دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / جوش یا فولیکولیت در ابروها پس از کاشت ابرو

جوش یا فولیکولیت در ابروها پس از کاشت ابرو

کاشت ابرو یکی از بهترین راهکارهایی است که کمک می‌کند مشکل کم‌پشتی ابرو برطرف شده و از این پس ابروهایی خوش‌حالت و زیبا داشته باشید. کاشت ابرو باعث می‌شود برای همیشه ابروهای پهن و پرپشت داشته باشید. همزمان با ظهور تکنیک‌های جدید و اصلاح شده‌تر، متقاضیان این عمل زیبایی هم بیشتر شده‌اند؛ اما شما زمانی می‌توانید بهترین نتیجه را از این پیوند زیبایی دریافت نمایید که تحت نظر بهترین متخصص انجام شود. این مسئله در کاهش عوارض پیوند طبیعی ابرو نیز بسیار اهمیت دارد. نتیجه کاشت طبیعی ابرو نه تنها به عملکرد متخصص بستگی دارد، بلکه نحوه مراقبت شما بعد از کاشت نیز بسیار اهمیت دارد. همچنین این مسئله بسیار مهم است که با عوارض پس از پیوند ابرو آشنا باشید تا بدانید در صورت رؤیت عارضه، چه اقدامی لازم است انجام دهید.

از عوارض کاشت ابرو که می‌تواند سبب ناراحتی افراد شود، احتمال ایجاد فولیکولیت در ناحیه کاشت است. به این معنا که افراد زیادی شاهد به وجود آمدن زخم‌هایی نظیر آکنه یا جوش در فولیکول‌های مو خود هستند. در این صورت حتماً موضوع را به پزشک مربوطه اطلاع دهید تا راهکارهای لازم را برای رفع این مشکل در اختیار شما قرار دهد.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل ایجاد فولیکولیت بعد از کاشت ابرو

علائم فولیکولیت

عوامل مستعد کننده ابتلا به فولیکولیت

تعدادی از فاکتورهای فردی و محیطی با ایجاد شرایط مناسب منجر به بروز هرچه راحت‌تر و بیشتر فولیکولیت در افرادی که تحت عمل کاشت موی طبیعی قرار گرفته‌اند می‌شوند، شایعترین این فاکتورها به قرار زیر هستند:

  1. دیابت: دیابت باعث کاهش قدرت مبارزه بدن با باکتری‌ها و دیگر ارگانیسم‌ها می‌شود از این رو شرایط ایجاد جوش‌های بعد از عمل کاشت مو را تسهیل می‌کند.
  2. چاقی: با فراهم کردن شرایط مناسب برای رشد ارگانیسم‌های مولد جوش‌های بعد از کاشت می‌باشند.
  3. بیماری‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی: این بیماری‌ها به دلیل تضعیف عوامل دفاعی بدن مانند گلبول‌های سفید خون در مقابل این ارگانیسم‌ها باعث بروز راحت‌تر فولیکولیت بعد از کاشت ابرو می‌شوند.
  4. داروهای سرکوب‌گر سیستم ایمنی بدن: این داروها با سرکوب سیستم دفاعی بدن عملاً مبارزه بدن با این عوامل را بی نتیجه می سازد.
  5. سابقه التهابات پوستی به غیر از التهابات ناشی از انجام کاشت مو مانند درماتیت سبوره: این التهاب‌ها با ایجاد محیط مناسب برای رشد ارگانیسم‌ها، ایجاد جوش‌های بعد از پیوند مو را تسهیل می‌کنند.
فولیکولیت بعد از کاشت ابرو

روش های کاشت ابرو

در روش معمول و رایج کاشت ابرو از موهای پشت گوش، فولیکول های مو را استخراج کرده و به ابروها انتقال می دهند. پیش از پیوند، موها در سوراخ های ایجاد شده بر روی پوست جهت مناسب رویش ابرو و خواب مناسب آن توسط متخصص بررسی می شود. موهای برداشته شده توسط میکروسکوپ مورد بررسی قرار می گیرند و در همین هنگام طرح دلخواه ابرو هم بر روی صورت فرد طراحی می شود. در نهایت دانه دانه گرافت های مو توسط متخصص موردنظر پیوند داده می شود. برای کاشت ابرو معمولاً از روش های FUE،FUT و SUT استفاده می گردد.

