دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / تقویت مو با لیزر تراپی

تقویت مو با لیزر تراپی

لیزر درمانی با لیزر کم‌ توان یکی از پیشرفته ‌ترین روشهای موجود برای درمان ریزش مو می‌باشد که می‌تواند به افرادی که از عارضه ریزش مو رنج می‌ برند، در دستیابی به موی پرپشت‌تر و ضخیم‌تر کمک کند. لیزر درمانی تقریباً در 90% از افرادی که از آن برای درمان ریزش مو استفاده کرده‌اند، در جلوگیری از شدت یافتن ریزش مو تأثیر داشته است و تقریباً در 50% از مردان و زنان، باعث تحریک رشد مجدد موها شده است. روش لیزر درمانی به این ترتیب است که پرتوهای تابیده شده فولیکول‌ های مو را هدف قرار می‌دهند. انرژی پرتوها به فولیکول‌ ها منتقل می‌شود و منجر به گردش جریان خون می‌شود. در نهایت اینکه فولیکول‌ هایی که وارد مرحله‌ی استراحت شده‌اند، با افزایش گردش خون تحریک شده و وارد فاز رشد می‌شوند. در نتیجه پس از پروسه‌ی لیزر تراپی مو، ریزش موهای شما متوقف می‌شود. همچنین در بسیاری از مناطقی که ریزش گسترده رخ داده است، رویش مجدد موها رخ می‌دهد.

کلینیک تخصصی بهین در اصفهان از تکنیک پیشرفته و نوین لیزرتراپی پس از کاشت مو استفاده میشود. بدین منظور از دستگاه لیزری استفاده می‌شود که به طور اختصاصی به همین منظور ساخته شده است و پرتوهای درمانی لیزر کم توان (لیزر سرد) را به طور مستقیم به سر می‌تاباند. در این مجموعه لیزرتراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو نیز شناخته می‌شود. همچنین در صورتی که شما دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن به علت‌های مختلف هستید، لیزرتراپی می‌تواند به شما در بازگرداندن موها و اعتماد به نفستان کمک کند. علاوه براین در کلینیک بهین اصفهان، روشهای دیگری نیز مانند مزوتراپی و پی آر پی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو وجود دارد. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل ریزش مو

برخی از شایعترین علل ریزش مو هم در مردان و هم در زنان عبارتند از:

تقویت مو با لیزر درمانی

مزایای لیزر درمانی مو

  1. این روش توسط محققین و متخصصین پزشکی به عنوان روشی ایمن و بی‌خطر شناخته شده است.
  2. کاملاً بدون درد است.
  3. روشی تمیز و بدون خونریزی است.
  4. از این روش می‌توان همراه با سایر روش‌های درمان ریزش مو نیز استفاده کرد.
  5. میزان خونرسانی به پوست سر را افزایش می‌دهد.
  6. رشد موی سر را تحریک و تسریع می‌کند.
  7. باعث بهبود سلامتی سلول‌های پوست می‌شود.
  8. روند پیشرفت ریزش مو را متوقف می‌سازد.
  9. قدرت و انعطاف‌پذیری موها را افزایش می‌دهد.
  10. باعث پرپشت شدن و افزایش درخشندگی، نرمی و ضخامت موها می‌شود.
  11. آسیب‌دیدگی‌های ساختار تار مو را ترمیم می‌کند.

لیزرتراپی مو چگونه انجام می‌شود؟

هر جلسه‌ی درمانی در حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. بیماران در زیر یک دستگاهی که اشعه لیزر را ساطع می‌کند، می‌نشینند. انرژی اشعه‌ی لیزر با استفاده از اصول علمی بیوتراپی نوری عمل می‌کند. با تابش اشعه‌ی لیزر، سلول‌های هدف آن را جذب کرده و سپس شروع به بازسازی خود می‌کنند. اشعه‌ی لیزر در بافت‌های عمقی پوست سر نفوذ می‌کند و موجب تحریک جریان خون در پشت سر و همچنین تحریک متابولیسم سلولی برای سنتز پروتئین می‌شود. مطالعات بالینی نشان داده‌اند که فعالیت میان سلولی و درون سلولی موجب شکسته شدن DHT (هورمون دی هیدروتستوسترون که عامل ریزش مو است) می‌شود و در نتیجه ریزش مو‌ها متوقف می‌شود.

