دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / روشهای تقویت فولیکولهای مو

روشهای تقویت فولیکولهای مو

فولیکول، محیط مناسب برای تولید پیاز، ریشه مو و در نهایت رشد مو می باشد که می تواند تمامی مواد مغذی و مورد نیاز مو را از طریق برجستگی های ریز موجود، تحت عنوان پستانک که خود از خون تغذیه می کند، تامین کند. فولیکول، حالت کیسه ‌ای و حفره مانند دارد که در اعماق پوست سر انسان قرار گرفته است. گاهی به علت وجود شرایط و مشکلات گوناگون، ممکن است فولیکول ها ضعیف و یا دچار آسیب‌ های بسیار زیادی شوند. در اثر نرسیدن مواد مغذی به فولیکول و ضعف در ساختار آن، موها دچار ریزش شده و در نتیجه حجم زیادی از مو از دست خواهد رفت. این واحدها در حقیقت محل زایش و رشد مو هستند، لذا مراقبت از آن به روند رشد موهای بهتر و بیشتر کمک می‌کند. مزوتراپی ، پی آر پی و هیر فیلر از روشهای درمانی هستند که می توانند تأثیرات بسیار خوبی در تقویت فولیکولهای موی سر و کنترل ریزش آن داشته باشند.

کلینیک تخصصی بهین در اصفهان از تکنیک پیشرفته و نوین لیزرتراپی پس از کاشت مو استفاده میشود. بدین منظور از دستگاه لیزری استفاده می‌شود که به طور اختصاصی به همین منظور ساخته شده است و پرتوهای درمانی لیزر کم توان (لیزر سرد) را به طور مستقیم به سر می‌تاباند. در این مجموعه لیزرتراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو نیز شناخته می‌شود. همچنین در صورتی که شما دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن به علت‌های مختلف هستید، لیزرتراپی می‌تواند به شما در بازگرداندن موها و اعتماد به نفستان کمک کند. علاوه براین در کلینیک بهین اصفهان، روشهای دیگری نیز مانند مزوتراپی و پی آر پی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو وجود دارد. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که از طریق تزریق داروها، ویتامین‌ها و عناصر غذایی به داخل پوست سر عمل می‌کند و به چند روش مختلف قابل اجرا است. داروهای تزریقی در روش مزوتراپی به وسیله یک سوزن کوچک در عمق یک میلی‌متری پوست سر (محل وجود فولیکول‌های مو) قرار داده می‌شود.

پی آر پی مو یک روش مؤثر در درمان ریزش مو است. این روش جدید کاملاً مبتنی بر اصول علمی است و باعث تقویت فولیکول های مو، تحریک رشد و تقویت ساقه مو می‌شود. PRP مخفف عبارت پلاسمای خون غنی از پلاکت است که تأثیر شگفت انگیزی بر درمان ریزش مو دارد. پلاکت نوعی ماده موجود در خون است که به ترمیم زخم ها وارد کمک می‌کند. این روش به جلوگیری از ریزش مو، تقویت ریشه مو و افزایش حجم مو نیز کمک می‌کند.

هیر فیلر یک ماده تزریقی است که به زیر پوست سر تزریق می‌شود و بعد از نفوذ در ریشه موها باعث تقویت فولیکول‌های مو و رشد مجدد موها خواهد شد. در واقع هیالورونیک اسید موجود در ترکیبات این ماده موها را هیدراته می‌کند و با تحریک فیبروبلاست‌ها باعث تولید کلاژن جدید خواهد شد. به‌علاوه این مواد باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شوند و ضمن حفظ خاصیت ارتجاعی و جوانسازی این ناحیه به عملکرد بهتر فولیکول‌ها نیز کمک می‌کنند.

