دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / آیا تیغ زدن موی سر باعث پرپشت شدن آن میشود؟

آیا تیغ زدن موی سر باعث پرپشت شدن آن میشود؟

امروزه یکی از معضلاتی که در بین بسیاری از افراد به وجود می‌آید و با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کم پشتی و ریزش مو می‌باشد. این اتفاق، سبب تغییرات منفی در ظاهر افراد می‌شود که بسیار ناخوشایند است. تراشیدن مو با تیغ، هیچ تأثیری بر قوام، تراکم یا سرعت رشد مو ندارد. مو پس از رویش از سطح پوست، بافتی مرده محسوب می شود که تنها از ماده کراتین ساخته شده است و هر عملی که روی آن انجام شود، بر پر شدن آن تأثیر نخواهد گذاشت. کم پشتی مو را میتوان زیر نظر و مشاوره پزشک با روشهای تقویتی به صورت های گوناگون انجام داد. لذا روشهای درمان کم پشتی مو در ادامه معرفی میگردد.

علل کم پشت بودن مو

روشهای درمان کم پشتی مو

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یک داروی تأیید شده توسط سازمان غذا و دارو (FDA) است و از شامپوهای موضعی درمان ریزش مو به شمار می‌رود که باعث جا به جایی اکسیژن و افزایش جریان خون در فولیکول‌های مو می‌شود. این ماده، مواد مغذی مورد نیاز را مستقیماً به فولیکول‌های مو می‌رساند.

فیناستراید

یک قرص تجویزی است که ممکن است به کند شدن ریزش مو کمک کرده و باعث رشد موی جدید شود. این دارو بیشتر برای آقایان تجویز می‌شود و در آقایان زیر ۶۰ سال تأثیرگذاری بالاتری خواهد داشت.

ویتامین درمانی

این روش پکیج درمانی است که شامل انواع ویتامین های مناسب برای رشد و تقویت مو است و از ریزش مو جلوگیری میکند و باید حتماً طبق نظر پزشک و مصرف شود.

تیغ زدن موی سر

مزوتراپی

مزوتراپی یک تکنیک درمانی بدون تهاجم است که شامل تزریق محدود مواد دارویی یا غیر دارویی مفید است. این مواد به کمک سوزن‌هایی بسیار ریز در فواصلی معین که پزشک تعیین می‌کند به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود و با رساندن مواد مغذی و ویتامین‌ها به پوست، باعث بهبود وضعیت پوست و مو خواهد شد. فرآیند درمان مزوتراپی شامل تزریق مواد مغذی سالم به مزودرم (لایه ضخیم زیر اپیدرم که به عنوان پیوند بین بافت‌های پوست و لایه چربی عمل می‌کند) پوست سر است. با این‌ حال، این فرایند درمانی باید با کمک تزریق به روش ویژه انجام شود که مواد مغذی مایع غنی را از طریق سوزن هر قسمت از ناحیه طاس پوست وارد می‌کند. در نتیجه، حداکثر جذب مواد مغذی توسط فولیکول‌های مو به پوست انجام شده و این اطمینان را می‌دهد که با گردش خون مناسب و تعادل هورمونی به تقویت و رشد مجدد موها کمک خواهد شد. این درمان عملاً یک درمان بدون درد است و وقتی توسط متخصصان پوست انجام شود کاملاً بی خطر است.

پی آر پی

پی آر پی به معنای پلاسمای غنی شده از پلاکت بوده و از مؤثرترین درمان‌های ریزش مو و کم مویی سر است که با جداسازی اجزاء خون فرد و تزریق پلاسما، باعث تحریک و رویش مجدد موهای در حال ریزش شده و همچنین کلاژن سازی بخش‌های آسیب دیده را بر عهده دارد. ابتدا نمونه خون به مقدار 10 CC از فرد گرفته می‌شود. سپس با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ، پلاکت‌ها جدا شده و آماده تزریق می‌شوند. انجام تزریق پی آر پی مو با وسیله خاصی به نام مزوگان صورت می‌گیرد. این وسیله این قابلیت را دارد که مقدار و عمق تزریق را به‌دقت تنظیم نموده و در نتیجه از تزریقات با عمق و مقدار نامناسب جلوگیری کرده مانع از هدر رفتن پی آر پی تهیه شده می‌گردد. سوزن‌هایی که در این روش از آنها استفاده می‌شود فوق‌العاده ظریف هستند، به طوریکه این کار با حداقل درد انجام می‌شود.

