دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبتهای پس از کاشت مو / قرص سیلدنافیل بعد از کاشت مو

قرص سیلدنافیل بعد از کاشت مو

قرص سیلدنافیل (Sildenafil) یا قرص تقویت نعوظ که با نام های ویاگرا (Viagra) و رواتیو (Revatio) نیز شناخته می شود، دارویی است که باعث افزایش جریان خون می گردد و گاهی به عنوان بهترین و قوی ترین قرص نعوظ در بین مردم شناخته می شود و به وفور در درمان ناتوانی یا کم توانی جنسی به کار می رود و افرادی که در حین رابطه جنسی به سختی دچار نعوظ می شوند یا در میانه راه نعوظ آلت را از دست می دهند این دارو می تواند تا حد قابل قبولی کیفیت رابطه ی جنسی آنها را بالا ببرد. تاکنون درباره اثرات این داروها بر روی موهای کاشته شده مقاله علمی معتبری ارائه نشده است و هنوز دقیقاً مشخص نیست که اثرات آنها بر روی موهای کاشته شده چگونه است، به همین دلیل نمی‌توان نظر قطعی در این رابطه داد؛ اما بهتر است که بر حسب احتیاط، مصرف این داروها را حداقل تا ۱۰ روز بعد از کاشت مو متوقف کنید و درباره شروع مجدد آنها نیز نظر پزشک خود را بگذارید. کاشت مو بهترین روش برای جبران موهای از دست رفته، داشتن ظاهری زیبا و افزایش اعتماد به نفس از دسته رفته است. این روش درمانی شامل استخراج فولیکول ها از ناحیه اهداکننده یا بانک مو پشت سر و پیوند آنها به نواحی کم تراکم است.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع روش‌های کاشت مو

به‌طور‌کلی روش‌های کاشت مو در دو دسته‌ FUT و FIT تقسیم می‌شود؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش دستگاه‌های تخصصی متعدد، متخصصان روش‌های دیگری را از این دو روش استخراج و به عنوان روش‌های جدیدتری طبقه‌بندی کرده‌اند. شناخت این روش‌ها برای متقاضیان این فرصت را فراهم می‌آورد که با شناخت بیشتر و علاوه ‌بر بررسی شرایط خود، بهترین گزینه را برای داشتن موهایی زیبا انتخاب کنند. این روش‌ها به ترتیب پیدایش زمانی عبارت هستند از:

کاشت مو به روش FUT

در این روش با برداشت یک برش نواری از پشت سر، واحدهای فولیکولی موجود در نوار برداشته شده را استخراج می‌کنند و سپس این فولیکول‌ها را در قسمت کم‌پشت یا طاس سر قرار می‌دهند. این روش یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های پیشرفته‌ی کاشت مو بوده است که هنوز هم بسته به شرایط کاربرد دارد.

کاشت مو به روش FIT

در روش FUE یا FIT به جای برداشت نوار پوستی، واحد‌های فولیکولی مو، دانه به دانه از پوست سر برداشته می‌شود و بعد از نگه‌داشتن آنها در موادی مخصوص، در پوست ناحیه‌ی مورد نظر کاشته می‌شود.

قرص سیلدنافیل بعد از کاشت مو

کاشت مو به روش SUT

جدیدترین و کامل ترین روشی که برای کاشت موی سر تاکنون معرفی شده است، کاشت مو به روش sut نام دارد. در این روش تا 14000 تاری موی واقعی را می توان کاشت کرد و بدون جراحی، بدون درد، بدون خونریزی و دوران نقاهت می باشد از مزایای این روش انجام کاشت مو با دستگاه اتوماتیک می باشد.

