دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای جوانسازی / زیبایی و جوانسازی پوست با لیزر

زیبایی و جوانسازی پوست با لیزر

افزایش سن باعث تخریب اجزای شکل دهنده به پوست می‌شود. پروتئین‌های کلاژن و الاستین از جمله‌ی این اجزا هستند که بر زیبایی و جوانی پوست تأثیر بسیار دارند. سیگار کشیدن، ورزش نکردن، آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید و تغذیه نامناسب در کنار بالا رفتن سن، باعث تخریب و تحلیل رفتن پوست می‌شوند. به مرور زمان لایه‌ی سطحی پوست نازک و بافت پیوندی آن ضعیف می‌شود.

جوانسازی پوست با لیزر از روش‌های بسیار اثربخش برای از بین بردن چین‌وچروک‌ها و لیفت پوست به شمار می‌رود. در زمان انجام لیزر، پرتوهای این ابزار با برخورد به پوست، به لایه‌های زیرین نفوذ می‌کند. این پرتوها سلول‌ را وادار به کلاژن سازی می‌نماید. افزایش ساخت کلاژن در پوست باعث می‌شود لایه‌های پیر و شل از بین رفته و به جای آن لایه‌های پوست تازه ساخته شود که این لایه‌ها طبیعتاً شاداب‌تر و جوان‌تر از لایه‌های قدیمی هستند و همچنین حالت ارتجاعی بیشتری دارند. در ادامه به معرفی لیزرهای جوانسازی پوست می‌پردازیم.

شما می‌توانید برای افزایش کلاژن و جوانسازی پوست به کلینیک بهین در اصفهان مراجعه نمایید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه های مختلف پوست، کاشت مو ، زیبایی و لیزر می‌تواند نتایج بسیار درخشانی را به شما ارائه نماید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علائم پیری پوست

علائم پیری پوست عبارتند از:

کاربرد لیزرهای جوانسازی و زیبایی

  1. از بین بردن چین‌وچروک ظریف و عمیق پوست
  2. از بین بردن جای جوش ، آکنه و لک‌های پوستی
  3. از بین بردن لکه‌های کبدی و ترک‌های پوستی
  4. جوانسازی پوست دست، صورت و گردن
  5. جوانسازی پوست اطراف چشم‌ها و لب‌ها
  6. رفع شل شدگی و افتادگی پوست
  7. تغییر رنگ و بهبود وضعیت پوست
  8. کم شدن منافذ باز روی پوست
  9. لایه‌برداری عمیق پوست
زیبایی و جوانسازی پوست با لیزر

انواع لیزر جوانسازی پوست

لیزر آر اف فرکشنال

دستگاه‌های لیزر زیادی توسط شرکت‌های مختلف ساخته می‌شود؛ اما یکی از بهترین و به روزترین آنها لیزر آر اف فرکشنال است. عوارض جوانسازی پوست صورت با لیزر آر اف فرکشنال بسیار کمتر از لیزرهای قدیمی‌تر است. به همین دلیل استفاده از این لیزر با نتایج بسیار موفق، با کمترین عوارض همراه است. دستگاه فرکشنال RF ( آر اف فرکشنال )، دارای سوزنهای بسیار ظریفی می باشد که جهت جلوگیری از ایجاد حساسیت با طلا پوشیده شده اند و قطر آنها 200میکرون می باشد.در این روش از امواج رادیو فرکوئنسی استفاده می شود که برای عملکرد، نیاز به گیرنده و فرستنده دارند. وقتی دستگاه روی پوست قرار میگیرد، همزمان با فرورفتن این سوزن ها یک گرمایش عمقی در ناحیه درم ایجاد می شود. این سوزنها با عمق نفوذ قابل تنظیم وارد پوست می‌شوند و پوست را به کلاژن سازی تحریک می‌کنند.

دستگاه لیزر c & b

دستگاه لیزر c & b دارای دو طول موج مختلف می‌باشد. هندپیس دستگاه، دارای طول موج 1440 نانومتر می‌باشد. با عمق نفوذ بیشتر باعث تحریک کلاژن سازی و جمع شدن منافذ پوست می‌شود. نحوه درمان با کرم بیحسی موضعی که حدود 40 دقیقه روی صورت مراجعه‌کننده باقی می‌ماند و کاملاً بدون درد و قابل‌تحمل می‌باشد.

لیزر CO2

بازسازی سطح پوست با لیزر فرکشنال CO2 که قادر به ایجاد تغییرات چشمگیر در ظاهر و حالت پوست و کاهش نشانه‌های پیری است، یکی از محبوب‌ترین درمان‌های زیبایی غیر جراحی موجود می‌باشد. لیزر فرکشنال CO2 یک روش بسیار مؤثر و ملایم برای جوانسازی پوست و بازگرداندن ظاهر جوان‌تر است و باعث بهبودی سریع‌تر، کاهش ناراحتی و پیشرفت تدریجی طولانی مدت می‌شود. نور حاصله از سیستم لیزر CO2 برای احیای پوست با آسیب‌های میکرو بسیار مؤثر است. به طور معمول، پرتوی لیزر CO2 از طریق لیزر فرکشنال CO2 به هزاران پرتو کوچک نور تقسیم می‌شود. این پرتوهای کوچک نور به لایه‌های عمیق پوستی برخورد می‎‌کنند. آنها در یک زمان به یک قسمت خاص سطح پوست متمرکز شده و به سرعت باعث بهبودی پوست می‌شوند. این درمان پوست را سفت می‌کند و تولید طبیعی کلاژن را تحریک می‌نماید.