لیزر تراپی

یکی دیگر از روش‌های تقویت مو لیزر تراپی یا لیزر سرد است که با سطح انرژی و جریان کم و اثربخشی بالا صورت می‌گیرد. در این روش جراحی انجام نخواهد شد و به بافت و بازسازی ریشه مو و تقویت آن کمک می‌کند. این روش باعث می‌شود فرد، موهای ضخیم‌تر، بدون ریزش و براق‌تر داشته باشد.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از روش‌های درمانی غیرتهاجمی (بدون جراحی) است که با استفاده از تزریق گاز دی اکسید کربن به لایه‌های زیر پوستی به رفع مشکلات پوست و مو می‌پردازد. از این روش برای تقویت رشد و ترمیم مو استفاده می‌شود. با تزریق گاز کربن دی اکسید در ناحیه پوست سر، جریان خون افزایش می‌یابد و به این ترتیب رشد موها تحریک می‌شود. فرایند اکسیژنه شدن بافت، باعث رویش مجدد مو و بهبود سنتز کلاژن و پروتئین در اطراف فولیکول مو می‌شود.

کاشت مو

گاهی موهای فرد تنها با روش تقویتی، جوابدهی و افزایش تراکم دلخواه را برای فرد ندارد و فرد در این مرحله اقدام به انجام کاشت و یا ترمیم مو میکند. واژه کاشت مو در اصل به معنای پیوند طبیعی می باشد. شرایط کاشت موی هر فرد بستگی به بانک مو و قسمت اهدا کننده آن دارد، به صورتی که هر چقدر بانک مو و بخش اهدا کننده قوی تر باشد تراکم پیوند و کاشت مو بیشتری خواهیم داشت. این فرایند از سه مرحله برداشت واحدهای فولیکولار مو (گرافت مو) از محل اهدا کننده ( بانک مو )، آماده سازی گرافت ها و مرحله آخر کاشت گرافت تشکیل می شود. برای انجام عمل زیبایی کاشت مو از موهای طبیعی موجود بر سطح پوست بدن یا سر خود متقاضی استفاده خواهد شد.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :وحید خوشکام [ 1402-05-06 ]
سلام خسته نباشید چقدر هزینه دارد وبرای جاهای خالی رشد دارد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع روش کاشت ریش و سبیلانواع روش کاشت ریش و سبیل

در کاشت ریش و سبیل موهای اهدا کننده به طور معمول از ناحیه پس سری برداشته می‌شوند تا موهای درشت داشته و بلندتر از موهای سر اصلاح شوند. روند برداشت مو مشابه موهای سر است البته بستگی به میزان مطابقت ویژگی‌های مو با موهای صورت دارد، گاهی اوقات موهای پشت سر هماهنگی بیشتری دارد و گاهی هم موهای طرفین ... ادامه مطلب

آیا افراد دیابتی می توانند کاشت مو را انجام دهند؟آیا افراد دیابتی می توانند کاشت مو را انجام دهند؟

کاشت مو در افراد دیابتی مانند افراد سالم نیست. چالش‌ ها و مشکلات زیادی وجود دارد که باید درنظر گرفته شود تا عمل کاشت مو قابل انجام باشد. چالش مهم اول، کنترل قند خون و سطح انسولین در بدن فرد می‌ باشد. مشکل دوم نیز پایین بودن سرعت بهبود زخم و طولانی بودن دوره بهبود در پوست سر است. ... ادامه مطلب

نتیجه نهایی کاشت ابرو چه مدت بعد از کاشت مشخص میشود؟نتیجه نهایی کاشت ابرو چه مدت بعد از کاشت مشخص میشود؟

کاشت ابرو با خواب طبیعی بهترین انتخاب ایده آل برای پر پشت کردن ابرو‌های شما است. ابرو یکی از قسمت های است که در زیبایی افراد تأثیر فوق العاده زیادی دارد. از این پس بسیاری از افراد که بر اثر عوامل و شرایط مختلفی ابروی آنها کم پشت است سعی بر تقویت ابرو خود دارند. ... ادامه مطلب

درمان لکه های قهوه ای جای جوشدرمان لکه های قهوه ای جای جوش

جوش زمانی ایجاد می‌ شود که پوست دچار التهاب شده باشد. برای اینکه پوست بهبود یابد و از این التهاب خلاص شود، باید سلول های پوستی جدید جایگزین سلول های ناحیه آسیب دیده شوند. اگر سلولهایی که برای ترمیم به سطح پوست آمده اند، حاوی رنگدانه یا ملانین باشند با تجمع در نقطه ملتهب، ایجاد لک میکنند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465