دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / پیوند مو به روش FIT چگونه انجام میشود؟

پیوند مو به روش FIT چگونه انجام میشود؟

ریزش مو از قدیم یکی از دغدغه‌های مردم به خصوص جوانان بوده است. متأسفانه در سال‌های اخیر نیز به دلایل مختلفی از جمله تغذیه نامناسب، استرس و فشار کاری، همچنین عوامل ژنتیکی، این ریزش مو مانند ریزش ابرو در افراد بیشتر نمود پیدا کرده است. از طرف دیگر با توجه به پیشرفت روش‌های ترمیم و جلوگیری از ریزش مو و ابرو و به خصوص پیوند مو و کاشت ابرو باعث شده است که افراد بیشتر متمایل به استفاده از روش‌های ترمیم و کاشت مو و کاشت ابرو برای داشتن چهره‌ای مناسب داشته باشند.

از آنجایی که ریزش مو و کم پشت شدن موهای سر سبب بالاتر دیده شدن سن و نیز کاهش اعتماد به نفس افراد می‌شود، ترمیم و پیوند مو امروزه در تمام نقاط دنیا رونق بیشتری یافته است. اکثر افراد برای جایگزینی موهای از دست رفته خود از پیوند مو استفاده می‌کنند. در واقع یکی از روش‌های افزایش حجم موها، پیوند مو است.

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های پیوند مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، همچنین کاشت ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.

مراحل پیوند مو به روش FIT

۱. ایجاد برش به کمک پانچ

در مرحله‌ی اول، به کمک تیغ جراحی استانداردی که پانچ نام دارد، سوراخ‌های بسیار کوچکی در بانک مو ایجاد می‌شود. در این مرحله مهارت پزشک اهمیت زیادی دارد. عمق و زاویه‌ی وارد کردن پانچ تعیین‌کننده‌ی سلامت گرافت‌های برداشت شده است. اگر عمق سوراخ کم باشد، فولیکول ناقص برداشت می‌شود. اگر زاویه نامناسب باشد، آسیب می‌بیند و اگر جراح بیش از اندازه پانچ را فرو ببرد، ممکن است فولیکول‌ را به نواحی عمیق‌تر پوست بفرستد. اگر این اتفاق بیفتد، احتمال ایجاد کیست وجود دارد. البته فولیکول‌های دفن شده، به راحتی خارج می‌شوند؛ اما این کار موجب اتلاف وقت می‌شود.

۲. برداشت گرافت

پس از ایجاد سوراخ، جراح به کمک یک انبرک بسیار کوچک، واحد‌های فولیکولی را از پوست خارج می‌کند. به طور کلی یکی معایب پیوند مو به روش FIT همین فرآیند کند و زمان‌بر است. در هر جلسه‌ی ۵ تا ۶ ساعته‌، با روش FIT، چیزی حدود ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ گرافت برداشت و کاشته می‌شوند. روش‌هایی مانند SUT با بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته، باعث صرفه‌جویی در زمان و افزایش سرعت پیوند مو می‌شوند.

پیوند مو

۳. آماده‌سازی گرافت‌ها

گرافت‌های برداشت شده به طور موقت درون محلول‌های نگه‌داری مخصوصی قرار داده می‌شوند. در این بین تیم درمانی با استفاده از میکروسکوپ، گرافت‌ها را برای پیوند آماده می‌کنند. سرعت عمل و مهارت کادر درمانی در این مرحله بسیار حائز اهمیت است. در تمامی روش‌های کاشت مو، آماده‌سازی گرافت‌ها به صورت دستی و با استفاده از ابزارهای بسیار کوچک صورت می‌گیرد.

۴. مشخص کردن خط رویش جدید

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین عوامل مؤثر بر موفقیت پیوند مو، هنر جراح در مشخص کردن خط رویش جدید است. خط رویش باید به دقت مهندسی و طراحی شود وگرنه به شکلی غیرطبیعی درآمده و اصطلاحاً عروسکی می‌شود. یکی از مزیت‌های پیوند مو به روش FIT قدرت بالای آن در طراحی خط رویش است.

۵. پیوندگرافت‌ها

برای پیوند گرافت‌ها جراح ابتدا با استفاده از یک پانچ استاندارد (SP90) سوراخ‌های کوچکی در ناحیه‌ی مشخص شده ایجاد می‌کند. سپس دوباره به کمک انبرک، گرافت‌ها را درون این سوراخ‌ها قرار می‌دهد. در این مرحله نیز عمق سوراخ‌ها و همچنین توجه به خواب مو و وضعیت خط رویش اهمیت زیادی دارد که معطوف به مهارت جراح است.

