دکتر محسن سلیمانی

علت نکروز در کاشت مو چیست؟

کاشت مو یک جراحی زیبایی نسبتاً نوین و به سرعت در حال رشد است. با این حال کاشت مو همانند هر عمل جراحی دیگر، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. در بسیاری از موارد، عوارض جانبی به خوبی مدیریت و درمان می‌شوند؛ اما در برخی شرایط، عواقب ناگواری به همراه دارند. نکروز از جمله عوارض بسیار نادر کاشت مو است که علت این رویداد به درستی مشخص نیست؛ اما برخی متخصصین کاشت مو احتمالاتی از جمله ارتباط با مصرف سیگار و قلیان، حساسیت به اپی نفرین داروی بیحسی یا تراکم بالای کاشت مو و خطای جراحی را بیان می‌کنند و راه‌حل آن کاشت مجدد مو روی ناحیه مذکور بعد از گذشت زمان مناسب از عمل اول می‌باشد. اگر برش ایجاد شده در ناحیه‌ی بانک مو به شکلی بخیه بخورد که روی زخم فشار وارد شود، می‌تواند باعث کاهش یا قطع خونرسانی به آن قسمت شود.

در صورتی که خونرسانی کاهش یابد، احتمال ایجاد عفونت بیشتر می‌شود. در صورتی که خونرسانی قطع شود، بافت‌های آن منطقه می‌میرند و پوست دچار نکروز (مرگ سلولی) می‌شود. طی نکروز پوستی، به نظر می‌رسد یک پوسته عمیق روی پوست است و می‌تواند در پشت سر یا جایی که مو‌ها کاشته شده‌اند ظاهر شود. این عارضه ممکن است در ۲ الی ۴ هفته اول پس از پیوند مو ظاهر شود. ممکن است قبل از شروع به از بین رفتن و سیاه شدن پوست، پوست سر فرد مایل به تیره یا بنفش شود. اگر متوجه شدید که هر یک از علائم نکروز را در پوست خود دارید، باید سریعاً به جراح خود اطلاع دهید. این آسیب دیدگی قابل درمان است و تنها شدت آن بر روی مدت زمان درمان تأثیر میگذارد. این عارضه چند هفته تا یک ماه طول می کشد تا از بین برود.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علائم نکروز پوست

همواره یک عامل خارجی در زمان کاشت مو مثل سم عفونت، سم باکتریایی و یک تروما موجب می گردد تا سلولهای پوست سر دچار مرگ شوند و در یک قسمت پوست پس از کاشت بخشی تیره ایجاد شود. در نکروز خفیف فقط فولیکول های مو آسیب می بینند؛ ولی پوست سر سالم می ماند. در نکروز شدید یک تکه بزرگ از پوست سر کاملاً موهای آن از بین می رود و به بافت زیرین خود می چسبد و در آنجا اسکار ایجاد می شود و بدون مو باقی می ماند.

علت نکروز در کاشت مو

عوامل مستعد کننده نکروز

تأثیرات مستعد کننده نکروز به شرح زیر است:

موارد در معرض نکروز

برخی از افراد که به عوامل زیر مبتلا هستند و یا تجارب مشابه موارد زیر دارند، بیشتر از بقیه افراد در معرض این مشکل قرار دارند و باید مراقب باشند:

تشخیص نکروز پوست

برای تشخیص نکروز پوستی لازم است که به پزشک مراجعه نمایید. پزشک متخصص پس از معاینه و بررسی میزان آسیب دیدگی عروقی که بر روی پوست سر فرد به وجود آمده است، نوع نکروز پوستی را تشخیص می دهد.

درمان نکروز سر بعد از کاشت مو

پزشک، زخم نکروز را بریده و به طور مرتب پانسمان مرطوب بر روی آن قرار می دهند این کار سرعت بهبود زخم را افزایش می دهند. با انجام این کار بعد از چند ماه از بهبود نکروز بر روی پوست سر دوباره می توان عملیات کاشت مو را انجام داد؛ اما در صورتی که زخم وسیع و غیر قابل کاشت باشد نیاز است که حتماً از یک جراح پلاستیک برای درمان نکروز مشورت گرفته می شود تا بهترین درمان را برای این بیماری پوستی در نظر گرفته شود.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض نکروز پس از کاشت مو

اگر بخیه مربوط به برش پوست سر در کاشت مو به‌گونه‌ای باشد که روی زخم فشار وارد شود باعث کاهش یا قطع خونرسانی به این قسمت می شود. قطع خونرسانی نیز عوارض زیر را به دنبال دارد:

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

مراحل قبل و بعد از کاشت مو در کلینیک دکتر سلیمانی

علت چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت مو

پس از کاشت مو چه مدت زمانی را باید به استراحت پرداخت؟

ترشحات پس از کاشت مو میتواند از علائم عفونت باشد

قطع ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو



نظرات کاربران درباره این مطلب :ترمه اصغری [ 1402-03-07 ]
من ازپشت سرم برای کاشت ابرو اقدام کردم متاسفانه یه قسمت سرم به اندازه ی یه سکه نکروز گرفت دراسر خفت کردن بخیه خونرسانی نشد وکچل شد ایا میشه دکترمعرفی کنید برام درمان کنند ممنونم ازشما

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پس از روش کاشت موی FIT چه مراقبتهایی نیاز است؟پس از روش کاشت موی FIT چه مراقبتهایی نیاز است؟

کاشت مو به روش FIT یکی از روشهای غیرتهاجمی کاشت مو است. در این روش فولیکول های مو به صورت بسیار دقیق از سر بیمار برداشته میشوند وخونریزی و زخم بعد از کاشت مو مشاهده نخواهد شد. انجام این روش کاشت مو نیاز به مراقبت‌های ویژه ندارند ... ادامه مطلب

ماندگاری کاشت ابروماندگاری کاشت ابرو

نتایج کاشت ابرو و ماندگاری این روش زیبایی، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهارت و تجربه پزشک در کاشت، مراقبتهای پس از کاشت ابرو، شرایط بدنی و سلامت فرد، همه و همه از عوامل تعیین کننده ایی هستند که ماندگاری ابروهای کاشته شده را تضمین می‌کنند ... ادامه مطلب

بعد از کاشت مو چه کنیم؟بعد از کاشت مو چه کنیم؟

کاشت مو فرآیندی است که موفقیت آن تا حد زیادی به انجام دقیق و درست مراقبتهای پس از عمل بستگی دارد. پیوند مو پروسه‌ای نسبتاً پرهزینه و زمان بر است؛ بنابراین نباید این سرمایه‌ی مالی و زمانی صرف شده، بر اثر بی‌توجهی‌ در دوران نقاهت برباد رود ... ادامه مطلب

عوامل مؤثر در ریزش موی مردانعوامل مؤثر در ریزش موی مردان

با افزایش سن به دلایل فیزیولوژیکی و ژنتیکی، تعادل بین ریزش و رویش مو به هم خورده و افراد دچار طاسی‌ کم تا شدید می شوند. اکثر طاسی ها از نوع آلوپسی آندروژنی هستند. با آگاهی از دلایل این مشکل می توانید هر چه سریعتر از ریزش موی خود مطلع شده و جهت درمان آن گام بردارید. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465