دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / روشهای تحریک فولیکولهای مو پس از کاشت مو

روشهای تحریک فولیکولهای مو پس از کاشت مو

کاشت مو فرآیندی است که در نتیجه‌ی انجام آن موهای کاملاً طبیعی در نواحی طاس سر رشد می‌کنند. موفقیت کاشت مو به مراقبت‌های شما پس از عمل بستگی دارد. در واقع موهای کاشته شده بیش از حد حساس هستند و نیاز به مراقبت دارند تا توانایی رشد و شروع چرخه‌ی رویش مو را داشته باشند. در غیر این صورت هزینه‌ای که برای کاشت مو صرف کرده‌اید، بی نتیجه خواهد شد و موها طبق انتظار رشد نمی‌کنند. پس از عمل کاشت مو اصول مراقبتی توسط پزشک به مراجعه کننده توصیه می‌شود. برخی از شیوه‌های تقویت مو مانند مزوتراپی، پی آر پی و لیزر ممکن است توسط پزشک برای تحریک فولیکول‌ها پیشنهاد شود که در ادامه این در مورد این روشها توضیح داده میشود.

کلینیک تخصصی بهین در اصفهان از تکنیک پیشرفته و نوین لیزرتراپی پس از کاشت مو استفاده میشود. بدین منظور از دستگاه لیزری استفاده می‌شود که به طور اختصاصی به همین منظور ساخته شده است و پرتوهای درمانی لیزر کم‌توان (لیزر سرد) را به طور مستقیم به سر می‌تاباند. در این مجموعه لیزرتراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو نیز شناخته می‌شود. همچنین در صورتی که شما دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن به علت‌های مختلف هستید، لیزرتراپی می‌تواند به شما در بازگرداندن موها و اعتماد به نفستان کمک کند. علاوه براین در کلینیک بهین اصفهان، روشهای دیگری نیز مانند مزوتراپی و پی آر پی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو وجود دارد. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزوتراپی مو

مزوتراپی یک روش حداقل تهاجمی است که شامل تزریق یک سری از ویتامین ها، مواد معدنی، کوآنزیم ها، آنزیم ها، هورمون ها، عصاره های گیاهی و کوکتل های اسیدهای آمینه به لایه مزودرم پوست می باشد که در نتیجه آن جوانسازی و تقویت بافت پوست، در برخی موارد تقویت فولیکول های مو و همچنین افزایش مو انجام می شود.

مزایای مزوتراپی مو

فواید مزوتراپی امروزه آن را به روشی محبوب بین مردم تبدیل کرده است. برخی از این فواید به شرح زیر است:

مراحل مزوتراپی مو

در صورتی که متخصص، صلاح بداند روش مزوتراپی مو را اجرا کند، لازم است بدانید که مراحل کار به شکل زیر اجرا می‌گردد:

مرحله اول: آماده سازی

  1. چند روز قبل از شروع درمان، داروهای رقیق‌کننده خون را کنار بگذارید.
  2. یک روز قبل و یک روز بعد از درمان نباید به سراغ داروهای تقویتی و حالت‌دهنده مو بروید.
  3. شب قبل از مزوتراپی مو حتماً استحمام کنید.

مرحله دوم: شروع درمان

متخصص بعد از آماده‌سازی محلول، تزریق را به صورت دستی با سوزن و یا با دستگاهی به نام مزوگان، انجام خواهد داد. برای این منظور، سوزن باید تا عمق یک میلی‌متری پوست نفوذ کرده و محلول به لایه میانی پوست تزریق شود. نکته‌ای که لازم است متذکر شویم این است که بعد از اتمام کار، جای سوزن، زخم‌های کوچکی تشکیل می‌شود که عارضه‌ای طبیعی بوده و بعد از چند روز برطرف می‌گردند.

درمانهای تکمیلی بعد از کاشت مو

پی آر پی مو

پی آر پی مو یک روش مؤثر در درمان ریزش مو است. این روش جدید کاملاً مبتنی بر اصول علمی است و باعث تقویت فولیکول های مو، تحریک رشد و تقویت ساقه مو می‌شود. PRP مخفف عبارت پلاسمای خون غنی از پلاکت است که تأثیر شگفت انگیزی بر درمان ریزش مو دارد. پلاکت نوعی ماده موجود در خون است که به ترمیم زخم ها وارد کمک می‌کند. در حقیقت، هنگامی که قسمتی از بدن خم می‌شود پلاکت ها اولین ماده هایی هستند که برای ترمیم زخم و بند آمدن خونریزی وارد عمل می‌شوند. این روش به جلوگیری از ریزش مو، تقویت ریشه مو و افزایش حجم مو نیز کمک می‌کند.

نحوه تزریق پی آر پی

  1. پزشک یا تکنسین، پلاسمای غنی از پلاکت را جهت تزریق آماده می‌کند.
  2. قبل از تزریق، ناحیه مورد نظر با مواد ضدعفونی کننده نظیر الکل کاملاً تمیز می‌شود.
  3. موضع موردنظر با استفاده از لیدوکائین و یا انواع دیگر از بیحس‌کننده های موضعی بیحس می‌شود.
  4. در موارد درمانی آسیب‌هایی مانند تاندون، ناحیه‌ای نزدیک به محل تزریق با ژل مخصوص سونوگرافی پوشیده شده و کاوشگر سونوگرافی تصویری از تاندون را جهت یافتن محل دقیق تزریق نشان می‌دهد.
  5. به بیمار توصیه می‌شود جهت تسهیل روند تزریق آرامش خود را حفظ نماید. این امر می‌تواند به کاهش درد ناشی از تزریق نیز تا حد زیادی کمک نماید.
  6. به وسیله سرنگ مخصوص، مقدار مشخصی از پی آر پی (عموماً ۳ تا ۶ میلی لیتر) توسط پزشک و یا تکنسین مربوطه به موضع تزریق می‌شود. سپس ناحیه تزریق تمیز و بانداژ خواهد شد.

