دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / روشهای کاشت ابرو با موی طبیعی

روشهای کاشت ابرو با موی طبیعی

ابروها در زیبایی چهره و حتی نشان دادن افکار و احساسات انسان نقش بسزایی دارند و به عنوان یک محافظ برای چشم نیز محسوب می‌شوند. کاشت ابروی طبیعی جزء عمل‌های رایج زیبایی است که بسیاری از افراد از آن برای تکمیل زیبایی خود بهره می‌برند و برای بازیابی موهای ضعیف بر روی ابرو انجام می‌شود. کاشت ابرو به روش‌های متعددی انجام می‌گیرد که بسته به نیاز بیمار و تشخیص پزشک یکی از روش‌های کاشت ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاشت ابرو به روشFIT و FUT از روشهایی است که می‌تواند زیبایی ابروهایتان را برگرداند. تفاوت روش fut و fit این است که در fut جراح، نواری از پوست اهدا کننده را از سر خارج می کند تا واحدهای فولیکولی منفرد را استخراج کند تا به مناطق ریزش مو منتقل شود، در حالی که واحدهای فولیکولی منفرد، مستقیم از پوست خارج می شوند . اینکه کدام تکنیک برای بیمار مناسب تر است به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه به معرفی این دو روش کاشت ابرو پرداخته میشود.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل ریزش ابرو

ریزش موهای ابرو به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد از جمله:

نحوه کاشت ابرو به روش FIT

بعد از برداشت مو، باید ناحیه‌ ابرو برای انتقال گرافت‌ها آماده شود. در کاشت طبیعی ابرو به روش FIT بعد از برداشت مو و آماده‌سازی آن، گرافت‌های به‌دست آمده دسته‌بندی می‌شوند تا در حین کاشت و پیوند ابرو مشکلی از این بابت پیش نیاید. مرحله آماده‌سازی زمان‌بر است، لذا باید در ظرف‌های مخصوص با دمای پایین و به صورت هیدراته نگهداری شوند تا زنده بمانند. ناحیه ابرو استریل شده و برای کاشت آماده می‌شود. با سوزن‌های کوچک که دارای قطر حدود یک میلی‌متر هستند، شکاف‌هایی در بخش ابرو ایجاد می‌شود و گرافت‌های آماده شده با خط رویش استاندارد در زیر پوست قرار می‌گیرند. تعداد واحدهای فولیکولی که در این روش در یک جلسه استخراج می‌شود، حدود 1500 تا 2500 واحد فولیکولی (4000 تا 8000 تار مو) است که بسته به تراکم موجود در ناحیه اهداکننده متفاوت است.

کاشت ابرو

مزایای کاشت ابرو به روش FIT

  1. خونریزی بسیار کم
  2. عدم نیاز به پانسمان و مراقبت های اختصاصی
  3. عدم باقی ماندن جای زخم
  4. دقت بالای ابزار استخراج فولیکول های مو
  5. عمق برش در این روش کمتر است.
  6. در این روش از نظر ابعاد نوار و کشش پوست سر محدودیتی وجود ندارد.

معایب کاشت ابرو به روش FIT

  1. بازدهی پیوند نسبت به روش fut پایین تر است؛ زیرا در این روش نمی توان مقدار زیادی مو برداشت کرد.
  2. طولانی بودن بازه ی درمان
  3. در روش fit کل موهای سر باید کوتاه شود در صورتی که در روش fut فقط موهای ناحیه ای که قرار است کاشت شود کوتاه می شود.
  4. برخی بر این باور هستند که چون در روش fit میزان بافت احاطه کننده گرافت ها کمتر است درصد بقای آنها نیز کمتر است.

نحوه کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT یک روش پایه و معمول برای کاشت ابروی طبیعی می‌باشد. معمولاً 400 تار مو یا کمی بیشتر برای هر ابرو مورد نیاز است. با توجه به اینکه موهای ابرو اغلب ظریف و به صورت فولیکول‌های تک‌واحدی هستند، موهای پشت گوش و پایین گردن، شباهت بیشتری با ابروها داشته باشند، در نتیجه پزشک تار مو را از این قسمت برداشته و در محل ابرو کاشته می‌شود. در واقع موهای ابرو به‌صورت تک‌تک و مو در واحدهای فولیکولی که شامل 1 تا 4 تار مو است، رشد می‌کند، بنابراین موهایی که از بانک مو برداشته می‌شود را باید با استفاده از میکروسکوپ‌های قوی به دو قسمت تقسیم کرد. سپس هرکدام از این تارهای تقسیم‌شده را در محل‌های گیرنده قرار می‌دهند. ازآنجایی‌که ابروها در حالت خاصی رشد می‌کنند، انجام این کار مهارت و تجربه بالایی لازم است.

