دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ریش و سبیل / مراقبتهای قبل و بعد کاشت ریش

مراقبتهای قبل و بعد کاشت ریش

ریش نقش زیادی در زیبایی، جذابیت و اعتماد به نفس مردان دارد. بسیاری از مردان به دلایل مختلف ریش متراکمی ندارند و یا به دلایل مختلفی مانند انواع بیماری ها، تصادفات و سوانح، سوختگی، دلایل ژنتیکی و هورمونی، سبک زندگی ناسالم، مصرف دارو و … قسمتی از موهای ریش خود را از دست داده اند. خوشبختانه امروزه روش های مختلفی برای جایگزین کردن موهای از دست رفته وجود دارد و افراد می توانند با عمل کاشت ریش به ظاهر و چهره دلخواه خود برسند. اگرچه دوران نقاهت پس از عمل زیبایی کاشت ریش دوران مهمی بوده و باید در مورد چگونگی گذراندن آن پرس و جو کرد؛ اما دوران قبل از انجام کاشت ریش نیز مهم بوده و در نتیجه نهایی تأثیرگذار خواهد بود، لذا لازم است به مراقبت ‌های قبل و بعد از کاشت ریش توجه کنید تا نتایج حاصل از کاشت ریش طبیعی، به بهترین شکل ممکن به دست آید.

شما می‌توانید برای بهترین کاشت ریش و سبیل در اصفهان به کلینیک تخصصی کاشت موی بهین مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل ریزش ریش

مزایای کاشت ریش

روش های کاشت ریش

روش میکروگرافت

در این روش بعد انجام بیحسی بر روی قسمت کاشت با برداشت فولیکول با هولدرهای اتوماتیک کار را آغاز می‌کند و بعد از برداشت، فولیکول‌ها با دستگاهی به نام میکرو ایمپلنتر در پوست کاشته می‌شوند. در روش میکروگرافت، سرعت پیوند بالا بوده و دوره نقاهت آن کوتاه است. یکی از مزیت‌های میکروگرافت در این است که بعد از پیوند، موها در مدت زمان کوتاهی شروع به رشد می‌کنند.

مراقبتهای قبل و بعد کاشت ریش

روش FIT

در این روش بعد از بی‌حسی و استریل پوست صورت، فولیکول‌های مو را که در بین دو گوش در پشت سر قرار دارد به‌صورت تکی از طریق پانچ استخراج می‌کند. در مرحله نهایی با توجه به شکاف‌های ریزی که بر روی صورت ایجاد شده است با مهارت و ظرافت به کاشت مو می‌پردازد. بعد از کاشت، زخم‌های کوچکی که در پشت سر بر اثر برداشت ایجاد شده است بعد از چند هفته بهبود می‌یابند.

روش SUT

در مرحله اول، پوست را بیحس و استریل می‌کنند و در مرحله دوم با استخراج گرافت پس از ایجاد شکاف‌های کوچکی بر روی پوست صورت، کاشت فولیکول را انجام می‌دهند. در این روش دوره نقاهت بسیار کم است و استفاده از دستگاه برای استخراج فولیکول احتمال آسیب به فولیکول را کاهش می‌دهد. یکی از مزایای این کاشت خط رویش طبیعی مو است.

روش DHI

در این روش از طریق یک قلم از قسمت‌های پرپشت مو برداشته و به قسمت‌های کم مو پیوند می‌دهند. کاشت مو به روش دی اچ ای دارای عوارض کمی است و یکی از عوارض آن تورم است که در مدت زمان کوتاهی بهبود می‌یابد.

مراقبت های قبل از کاشت ریش

  1. استفاده از داروهای رقیق کننده خون، به مدت دو هفته قبل از کاشت ریش ممنوع است.
  2. شب قبل از کاشت ریش و سبیل، حتماً استحمام کنید. این مسئله از دو جنبه حائز اهمیت است. از یک‌سو شما بعد از کاشت ریش، زمانی میتوانید دوش بگیرد که پزشک اجازه دهد. پس روز قبل به حمام بروید تا بدن تمیز باشد. از سویی دیگر، پوست صورت باید به طور کامل تمیز و عاری از آلاینده ها و میکروب‌ها باشد تا خطر عفونت کمتر شود.
  3. در صورتی که از مولتی‌ویتامین‌ها و به ویژه ویتامین‌های B و E استفاده می‌کنید، یک هفته قبل از کاشت ریش، مصرف آنها را ترک کنید؛ زیرا در این صورت احتمال خونریزی بیشتر میشود به خصوص اگر روش مورد استفاده برای کاشت، وابسته به جراحی باشد.
  4. مصرف داروهای ضد التهاب، به مدت یک هفته قبل از کاشت ریش و سبیل ممنوع است.
  5. برای افرادی که دچار بیماری‌هایی همانند بیماری‌های قلبی یا فشار خون هستند، پزشک، داروهایی تجویز می‌کند که مدتی قبل از کاشت ریش باید مصرف نمایند. طبق برنامه، این داروها را استفاده کنید.
  6. مصرف دخانیات، حداقل یک ماه قبل از کاشت ریش و سبیل ممنوع است.
  7. در روزی که قرار است کاشت ریش انجام شود، حتماً لباس گشاد و دکمه‌دار بپوشید تا بتوانید به راحتی آن را عوض کنید. فراموش نکنید که اگر قرار باشد لباس را از سر تعویض کنید، به صورت فشار وارد شده و این مسئله برای فولیکول‌های تازه پیوند شده، خطرناک است.
  8. حداقل 24 ساعت قبل از کاشت، قهوه و کلیه نوشیدنی‌های حاوی کافئین را مصرف نکنید؛ زیرا هم خونریزی بیشتر شده و هم حساسیت بدن را نسبت به داروهای مصرفی در طول پیوند ریش، بیشتر می‌کنند.
  9. اگر به داروی خاصی حساسیت داشته و یا اینکه تجربه حساسیت به ماده بیحسی دارید، حتماً باید این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت ریش