مزایای PRP مو

برخی از مزایای روش پی آر پی عبارت‌اند از:

  1. پی آر پی برای قسمت‌هایی از پوست نیز قابل استفاده است.
  2. در اکثر موارد نیاز به بیهوشی ندارد و درمان تقریباً غیر تهاجمی است.
  3. نیاز به بستری و اتاق عمل ندارد.
  4. از آنجایی که خون از خود فرد گرفته می‌شود، احتمال انتقال هپاتیت و ایدز وجود ندارد.
  5. دوره بهبودی خیلی سریع
  6. کوتاه و آسان است، هر جلسه پی آر پی موی سر حدود یک ساعت زمان می‌برد.
  7. به دلیل اینکه خون از خود فرد گرفته می‌شود امکان حساسیت و عفونت بسیار پایین است.

لیزر مو

لیزر تراپی یکی از روش‌های درمانی است که با استفاده از تابش پرتوی متمرکز عمل می‌کند. نور لیزر قابل تنظیم در طول موج‌های مختلفی است که امکان درمان نواحی گسترده‌تری را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد. در واقع بهره گیری از لیزر کم توان و سرد بعد از کاشت مو موجب افزایش جریان خونرسانی در پوست سر شده و باعث می گردد که گلبول های قرمز خون مواد مغذی و اکسیژن بیشتری را در کوتاهترین زمان ممکن به فولیکول های موهای کاشته شده برسانند و از طریق تقویت فولیکول ها، باعث رشد سریع تر و ضخیم تر آنها شوند. علاوه بر این، لیزرتراپی پوست سر پس از کاشت، باعث تحریک متابولیسم فولیکول های مو و رشد آنها خواهد شد، به طوری که موهایی قوی و مستحکمی رشد خواهند کرد.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

لیزرتراپی مو چگونه انجام می‌شود؟

بیماران در زیر یک دستگاهی که اشعه لیزر را ساطع می‌کند، می‌نشینند. انرژی اشعه‌ی لیزر با استفاده از اصول علمی بیوتراپی نوری عمل می‌کند. با تابش اشعه‌ی لیزر، سلول‌های هدف آن را جذب کرده و سپس شروع به بازسازی خود می‌کنند. اشعه‌ی لیزر در بافت‌های عمقی پوست سر نفوذ می‌کند و موجب تحریک جریان خون در پشت سر و همچنین تحریک متابولیسم سلولی برای سنتز پروتئین می‌شود. مطالعات بالینی نشان داده‌اند که فعالیت میان سلولی و درون سلولی موجب شکسته شدن DHT (هورمون دی هیدروتستوسترون که عامل ریزش مو است) می‌شود و در نتیجه ریزش مو‌ها متوقف می‌شود.

مزایای لیزرتراپی مو

از مهم‌ترین برتری‌های روش لیزر درمانی برای مو می‌توان موارد زیر را نام برد:

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو طبیعی چیست؟

انتظارات و باورهای غلط درباره پرپشت شدن موها پس از کاشت مو

بالاترین تراکم کاشت مو چقدر است؟

اقدامات لازم پس از کاشت مو به روش ترکیبی

مدت بیحسی سر بعد از کاشت مو



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
میزان تراکم مو در کاشت مو به روش SUTمیزان تراکم مو در کاشت مو به روش SUT

موثر ترین نتایج کاشت مو از روشهای اصلی کاشت مو یعنی روش fit و روش fut حاصل می‌گردد؛ که هر دو روش بصورت اصلاح شده در کلینیک بهین اصفهان توسط دکترسلیمانی با بهترین نتایج صورت می‌گیرد. بقیه روشهای کاشت مو، مانند روش SUT زیر شاخه یکی از این دو روش می‌باشند ... ادامه مطلب

هایفوتراپی چه کاربردها و مزایایی دارد؟هایفوتراپی چه کاربردها و مزایایی دارد؟

هایفو یکی از روش‌ های نسبتاً جدید در درمان‌ های زیبایی برای لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌ تواند جایگزین لیفت صورت شود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب

لیفت شقیقه با ژل چگونه انجام میشود؟لیفت شقیقه با ژل چگونه انجام میشود؟

لیفت شقیقه یکی از عمل های زیبایی تقریباً کم تهاجمی است که برای بالا کشیدن دم ابرو و گوشه خارجی چشم مورد استفاده قرار می گیرد ... ادامه مطلب

کاشت ریش و سبیل به روش FUT چگونه است؟کاشت ریش و سبیل به روش FUT چگونه است؟

برخی از مردان علیرغم علاقه به ریش و سبیل، موی قابل‌ توجهی بر صورت خود ندارند. این افراد به می‌ توانند با کاشت ریش و سبیل چهره خود را آنگونه که دوست دارند تغییر دهند. برخی مواقع نیز کاشت مو بر روی صورت برای پوشاندن جای زخم، اسکار، آکنه و جوش است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465