مزایای کاشت ابرو به روش FUT

معایب کاشت ابرو به روش FUT

تفاوت های روش های کاشت موی fut و fit

در کاشت مو به روش fut یک نوار باریک از پوست که حاوی مو است از ناحیه دهنده مو برداشته می شود و واحدهای فولیکولی به صورت میکروسکوپی از این نوار برداشته می شوند. در کاشت مو به روش fit واحدهای فولیکولار از قسمت ناحیه دهنده مو به وسیله یک ابزار پانچ مانند نوک تیز برای استخراج فولیکول های اختصاصی از پوست استفاده می شود و می توان گفت عمده ترین تفاوت کاشت مو به روش fut و fit در همین نحوه استخراج فولیکول ها از قسمت ناحیه دهنده مو است. از دیگر تفاوت کاشت مو به روش fut و fit می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. هزینه کاشت مو به روش fit در مقایسه با روش کاشت مو fut بالاتر است.
  2. نرخ رشد موی کاشته شده در روش fit نسبت به fut کمتر است.
  3. زمان عمل در روش fit نسبت به fut بیشتر است.
  4. در روش fit نمی توان مقدار زیادی مو برداشت کرد و در نتیجه میزان مویی که برای کاشت داریم کمتر خواهد بود، به همین جهت بازدهی این روش نسبت به fut کمتر خواهد بود.
  5. در روش fit معمولاً باید کل سر تراشیده شود؛ اما در روش fut می توان تنها ناحیه برداشت مو را تراشید.
  6. در روش fut نیاز به بخیه زدن داریم در حالی روش fit روشی بدون جراحی است.

مراقبت های قبل از کاشت ابرو

مراقبت های بعد ازکاشت ابرو

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو مانند هر جراحی زیبایی دیگری، همراه با عوارض است. بسیاری از این عوارض کوتاه مدت و موقتی هستند و با گذشت زمان رفع می شوند. برخی از مهم ترین عوارض کاشت ابرو به شرح زیر است:

  1. تورم و کبودی ابرو و بالای پلک که پس از چند روز برطرف می شود.
  2. ریزش موهای کاشته شده که یک فرآیند طبیعی است. موهای کاشته شده در مرحله کاتاژن دچار ریزش می شوند و مدتی بعد، رشد طبیعی خود را از سر می گیرند.
  3. خونریزی
  4. عفونت
  5. اسکار و زخم.
  6. عوارض عنوان شده، عوارض احتمالی کاشت موی سر و برخی دیگر از جراحی های زیبایی نیز هستند. شدت این عوارض در افراد مختلف متفاوت است. گاهی تنها یک عارضه و گاهی تعداد بیشتری در افراد مشاهده شده است. به هرحال عوارض این جراحی زیبایی آن قدر جدی نیست که سبب جلوگیری از انجام آن شود.

کلینیک تخصصی بهین در اصفهان از تکنیک پیشرفته و نوین لیزرتراپی پس از کاشت مو استفاده میشود. بدین منظور از دستگاه لیزری استفاده می‌شود که به طور اختصاصی به همین منظور ساخته شده است و پرتوهای درمانی لیزر کم توان (لیزر سرد) را به طور مستقیم به سر می‌تاباند. در این مجموعه لیزرتراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو نیز شناخته می‌شود. همچنین در صورتی که شما دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن به علت‌های مختلف هستید، لیزرتراپی می‌تواند به شما در بازگرداندن موها و اعتماد به نفستان کمک کند. علاوه براین در کلینیک بهین اصفهان، روشهای دیگری نیز مانند مزوتراپی و پی آر پی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو وجود دارد. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است؟

کاشت ابروی طبیعی چه مراحلی دارد و چگونه انجام میشود؟

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

مشکلات و عوارض کاشت ابرو در سن غیر مجاز

کاشت ابرو در چند جلسه انجام میشود؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :حمیده صابرزاده [ 1402-08-27 ]
آقا ی دکتر علت این که ابروها ب حالت سیخ و خیلی مصنوعی در میاند بعد از چه مدت کاشت ابرویی که انجام شده طبیعی و بدون ریزشه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تاثیر فوق العاده لیزر تراپی بعد از کاشت موتاثیر فوق العاده لیزر تراپی بعد از کاشت مو

پس از انجام عمل کاشت مو می توان از لیزر جهت تسریع فرآیند رشد موهای کاشته شده استفاده کرد. لیزر تراپی یکی از روش‌ های درمانی است که با استفاده از تابش پرتوی متمرکز عمل می‌ کند. ... ادامه مطلب

آیا گلوله شدن ژل صورت طبیعی است یا باید نگران آن باشیم؟آیا گلوله شدن ژل صورت طبیعی است یا باید نگران آن باشیم؟

تزریق ژل یکی از روشهای مؤثر برای از بین بردن چین و چروک های صورت و جبران حجم از دست رفته در قسمت های مختلف بدن است. تزریق ژل مانند دیگر عمل‌ های زیبایی، ممکن است برخی عوارض و خطراتی را به دنبال داشته باشد. یکی از این عارضه ها، گلوله شدن ژل است که بنا به دلایلی که در این بخش شرح داده ایم رخ می‌ دهد. ... ادامه مطلب

عوارض بوتاکس چیست؟عوارض بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس امروزه با اهداف زیبایی، جوانسازی و حتی درمانی مورد استقبال افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. ... ادامه مطلب

نکاتی که قبل از کاشت مو باید رعایت کنیدنکاتی که قبل از کاشت مو باید رعایت کنید

ریزش مو و طاسی از جمله عواملی هستند که زیبایی ظاهری افراد را تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهند. برای مقابله با این مشکل کاشت مو طبیعی بهترین راه‌حل ممکن محسوب می‌شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465