افراد مناسب پیوند به روش FIT

معمولاً افرادی که در ناحیه پشت سر موهای مشکی و ضخیم و پرپشت دارند برای FIT مناسب‌تر هستند. البته جنس پوست و عکس‌العمل آن در برابر فشار پانچ نیز خیلی مهم است. گاهی اوقات لازم است یک تست اولیه انجام شود تا از سلامت ریشه موها مطمئن شویم و اگر نتیجه مثبت بود عمل را با همین روش ادامه دهیم در هر صورت روش عمل به نظر پزشک پوست و مو بستگی دارد قبل از FIT صد گرافت به‌عنوان نمونه برداشت می‌شود تا کیفیت فولیکول‌ های مو ارزیابی شود.

مراقبت بعد از پیوند مو به روش fit

  1. پس از هفته سوم و تا هفته ششم تقریباً ۸۰ درصد موهای کاشته شده می‌ریزند که این کاملاً طبیعی است و نیازی به نگرانی نیست. نتیجه اصلی پیوند مو پس از شش ماه شروع به نمایان شدن می‌کند و تا یک سال بعد قابل مشاهده خواهد بود. در این زمان فولیکول مو ثابت مانده و شروع به رشد و قوی تر شدن می‌کند.
  2. به توصیه‌های پزشک خود پس از پیوند عمل کنید و آنها را جدی بگیرید.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

معایبپیوند موFIT

عوارض احتمالی پیوند مو به روشFIT

اصلی‌ترین دلیلی که باعث شده پیوند مو به روشFIT در بین اکثر افراد محبوب شود، عوارض احتمالی جزئی بعد از انجام کار است.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

کاشت مو به روشهای FIT و FUT

چه کسانی نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟

کاشت مو در مردان با چه عوارضی همراه است؟

روش کاشت مو در محل اسکار

مراحل کاشت مو به روش DHI



نظرات کاربران درباره این مطلب :حمیدی [ 1402-08-28 ]
سلام آقا ی دکتر خسته نباشید من سابقه مصرف دارو و بیماری دارم آیا میتوانم کاشت مو انجام بدم؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پیوند مو برای چه کسانی ممنوع است؟پیوند مو برای چه کسانی ممنوع است؟

روش‌ های مختلفی برای درمان دائمی و موقت ریزش موها و کمک به رشد مجدد و درنهایت پر پشتی آنها وجود دارد. در این میان کاشت مو یکی از محبوب‌ ترین و البته مؤثر ترین روش‌ ها است که می‌ تواند برای همیشه شما را از شر طاسی و کم‌ پشتی راحت کند. ... ادامه مطلب

درماپن چیست و چه کاربردهایی دارد؟درماپن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه درماپن با توجه به اینکه سوزن‌ ها در سطح مقطع به مراتب کوچک‌ تر (مانند یک قلم) قرار گرفته‌ اند، امکان میکرونیدلینگ در مناطق حساسی مانند لب فوقانی، اطراف بینی و چشم نیز وجود دارد. درماپن معمولاً کارایی به مراتب بهتری را در زمینه میزان نفوذ مواد ویتامینی یا داروها به درون پوست، ارائه خواهد کرد. ... ادامه مطلب

نحوه ی صحیح شستشوی مو بعد از کاشتنحوه ی صحیح شستشوی مو بعد از کاشت

امروزه کاشت مو به عنوان درمان قطعی ریزش مو در سراسر دنیا شناخته شده است. این روش درمانی به دلیل داشتن نتایج اثربخش، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.یکی از مهم‌ترین نکاتی که بعد از انجام عمل کاشت مو باید به آن توجه ویژه‌ای داشت نحوه شست و شو بعد از کاشت مو است. ... ادامه مطلب

علائم اولیه ریزش مو بعد از کروناعلائم اولیه ریزش مو بعد از کرونا

دلیل ریزش مو بعد از کرونا به چندین عامل بستگی دارد و ممکن است برخی افراد در اثر چندین عامل به صورت همزمان دچار ریزش مو شده باشند. بررسی ریشه و علت ریزش موها بعد از ابتلا به کرونا از درمان آن اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا شناسایی علت ریزش مو می‌تواند پزشکان را برای پیدا کردن راه درمان هدایت کند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465