لیزر اربیوم

لیزر اربیوم دارای طول موج۲۹۴۰نانومتر است. این طول موج برای جذب آب پوست مناسب است. این میزان جذب آب، فرایند برداشتن لایه پوست را تحت کنترل درمی‌آورد؛ بنابراین لیزر اربیوم برای ترمیم و جوانسازی پوست و کاهش چروک، جای زخم و جوش و تجمع غیریکنواخت رنگدانه‌ها به کار برده می‌شود. این لیزر برای برداشتن ضایعه‌های گوناگون پوستی (برجستگی‌ها و غده‌های پوستی) نیز کاربرد دارد.

نحوه جوانسازی و زیبایی پوست با لیزر

این روش جوانسازی پوست صورت معمولاً با بی‌حسی موضعی (تزریق بی‌حسی در محل درمان) صورت می‌گیرد. پزشک برای جوانسازی پوست با لیزر، از لیزرهای مخصوصی استفاده می‌کند. لایه‌های خارجی پوست با استفاده از یک پرتو نور لیزری بخار می‌شوند و پوست زیرین را صاف‌تر و جوان‌تر می‌سازد. در هنگام از بین رفتن لایه‌های قدیمی، رشد سلول‌های پوستی جدید تحریک می‌شود. روش جوانسازی پوست با لیزر بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و زیباسازی پوست با لیزر تا دو ساعت طول می‌کشد و با محدود کردن آسیب گرمایی به پوست به کمتر شدن عوارض کمک می‌کنند.

ماندگاری لیزرهای جوانسازی و زیبایی

ماندگاری نتایج لیزرهای جوانسازی پوست متفاوت است و یکی از ماندگارترین لیزرهای جوانسازی، آر اف فرکشنال می‌باشدکه ماندگاری در حدود 2 الی 5 سال را می‌توان برای این روش متصور شد. با وجود متغیر بودن ماندگاری اثرات لیزرهای جوانسازی پوست، موردی که می‌تواند روی هر چه طولانی‌تر شدن این آثار نقش داشته باشد؛ سبک زندگی و نحوه مراقبت از پوست است.

موارد منع جوانسازی پوست صورت با لیزر

در صورتی که فرد متقاضی مشکلات زیر را داشته باشد، لیزر جوانسازی پوست به او توصیه نمی شود:

هزینه لیزر جوانسازی پوست

هزینه لیزر پوست به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از مهم ترین عواملی که تعیین می کند هزینه لیزر پوست چقدر است میزان مشکل پوستی خود بیمار است. پزشک معالج با توجه به میزان این مشکل، تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر را تعیین می کند. علاوه بر این هزینه لیزر به اینکه قرار است چه ناحیه ای از پوست لیزر شود نیز بستگی دارد. عوامل دیگری نیز بر هزینه لیزر پوست تأثیرگذارند که از جمله آن میزان دستمزد پزشک و کلینیک انتخابی شما می باشد.

 آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض جوانسازی پوست با لیزر

شما می‌توانید برای بهترین کاشت ریش و سبیل در اصفهان به کلینیک تخصصی کاشت موی بهین مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

مزایای جوانسازی پوست با رادیوفرکوئنسی

کاربرد لیزر جنسیس

اندولیفت؛کاربردها،مزایا،کاندیدای مناسب و ماندگاری



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سوالات رایج کاشت موسوالات رایج کاشت مو

کسانی که تمایل به انجام کاشت مو دارند؛ احتمالا سوالاتی در ذهنشان مطرح است که این مطلب می‌تواند پاسخگوی پرسشهای این افراد باشد ... ادامه مطلب

مراحل کاشت مو به روش DHIمراحل کاشت مو به روش DHI

امروزه افراد در سنین مختلف دچار ریزش مو می‌ شوند که این مشکل بسیار برایشان عذاب‌آور است و به دنبال راه‌هایی برای حل این مشکل و رشد دوباره مو های خود هستند. کاشت مو دارای روش‌ های گوناگونی است که یکی از بهترین و جدید ترین آن روش DHI است. ... ادامه مطلب

بهترین روش های کاشت موی طبیعی کدامند؟بهترین روش های کاشت موی طبیعی کدامند؟

کاشت مو در 25 سال گذشته پیشرفت چشمگیری در حوزه جراحی زیبایی داشته که باعث رضایت بیماران شده است. تکنیک ابتدایی میکرو‌گرافت و روش های استاندارد پیوند فولیکولار که جز دسته جدیدترین و به روزترین روشها هستند که باعث احساس رضایت و خرسندی و ظاهری دلپذیر و طبیعی در متقاضیان کاشت مو شده است ... ادامه مطلب

زاویه سازی یا مادلینگ صورت با تزریق ژلزاویه سازی یا مادلینگ صورت با تزریق ژل

زاویه سازی صورت با تزریق ژل می تواند با حجیم نمودن صورت، برجسته تر شدن استخوان گونه، برجستگی چانه یا زاویه سازی خط فک، صورت شما را متعادل تر کند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465