دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبتهای پس از کاشت مو / پس از کاشت مو چه مدت زمانی را باید به استراحت پرداخت؟

پس از کاشت مو چه مدت زمانی را باید به استراحت پرداخت؟

امروزه علم پزشکی پیشرفت چشمگیری در زمینه جوانسازی و زیبایی داشته است. یکی از راه حل‌های متداول در زمینه مشکلات مو، در واقع کاشت یا پیوند مو است که مورد استقبال میلیون‌ها نفر در سراسر جهان قرار گرفته است و همواره دارای نتیجه مطلوبی بوده است. کاشت مو (Hair Transplant) تکنیک جراحی است که در آن پزشکان با کمک تکنیک‌های مختلف کاشت، از نواحی دارای بانک موی قوی گرافت ها را به نواحی از پوست انتقال می‌دهد که موی آنها در حال ریزش است یا آن ناحیه خالی از مو است. در واقع، ریشه‌هایی از موهای بدن فرد که نسبت به ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس انتقال داده می‌شوند. کاشت مو معمولاً برای درمان ریزش مو با الگوی طاسی مردانه استفاده می‌شود. پس از کاشت مو حداقل 3 الی 5 روز در خانه بمانید و استراحت کنید، سپس به انجام فعالیت‌های روزانه خود بازگردید.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع روش‌های کاشت مو

به‌طور‌کلی روش‌های کاشت مو در دو دسته‌ FUT و FIT تقسیم می‌شود؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش دستگاه‌های تخصصی متعدد، متخصصان روش‌های دیگری را از این دو روش استخراج و به عنوان روش‌های جدیدتری طبقه‌بندی کرده‌اند. شناخت این روش‌ها برای متقاضیان این فرصت را فراهم می‌آورد که با شناخت بیشتر و علاوه ‌بر بررسی شرایط خود، بهترین گزینه را برای داشتن موهایی زیبا انتخاب کنند. این روش‌ها به ترتیب پیدایش زمانی عبارت هستند از:

کاشت مو

آمادگی قبل از کاشت مو

برای نتیجه‌گیری عالی و مؤثر واقع شدن فرآیند کاشت طبیعی مو ، باید قبل از کاشت مو چندین نکته را رعایت کنید:

مراقبت های بعد از کاشت مو

رعایت اصول و نکات مراقبتی پیش و پس از کاشت مو به یک اندازه اهمیت دارند، لذا برای به دست آوردن یک نتیجه‌ عالی از پیوند مو، حتماً نکات ذکر شده در ادامه‌ این مطلب را رعایت کنید. این نکات در بهبود زخم‌ها و رشد بهتر موی کاشته‌شده مؤثر هستند:

  1. اگرچه عفونت در پوست سر بعد از کاشت مو بسیار نادر است؛ اما برای احتیاط بیشتر توصیه می‌شود دو هفته از هرگونه گرد و غبار و محیط دارای باکتری دوری کنید.
  2. به هیچ عنوان ناحیه اهدا کننده (پشت سر) و یا فولیکو‌ل های کاشته شده را لمس نکنید. هرگونه تنش و فشار به این نواحی منجر به آسیب به فرآیند پیوند فولیکول‌های مو می‌شود. اگر در شرایطی خاص مجبور شدید که این نواحی را لمس کنید، قبل از آن دست‌ها کاملاً ضدعفونی شود تا احتمال بروز عفونت در آن ناحیه به حداقل برسد.
  3. بین 3 الی 5 روز پس از پیوند فولیکول‌ها استراحت لازم است.
  4. پس از کاشت مو سعی کنید در هنگام خواب به شکلی بخوابید که ناحیه کاشت با بالش تماسی نداشته باشد. ناحیه‌ کاشت نباید به هیچ عنوان تحت فشار قرار گیرد؛ زیرا باعث آسیب دیدن فولیکول‌های مو خواهد شد.
  5. گرما به فولیکول‌های تازه پیوند شده آسیب می‌رساند. به این ترتیب باید از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب پرهیز کنید. سعی کنید زیاد فعالیت نداشته باشید یا در جای گرم حضور نداشته باشید. حرکات ورزشی، با تعریق بدن و پوست سر همراه خواهد بود که برای پیوند مو مضر هستند.
  6. از پوشیدن کلاه و روسری خودداری کنید.
  7. از استحمام به مدت 2 الی 3 روز پس از کاشت موی طبیعی خودداری کنید تا باعث بروز عفونت در محل پیوند شده نشود.
  8. تا سه الی چهار روز بعد از خوردن بستنی و یا داروی آسپیرین باید پرهیز شود.
  9. استفاده از مشروبات الکلی بخصوص در ۴۸ ساعت اولیه بعد از کاشت مو اکیداً ممنوع است. حتی بعد از آن هم توصیه می‌شود که ترجیحاً از مشروباتی با درصد الکل بسیار پایین استفاده شود؛ زیرا الکل، خون را رقیق کرده و احتمال خونریزی در زخم‌ها بیشتر می‌شود.
  10. استفاده از سیگار، گردش خون را کاهش داده و اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌ها دچار مشکل خواهد شد. در نتیجه بهبود زخم‌های روی سر با کندی صورت می‌گیرد. همچنین خطر ابتلا به عفونت و به جا ماندن اثر زخم روی سر افزایش می‌یابد.