مراقبت های بعد از لیزر تراپی مو

مدت ماندگاری نتایج لیزر درمانی مو

بسته به شرایط مراجعین و نوع پوست و موی آنها، مدت زمانی که طول می کشد تا نتیجه حاصل از این شیوه درمانی، بروز کند، متفاوت است. به طور معمول پس از ۳ ماه علائم اولیه تاثیر لیزر بر ریزش مو نمایان می شود. از آنجا که فرآیند رشد مو کمی زمان بر است، می توان گفت مدت زمانی که طول می کشد تا نتایج نهایی لیزرتراپی درمان ریزش مو حدود ۶ ماه است. نتیجه حاصل از لیزرتراپی ریزش مو، در صورت شرکت در تمام جلسات تجویزی پزشک و رعایت نکات مراقبتی که توصیه کرده است، تا مدت زمان زیادی می تواند ماندگار باشد.

کاندید مناسب لیزر درمانی مو

هزینه لیزر درمانی موی سر

لیزر تراپی مو روشی است که بسته به شدت ریزش موی بیمار در چندین جلسه اجرا می‌شود. برای اطلاع از هزینه هر جلسه لیزر تراپی مو بهتر است ابتدا یک کلینیک معتبر و با سابقه در این زمینه را پیدا کنید. هزینه‌ی لیزرتراپی مو بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود. سابقه‌ی فعالیت مرکز درمانی، میزان پیشرفته بودن تجهیزات، سابقه‌ی کاری متخصصین فعال در کلینیک و سایر امکانات موجود در مرکز هریک به نوعی در قیمت نهایی لیزر درمانی مؤثر هستند. مساحت نواحی از سر که باید تحت لیزر درمانی قرار گیرد، نیز فاکتور دیگری است که قیمت لیزر را کم یا زیاد می‌کند. در نهایت برای اطلاع از هزینه لیزر تراپی مو لازم است در جلسه مشاوره مورد معاینه پزشک قرار گیرید.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض لیزر تراپی مو

لیزرتراپی روشی کاملاً ایمن و غیرتهاجمی در برابر ریزش مو است که برخلاف دارو درمانی یا عمل‌های جراحی هیچ عوارض جانبی نا مطلوبی مانند تحریک شدید پوست، اختلال جنسی، عفونت و جای زخم به دنبال ندارد و فعالیت روزمره را مختل نمی‌کند. سازمان جهانی غذا و دارو FDA دستگاه لیزرتراپی را به عنوان تکنولوژی مدرن و ایمن تأیید کرده است و استفاده آن تا سه بار در هفته را مجاز دانسته است.

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های پیوند مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، همچنین کاشت ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

تقویت مو با خوراکی ها

دلایل نازک شدن موی سر و راههای جلوگیری از آن

تأثیر مزونیدلینگ مو در تقویت مو و درمان ریزش مو

توصیه هایی جهت کاهش عوارض رنگ مو

افزایش تراکم یا پر پشت شدن موی سر



نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا [ 1402-08-27 ]
سلام آقا ی دکتر چند بار باید تو هر ماه انجام داد و ماندگاری داره نسبت به روشهای دیگه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوت های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟تفاوت های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟

پوست بر اثر استرس و اضطراب، غذای بد، عوامل وراثتی، عدم مراقبت صحیح، تغییر وزن، افزایش سن، بارداری، بیماری‌های زمینه‌ای و غیره آسیب‌ می‌بیند و دچار مشکل می‌شود. در این بین استفاده از برخی روش‌های درمانی جهت بهبود این آسیب‌ها ممکن است تا حد زیادی در زندگی ما تأثیرگذار باشد. ... ادامه مطلب

لیزر درمانی برای درمان ریزش مو چیست؟لیزر درمانی برای درمان ریزش مو چیست؟

لیزرتراپی مو یک روش درمانی نوین و انقلابی برای درمان ریزش مو به روش غیرجراحی است که هم برای زنان و هم مردانی که از مشکل آزاردهنده‌ی ریزش مو رنج می‌برند؛ می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. با انجام لیزرتراپی مو شما می‌توانید موهایی ضخیم‌تر، پرپشت‌تر و درخشان‌تر داشته باشید ... ادامه مطلب

مزایای روش پیوند مو ترکیبیمزایای روش پیوند مو ترکیبی

یکی از روشهای کاشت مو، پیوند مو به روش ترکیبی است. این روش پیوند از مزایای FUE و FUT به صورت یکجا بهره می‌برد. FUE و FUT هر دو شامل استخراج مو از ناحیه اهدا کننده و قرار دادن عمل جراحی در ناحیه گیرنده هستند، با این تفاوت که فقط روش استخراج برای بدست آوردن موهای پیوندی است ... ادامه مطلب

چه کسانی نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟چه کسانی نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند؟

کاشت مو یک روش عالی برای بهبود کیفیت زندگی افراد است اما به یاد داشته باشید که همه افراد واجد شرایط برای کاشت مو نیستند. قبل از کاشت مو، سوابق پزشکی و اطلاعات ژنتیکی شما به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و موضوعاتی مانند نحوه انجام عمل جراحی و مراحل مهم پس از عمل برای شما تبیین می‌شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465