دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لاغری و تناسب اندام / لیپولیزر ایمن ترین روش حذف چربی های موضعی و ناخواسته

لیپولیزر ایمن ترین روش حذف چربی های موضعی و ناخواسته

داشتن چربی های اضافه در نواحی مختلف بدن بسیار آزاردهنده است. گاهی رژیم های غذایی و ورزش نمی تواند در تناسب اندام و لاغری کمکی به فرد بکند؛ بنابراین روش هایی مانند جراحی های زیبایی می تواند گزینه خوبی باشد. در بین جراحی های زیبایی، لیپولیزر یکی از روش های مدرن و کم تهاجمی است که می تواند در کاهش چربی های موضعی در نواحی مختلف بدن مؤثر باشد. لیپولیز یا لیپولیزر پروسه ای غیر جراحی برای برداشتن چربی های زائد در بدن می باشد که می توان آن را به جای روش لیپوساکشن یا روش لیپوماتیک جایگزین نمود. این روش منحصر به فرد برای تناسب و فرم دهی اندام های افراد بهترین گزینه می باشد. لاغری با لیپولیز روشی نوین و پیشرفته به منظور تناسب اندام می باشد که بافت های زیرین توسط اشعه لیزر برطرف می شود. در زمان جذب چربی، تأثیر چربی بر روی چربی های اضافی در شکم و پهلو از طریق تابش اشعه قرمز با شدت کم، گرفته می شود. لیزر به دو روش لیزر از ناحیه داخلی و لیزر از ناحیه خارجی تقسیم می شود. این پروسه برای افرادی که چربی کمی یا پوست های شل و افتاده ای دارند، مناسب می باشد.

لاغری با لیزر لیپولیز از جمله اقداماتی است که در کلینیک بهین اصفهان با بهترین نتایج انجام می‌شود. اگر مایل به بهره گیری از این روش می‌باشید ؛ با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس جاصل فرمایید.

مزایای لیپولیزر

نواحی انجام لیپولیزر

  1. شکم
  2. ساق پا
  3. پهلوها
  4. پشت
  5. بازوها
  6. صورت ( غبغب گونه)
  7. ران ها
  8. نواحی از گردن
  9. باسن
  10. بزرگی سینه در آقایان (ژنیکوماستی)
  11. زانوها

انواع روش‌های لیپولیزر

امروزه استفاده از انواع روش‌های لیپولیز به ‌منظور تأثیرگذاری بیشتر با توجه به مشخصات فیزیکی و شرایط جسمی فرد، مورد توجه قرار گرفته است. از مهم‌ترین انواع روش‌های لیپولیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیپولیزر تزریقی

لیپولیزر تزریقی یک روش زیبایی کم‌خطر است که در آن با استفاده از تزریق ترکیبات گیاهی و غیرمضر به بدن می‌توان شاهد اختلال و مرگ سلول‌های چربی بود. از فسفاتیدیل کولین به‌عنوان ماده تزریقی این روش، برای مرگ بافت‌های چربی در نواحی گوناگون به‌ویژه غبغب استفاده می‌شود.

ترکیبی مساوی از فسفاتیدیل کولین و داکسی‌کولیک‌ اسید با استفاده از سوزن‌های مخصوص به بافت موردنظر تزریق می‌شود. این ترکیب باعث تجزیه سلول‌های چربی در طول یک دوره 7 الی 8 هفته‌ای می‌شود. فسفاتیدیل کولین، نوعی ماده گیاهی است که از گیاه سویا به‌دست می‌آید.

لیپولیزر لیزری

لیپولیزر لیزری (laser lipo lysis) روشی مدرن در چربی‌سوزی با استفاده از امواج لیزر است. در این روش، پس از بی‌حسی‌ موضعی، با ایجاد برش‌های کوچک روی پوست (برش‌های 2 تا 3 سانتی‌متری) و قرارگیری میکروکانولا (میله‌های حاوی فیبر نوری) در بدن، چربی‌ها ساکشن می‌شوند.

حرکت رفت و برگشت میله‌های حاوی فیبر نوری در مدت زمانی کوتاهی باعث تخریب حداکثری میزان چربی می‌شود. علاوه بر ساکشن چربی‌ها در این روش، می‌توان شاهد کلاژن‌سازی و در نتیجه عدم‌افتادگی یا شل‌شدگی پوست نیز بود.

اولتراسونیک

لیپولیزر اولتراسونیک، از دیگر روش‌های درمانی است که توسط امواج صوتی، شرایط مرگ سلول‌های چربی و تناسب اندام را ایجاد می‌کند. تعیین فرکانس صوتی، توسط متخصص تعیین می‌شود. این فرکانس معمولاً عددی بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز است. این روش در بین سایر روش‌های شیمیایی و طبیعی به‌عنوان یکی از گزینه‌های مدرن با تأثیر صددرصد و قطعی شناخته می‌شود.

