دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / آیا ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است؟

آیا ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است؟

ابرو یکی از مهم‌ترین اعضای صورت است که در زیبایی افراد نقش زیادی را ایفا می‌کند. به همین دلیل افراد همواره به دنبال راهکارهایی هستند که ابروهای خود را زیباتر کرده و ظاهری متفاوت به چهره خود ببخشند. کاشت ابرو یکی از روش‌های تأیید شده و اثرگذار برای حالت‌دهی به ابروها و حفظ زیبایی افراد است. ماندگاری این روش بسیار بالا است و می‌تواند یک زیبایی دائمی را به افراد هدیه دهد.
حدود سه ماه پس از کاشت ابرو فاز ریزش کاشت ابرو وارد مرحله جدیدی می‌شود. این همان مرحله‌ای است که در آن آناژن افلوویوم نیز روی می‌دهد. در این مرحله فولیکول‌هایی که در جریان عمل کاشته شده‌اند به نوعی دچار شوک ریزشی شده و چنین حالتی می‌تواند در صورتی که فرد از قبل توجیه نشده باشد این قضیه موجب نگرانی وی شود در حالی که این شرایط کاملاً طبیعی بوده و برای رشد موهای ابرو ضروری می‌باشد. این نوع ریزش نه تنها نباید موجب دغدغه افرادی شود که عمل پیوند ابرو را انجام داده‌اند بلکه می‌تواند خبر از موفقیت عمل بدهد. در این مرحله همچنین عوارض ناشی از عمل یا اسکار و جای زخم برطرف شده و روند رشد موها آغاز می‌شود. در ماه سوم به بعد باید انتظار داشته باشید تا روند رشد موها شتاب بیشتری بگیرند و به تدریج ابروها از حالت قبلی خارج شده و متراکم‌تر خواهند شد. در این فاصله اگر همچنان ریزش مو به طور گسترده ادامه داشته باشد لازم است تا حتماً پزشک را در جریان قرار دهید.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد کاشت ابرو

مزایای کاشت ابرو

مراحل ریزش ابرو بعد از کاشت

روش های کاشت ابرو

1- کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT روشی است که در آن فولیکول های مو به همراه بخشی از بافت پوست جدا شده و به محل گیرنده منتقل می شود. این روش به صورت جراحی و به کمک تیغ جراحی انجام می شود. پیوند ابرو به این روش به این صورت است که ابتدا به کمک تیغ جراحی یک بافت نواری شکل از روی پوست ابرو که محل پیوند ابرو است برداشته شده و کنار گذاشته می شود. در ادامه بافتی از پوست از محلی که دارای موهای پرپشت است، جهت کاشت ابرو طبیعی، برداشته می شود. این بافت نیز به صورت نواری و به کمک تیغ جراحی برداشته می شود. در نهایت بافت اهدا کننده حاوی فولیکولها را روی محل گیرنده در ابرو منتقل کرده و پیوند می زنند. پس از اینکه پیوند گرفت، فولیکول های مو در محل پیوند شروع به رشد کرده و تقریباً بعد از حدود 6 ماه علائم ظهور ابروهای جدید طی روند پیوند ابرو را مشاهده خواهید کرد.

2- کاشت ابرو به روش FUE

کاشت ابرو به روش FUE روش جدیدتری است که ایرادهای روش قبلی کاشت ابرو طبیعی را بهبود می دهد. کاشت ابرو به روش FUE بدون خونریزی و حتی بدون جراحی انجام می شود، بنابراین این روش کاشت ابرو روش مناسبتری جهت کاشت ابرو است. در کاشت ابرو طبیعی به روش FUE دیگر نیاز نیست که بافت پوست سر جدا شود. در این روش از پیوند ابرو از هیچ عمل جراحی استفاده نمی شود، بلکه در این روش تنها خود فولیکول های مو از محل اهدا کننده گرفته شده و به محل گیرنده انتقال می یابد. در این روش از کاشت ابرو طبیعی، ناحیه ای پرپشت روی بدن را انتخاب می کنند و به کمک یک پنس یا گیره مخصوص، فولیکول ها را از این محل برمیدارند. در واقع پزشک متخصص کاشت، تنها یک برش بسیار ریز روی بافت اهدا کننده ایجاد کرده و فولیکول ها را به کمک یک گیره کوچک برمیدارد. در ادامه پزشک باید فولیکول ها را به محل گیرنده در ابرو منتقل کند.

3-روش کاشت ابرو SUT

روش کاشت ابرو SUT زیر مجموعه روش کاشت FIT یا همان FUE است. از طریق روش SUT که احتمال آسیب به فولیکول‌های مو در آن کمتر است می‌توان در زنان و مردان در سنین مختلف استفاده کرد؛ چراکه پزشک در این روش به جای هولدر دستی از دستگاه برای جدا کردن فولیکول‌ها استفاده می‌کند. یکی از روش‌های بسیار پر طرفدار در ایران برای کاشت ابرو است و مدت‌ها است که از آن استفاده می‌شود. درد و خونریزی ناشی از این روش بسیار جزئی می‌باشد؛ چرا که دستگاه با دقت و ظرافت بیشتری فولیکول مو را از سر جدا می‌کند.