موارد منع کاشت مو

  1. بیماران دیابتی پیشرفته
  2. کسانی که بیماری قلبی پیشرفته دارند.
  3. افراد مبتلا به بیماری هایی که از طریق خون، منتقل می شوند.
  4. کسانی که نارسایی حاد کلیه یا نارسایی کبدی دارند.
  5. کسانی که از تراکم ضعیف مو در ناحیه اهداکننده رنج می برند.
  6. بیماران مبتلا به بیماری پوستی در منطقه کشت.
  7. افرادی که اختلالات انعقادی دارند
  8. افرادی که از کم خونی شدید رنج می برند.

هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو مشابه با سایر عمل‌های جراحی به عوامل مختلفی مانند روش انجام جراحی، نوع بیهوشی، کلینیک و یا مرکزی که جراحی در آن انجام می شود، جراح و ... بستگی دارد.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت مو

عوارض جانبی کاشت مو معمولاً جزئی است و ظرف چند هفته برطرف می شود.آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

بهترین زمان مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

مصرف قرص هیرویت بعد از کاشت مو

قرص سیلدنافیل بعد از کاشت مو

علت چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت مو

علت نکروز در کاشت مو چیست؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کربوکسی تراپی مو روش موثر درمان ریزشکربوکسی تراپی مو روش موثر درمان ریزش

کربوکسی تراپی یکی از روش‌ های درمانی غیرتهاجمی (بدون جراحی) است که با استفاده از تزریق گاز دی‌اکسید کربن به لایه‌ های زیر پوستی به رفع مشکلات پوست و مو می‌ پردازد. ... ادامه مطلب

چرا بعد از لیزر موها دوباره رشد می کند؟چرا بعد از لیزر موها دوباره رشد می کند؟

حذف موهای زائد، یکی از مواردی است که افراد برای حفظ نظافت شخصی، داشتن ظاهری آراسته تر آن را انجام می دهند. لیزر موهای زائد، روشی برای کاهش و رفع موهای ... ادامه مطلب

بایدها و نبایدهای لیزر لیپولیزبایدها و نبایدهای لیزر لیپولیز

همه افراد مراجعه کننده نمی توانند کاندیدای مناسبی برای انجام عمل لیپولیز باشند و اگر انتخاب اولیه صحیح نباشد، نتیجه نهایی به دست آمده نه مورد مطلوب بیمار خواهد بود و نه پزشک ... ادامه مطلب

سوالات رایج کاشت موسوالات رایج کاشت مو

کسانی که تمایل به انجام کاشت مو دارند؛ احتمالا سوالاتی در ذهنشان مطرح است که این مطلب می‌تواند پاسخگوی پرسشهای این افراد باشد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465