دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبتهای پس از کاشت مو / بهترین زمان مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

بهترین زمان مصرف ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

کاشت مو فرآیندی است که در نتیجه‌ی انجام آن موهای کاملاً طبیعی در نواحی طاس سر رشد می‌کنند. موفقیت کاشت مو به مراقبت‌های شما پس از عمل بستگی دارد. در واقع موهای کاشته شده بیش از حد حساس هستند و نیاز به مراقبت دارند تا توانایی رشد و شروع چرخه‌ی رویش مو را داشته باشند. پس از عمل کاشت مو اصول مراقبتی توسط پزشک به مراجعه کننده توصیه می‌شود. برخی از شیوه‌های تقویت مو مانند مصرف مصرف ماینوکسیدیل توسط پزشک برای تحریک فولیکول‌ها پیشنهاد میشود. بیمار می‌تواند پنج روز پس از جراحی، مصرف ماینوکسیدیل را شروع کند یا ادامه دهد. بهترین زمان مصرف ماینوکسیدیل برای رویش مجدد مو در صبح و شب است و میزان آن حدوداً 20 قطره می باشد.

کلینیک تخصصی بهین در اصفهان از تکنیک پیشرفته و نوین لیزرتراپی پس از کاشت مو استفاده میشود. بدین منظور از دستگاه لیزری استفاده می‌شود که به طور اختصاصی به همین منظور ساخته شده است و پرتوهای درمانی لیزر کم‌توان (لیزر سرد) را به طور مستقیم به سر می‌تاباند. در این مجموعه لیزرتراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو نیز شناخته می‌شود. همچنین در صورتی که شما دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن به علت‌های مختلف هستید، لیزرتراپی می‌تواند به شما در بازگرداندن موها و اعتماد به نفستان کمک کند. علاوه براین در کلینیک بهین اصفهان، روشهای دیگری نیز مانند مزوتراپی و پی آر پی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو وجود دارد. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای مصرف ماینوکسیدیل

تأثیر ماینوکسیدیل برای ریزش مو نسبت به سایر داروها بیشتر است، به طوری که این ماده مواد مغذی مورد نیاز فولیکول را به طور بالقوه و مستقیماً به فولیکول‌های مو می‌رساند. از دیگر مزایای ماینوکسیدیل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

بهترین زمان مصرف ماینوکسیدیل

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو

قبل از استفاده از این محصول تمام دستورالعمل های موجود بر روی در بسته بندی محصول را بخوانید و دنبال کنید. قبل از استفاده از دارو پوست سر خود را تمیز و خشک کنید. شما میتوانید این محصول را بر روی موی مرطوب بریزید. برای استفاده از محلول، اپیلکاتور (قطره چکان‌)‌ را با ۱ میلی ‌لیتر از دارو پر کنید (در خط ۱ میلی لیتر) و یا ۲۰ قطره از محصول را استفاده کنید. موهای خود را در قسمتی که نازک شده است از هم جدا کنید و محلول را به طور مساوی به ناحیه آسیب دیده پوست سر بریزید. به آرامی مالش دهید. اجازه دهید که محلول به طور کامل خشک گردد.

برای استفاده از کف، دست های خود را در آب سرد بشویید و کاملاً خشک کنید. به مقدار نصف یک فنجان کف را بر روی پوست سر ریخته و به آرامی مالش دهید. قبل از خوابیدن، اجازه دهید که کف کاملاً خشک شود.

توصیه‌های قبل از استفاده از ماینوکسیدیل

  1. بسیار مهم است که از این دارو فقط طبق دستورالعمل استفاده کنید و از آن بیشتر از آنچه پزشک دستور داده استفاده نکنید؛ زیرا انجام این کار ممکن است شانس جذب آن از طریق پوست را افزایش دهد.
  2. ماینوکسیدیل را به سایر قسمت‌های بدن خود نزنید. جذب این دارو در بدن ممکن است بر قلب و عروق خونی تأثیر بگذارد و عوارض ناخواسته ایجاد کند.
  3. از هیچ محصول پوستی جایگزین ماینوکسیدیل در طول درمان استفاده نکنید.
  4. در طول درمان با ماینوکسیدیل می‌توان از رنگ‌های مو و مواد مراقبتی مو استفاده کرد به شرطی که پوست سر درست قبل از استفاده از آنها کاملاً شسته شود.
  5. ماینوکسیدیل نباید 24 ساعت قبل و بعد از آرایش‌های مو استفاده شود.
  6. دوز ماینوکسیدیل خود را برای جبران هر دوز فراموش شده دو برابر نکنید.

