دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / مشکلات و عوارض کاشت ابرو در سن غیر مجاز

مشکلات و عوارض کاشت ابرو در سن غیر مجاز

ابروها در زیبایی چهره و حتی نشان دادن افکار و احساسات انسان نقش بسزایی دارند و به عنوان یک محافظ برای چشم نیز محسوب می‌شوند. کاشت ابروی طبیعی جزء عمل‌های رایج زیبایی است که بسیاری از افراد از آن برای تکمیل زیبایی خود بهره می‌برند و برای بازیابی موهای ضعیف بر روی ابرو انجام می‌شود. کاشت ابرو به روش‌های متعددی انجام می‌گیرد که بسته به نیاز بیمار و تشخیص پزشک یکی از روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته ی مهمی که درباره انجام کاشت ابرو مطرح می باشد سن مناسب انجام این کار است. بدن انسان تقریباً از 18 سالگی به بعد شروع به تثبیت صفات و تنظیم هورمون‌های خود می‌کند. به هر صورت بهترین سن برای کاشت ابرو 25 سالگی به بعد است؛ اما اگر فردی اصرار بر انجام این روش دارد، باید حداقل تا 18 سالگی صبر کند. در غیر این صورت نتایج حاصل از کاشت ابرو باب میل نخواهد بود.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت ریزش ابرو

موارد زیر به دلایل مختلفی که می‌تواند موجب ریزش یا از دست دادن بخش یا کل ابروها شود اشاره شده است:

مشکلات و عوارض کاشت ابرو

مزایای کاشت ابرو

  1. نتیجه این عمل نسبت به تاتو و هاشور بسیار زیباتر و طبیعی تر می باشد.
  2. رشد موهای ابرو با تراکم بیشتر.
  3. طراحی مناسب ابرو با توجه به شکل هندسی چهره و صورت.
  4. پوشاندن عیوب و زخم هایی که در ناحیه ابرو وجود دارد.
  5. دائمی و طبیعی بودن ابرو بعد از عمل ترمیم.

عوارض ناشی از کاشت ابرو در سن کم

اگر کسی با رضایت و اصرار خود قبل از سن مناسب کاشت ابرو اقدام به این عمل زیبایی نماید، عوارض زیر ممکن است در انتظار او نشسته باشند:

روش های کاشت ابرو

1- کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT روشی است که در آن فولیکول های مو به همراه بخشی از بافت پوست جدا شده و به محل گیرنده منتقل می شود. این روش به صورت جراحی و به کمک تیغ جراحی انجام می شود. پیوند ابرو به این روش به این صورت است که ابتدا به کمک تیغ جراحی یک بافت نواری شکل از روی پوست ابرو که محل پیوند ابرو است برداشته شده و کنار گذاشته می شود. در ادامه بافتی از پوست از محلی که دارای موهای پرپشت است، جهت کاشت ابرو طبیعی، برداشته می شود. این بافت نیز به صورت نواری و به کمک تیغ جراحی برداشته می شود. دلیل اینکه این بافت را جهت پیوند ابرو از مناطق پرپشت بر میدارند این است که این مناطق به قدر کافی حاوی فولیکول هایی که باعث رشد مو می شوند هستند. در نهایت بافت اهدا کننده حاوی فولیکولها را روی محل گیرنده در ابرو منتقل کرده و پیوند می زنند. پس از اینکه پیوند گرفت، فولیکول های مو در محل پیوند شروع به رشد کرده و تقریباً بعد از حدود 6 ماه علائم ظهور ابروهای جدید طی روند پیوند ابرو را مشاهده خواهید کرد.

2- کاشت ابرو به روش FUE

کاشت ابرو به روش FUE روش جدیدتری است که ایرادهای روش قبلی کاشت ابرو طبیعی را بهبود می دهد. کاشت ابرو به روش FUE بدون خونریزی و حتی بدون جراحی انجام می شود، بنابراین این روش کاشت ابرو روش مناسبتری جهت کاشت ابرو است. در کاشت ابرو طبیعی به روش FUE دیگر نیاز نیست که بافت پوست سر جدا شود. در این روش از پیوند ابرو از هیچ عمل جراحی استفاده نمی شود، بلکه در این روش تنها خود فولیکول های مو از محل اهدا کننده گرفته شده و به محل گیرنده انتقال می یابد. در این روش از کاشت ابرو طبیعی، ناحیه ای پرپشت روی بدن را انتخاب می کنند و به کمک یک پنس یا گیره مخصوص، فولیکول ها را از این محل برمیدارند. در واقع پزشک، تنها یک برش بسیار ریز روی بافت اهدا کننده ایجاد کرده و فولیکول ها را به کمک یک گیره کوچک برمیدارد. در ادامه پزشک باید فولیکول ها را به محل گیرنده در ابرو منتقل کند.

3-روش کاشت ابرو SUT

روش کاشت ابرو SUT زیر مجموعه روش کاشت FIT یا همان FUE است. از طریق روش SUT که احتمال آسیب به فولیکول‌های مو در آن کمتر است می‌توان در زنان و مردان در سنین مختلف استفاده کرد؛ چراکه پزشک در این روش به جای هولدر دستی از دستگاه برای جدا کردن فولیکول‌ها استفاده می‌کند. درد و خونریزی ناشی از این روش بسیار جزئی می‌باشد؛ چرا که دستگاه با دقت و ظرافت بیشتری فولیکول مو را از سر جدا می‌کند.