مراقبت های قبل ازکاشت ابرو

یکی از نکاتی که قبل از عمل زیبایی کاشت ابرو باید به آن توجه کرد، آمادگی متقاضی قبل از کاشت خواهد بود. حتماً درباره مشکلات و داروهای مصرفی خود قبل از انجام پیوند ابرو طبیعی به پزشک خود اطلاع دهید. در زیر به تعدادی از مراقبت های قبل از کاشت ابرو اشاره شده است:

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو

به طور معمول ابروها وقتی به اندازه خاصی برسند، دیگر رشد نمی‌کنند؛ اما از آنجایی که فولیکول‌های ابروهای جدید از نقطه دیگری از سر شما آمده، باید به ویژه در هفته‌های اول پس از پیوند ابرو دائماً ابروها را مرتب و آن را کوتاه کنید. ترجیحاً برای کوتاه کردن این ابروها در مدت زمان بعد از کاشت ابرو از موچین استفاده نکنید؛ چراکه موچین می‌تواند به فولیکول‌های تازه کاشته شده آسیب برساند.

کاندید نامناسب کاشت ابرو

معمولاً کاشت ابرو برای افرادی که به دلایل ارثی یا بیماری‌های مربوط به موها نظیر آلوپسی آره‌تا آلوپسی توتالیس یا یونیورسالیس دچار ریزش ابرو شده‌اند، گزینه مناسبی برای کاشت ابرو نیستند. در مورد بیماری‌های دیگر نیز تا زمانی که بیماری کنترل نشده یا از بین نرود، نمی‌توان از کاشت ابرو برای فرم دهی به ابروها استفاده کرد.

درمان فولیکولیت‌ بعد از کاشت ابرو

اکثر جوش‌های بعد از کاشت ابرو مشکل و عوارض خاصی برای فرد ایجاد ننموده و تنها از لحاظ زیبایی تا زمان بهبود کامل ممکن است آزاردهنده باشد، لذا رفع سریع‌تر و با کمترین مداخله و دارودرمانی از اولویت‌های هر متخصص می‌باشد. انواع درمان‌ها از سبک‌ترین درمان تا درمان‌های قوی و سیستمیک به ترتیب اولویت و با توجه به میزان و شدت درگیری به این ترتیب می‌باشد:

تخلیه جوش‌های ابرو

در جوش‌های پراکنده و سطحی که به قول معروف نوک جوش‌ها به رنگ سفید یا زرد واضح مشخص بوده و اصطلاحاً جوش‌های رسیده هستند، به شرطی که حداقل یک ماه از کاشت ابرو گذشته باشد، به راحتی با فشار دادن جوش‌ها را تخلیه نمایید. البته بهتر است این فشار دادن در هنگام شستشو با مخلوطی از بتادین و شامپو باشد تا به محض ترکیدن جوش، بتادین با از بین بردن باکتری‌ها مانع تکثیر باکتری‌ها در منافذ دیگر پوست و تکثیر جوش‌ها شوند.

استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های موضعی

اگر جوش‌ها عمقی‌تر از آن هستند که با فشردن تخلیه شوند؛ ولی تعداد جوش‌ها کم هستند بهتر است از یک داروی آنتی‌بیوتیک موضعی مانند کلیندامایسین به‌صورت ژل یا پماد استفاده گردد که روزانه دو بار در ناحیه جوش‌ها استفاده شود. از دیگر داروهای موضعی رفع جوش‌ها می‌توان به پماد تتراسایکلین اشاره نمود.