روشهای تقویت فولیکولهای مو

مزایای مزوتراپی مو

ترکیبات مزوتراپی‌ مو

  1. شامل برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی و محرک ها: دکسپانتنول (ویتامین B5)، بیوتین، ویتامین C، ویتامین A، مولتی ویتامین ها، ویتامین B5، ویتامین H (ویتامین B7)، کبالت، مس، گوگرد، منیزیم، گینکوبوبیلوبا، ماینوکسیدیل
  2. گشاد کننده‌های عروقی: هپارین پریدیل و سیلیسیوم آلی Buflomedil، لیدوکائین

روش تزریق مزوتراپی مو

با انجام ماساژ ویژه پوست سر با استفاده از ترموتراپی (بخار)، پوست سر نرم شده و برای تزریق آماده می‌شود. در روش مزوتراپی مو، ترکیب شیمیایی که برای درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بر اساس ساختار مو، شکل و شدت ریزش موی مراجعه کننده، آماده می‌شود. این مخلوط، شامل مواد افزایش دهنده گردش خون، ویتامین‌ها و عناصر مختلف است. مخلوط آماده شده توسط انژکتور کوچک با سوزن مزوتراپی استریل به لایه میانی پوست سر تزریق می‌گردد. در مزوتراپی مو به وسیله دست، تنظیم دوز دارو و توزیع آن به طور مساوی به پوست سر زمان بر و دشوار است. مزوتراپی کنترل شده توسط دستگاه مخصوص می‌تواند به راحتی و به طور مساوی به کل پوست سر اعمال شود. دوز دارو تزریق شده را می توان در صفحه کامپیوتر کنترل کرد.

مزایای پی آر پی مو

نحوه تزریق پی آر پی مو

  1. پزشک یا تکنسین، پلاسمای غنی از پلاکت را جهت تزریق آماده می‌کند.
  2. قبل از تزریق، ناحیه مورد نظر با مواد ضدعفونی کننده نظیر الکل کاملاً تمیز می‌شود.
  3. موضع موردنظر با استفاده از لیدوکائین و یا انواع دیگر از بیحس‌کننده های موضعی بیحس می‌شود.
  4. به وسیله سرنگ مخصوص، مقدار مشخصی از پی آر پی (عموماً ۳ تا ۶ میلی لیتر) توسط پزشک و یا تکنسین مربوطه به موضع تزریق می‌شود. سپس ناحیه تزریق، تمیز و بانداژ خواهد شد.

مزایای هیرفیلر

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

ترکیبات هیر فیلر

هیر فیلر حاوی ۷ ترکیب اصلی برای تقویت موها است که در ادامه در خصوص خواص هریک از آنها توضیحاتی را ارائه می‌دهیم:

  1. هیالورونیک اسید: این ماده فولیکول‌های مو را هیدراته می‌کند و با حفظ رطوبت آنها مانع از شکنندگی موها در زمان شانه زدن یا ماساژ دادن خواهد شد. همچنین فیبروبلاست‌ها را تحریک می‌کند تا شما صاحب موهایی نرم و ابریشمین شوید.
  2. اولیگو پپتید 54 (Oligo Peptid 54): این ماده ریزش موها را متوقف می‌کند و عواملی که باعث ایجاد آن می‌شوند را هدف قرار می‌دهد. با وجود این ترکیب در فیلر مو دیگر موها نازک و شکننده نمی‌شوند و از بین رفتن عوامل ایجادکننده ریزش باعث کاهش سرعت کم‌پشتی موها و حتی اتمام از دست دادن موها خواهد شد.
  3. دکا پپتید 10 (Deca Peptid 10): این ماده پوست سر و ریشه مو را تغذیه می‌کند، به این ترتیب از خشکی پوست سر جلوگیری خواهد شد. به‌علاوه حفظ خاصیت ارتجاعی پوست سر رشد موها را بهبود می‌دهد و حالت دادن به موها را نیز راحت‌تر می‌کند.
  4. دکا پپتید 18 (Deca Peptid 18): این ماده پوست سر را برای تولید سلول‌های فولیکولی تحریک می‌کند. این موضوع باعث افزایش ضخامت موهای نازک شده خواهد شد و دلیلی بر رشد موهای جدید در نواحی خالی شده هم است.
  5. اکتا پپتید 2 (Octa Peptid 2): این ماده از سلول‌های مو در برابر استرس، اشعه مضر UV و سایر عوامل خارجی که به فولیکول‌های مو آسیب می‌رسانند محافظت خواهد کرد. در واقع این ماده یک لایه محافظ اطراف ساقه ایجاد می‌کند تا در صورت استفاده از وسایل حرارتی حالت‌دهنده مو یا دیگر عوامل شیمیایی آسیب کمتری ببیند.
  6. اکتا پپتید 11 (Octa Pepetid 11): این ماده ریشه‌های مو را برای تولید کلاژن جدید تحریک می‌کند؛ به این ترتیب نرمی و لطافت موها افزایش پیدا خواهد. همچنین افزایش کلاژن در موها باعث ضخیم‌تر شدن موها می‌شود و به رشد مجدد موهای ازدست‌رفته نیز کمک می‌کند.
  7. اولیگو پپتید 71 (Oligo Peptid 71): این ماده از رنگدانه‌های مو محافظت می‌کند و مانع از سفید شدن زودرس آنها خواهد شد.

