دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / علت ریزش مو در جوانی

علت ریزش مو در جوانی

در زندگی امروزی به دلایل مختلفی از جمله تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی، رژیم های غذایی و استرس، ریزش مو در برخی از افراد و به خصوص آقایان از سنین پایینتری شروع می شود. به طور طبیعی در طی یک روز، هر انسان به طور میانگین بین ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست می دهد که قسمت عمده ی این ریزش مو در زمان شانه کردن موها، استحمام و خواب اتفاق می افتد. با وجود این ریزش مو، در یک فرد طبیعی انتظار می رود که یک تار موی جدید جایگزین موی ریخته شده بشود. ساخت تار موی جدید بر عهده ی فولیکول های مو است که در لایه ی میانی (درم) پوست قرار دارند. در برخی شرایط جایگزینی تارهای موی ریخته شده به شکل طبیعی انجام نمی گیرد. در نتیجه تعادل بین تارهای موی ریخته شده و تارهای موی جایگزین شده از بین رفته و کچلی یا طاسی اتفاق می افتد. در این مقاله به بررسی دلایل ریزش مو در جوانی خواهیم پرداخت.

یکی از راههای درمان ریزش مو افرادی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند، ترمیم مو می باشد. برخی از روشهای ترمیم مو مانند مزوتراپی و ... در کلینیک بهین اصفهان قابل انجام می‌باشند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 اقدام فرمایید.

علل ریزش مو در جوانان

  1. ریزش مو به علت وراثت یکی از واضح ترین دلیل است که فرد بدون مراجعه به پزشک، فقط کافی است به اطرافیان خود نگاهی بیندازد تا متوجه شود دلیل اصلی در نوع ژن خانواده است.
  2. داشتن استرس در جوانان، امروزه به دلایل فشارهای جامعه عوارضی مانند افسردگی و ریزش مو را در بر می‌گیرد.
  3. گرفتن رژیم های غذایی نادرست برای رسیدن به اندامی ایده آل باعث شده که دیگر به عوارض آن توجه نکنید.
  4. مراقبت های نادرست از موها با استفاده مداوم مواد شیمیایی
  5. مصرف داروهایی خاص به علت تداخل در تولید هورمون ها میتواند از علل ریزش مو در جوانان باشد.
  6. بروز بیماری هایی مانند تیروئید، افسردگی و کم خونی
  7. مشکلات هورمونی
  8. مشکل در سیستم ایمنی بدن
  9. کم خونی ناشی از فقر آهن
  10. کم آبی نیز در بدن نیز از علل ریزش مو در جوانان است. آب در هیدراته کردن پوست سر نقش مهمی را ایفا میکند. در صورتی که موی سر رطوبت لازم را نداشته باشد شکننده و ضعیف میشود و رشد نخواهد کرد.
  11. در بعضی از افراد بیماری بنام وسواس موکنی وجود دارد که همین بیماری یکی از علل ریزش مو در جوانان است.
  12. داشتن سوختگی و یا جای زخم در پوست سر میتوانند اثر تخریبی بر فولیکول مو بگذارد.
علت ریزش مو در جوانی

انواع ریزش مو در جوانان

آندروژن آلوپسی

این مورد زنان و مردان را تحت تأثیر قرار می دهد؛ اما در مردان رایج تر است. این مسئله معمولاً طاسی الگوی مردانه گفته می شود و می تواند بر مردان در سال های نوجوانی و یا اوایل دهه 20 تأثیر بگذارد. به طور معمول، این نوع آلوپسی باعث کاهش تدریجی مو می شود که در نهایت منجر به ریزش یا کاهش بیشتر مو سر می شود. این رایج ترین نوع آلوپسی است که باعث ریزش مو زود هنگام می شود.

آلوپسی کناره های سر

این رایج ترین شکل طاسی است و معمولاً جای نگرانی نیست چون به ریزش موی طبیعی با افزایش سن اشاره می کند.

آلوپسی کلی و کامل

این مورد باعث می شود موی تمام بدن از جمله ابروها، مژه ها، مو روی بازوها، پاها و صورت و همچنین پوست سر بریزد.