توصیه‌های بعد از استفاده از ماینوکسیدیل

موارد منع مصرف ماینوکسیدیل

خانم هایی که باردار هستند و به نوزاد شیر می دهند، نمی توانند از محلول ماینوکسیدیل استفاده کنند؛ زیرا مقدار کمی از این محلول در بدن جذب می شود و باعث ایجاد عوارض می شود. حتی در مادران شیرده هم این دارو می تواند از طریق شیر به نوزاد آسیب برساند. داروی ماینوکسیدیل برای افرادی که به طور کامل طاس شده و تمامی موهای خود را از دست داده اند، مناسب نبوده و این افراد با مصرف این دارو به نتایج دلخواه دست نخواهند یافت. افراد با شرایط زیر پس از کاشت مو در هنگام مصرف این دارو باید دقت بیشتری داشته و با پزشک متخصص خود مشورت نمایند.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض مصرف ماینوکسیدیل

  1. ممکن است سوزش، خارش یا قرمزی را در محل تحت درمان ایجاد نماید. اگر هر یک از این اثرات باقی ماند یا بدتر شد، فوراً با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.
  2. به ندرت این دارو می‌تواند از طریق پوست جذب شود و عوارض جانبی ایجاد کند. به هر حال در صورت داشتن هر گونه عوارض جانبی جدی از جمله: رویش موهای ناخواسته در صورت یا بدن، سرگیجه، سریع یا نامنظم شدن ضربان قلب، مشکل در تنفس به خصوص هنگام دراز کشیدن، غش، درد قفسه سینه، تورم دست ها و یا پاها، افزایش وزن غیرعادی، خستگی، مصرف این دارو را متوقف کنید و فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.
  3. واکنش آلرژیک به این دارو بسیار نادر است با این حال در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی از جمله: بثورات پوستی، خارش و تورم (مخصوصاً در صورت، زبان و یا گلو)، سرگیجه شدید، مشکلات تنفسی فوراً به پزشک مراجعه کنید.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

بعد از کاشت مو چه کنیم؟

علت خونریزی بعد از کاشت مو و روش برطرف کردن آن

مصرف قرص هیرویت بعد از کاشت مو

علت چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت مو

چرا پس از کاشت مو دچاره شوره سر میشویم؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :محمد کاووسی [ 1402-08-27 ]
سلام من 47ساله ام که اخیرا موهای وسط سرم باسرعت بسیارکم و نامحسوس درحال خالی شدن است . آیااستفاده از محلول ماینوکسیدیل مناسب است؟ برای پیشگیری راهنمایی کنید.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین روشهای جوانسازی دستبهترین روشهای جوانسازی دست

راهکار های مختلفی برای جوانسازی پوست دست وجود دارد. با مراجعه به متخصص و بررسی دقیق، راهکارهای مناسبی برای جوانسازی دست ها به افراد پیشنهاد میشود ... ادامه مطلب

ماینوکسیدیل چیست؟ماینوکسیدیل چیست؟

ماینوکسیدیل (با نام تجاری روگین یا روگین زنانه)، بهترین درمان ریزش موی سر است. ماینوکسیدیل، داروی بدون نسخه‌ ای است که مورد تأیید سازمان غذا و دارو است و هم مردان و هم زنان می‌ توانند از آن برای درمان ریزش مو استفاده کنند. ... ادامه مطلب

تأثیر مزونیدلینگ مو در تقویت مو و درمان ریزش موتأثیر مزونیدلینگ مو در تقویت مو و درمان ریزش مو

یکی از بهترین روشها برای درمان ریزش مو، مزونیدلینگ است. مزونیدلینگ مو، روشی مشابه مزوتراپی مو، غیر تهاجمی و فاقد درد در رفع ریزش مو است که با تزریق سطحی ویتامین ها، مواد معدنی و آمینو اسیدها به لایه مزودرم پوست همراه است. ... ادامه مطلب

کاشت مو به روش FIT چه معایب و مزایایی دارد و چه مدت ماندگار است؟کاشت مو به روش FIT چه معایب و مزایایی دارد و چه مدت ماندگار است؟

روش کاشت موی FIT یکی از موثرترین روشهای کاشت مو است که با حداقل تهاجم می‌تواند به بهترین نتایج منجر شود. در صورت انتخاب صحیح ، محتاطانه و معقولانه گرافت های لازم برای کاشت از ناحیه موی دائمی ، استفاده از این روش تا اخر عمر ماندگار است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465