دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد

تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد

موهای زائدی که بر روی صورت و بدن افراد رشد می‌کنند جلوه زیبایی نداشته و علاوه بر آن از لحاظ بهداشتی نیز افراد ترجیح می‌دهند آنها را از بین ببرند. یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین این روش‌ها لیزر موهای زائد است. لیزر ممکن است بلافاصله بعد از بین بردن موهای زائد بخصوص در نواحی مانند بیکینی عوارض جانبی و موقت ایجاد کند. تحریک پوست و تغییرات رنگدانه رایج ترین عوارض جانبی است. همچنین ممکن است قرمزی و تورم جزئی در ناحیه تحت درمان مشاهده کنید. اپراتور شما ممکن است قبل از لیزر از بیحس کننده موضعی استفاده کند تا این اثرات را به حداقل برساند. این اثرات باید طی چند ساعت پس از لیزر از بین برود.

باید کلیه بررسی ها در زمینه جنس و رنگ پوست و موی بدن شما بررسی گردد تا مشخص شود که چه طول تعداد جلسه، با چه فاصله زمانی، چه طول موج و درجه ای برای شما مناسب است. پوست های تیره مستعد ایجاد لکه های قهوه ای بعد از لیزر موهای زائد هستند و باید دقت بیشتری هنگام لیزر داشته باشند و با طول موج های کمتر کار لیزر آنها انجام شود. همچنین نور خورشید دارای اشعه‌ای مضر و سرطان‌زایی به نام فرابنفش یا UV است. در حالت عادی، رنگدانه‌های ملانین از پوست ما در برابر UV دفاع می‌کنند. چون ممکن است در طی فرآیند لیزر موهای زائد، کمی از ملانین‌های پوست از بین بروند، خطرات برخورد اشعه فرابنفش با پوست بیشتر می‌شود. به همین علت در طول دوره‌ی درمان نباید در معرض اشعه‌ی UV یا نور مستقیم خورشید قرار بگیرید. استعمال اسید رتینوئیک یا اسید گلیکولیک پس از بهبودی محل درمان، می‌تواند به درمان تغییر رنگ پوست کمک کند. استفاده منظم از کرم‌های ضد آفتاب نیز در طول روند بهبود مهم است.

لیزر موهای زائد با دستگاه الکس نابلکس، که یکی از بهترین و تخصصی ترین دستگاه های لیزر است؛ در کلینیک بهین اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 36290689 - 031 اقدام فرمایید.

عملکرد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد صورت توسط دستگاه‌های مخصوص لیزر انجام می‌گیرد. در حال حاضر انواع مختلفی از دستگاه‌های لیزر در بازار موجود هستند. این دستگاه‌ها به دلیل داشتن امواج لیزر با طول موج‌های مختلف برای افرادی با رنگ پوست و نوع موی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اساس کار به این صورت است که پزشک به کمک دستگاه، امواج لیزر با طول موج از قبل تنظیم شده‌ای را در ناحیه خاصی از پوست می‌تاباند. این امواج توسط فولیکول‌های مو جذب می‌شوند. در اثر جذب انرژی اشعه لیزر، گرمایی در ریشه مو ایجاد می‌شود. این گرما سبب می‌شود تا ریشه مو آسیب ببیند و چرخه رشد مو مختل شود. در صورتی که چندین جلسه با فاصله تقریبی ۴ هفته (بعد از یک چرخه کامل رشد مو) لیزر موهای زائد انجام شود به مرور زمان موها به طور کلی از بین رفته و هرگز رشد نخواهند کرد. در نتیجه می‌توان به صورت همیشگی از شر موهای ناخواسته بدن به کمک لیزر رها شد.

تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد

مراقبت قبل از لیزر موی زائد

مراقبت بعد از لیزر موی زائد

  1. بعد از لیزر موهای زائد سعی کنید محل‌های تحت درمان زیر لباس قرار بگیرند.
  2. برای بخش‌هایی از بدن که پوشاندشان ممکن نیست، باید کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم‌های با SPF بالای ۳۰ و ضد آب بهترین انتخاب‌اند.
  3. در سولاریوم از اشعه‌ی فرابنفش برای برنزه کردن استفاده می‌شود. تا ۴ هفته بعد از لیزر نمی‌توانید آفتاب بگیرید یا سولاریوم کنید.
  4. بیشترین اثر مخرب نور فرابنفش در ۴۸ ساعت بعد از لیزر مشاهده می‌شود. پس در این بازه بیشتر مراقب باشید.