نحوه تزریق هیر فیلر

در این روش درمانی پس از پاکسازی محل تزریق توسط پد الکلی و استفاده از بیحسی موضعی، پزشک سرنگ محتوی فیلر را با استفاده از سوزن های مخصوص و بسیار نازک به روش میکرواینجکشن به قسمت هایی از پوست سر تزریق می کند.

شما می‌توانید برای بهترین کاشت ریش و سبیل در اصفهان به کلینیک تخصصی کاشت موی بهین مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

توصیه هایی جهت کاهش عوارض رنگ مو

افزایش تراکم یا پر پشت شدن موی سر

تقویت مو با لیزر تراپی

تقویت مو با خوراکی ها

تأثیر مزونیدلینگ مو در تقویت مو و درمان ریزش مو



نظرات کاربران درباره این مطلب :هانیه فدایی [ 1402-08-28 ]
آقای دکتر برا یدرمان ریزش مو شما روش درمانی مزو تراپی رو توصیه میکنید یا روش پی آر پی رو و اینکع بستگی به سلامت شخص داره ؟

موحدیان [ 1402-08-27 ]
سلام دکتر برای کسی که ریزش موی ارثی داره و بخواد از روش پی آر پی استفاده کنه آیا PRP هیچ تاثیری روی موهای نازکش داره؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوت های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟تفاوت های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟

پوست بر اثر استرس و اضطراب، غذای بد، عوامل وراثتی، عدم مراقبت صحیح، تغییر وزن، افزایش سن، بارداری، بیماری‌های زمینه‌ای و غیره آسیب‌ می‌بیند و دچار مشکل می‌شود. در این بین استفاده از برخی روش‌های درمانی جهت بهبود این آسیب‌ها ممکن است تا حد زیادی در زندگی ما تأثیرگذار باشد. ... ادامه مطلب

بوتاکس و فیلر چه تفاوتهایی با هم دارند؟بوتاکس و فیلر چه تفاوتهایی با هم دارند؟

برای درمان چین و چروک های دینامیک تزریق بوتاکس انتخاب مناسبی است . درمان مناسب خطوط ریز ناشی از شکستن یا تجزیه کلاژن تزریق فیلر است . ... ادامه مطلب

آیا کاشت ابرو به روش FUT با خطرات و عوارض همراه است؟آیا کاشت ابرو به روش FUT با خطرات و عوارض همراه است؟

یکی از دلایل ریزش ابرو استفاده از خدمات تتوی ابرو است. بانوان عزیزی که سابقه‌ی استفاده از خدمات تتوی ابرو و ریزش ابرو بر اثر استفاده از این خدمات را دارند، قادر به استفاده از خدماتکاشت ابرو به روش futهستند.همچنین از جمله دلایل دیگر ریزش ابرو که می‌توان در آن از خدمات کاشت ابرو به روش futاستفاده کرد، ... ادامه مطلب

کاشت مو در کلینیک های تخصصی چگونه است؟کاشت مو در کلینیک های تخصصی چگونه است؟

کاشت مو یکی از حساس‌ترین جراحی‌های زیبایی به شمار می‌رود و از طرف دیگر تعداد مراکز تازه‌کار و غیرحرفه‌ای که با تبلیغات گسترده سعی در جذب مشتریان دارند، افزایش یافته است؛ بنابراین، شما باید در انتخاب یک کلینیک درمانی مناسب، دقت زیادی داشته باشید تا دچار مشکلات بعدی نشوید. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465