مراقبت های قبل از کاشت ابرو

یکی از نکاتی که قبل از عمل زیبایی کاشت ابرو باید به آن توجه کرد، آمادگی متقاضی قبل از کاشت خواهد بود. حتماً درباره مشکلات و داروهای مصرفی خود قبل از انجام پیوند ابرو طبیعی به پزشک خود اطلاع دهید. در زیر به تعدادی از مراقبت های قبل از پیوند ابرو اشاره شده است:

مراقبت های بعد ازکاشت ابرو

مراقبت های پس از کاشت ابرو بسیار با اهمیت بوده و باید رعایت شوند. یکی از مراقبت های پس از کاشت ابروهای طبیعی، تمیز و عاری نگه داشتن ابروهای خود از هرگونه خاک و باکتری برای جلوگیری از عفونت، تحریک و التهاب خواهد بود. بعد از انجام کاشت ابرو بهتر است از دست زدن، مالش و فشار وارد کردن به ابروهای خود خودداری فرمایید؛ زیرا باعث افزایش ریزش ابروهای کاشته شده خواهد شد. همچنین بهتر است پس از عمل کاشت، ابروهای خود را مرطوب نکرده و تا چند روز از لوازم آرایشی استفاده نکنید. بهتر است از یک پماد ضد باکتری پس از هر بار پاک کردن، استفاده نمایید. پماد علاوه بر اینکه باعث بهبود میشود، بلکه موجب نرم کردن و صاف کردن پوست نیز خواهد شد.

ماندگاری کاشت ابرو

نتیجه‌ کاشت ابرو تا حد قابل توجهی به مرکز ارائه‌ دهنده خدمات زیبایی و عملکرد متخصص وابسته است. در صورتی که در ماه‌های اولیه‌ پس از کاشت به دقت از ابروها مراقبت کنید، ماندگاری پیوند ابروی طبیعی حاصل خواهد شد. این جراحی معمولاً نیاز به جلسات ترمیمی خواهد داشت تا فولیکول‌هایی که با موفقیت کاشته نشده‌اند جایگزین شده و موهایی که در جهت نامناسب رشد کرده‌اند اصلاح شوند.

افراد نامناسب جهت کاشت ابرو

در شرایط خاصی کاشت ابرو طبیعی به افراد توصیه نمی شود. در صورتی که افراد شامل شرایط زیر باشند، کاشت ابرو در آنها نتایج مطلوبی نخواهد داشت:

 صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

هزینه کاشت ابرو

کاشت ابروها با توجه به اینکه یک روش ماندگار است، هزینه‌ی بالایی ندارد؛ اما تعیین این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان آنها را شامل موارد زیر دانست:

عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو مانند هر جراحی زیبایی دیگری، همراه با عوارض است. بسیاری از این عوارض کوتاه مدت و موقتی هستند و با گذشت زمان رفع می شوند. برخی از مهم ترین عوارض کاشت ابرو به شرح زیر است:

  1. تورم و کبودی ابرو و بالای پلک که پس از چند روز برطرف می شود.
  2. ریزش موهای کاشته شده که یک فرآیند طبیعی است. موهای کاشته شده در مرحله کاتاژن دچار ریزش می شوند و مدتی بعد، رشد طبیعی خود را از سر می گیرند.
  3. خونریزی
  4. عفونت
  5. اسکار و زخم

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های پیوند مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، همچنین کاشت ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آیا ریزش ابرو بعد از کاشت طبیعی است؟

آیا ابروهای کاشته شده می ریزند؟

آیا کاشت ابرو در محل اسکار و جای زخم و شکستگی امکانپذیر است؟

جوش یا فولیکولیت در ابروها پس از کاشت ابرو

نتیجه نهایی کاشت ابرو چه مدت بعد از کاشت مشخص میشود؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :شیما زاهدی [ 1402-08-28 ]
سلام دکتر برای کسایی که ابرو دارند ولی ابروهای نازک و روشن دارند به نظر شما کاشت ابرو مناسب هست ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پاکسازی و جوانسازی پوست بدون دستگاه با رتینول تراپیپاکسازی و جوانسازی پوست بدون دستگاه با رتینول تراپی

رتینول یکی از شکل های اولیه ویتامین A بوده و همچنین یکی از مهم ترین مواد موجود در ترکیبات انواع کرم های جوانساز پوست است ... ادامه مطلب

مزایای روش پیوند مو ترکیبیمزایای روش پیوند مو ترکیبی

یکی از روشهای کاشت مو، پیوند مو به روش ترکیبی است. این روش پیوند از مزایای FUE و FUT به صورت یکجا بهره می‌برد. FUE و FUT هر دو شامل استخراج مو از ناحیه اهدا کننده و قرار دادن عمل جراحی در ناحیه گیرنده هستند، با این تفاوت که فقط روش استخراج برای بدست آوردن موهای پیوندی است ... ادامه مطلب

درماپن چیست و چه کاربردهایی دارد؟درماپن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه درماپن با توجه به اینکه سوزن‌ ها در سطح مقطع به مراتب کوچک‌ تر (مانند یک قلم) قرار گرفته‌ اند، امکان میکرونیدلینگ در مناطق حساسی مانند لب فوقانی، اطراف بینی و چشم نیز وجود دارد. درماپن معمولاً کارایی به مراتب بهتری را در زمینه میزان نفوذ مواد ویتامینی یا داروها به درون پوست، ارائه خواهد کرد. ... ادامه مطلب

لیفت بینی با تزریق ژل یا فیلر برای چه کسانی مناسب است؟لیفت بینی با تزریق ژل یا فیلر برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت بینی با تزریق ژل روشی بسیار کاربردی است و متقاضیان بسیار زیادی دارد. روش غیر جراحی تزریق فیلر برای اصلاح فرم بینی گزینه مناسبی برای این کار است . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465