انواع دیگر آلوپسی وجود دارد که برخی از آنها عمدتاً کودکان، زنان و افراد مسن را تحت تأثیر قرار می دهند و یا از شرایط روانی ناشی می شوند. برخی از آنها به طور معمول با اختلالات دیگر، به ویژه اختلالات هورمونی و اختلالات تغذیه دیده می شوند.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

درمان ریزش مو

داروهای مختلفی برای درمان انواع ریزش مو تجویز می شوند بعضی از آنها به منظور برطرف کردن علت زمینه ای ریزش بوده و به طور غیر مستقیم باعث طبیعی شدن ریزش می شوند، بنابراین نکته مهم در درمان این بیماری قبل از تجویز دارو تشخیص دقیق علت ریزش مو بوده و با توجه به نوع و علت بیماری برنامه درمان افراد متفاوت می باشد. پزشک با بررسی وضعیت پزشکی بیمار، معاینه سر و انجام بعضی از آزمایشهای خونی برای بررسی وضعیت هورمونها و تشخیص بیماریهای داخلی که باعث ریزش غیر طبیعی مو می شوند می تواند علت دقیق ریزش مو را تشخیص دهد. اگر علت، بیماریهای داخلی مثل دیابت، تیروئید، تخمدان پلی کیستیک، بیماریهای اتوایمیون، کم خونی و… باشد کنترل دقیق بیماری می تواند ریزش را کنترل کند.

رایج ترین علت ریزش مو در مردان اندروژنتیک می باشد. درمان تأیید شده ریزش موی آندروژنتیک در مردان محلول موضعی ماینوکسیدیل ۲ درصد یا ۵ درصد و قرص فیناستراید ۱ میلی گرمی یا قرص دوتاستراید ۵/. میلی گرمی است. در صورتی که فولیکولها کامل از بین رفته باشند این درمانها باعث رشد موهای نازک و کرک مانندی شده و در صورتی که درمان قطع شود موهای درآمده میریزند، بنابراین در این حالت بهترین درمان دائمی و طبیعی برای پر کردن مناطق بدون مو جراحی کاشت مو می باشد.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

داروهای موضعی برای درمان طاسی

عوامل مؤثر در ریزش موی مردان

علت اصلی ریزش مو در جلوی سر

علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی های ناحیه ای

ریزش موی ناشی از لیکن پلان و درمان آن



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چرا ابروها پس از کاشت میریزند؟چرا ابروها پس از کاشت میریزند؟

ابرو یکی از مهم‌ترین اعضای صورت است که در زیبایی افراد نقش زیادی را ایفا می‌کند. به همین دلیل افراد همواره به دنبال راهکارهایی هستند که ابروهای خود را زیباتر کرده و ظاهری متفاوت به چهره خود ببخشند. کاشت ابرو یکی از روش‌های تأیید شده و اثرگذار برای حالت‌دهی به ابروها و حفظ زیبایی افراد است. ... ادامه مطلب

ترمیم و جوانسازی پوست با لیزر فرکشنالترمیم و جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

لیزر فراکسل یا فرکشنال یکی از جدیدترین لیزرهاست که دارای قدرت ایجاد سوراخهای ریز روی سطح تابش میباشد، واین توانایی ترمیم بافتی است که با ترمیم این سوراخهای ریز باعث اثرات شگفت انگیزی در بافت میشود ... ادامه مطلب

بیماری پیسی چه علائمی دارد و راه های درمان پیسیبیماری پیسی چه علائمی دارد و راه های درمان پیسی

بیماری پیسی در افراد با هر نوع پوستی تأثیر می‌ گذارد؛ اما ممکن است در افرادی که پوست تیره‌ تری دارند بیشتر دیده شود. این بیماری تهدید کننده زندگی یا مسری نیست؛ اما می‌ تواند برای شخص مبتلا استرس‌ زا باشد یا احساس بدی نسبت به خود ایجاد کند. ... ادامه مطلب

هیالورونیک اسید چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟هیالورونیک اسید چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟

هیالورونیک اسید جزء آن دسته از ترکیبات پوستی است که برای تمامی انواع پوست قابل استفاده و مفید است. به‌ دلیل مزایای متعدد این روش جوانسازی، تزریق اسید هیالورونیک انتخابی مناسب برای بازگرداندن جوانی پوست صورت، کاهش خطوط صورت و علائم زخم‌ ها است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465