موارد تأثیرگذار در تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد

شدت بروز این عوارض به نوع دستگاه، نوع و رنگ پوست فرد، تکنیک های خنک سازی نامناسب، تعداد جلسات لیزر، طول موج استفاده شده، مدت زمان لیزر، ابعاد نقطه تابش و… بستگی دارد. در صورتی که کار لیزر خود را نزد افراد غیر متخصص با دستگاه های لیزر تقلبی انجام دهید، به احتمال زیاد با تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد مواجه خواهید شد.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

رشد مو در چرخه‌ها و اکثر افراد حداقل به ۳ یا تعداد بیشتری درمان با فاصله ۴ تا ۸ هفته از هم نیاز دارد تا بتواند نتایج رضایت بخشی را به همراه داشته باشد. حداقل بین ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش رشد مو را می‌توان در هر درمان انجام شده انتظار داشت.

 صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

موارد منع لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

  1. درد: برای کاهش درد، بلافاصله بعد از لیزر از کمپرس سرد استفاده کنید. درد عارضه‌ای موقتی است و خود به خود برطرف می‌شود.
  2. قرمزی و التهاب: استفاده از کمپرس سرد یا ژلِ بعد از لیزر، درمان‌های مؤثری برای قرمزی و التهاب هستند. این عارضه هم موقت بوده و خود به خود برطرف می‌شود. اگر قرمزی و التهاب خیلی شدید باشد، می‌توان از استروئیدهای موضعی استفاده کرد.
  3. تغییر رنگ پوست: یکی از عوارض لیزر که ماندگاری زیادی دارند. برای رفع این مشکل می‌توان از کرم‌های سفید کننده، لایه بردارها یا تزریق استروئید استفاده کرد. لکه‌های تیره یا روشن پوستی بین چند ماه تا چند سال ماندگار هستند. البته احتمال وقوع این عارضه بسیار نادر است.
  4. سوختگی و تاول: این عارضه زمانی رخ می‌دهد که دستگاه لیزر فرسوده باشد یا اپراتور لیزر تجربه‌ی کافی نداشته باشد. درمان این عارضه به شکل مراقبتی یا حمایتی است؛ یعنی باید از پمادهای مخصوص سوختگی و داروهای مسکن استفاده کنید تا خود به خود درمان شود. در صورتی که سوختگی شدید باشد، برای شما داروهای استروئیدی موضعی قوی تجویز خواهد شد که باید تا چند روز بعد از درمان استفاده کنید.
  5. افزایش آکنه‌ها: گاهی بعد از لیزر آکنه‌های پوستی زیاد می‌شوند. در ابتدا می‌توان از آنتی‌بیوتیک‌های موضعی برای درمان آنها استفاده کرد و اگر نیاز بود، به سراغ درمان با داروهای ایزوترئونین (مانند راکوتان) باید رفت که این عارضه نادر است.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

چرا بعد از لیزر موها دوباره رشد می کند؟

تفاوت لیزر الکس نابلکس وسایردستگاههای الکساندرایت

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل خطرناک است؟

رفع موهای زائد با لیزر مو

مهمترین نکات بعد از لیزر موهای زائد



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزایا و معایب لیفت ابرو با نخمزایا و معایب لیفت ابرو با نخ

یکی از روش هایی که برای از بین بردن مشکلاتی از قبیل افتادگی پوست به کار می رود لیفت با نخ می باشد که برای جوانسازی پوست و توسط پزشک مورد استفاده قرار ... ادامه مطلب

نگهداری از فولیکول های کاشته شده پس از پیوند مونگهداری از فولیکول های کاشته شده پس از پیوند مو

با توجه به این افزایش تقاضای پیوند مو، برای علاقه‌مندان به عمل کاشت مو ضروری است که بدانند بعد از عمل چه باید بکنند. به‌خصوص از این‌ جهت که پیروی از این دستورالعمل‌ها برای یک کاشت موی موفقیت‌آمیز و بازگشت سریع‌تر به روال عادی زندگی بسیار مهم است ... ادامه مطلب

بهترین کلینیک کاشت مو چه ویژگی هایی دارد؟بهترین کلینیک کاشت مو چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو، اولین قدم ازروند کاشت مو است. کاشت مو به دلیل حساسیت بالایی که در مراحل انجام دارد باید در یک کلینیک معتبر و توسط پزشکی متخصص انجام شود. قبل از هر کاری باید از معتبر بودن کلینیک و دارا بودن آن به دستگاه‌ها و امکانات استاندارد اطمینان حاصل کرد ... ادامه مطلب

درمان التهاب و قرمزی گونه ها با آی پی الدرمان التهاب و قرمزی گونه ها با آی پی ال

اگرچه تغییرات سبک زندگی و دارو های موضعی تجویزی می ‌تواند بسیار کمک کند اما نور پالس شدید (IPL) به یک درمان محبوب و موثر برای کاهش قرمزی و افزایش اعتماد به نفس تبدیل شده است. اگر پوست قرمز، قهوه ای یا لکه دار به دلیل بیماری دارید، آی پی ال می تواند گزینه خوبی برای کمک و بهبود قرمزی گونه های شما باشد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465