همانند هر متد تهاجمی دیگری، کاشت ریش نیز تعدادی عارضه جانبی رایج ایجاد می‌کند که تقریباً در تمامی داوطلبین دیده می‌شود. به عنوان مثال صورت و پوست سر شما ممکن است عوارض جانبی زیر را تجربه کند:

  1. ورم
  2. قرمزی و التهاب
  3. بی حسی
  4. دلمه موقت یا پوسته پوسته شدن صورت
  5. باقی ماندن جای زخم در ناحیه اهداکننده. با این حال اغلب رشد طبیعی موها آن را می‌پوشاند.

توجه داشته باشید که این عوارض جای نگرانی ندارند و حداکثر در طول 2 هفته از بین خواهند رفت؛ اما اگر مرکز غیر معتبری را برای کاشت ریش انتخاب کنید، ممکن است عوارض جانبی شدیدی در انتظارتان باشد که برخی از آنها عبارت هستند از:

هزینه کاشت ریش

هزینه متد کاشت ریش در کلینیک‌های زیبایی شهرهای مختلف ایران بسیار متفاوت بوده و می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد و هیچ گاه نمی‌توان هزینه ای ثابت را برای آن در نظر گرفت. عواملی مانند تجربه و مهارت پزشک، تعداد تارهای موی استخراج شده و کاشته شده و همچنین روش‌ها و تکنولوژی‌های استفاده شده در حین عمل کاشت ریش نیز می‌تواند در تعیین هزینه پیوند تأثیرگذار باشد و تا حد زیادی هزینه نهایی را دستخوش تغییراتی کند.

کلینیک تخصصی بهین در اصفهان از تکنیک پیشرفته و نوین لیزرتراپی پس از کاشت مو استفاده میشود. بدین منظور از دستگاه لیزری استفاده می‌شود که به طور اختصاصی به همین منظور ساخته شده است و پرتوهای درمانی لیزر کم توان (لیزر سرد) را به طور مستقیم به سر می‌تاباند. در این مجموعه لیزرتراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو نیز شناخته می‌شود. همچنین در صورتی که شما دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن به علت‌های مختلف هستید، لیزرتراپی می‌تواند به شما در بازگرداندن موها و اعتماد به نفستان کمک کند. علاوه براین در کلینیک بهین اصفهان، روشهای دیگری نیز مانند مزوتراپی و پی آر پی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو وجود دارد. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :داریوش موسوی [ 1402-08-28 ]
من تصمیم به کاشت ریش گرفتم و تحقیقات زیادی کردم راههای دیگه ایی هم وجود داشت ولی انتخاب یک کلینیک معتبر و متخصص خیلی کمک میکنه به انتخابمون حدود 4 ماهه که میگذره از کاشتی که انجام دادم و بسیار راضیم البته نیاز به صبر هم هست حدود یکسال باید صبر کرد تا ریش ها کامل رشد کنند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ترمیم محل بانک مو بعد از کاشتترمیم محل بانک مو بعد از کاشت

کاشت مو یک روش جراحی است که در آن فولیکول‌های مو را از ناحیه مقاوم در برابر ریزش مو (منطقه دهنده) برداشته و به قسمت‌های طاس یا کم‌پشتی مو پیوند می‌دهند. کاشت مو یک راه‌حل دائمی و طبیعی برای بیمارانی است که از طاسی یا ریزش مو رنج می‌برند. ... ادامه مطلب

هزینه، عوارض و مزایای کاشت مو به روش میکروگرافتهزینه، عوارض و مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

کاشت مو به روش میکروگرافت در واقع نوع پیشرفته‌ ای از تکنیک SUT است که در آن از ابزار بسیار دقیق‌ تر و برش‌ های بسیار ریزتری هنگام کاشت، استفاده می‌ شود. نتیجه این روش، درد و ناراحتی بسیار کمتر در کنار موفقیت بسیار بالا است. ... ادامه مطلب

اهمیت خواب طبیعی موها در پیوند ابرواهمیت خواب طبیعی موها در پیوند ابرو

کاشت ابروی طبیعی جزو عمل‌های رایج زیبایی است که بسیاری از افراد از آن برای تکمیل زیبایی خود بهره می‌ برند. ابروها در زیبایی چهره و حتی نشان دادن افکار و احساسات انسان نقش بسزایی دارند و به عنوان یک محافظ برای چشم نیز محسوب می‌ شوند. ... ادامه مطلب

آیا کاشت مو به روش sut عوارض دارد؟آیا کاشت مو به روش sut عوارض دارد؟

شروع بالینی طاسی در مردان و زنان به طور کلی در حدود 30 تا 40 سالگی است. سابقه خانوادگی قوی یکی از بهترین شاخص های طاسی الگوی مردانه یا آلوپسی آندروژنیک است که شایع ترین علت ریزش مو است. اعتقاد بر این است که یک ارتباط ژنتیکی اتوزومال غالب باعث این ریزش مو میشود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465