لاغری با دستگاه اولترازد

لیپولیز اولترازد، روش دیگری است که با ایجاد یک موج حرارتی مشخص باعث تخلیه و دفع کامل چربی‌ها از بدن و رسیدن به یک ایده‌آل وزنی می‌شود. دستگاه اولترازد با مکانیسمی کاملاً ویژه و ایجاد فشار حداکثری بین بافت‌های چربی، باعث انفجار بافت و از بین رفتن قطعی آنها می‌شود.

لیپولیزر

اقدامات قبل از لیپولیزر

برای داشتن بهترین نتیجه قبل از اقدام برای لیپولیز نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. این نکات عبارتند از:

  1. آزمایشات تجویز شده توسط پزشک را حتماً انجام دهید.
  2. قبل از عمل از مصرف داروی های رقیق کننده خون مانند وارفارین و آسپرین خودداری کنید.
  3. باید دو هفته قبل از عمل از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید. به دلیل اینکه سیگار می تواند روند بهبودی شما را طولانی کند.
  4. قبل از عمل بهتر است ناشتا باشید.
  5. قبل از لیزر حتماً یک دوش آب گرم بگیرید.
  6. داشتن خواب کافی قبل از عمل لیپولیزر اهمیت زیادی دارد.

مراقبت های بعد از لیپولیزر

بعد از عمل لیپولیز مراقبت از زخم آن اهمیت زیادی دارد به دلیل اینکه امکان ایجاد عفونت در فرد وجود دارد. مراقبت های لازم بعد از لیپولیز عبارتند از:

موارد منع انجام لیپولیزر

عمل لیپولیزر برای افراد مبتلا به بیماری‌‌های خاص توصیه نمی‌شود؛ چراکه در صورت انجام این عمل باید شاهد بروز برخی عوارض حساس نیز باشند. این افراد عبارتند از:

مدت ماندگاری لیپولیزر

مدت ماندگاری لیپولیز با توجه به غیرتهاجمی بودن این روش و تأثیرگذاری مستقیم آن بر حذف کامل سلول‌های چربی طولانی است. امواج لیزر باعث مرگ سلول‌های چربی زیرپوستی می‌شود؛ بنابراین برای تجمع مجدد چربی‌ها، زمان زیادی نیاز است. افزایش مدت زمان ماندگاری این جراحی با توجه به مراقبت‌های بعد از عمل و انتخاب سبک زندگی سالم در کنار ورزش و مصرف مواد غذایی مناسب، امکان‌پذیر است.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

هزینه لیپولیز

به‌طور کلی می‌توان گفت که هزینه این جراحی به عوامل مختلفی وابسته است. این عوامل عبارتند از:

عوارض لیپولیز چیست؟

بعد از عمل به احتمال زیاد تورم، کبودی و درد جزئی خواهید داشت. اگر بعد از عمل از محل لیزر به درستی مراقبت نكنید، ممکن است در معرض خطر عفونت و زخم قرار بگیرید. ابتلا به عفونت در موارد شدید، می تواند باعث ایجاد لخته خون شود؛ بنابراین در صورت مشاهده تورم، درد یا ترشح غیرمعمول حتماً به پزشک مراجعه کنید. لیپولیز یک روش نسبتاً جدید است، به همین علت در مورد عوارض طولانی مدت آن هنوز اطلاعات کمی وجود دارد.

شما می‌توانید برای بهترین کاشت ریش و سبیل در اصفهان به کلینیک تخصصی کاشت موی بهین مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

ليزر ليپوليز چيست و چگونه عمل مي كند؟

بایدها و نبایدهای لیزر لیپولیز

آیا لیزر لیپولیز در لاغری موثر است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع تیرگی و پف زیر چشم با کربوکسیرفع تیرگی و پف زیر چشم با کربوکسی

روش‌ های زیادی برای درمان تیرگی و پف دور چشم وجود دارد. یکی از این روش ها کربوکسی تراپی است. ... ادامه مطلب

روش انجام و مراقبتهای قبل و بعد میکرونیدلینگروش انجام و مراقبتهای قبل و بعد میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین شیوه های درمانی برای از بین بردن جای بسیاری از جراحت های پوستی است. همچنین با میکرونیدلینگ می‌توان در حد زیادی پوست را وادار به ساخت کلاژن و در نتیجه جوانسازی نمود ... ادامه مطلب

علت چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت موعلت چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت مو

کاشت مو که یک تکنیک پزشکی بسیار ایده آل است، پیشرفت‌ های زیادی در طول دوره‌ های گذشته داشته است؛ اما علامتی که بعد از این تکنیک به صورت متداول دیده می‌ شود، چربی سر بعد از کاشت مو می‌ باشد که همیشه علامت بدی نیست. وجود چربی در سر تا حدودی مفید است و برای مراقبت از موها ضروری است ... ادامه مطلب

آیا به عوارض کاشت ریش و سبیل آگاه هستید؟آیا به عوارض کاشت ریش و سبیل آگاه هستید؟

برخی از مردان به دلایل مختلفی دارای ریش و سبیل کم‌ پشتی در ناحیه صورت خود هستند که خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی این مسئله به راحتی قابل حل است. به این صورت که مردان می‌ توانند با برخورداری از تکنیک‌ های کاشت ریش و سبیل اعتماد به نفس را به خود بازگردانند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465