دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / علائم اولیه ریزش مو بعد از کرونا

علائم اولیه ریزش مو بعد از کرونا

مو یکی از مهم‌ترین عوامل و فاکتور‌های تأثیرگذار در زیبایی ظاهری در نظر گرفته می‌شود و ریزش مو بعد از بهبود کرونا می‌تواند زیبایی و طراوت چهره افراد را تحت تأثیر قرار دهد. مطالعات بر روی بهبودیافتگان کرونا نشان داده است که اثرات این بیماری حتی پس از بهبود کامل نیز باقی خواهد ماند. یکی از شایع‌ترین عوارض ابتلا به ویروس COVID-19 ریزش موها است. گزارش‌های افراد بهبود یافته از کرونا نشان داده است که ریزش موی ناشی از ابتلا به کرونا به‌ صورت شرایطی به نام تلوژن افلوویوم TE است. در افرادی که به ریزش موی TE مبتلا هستند، ریزش موها به‌صورت ناگهانی و دسته‌ای اتفاق می‌افتد. اکثر افرادی که دچار ریزش موی TE می‌شوند، 2 تا 3 ماه پس از یک رویداد تحریک‌کننده، ریزش موی محسوسی را تجربه خواهند کرد. این ریزش مو باعث از دست دادن کمتر از نیمی از موهای سر می‌شود.

یکی از راههای درمان ریزش موی افرادی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند، ترمیم مو می باشد. برخی از روشهای ترمیم مو مانند مزوتراپی و ... در کلینیک بهین اصفهان قابل انجام می‌باشند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 اقدام فرمایید.

دلیل ریزش مو بعد از کرونا به چندین عامل بستگی دارد و ممکن است برخی افراد در اثر چندین عامل به صورت همزمان دچار ریزش مو شده باشند. بررسی ریشه و علت ریزش موها بعد از ابتلا به کرونا از درمان آن اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا شناسایی علت ریزش مو می‌تواند پزشکان را برای پیدا کردن راه درمان هدایت کند. اگر ریزش موها بعد از ابتلا به کرونا در اثر استرس و فشار روانی ایجاد شده باشد، هیچ دارویی مؤثر نخواهد بود و فقط زمانی ریزش مو قطع می‌شود که استرس فرد کنترل شده باشد و بدن فرد به حالت آرامش و تعادل رسیده باشد. ممکن است پزشکان در این مواقع داروهای آرامبخش تجویز کنند. اگر ریزش موها در اثر کمبود مواد مغذی رخ داده باشد، ریزش مو با چند آمپول تقویتی و مصرف یک تا دو دوره قرص مکمل و تقویتی بهبود پیدا می‌کند. در اغلب موارد ریزش موها بعد از ابتلا به کرونا، موقتی است و بعد از گذشت شش ماه تا یک سال به صورت خود به خودی درمان می‌شود.

ریزش موی ناشی از کورونا

علت ریزش مو بعد از ابتلا به بیماری کرونا

ریزش مو بعد از کرونا با بیماری بنام (telogen effluvium) تطابق دارد. افراد دچار TE ریزش مو را به طور ناگهانی تجربه می کنند. هنگام شانه کردن یا دوش گرفتن، مو معمولاً به صورت دسته های بزرگ می ریزد. اکثر افرادی که دچار TE هستند، 2 تا 3 ماه بعد از درگیری با یک عامل خاص ریزش موی قابل توجهی را تجربه می کنند. ریزش مو معمولاً کمتر از نصف پوست سر را در بر می‌گیرد و به مدت 6 تا 9 ماه طول می کشد. بعد از این دوره، اکثر افراد متوجه می شوند که موی ریخته شده، در حال رشد مجدد است.

یکی عوامل احتمالی برای تحریک ریزش مو در افراد درگیر با TE، بروز یک بیماری حاد به همراه تب است و افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند، غالباً تب را به عنوان یکی از علائم بیماری تجربه می کنند. یک عامل دیگر استرس است. مطمئناً تجربه یک بیماری مثل کووید 19 می تواند باعث تنش فیزیکی و روانی شود.

علائم اولیه ریزش مو بعد از کرونا

از دست دادن ۱۰۰ تار مو در روز، کاملاً طبیعی است. در ریزش موی تلوژن افلووویوم، افراد نزدیک به ۳۰۰ تار مو در روز از دست می دهند و این ریزش مو ممکن است تا چند ماه ادامه داشته باشد. شما ممکن است متوجه شوید به هنگام شانه کشیدن یا شست و شوی مو، موهای بیشتری می ریزند.

اينستاگرام دکتر سليماني

درمان ریزش مو بعد از کرونا

سعی در ایجاد تغییر در سبک زندگی خود داشته باشید و از یک رژیم غذایی سالم و غنی از مواد مغذی پیروی کنید. همچنین یافتن راه‌هایی برای مدیریت استرس می‌تواند در شروع رشد مجدد موها بسیار مفید باشد. ترک سیگار نیز می تواند کمک زیادی به حل شدن مشکل ریزش موی شما بکند. استرس ناشی از ریزش مو در واقع خود می تواند به مشکلی مضاعف تبدیل شود.

اصلی ترین روش های درمان ریزش مو بعد از کرونا عبارتند از مصرف داروهای تقویتی، داروهای درمانی ریزش مو، مزوتراپی ، تزریق پی آر پی و در نهایت که هیچ امیدی به رشد دوباره موها باقی نماند، کاشت مو است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

برخی از روشهای درمانی ریزش مو

ریزش سکه ای ریش آقایان به چه علت است؟

علت ریزش مو در جوانی

داروهای موضعی برای درمان طاسی

ریزش مو بر اثر تغییرات هورمونی



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو طبیعی چیست؟دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو طبیعی چیست؟

کاشت مو یکی از بهترین روش‌ ها برای درمان کم پشتی و طاسی سر است. کاشت مو می‌ تواند با عوارضی موقت و زودگذر همراه باشد. برخی از عوارض مانند ترک خوردگی سر پس از پیوند مو جزو عوارض نادر کاشت مو است. ترک خوردن سر بعد از کاشت مو با نشانه‌ هایی مانند ترک پوست سر خود را نشان می‌ دهد. ... ادامه مطلب

شرایط کاشت مو در دوران اپیدمی کروناشرایط کاشت مو در دوران اپیدمی کرونا

ویروس عامل کرونا از راه تنفس منتقل می شود و شیوع این ویروس ارتباطی با کاشت مو ندارد؛ بنابراین فقط ارتباط با فرد مبتلا به ویروس کرونا یا زدن دستهای آلوده به ویروس به صورت باعث ابتلا به این بیماری می شود. ... ادامه مطلب

آیا کاشت ریش روی جای زخم صورت امکان پذیر است؟آیا کاشت ریش روی جای زخم صورت امکان پذیر است؟

کاشت مو روی جای زخم یا کاشت مو بر روی بافت اسکار امکان پذیر است. به منظور کاشت مو بر روی جای زخم، جراح، موهایی را که هنوز در فولیکول های آنها هستند پیوند می زند. این امر باعث می شود که موها در صورت تماس با رگ های خونی ریشه یابی و رشد مجدد خود را آغاز کنند. ... ادامه مطلب

درمان جای جوش با لیزر CO2 فرکشنالدرمان جای جوش با لیزر CO2 فرکشنال

لیزر CO2 فرکشنال یک روش غیر تهاجمی است که از لیزر برای درمان جای جوش استفاده میشود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465