کاشت مو به روش سوپرترکیبی

همانطور که از عنوان مشخص است، این روش‌ها ترکیبی از دو یا چند روش بالا هستند. ترکیب روش‌های کاشت مویFIT و FUT روش ترکیبی نام دارد و برای کسانی مناسب است که ریزش موی بیشتر یا سطح طاسی گسترده‌تری دارند. در این روش در ابتدا با روش FUT نواحی ریزش مو پر می‌شوند و سپس از طریق FIT فرایند تراکم صورت می‌گیرد. برای کسانی که علاوه‌ بر داشتن سطح طاسی گسترده، بانک موی خوبی هم ندارند، از روش سوپرترکیبی استفاده می‌شود. از ترکیب روش ترکیبی و روش BHT، فرایند کاشت موی سوپرترکیبی حاصل می‌شود.

کاشت مو به روش BHT

در این نوع کاشت مو، علاوه بر استفاده از ابزار، محل برداشت واحد‌های فولیکولی مو نیز متفاوت است. این نوع کاشت مو برای افرادی که بانک موی خوبی ندارند، مناسب است. به‌همین‌دلیل، واحدهای فولیکولی علاوه بر سر از بدن افراد نیز برداشت می شود البته فقط از دو ناحیه سینه و زیر ریش امکان برداشت وجود دارد. در روش BHT موی استخراجی فقط باید از دو ناحیه مذکور برداشت شود، در غیر این ‌صورت ماندگاری خود را از دست می‌دهد.

آمادگی قبل از کاشت مو

برای نتیجه‌گیری عالی و مؤثر واقع شدن فرآیند کاشت طبیعی مو، باید قبل از کاشت مو چندین نکته را رعایت کنید:

مراقبت های بعد از کاشت مو

رعایت اصول و نکات مراقبتی پیش و پس از کاشت مو به یک اندازه اهمیت دارند، لذا برای به دست آوردن یک نتیجه‌ عالی از پیوند مو، حتماً نکات ذکر شده در ادامه‌ این مطلب را رعایت کنید. این نکات در بهبود زخم‌ها و رشد بهتر موی کاشته‌شده مؤثر هستند:

  1. اگرچه عفونت در پوست سر بعد از کاشت مو بسیار نادر است؛ اما برای احتیاط بیشتر توصیه می‌شود دو هفته از هرگونه گرد و غبار و محیط دارای باکتری دوری کنید.
  2. به هیچ عنوان ناحیه اهدا کننده (پشت سر) و یا فولیکو‌ل های کاشته شده را لمس نکنید. هرگونه تنش و فشار به این نواحی منجر به آسیب به فرآیند پیوند فولیکول‌های مو می‌شود. اگر در شرایطی خاص مجبور شدید که این نواحی را لمس کنید، قبل از آن دست‌ها کاملاً ضدعفونی شود تا احتمال بروز عفونت در آن ناحیه به حداقل برسد.
  3. بین 3 الی 5 روز پس از پیوند فولیکول‌ها استراحت لازم است.
  4. پس از کاشت مو سعی کنید در هنگام خواب به شکلی بخوابید که ناحیه کاشت با بالش تماسی نداشته باشد. ناحیه‌ کاشت نباید به هیچ عنوان تحت فشار قرار گیرد؛ زیرا باعث آسیب دیدن فولیکول‌های مو خواهد شد.
  5. گرما به فولیکول‌های تازه پیوند شده آسیب می‌رساند. به این ترتیب باید از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب پرهیز کنید. سعی کنید زیاد فعالیت نداشته باشید یا در جای گرم حضور نداشته باشید. حرکات ورزشی، با تعریق بدن و پوست سر همراه خواهد بود که برای پیوند مو مضر هستند.
  6. از پوشیدن کلاه و روسری خودداری کنید.
  7. از استحمام به مدت 2 الی 3 روز پس از کاشت موی طبیعی خودداری کنید تا باعث بروز عفونت در محل پیوند شده نشود.
  8. تا سه الی چهار روز بعد از خوردن بستنی و یا داروی آسپیرین باید پرهیز شود.
  9. استفاده از مشروبات الکلی بخصوص در ۴۸ ساعت اولیه بعد از کاشت مو اکیداً ممنوع است. حتی بعد از آن هم توصیه می‌شود که ترجیحاً از مشروباتی با درصد الکل بسیار پایین استفاده شود؛ زیرا الکل، خون را رقیق کرده و احتمال خونریزی در زخم‌ها بیشتر می‌شود.
  10. استفاده از سیگار، گردش خون را کاهش داده و اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌ها دچار مشکل خواهد شد. در نتیجه بهبود زخم‌های روی سر با کندی صورت می‌گیرد. همچنین خطر ابتلا به عفونت و به جا ماندن اثر زخم روی سر افزایش می‌یابد.

 آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض جانبی کاشت مو

کلینیک تخصصی بهین در اصفهان از تکنیک پیشرفته و نوین لیزرتراپی پس از کاشت مو استفاده میشود. بدین منظور از دستگاه لیزری استفاده می‌شود که به طور اختصاصی به همین منظور ساخته شده است و پرتوهای درمانی لیزر کم‌توان (لیزر سرد) را به طور مستقیم به سر می‌تاباند. در این مجموعه لیزرتراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو نیز شناخته می‌شود. همچنین در صورتی که شما دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن به علت‌های مختلف هستید، لیزرتراپی می‌تواند به شما در بازگرداندن موها و اعتماد به نفستان کمک کند. علاوه براین در کلینیک بهین اصفهان، روشهای دیگری نیز مانند مزوتراپی و پی آر پی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو وجود دارد. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

درباره مزوتراپی بعد کاشت مو چه می دانید؟

بایدها و نبایدهای پس از جراحی پیوند مو

آیا رابطه جنسی پس از کاشت مو ممنوع است؟

مصرف قرص هیرویت بعد از کاشت مو

علت نکروز در کاشت مو چیست؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :رضا [ 1402-08-28 ]
سلام آقای دکتر چه داروهای دیگه ایی هست که بشه بعد از کاشت مو ویا ریش استفاده کرد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ماندگاری کاشت مو چقدر است؟ماندگاری کاشت مو چقدر است؟

میزان ماندگاری کاشت مو از اصلی‌ ترین دغدغه های افرادی است که برای ترمیم و کاشت مو اقدام می‌ کنند . اگر چه کاشت مو یک روش ایمن و ماندگار است و روش‌ های مختلف کاشت مو موجب ایجاد تراکم پایدار می‌ شوند ، اما ماندگاری کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد ... ادامه مطلب

لیزر کیوسوییچ (Q-switch) چه کاربردهایی دارد؟لیزر کیوسوییچ (Q-switch) چه کاربردهایی دارد؟

کیوسوئیچ روشی سریع و کم عارضه است که بدون نیاز به جراحی یا بیهوشی مواردی مانند لک پوست را از بین می برد و هیچ آسیبی به بافت های پوست نمی رساند. ... ادامه مطلب

آزمایشات لازم قبل از انجام عمل کاشت ابرو چه هستندآزمایشات لازم قبل از انجام عمل کاشت ابرو چه هستند

پیش از انجام کاشت ابرو باید آزمایشات پزشکی لازم را انجام دهید و انجام آزمایش قبل از کاشت ابرو اهمیت زیادی دارد. ... ادامه مطلب

درباره مزونیدلینگ، کاربردهای این روش و مزایای آن برای پوست چه می دانید؟درباره مزونیدلینگ، کاربردهای این روش و مزایای آن برای پوست چه می دانید؟

طراوت و زیبایی پوست در دوران جوانی ویژگی است که بسیاری از افراد میخواهند آن را برای مدتی طولانی حفظ کنند و در سنین بالاتر پوستی صاف و یکدست داشته باشند. به همین دلیل افراد ممکن است روش های مختلفی را به کار بگیرند. یکی از جدیدترین این روش ها که می تواند برای جوانسازی پوست استفاده شود، مزونیدلینگ است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465