شدن پوست سر بعد از کاشت مو

در توضیح این مسئله باید گفت که چرب شدن سر بعد از کاشت مو چند دلیل عمده دارد و امری کاملاً طبیعی است. در زیر به این دلایل مهم اشاره کرده ایم.

درمان چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت مو

برای درمان چربی موی سر، یکی از اولین مراحل، شناخت دلیل این مشکل است. گاهی تنها با پیدا کردن و پیشگیری از عامل ایجاد چربی مو، این مشکل خود برطرف می‌شود؛ اما راه‌های دیگری نیز برای درمان تکمیلی موی چرب مطرح می‌شود که در ادامه به مؤثرترین آنها اشاره می‌کنیم:

درمان‌های خوراکی

درمورد موی چرب می‌توان با داروهای خوراکی، میزان هورمون‌های مؤثر در فعالیت سلول‌های سباسه را کنترل کرد. داروهای حاوی ایزوترتینوئین (Isotretinoin) در این مواقع تجویز می‌شود. البته به دلیل قوی بودن این داروها، حتماً باید با تجویز پزشک و پس از انجام برخی آزمایش‌های اولیه اقدام مصرف آنها نمود و همچنین اگر ترشح چربی بر اثر استرس و افسردگی باشد، داروهای آرامبخش و ضد افسردگی تجویز می‌شود.

درمان موضعی

بخش دوم درمان بیماری‌های پوست و مو شامل استفاده از محصولات بهداشتی درمانی موضعی می‌شود که از سطح پوست بر اختلال پیش آمده تمرکز می‌کند. برای درمان موی چرب، در موارد شدید از محلول‌های حاوی سالیسیلیک اسید و محصولات غنی از پلی فنول استفاده می‌شود. استفاده از این محلول‌ها بهتر است با مشورت متخصص انجام شود. در موارد سطحی‌تر استفاده از بهترین شامپو برای موی چرب و اسکراب موی چرب استفاده می‌شود. مشاور پوست و مو می‌تواند نمونه‌های مناسب را به شما معرفی کند.

درمان‌های پیشرفته

از آنجا که تا پیش از این درمانی قطعی و دائمی برای موی چرب وجود نداشت و افرادی که با این معضل مواجه بودند باید برخی نکات را تا آخر عمر مدنظر قرار می‌دادند، در سال‌های گذشته درمان‌هایی جدی و پیشرفته برای این مشکل ارائه می‌شود. این روش‌های درمانی شامل استفاده از لیزر و دستگاه‌های فرکانسی می‌شود که غدد سباسه را هدف قرار می‌دهند. البته ضررها و فواید استفاده از این روش‌های درمانی برای موی چرب هنوز کاملاً مشخص نیست.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض جانبی چرب شدن مو پس از کاشت

چربی زیاد موجب احساس کثیفی و ناسالم بودن است اگر این شرایط به خوبی کنترل نشود، می تواند موجب مشکلات بیشتری شود. مشکلات و یا عوارض مرتبط با آن، شامل شوره سر و انواع آکنه شامل جوش، سفیدی سر، گره ها، جوش ها، کیست ها هستند. همه این موارد ممکن است با شرایطی مانند ریزش مو، درد شدید، خارش همراه باشد.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

قرص سیلدنافیل بعد از کاشت مو

ترشحات پس از کاشت مو میتواند از علائم عفونت باشد

مصرف قرص هیرویت بعد از کاشت مو

آیا رابطه جنسی پس از کاشت مو ممنوع است؟

پس از کاشت مو چه مدت زمانی را باید به استراحت پرداخت؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :محسن درخشان [ 1401-09-12 ]
سلام خسته نباشید من بعد از۷۰روز بعداز کاشت به دکتر مراجعه کردم دکتر گفت محل کاشت با علت دست نیاوردن به کف سر قارچ زده.آیا قارچ باعث رشد موهام میشه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

ریزش مو یکی از مهمترین و متداول ترین مشکلاتی است که افراد با آن سر و کار دارند، اگرچه این معضل در بین آقایان شایع تر است. ریزش مو می تواند با روش های مختلفی مانند لیزر، مزوتراپی، PRP کاهش یافته و یا از آن جلوگیری شود و در غیر این صورت کاشت مو به عنوان یک راه حل دائمی به کمک افراد می آید. ... ادامه مطلب

مزایا و فواید مزوتراپی زیر چشم چیست؟مزایا و فواید مزوتراپی زیر چشم چیست؟

حلقه های تیره دور چشم و کیسه های چربی کوچک روی پلک ها همراه با بالا رفتن سن ظاهر می شوند.یک از روشهای موثر برای رفع تیرگی، چین و چروک های ریز و لک در اطراف چشم، مزوتراپی است که با تزریق کوکتل در ناحیه زیر چشم انجام میشود. ... ادامه مطلب

ریزش موی ناشی از لیکن پلان و درمان آنریزش موی ناشی از لیکن پلان و درمان آن

ریزش مو در اثر عوامل گوناگونی ایجاد می‌شود و پزشک با توجه به نوع و میزان ریزش مو، راه درمان را توصیه می‌کند. لیکن پلان، یکی از علل شایع ریزش موی افراد، در سنین مختلف می‌باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465