ترکیب دارویی جدیدی نیز تحت عنوان ژل آکنومیس که ترکیب کلیندامایسین و ترتینوئین می‌باشد که به دلیل وجود ترتینوئین باعث نفوذ به عمق بیشتری از پوست و تأثیر بهتر روی جوش‌های عمقی می‌گردد. البته باید در نظر داشت که در طول زمان استفاده از این دارو نباید موضع درمان در معرض تابش نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد همچنین مواردی از حساسیت پوستی به این دارو گزارش شده است که البته به راحتی پس از قطع مصرف دارو این حساسیت‌ها رفع می‌گردند.

استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی

در مورد جوش‌های متعدد یا جوش‌های عمقی التهابی و دردناک به غیر از موارد فوق به سراغ مصرف آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی می‌رویم بهترین این داروها کپسول کلگزاسیلین و کپسول داکسی سیکلین می‌باشند که اصولاً به‌صورت هر ۸ ساعت تا حداقل دو هفته تجویز می‌شوند. از دیگر داروهای خوراکی می‌توان به تتراسایکلین اشاره نمود.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های قوی

در مورد جوش‌های مقاوم که به درمان‌های فوق جواب نمی‌دهند بهترین گزینه آنتی‌بیوتیک خوراکی تحت عنوان مینوسیکلین می‌باشد. به دلیل نفوذ خوبی که در تمامی بافت‌ها دارد توصیه می‌گردد، این دارو خط آخر درمان و روزانه بین یک یا دو عدد بسته به نظر پزشک استفاده شود.

عوارض جانبی کاشت ابرو

در بررسی معایب کاشت ابرو می‌توان به مواردی متعدد اشاره نمود؛ زیرا ابرو جزء نواحی نزدیک و مهم به چشم‌ها می‌باشد و مسلماً تحت تأثیر مستقیم‌ این نوع جراحی قرار می‌گیرد و برای آنکه به میزان قابل توجهی از خطرات و معایب کاشت ابرو کاسته شود لازم است توسط متخصص مربوطه انجام گردد.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا بعد از کاشت می توان ابرو را رنگ کرد؟

پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟

مشکلات و عوارض کاشت ابرو در سن غیر مجاز

کاشت ابرو به روش FUT یا پیوند واحد فولیکولی

کاشت ابرو در چند جلسه انجام میشود؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان کک و مک و لک پوست با لیزردرمان کک و مک و لک پوست با لیزر

لیزر کک و مک بهترین روش برای برداشتن یا از بین بردن کک و مک ها است چرا که لیزر مخصوص درمان کک‌ و مک کاملاً بی عارضه است. درمان با لیزر از پالس‌ های نور متمرکز و شدید برای هدف قرار دادن مناطق آسیب دیده پوست استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب

کاشت مو به روش FUT یکی از بهترین روشها برای درمان آلوپسیکاشت مو به روش FUT یکی از بهترین روشها برای درمان آلوپسی

در روش FUT ، نواری از پوست دارای مو از ناحیه اهدا کننده پوست سر ، معمولاً پشت سر یا کنار پوست سر برداشته می شود واحدهای فولیکولی حاوی غدد سباسه (غدد چربی)، اعصاب، ماهیچه کوچک و تعدادی موهای خوب ازجمله موهای ضخیم هستند ... ادامه مطلب

ماینوکسیدیل چیست؟ماینوکسیدیل چیست؟

ماینوکسیدیل (با نام تجاری روگین یا روگین زنانه)، بهترین درمان ریزش موی سر است. ماینوکسیدیل، داروی بدون نسخه‌ ای است که مورد تأیید سازمان غذا و دارو است و هم مردان و هم زنان می‌ توانند از آن برای درمان ریزش مو استفاده کنند. ... ادامه مطلب

درمان جای جوش با لیزر CO2 فرکشنالدرمان جای جوش با لیزر CO2 فرکشنال

لیزر CO2 فرکشنال یک روش غیر تهاجمی است که از لیزر برای درمان جای جوش استفاده میشود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465