مراقبت های قبل از کاشت ابرو

  1. آزمایش خون بدهید تا وضعیت سلامت بدن تعیین شود.
  2. حداقل دو هفته قبل از کاشت ابرو خوردن دارو‌های رقیق‌کننده خون، قرص ویتامین E، دارو‌های منعقد‌کننده خون و … ممنوع است.
  3. از خوردن مشروبات الکلی و مصرف دخانیات، دو هفته قبل از عمل خودداری کنید.
  4. حتماً در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا بوده و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، به پزشک اطلاع دهید.
  5. روز قبل از عمل از خوردن غذا‌های سنگین و مایعات زیاد پرهیز کنید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

  1. تا مدتی بعد از عمل نباید از مشروبات الکلی و دخانیات استفاده نمایید.
  2. به هیچ عنوان نباید به ابرو فشار آورده و یا آن را بخارانید.
  3. از آرایش ابرو و یا حتی تماس مواد آرایشی با ابرو خودداری کنید.
  4. مصرف آب و مایعات به میزان زیاد به بهبود سریع‌تر پوست بعد از عمل و رشد بهتر فولیکول مو کمک می‌کند.
  5. تا دو روز صورت خود را نشویید و سپس تا زمانی که متخصص توصیه کرده است از آب ولرم و شوینده تجویز شده استفاده کنید.
  6. سشوار زدن به مو نیز تا مدتی ممنوع است؛ چون باد گرم به ابروها نیز برخورد خواهد کرد.
  7. حفظ زاویه 45 درجه سر با بدن در زمان خواب در هفته اول، برای جلوگیری از افزایش ورم پوستی الزامی است.

روند رشد ابرو بعد از کاشت ابرو

کاندید نامناسب کاشت ابرو

 صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت ابرو

پس از عمل کاشت ابرو، ناحیه ابرو ممکن است دچار کبودی، التهاب، یا ورم شود؛ اما همواره امکان مشاهده سایر عوارض کاشت ابرو محدود نیز در ارتباط با این عمل جراحی وجود دارد. ممکن است بیمار احساس خارش در این ناحیه داشته باشد که فقط برای مدت یک تا دو روز دوام و ماندگاری دارد. اگر متوجه شدید که این عارضه بعد از کاشت ابرو برای مدت طولانی تر از حالت معمول ادامه پیدا کرده است، ممکن است دلیل آن ایجاد عفونت باشد که باید بلافاصله با مراجعه به پزشک درمان شود.

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، همچنین کاشت ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا بعد از کاشت می توان ابرو را رنگ کرد؟

آیا ابروهای کاشته شده می ریزند؟

نتیجه نهایی کاشت ابرو چه مدت بعد از کاشت مشخص میشود؟

آیا کاشت ابرو در محل اسکار و جای زخم و شکستگی امکانپذیر است؟

ایجاد فرم طبیعی ابروها پس از کاشت



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوت تبخال و زگیل چیست؟تفاوت تبخال و زگیل چیست؟

بیماری های مقاربتی (STD) از طریق رابطه جنسی محافظت نشده منتقل می شوند. دو مورد از عفونت های مقاربتی جنسی، تبخال تناسلی و زگیل تناسلی است. ... ادامه مطلب

چرا پس از کاشت مو سردرد میگیریم؟چرا پس از کاشت مو سردرد میگیریم؟

سردرد پس از کاشت مو در اثر برش‌های ایجادشده و استرس‌هایی است که حین پروسه‌ی عمل جراحی کاشت مو روی پوست سر اعمال می‌شود. این سردردها عموماً گذرا هستند. با گذشت زمان از شدت آن کاسته می‌شود و درنهایت چند روز پس از کاشت مو از بین می‌روند. ... ادامه مطلب

مدت زمان رشد مو بعد از کاشتمدت زمان رشد مو بعد از کاشت

ریزش موی موقت پس از انجام کاشت مو شایع است و این یک عارضه جانبی موقت ناشی از کاشت مو می‌ باشد. به طور کلی ریزش موهای کاشته شده 2 الی 3 هفته بعد از عمل شروع می‌ شود و راه را برای رشد موهای جدید باز می‌ کند. رویش جدید موها در حدود 8 تا 12 ماه پس از کاشت موی طبیعی ادامه خواهد داشت. ... ادامه مطلب

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

هایفو یا امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا یکی از جدیدترین تکنولوژی های پزشکی است که جایگزین مؤثر و بدون عوارض جانبی برای جراحی لیفتینگ صورت است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465