دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / حداکثر تراکم کاشت مو چقدر است؟

حداکثر تراکم کاشت مو چقدر است؟

ریزش مو شایع‌ترین مشکل پوست و مو در سرتاسر دنیا و در طول تاریخ است. این مشکل فقط مختص آقایان نیست و زنان نیز از آن رنج می‌برند. گاهی ریزش مو به حدی پیشرفت می‌کند که به طاسی کامل می‌رسد. گاهی هم به آرامی اثرات خود را می‌گذارد و به طاسی کامل نمی‌رسد. ریزش موی سریع و آهسته تقریباً به یک اندازه باعث نگرانی می‌شود. واقعیت این است که تنها راه درمان قطعی ریزش مو و افزایش تراکم مو، کاشت مو است. در افراد دچار به طاسی، عمل زیبایی کاشت موی طبیعی موجب افزایش نسبی تراکم موها خواهد شد که به عنوان بهترین روش افزایش تراکم موها در افراد مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد.

در یک مورد متوسط کاشت مو، فولیکول‌های مو در تراکم‌هایی از ۴۵ تا ۶۰ واحد فولیکولی در سانتی‌متر مربع کاشته می‌شوند. تراکم کاشت مو بالا به طور خاص برای بیمارانی انجام می‌شود که واحدهای فولیکول دهنده زیادی در ناحیه دائمی دارند. این روش همچنین برای بیمارانی که طاسی بسیار کمی با ریزش موی تثبیت شده دارند انجام می‌شود. هر گرافت شامل 4 یا 5 عدد تار مو است و با کاشت این تعداد گرافت یعنی حدود 14 هزار تار مو به ناحیه طاس سر منتقل شده است. اگر مراجع، درخواست ایجاد تراکم بیش از این را داشته باشد، به او پیشنهاد می‌گردد پس از یک سال با روش‌های غیر جراحی برای بالاتر بردن تراکم کاشت مو اقدام کند. جهت بررسی تراکم موها موقع کاشت، پزشک ابتدا وضعیت سلامتی و شرایط ژنتیکی شما را بررسی می‌کند. سپس بانک مو ارزیابی می‌شود. در صورتی که بانک موی شما توانایی اهدای موی کافی برای کاشت نداشته باشد، احتمال اینکه به کل نتوانید کاشت مو را انجام دهید وجود خواهد داشت. قدرت فولیکول‌ها و احتمال رشد آنها پس از کاشت، رعایت نکات دوران نقاهت، عدم مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و استعمال دخانیات و در نهایت تجهیزات کلینیک و تخصص پزشک همه در میزان تراکم موها پس از کاشت تأثیرگذار هستند.

کاشت مو طبیعی در اصفهان ، از جمله خدماتی است که در کلینیک کلینیک دکتر محسن سلیمانی به مراجعین محترم ارائه می گردد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 36290689 - 031 اقدام نمایید.

عوامل مؤثر در تراکم کاشت مو

به‌طور کلی، تراکم مناسب و لازم در کاشت موی طبیعی در بیماران مختلف متفاوت است و به چندین عامل بستگی دارد:

روشهای کاشت مو با حداکثر تراکم

۱-کاشت موی طبیعی به روش ترکیبی

روش کاشت موی ترکیبی همانطور که از اسم این روش مشخص است از دو روش FUT و FIT کمک گرفته می‌شود و ناحیه بدون موی سر که دچار ریزش مو شده است را پوشش می‌دهد. در این روش می‌توان تا ۵۰۰۰ گرافت مو را حتی در یک جلسه برداشت کرد و در ناحیه موردنیاز کاشت.

روش کاشت موی ترکیبی برای افرادی که حجم طاسی آنها بسیار بالا است استفاده می‌شود؛ چون در این روش هم از روش FUT و هم از روش FIT استفاده می‌شود، در نتیجه تراکم کاشت مو در این روش بسیار بالا است.

۲-کاشت مو به روش Superfue Plus

کاشت مو به روش superfue plus جزء بهترین روش‌های کاشت مو در دنیا است که توسط دستگاه‌های هوشمند و تمام الکترونیک صورت می‌گیرد. در این روش، دستگاه بهترین گرافت ها با ضخامت مناسب و چند ریشه‌ای را برمی‌دارد. بدون اینکه آسیبی به بافت‌های زیرین پوست سر بزند و یا جای اسکار باقی بماند. تراکم گرافت های برداشته شده در این روش بیش از ۵ تا ۷ برابر روش‌های دیگر است. همچنین کاشت مو توسط دستگاه و بدون آسیب زدن به فولیکول‌ها در جهت مناسب با رعایت خواب و استاندارد و با حداکثر تراکم انجام می‌شود.

3-کاشت مو به روش DHI

در کاشت مو به روش DHI ، برداشت مو با دستگاه میکرومتر انجام می‌شود. همچنین گرافت‌ها با استفاده از مدادی به نام ایمپلنتز (قلم مخصوص DHI) انجام می‌شود. این مداد به طور همزمان شکافی روی پوست ایجاد می‌کند و همزمان موها را نیز در آن قرار می‌دهد.

در این روش، در هر سانتی‌متر مربع تقریباً 80-90 پیوند طبیعی مو بدون کاهش خونرسانی صورت می‌گیرد. به این ترتیب، حداکثر چگالی ممکن و تراکم پیوند مو طبیعی با DHI حاصل می‌شود. علاوه بر این، دادن زاویه و جهت گرافت در روش کاشت DHI با Implanter مخصوص بسیار ساده‌تر و موفق‌تر است.

حداکثر تراکم کاشت مو

مراقبت های قبل از کاشت مو

در صورتی که از داروهای زیر استفاده می کنید. به منظور پیشگیری از خطر خونریزی، یک هفته قبل از کاشت مو مصرف آنها را متوقف کنید:

پزشک معالج باید از تمامی داروهایی که بیمار استفاده می کند مطلع باشد. در برخی مواقع پزشک داروهای مصرفی را تغییر می دهد یا آنها را توسط داروهای دیگر جایگزین می کند. علاوه بر این توصیه می شود که مصرف الکل و استعمال دخانیات حداقل یک هفته قبل از کاشت مو متوقف شود. استفاده از این مواد سبب کاهش جریان خون در پوست سر و کندی روند درمان زخم ها می شوند.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

مراقبت های بعد از کاشت مو

عوارض کاشت موی بیش از حد

  1. برای پر کردن مناطق خالی سر نیازی به رسیدن به تراکم طبیعی نیست و کاشت این تعداد گرافت، باعث هدر رفتن فولیکول‌ها می‌شود. به هر حال ریزش مو ممکن است ادامه پیدا کند و مناطق دیگری از سر نیز خالی شود. اگر در کاشت‌ ابتدایی، فولیکول‌های زیادی برداشت شده باشد، دیگر فولیکولی برای پر کردن طاسی‌های جدید نمی‌ماند.
  2. کاشت بیش از حد گرافت‌ها می‌تواند خونرسانی به دیگر فولیکول‌ها را با مشکل مواجه کند. اگر این مسئله رخ دهد، موهای طبیعی شما که در اطراف نواحی کاشته شده قرار دارند، دچار شوک شده و می‌ریزند.
  3. کاشت بیش از اندازه گرافت‌ها می‌تواند باعث‌ آسیب شدید یا انحراف در سیستم خونرسانی پوست سر شود. این مسئله نیز منجر به ایجاد اسکار (زخمگاه) و نکروز (مرگ سلول‌ها) پوست سر می‌شود.

بالاترین تراکم کاشت مو معمولاً کمتر از تراکم طبیعی است. البته ممکن است وضعیت شما جوری باشد که بتوان به تراکم‌های نزدیک حالت طبیعی رسید. این کار فقط در صورتی انجام می‌شود که جراح شما مطمئن باشد خونرسانی به بقیه‌ی فولیکول‌ها دچار مشکل نشده و دچار ریزش مو در اثر شوک نخواهید شد.

بیشتر بخوانید : عواراض کاشت مژه طبیعی


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا بعد از کاشت مو تراکم دوران نوجوانی به موها بازمی گردد؟

مدت بیحسی سر بعد از کاشت مو

ماندگاری کاشت مو چقدر است؟

مدت زمان رشد مو بعد از کاشت

هزینه، عوارض و مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پاکسازی و جوانسازی پوست بدون دستگاه با رتینول تراپیپاکسازی و جوانسازی پوست بدون دستگاه با رتینول تراپی

رتینول یکی از شکل های اولیه ویتامین A بوده و همچنین یکی از مهم ترین مواد موجود در ترکیبات انواع کرم های جوانساز پوست است ... ادامه مطلب

پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک چه روشی است؟پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک چه روشی است؟

پی آر پی یا مزوتراپی بیولوژیک عبارت است از روشی جدید که در آن از قابلیت تبدیل شدن سلولهای بنیادی یا استم سل ها ی موجود در خون انسان استفاده میشود. ... ادامه مطلب

آیا کاشت مو برای زنان هم امکان پذیر است؟آیا کاشت مو برای زنان هم امکان پذیر است؟

زنان ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به کاشت مو داشته باشند؛ اما باید این نکته را در ذهن داشت که در زنان معمولاً ریزش یا طاسی در قسمت جلویی سر اتفاق می‌ افتد. از طرفی زنان برای برداشت واحد های فولیکولی محدودیت دارند و نمی‌ توان از ناحیه پشت سر یا کناره‌ ها، گرافت‌ های مو را استخراج کرد. ... ادامه مطلب

معرفی بهترین داروهای درمان ریزش مومعرفی بهترین داروهای درمان ریزش مو

استفاده از داروهای درمان ریزش مو یکی از روش‌ های کم خطر درمان ریزش مو هستند. استفاده از داروها، علاوه بر این که عوارض جراحی را ندارند، به خوبی اثر کرده و در پیشگیری و درمان ریزش موثر هستند. در ادامه بهترین داروهای درمان ریزش مو معرفی میشود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465