دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / معرفی بهترین داروهای درمان ریزش مو

معرفی بهترین داروهای درمان ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلات شایعی است که افراد زیادی با آن مواجه هستند. ریزش موی بیش از حد که باعث کم پشتی، طاسی و یا کچلی می‌شود، نوعی بیماری محسوب می‌شود و باید با آن مقابله کرد. روش‌های زیادی برای مقابله با این مشکل وجود دارد. استفاده از داروهای درمان ریزش مو یکی از این روش‌های کم خطر هستند. استفاده از داروها، علاوه بر این که عوارض جراحی را ندارند، به خوبی بر عمل اثر کرده و در پیشگیری و درمان ریزش موثر هستند. داروهای زیادی برای درمان ریزش مو وجود دارد که در انتخاب آنها باید علت ریزش مو، شرایط فیزیکی و جنسیت را در نظر گرفت. داروهای درمان ریزش مو، طیف وسیعی از داروها هستند که به روش‌های مختلفی اقدام به درمان می‌کنند. برخی از آنها روی فولیکول ‌های مو اثر می‌گذارند، برخی از آنها چربی سر را تنظیم می‌کنند و برخی دیگر سلامت گرافت مو را افزایش می‌دهند. در ادامه بهترین داروهای درمان ریزش مو معرفی میشود.

کلینیک تخصصی بهین در اصفهان از تکنیک پیشرفته و نوین لیزرتراپی پس از کاشت مو استفاده میشود. بدین منظور از دستگاه لیزری استفاده می‌شود که به طور اختصاصی به همین منظور ساخته شده است و پرتوهای درمانی لیزر کم توان (لیزر سرد) را به طور مستقیم به سر می‌تاباند. در این مجموعه لیزرتراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو نیز شناخته می‌شود. همچنین در صورتی که شما دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن به علت‌های مختلف هستید، لیزرتراپی می‌تواند به شما در بازگرداندن موها و اعتماد به نفستان کمک کند. علاوه براین در کلینیک بهین اصفهان، روشهای دیگری نیز مانند مزوتراپی و پی آر پی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو وجود دارد. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل ریزش مو

انواع الگوی ریزش مو

آندروژن آلوپسی

این مورد زنان و مردان را تحت تأثیر قرار می دهد؛ اما در مردان رایج تر است. این مسئله معمولاً طاسی الگوی مردانه گفته می شود و می تواند بر مردان در سال های نوجوانی و یا اوایل دهه 20 تأثیر بگذارد. به طور معمول، این نوع آلوپسی باعث کاهش تدریجی مو می شود که در نهایت منجر به ریزش یا کاهش بیشتر مو سر می شود. این رایج ترین نوع آلوپسی است که باعث ریزش مو زود هنگام می شود.

آلوپسی کناره های سر

این رایج ترین شکل طاسی است و معمولاً جای نگرانی نیست چون به ریزش موی طبیعی با افزایش سن اشاره می کند.

آلوپسی کلی و کامل

این مورد باعث می شود موی تمام بدن از جمله ابروها، مژه ها، مو روی بازوها، پاها و صورت و همچنین پوست سر بریزد.

انواع دیگر آلوپسی وجود دارد که برخی از آنها عمدتاً کودکان، زنان و افراد مسن را تحت تأثیر قرار می دهند و یا از شرایط روانی ناشی می شوند. برخی از آنها به طور معمول با اختلالات دیگر، به ویژه اختلالات هورمونی و اختلالات تغذیه دیده می شوند.

معرفی بهترین داروهای درمان ریزش مو

تشخیص ریزش مو

  1. آزمایش خون. این مورد به شرایط پزشکی پوشش داده نشده مرتبط با ریزش مو مانند بیماری تیروئید کمک میکند.
  2. تست کشش. پزشک به آرامی مقداری از موهایتان را میکشد تا ببیند چه مقدار ریزش مو دارید. این مورد در تعیین مرحله ریزش کمک میکند.
  3. بیوپسی پوست سر. پزشک نمونه هایی از پوست یا چند تار موی کنده شده از پوست سر را برای بررسی ریشه های مو خراش میدهد که میتواند در تعیین عامل عفونی که باعث ریزش مو شده موثر باشد.
  4. میکروسکوپ نوری. پزشک از ابزار ویژه برای بررسی موهای کنده شده استفاده میکند. میکروسکوپ نوری اختلالات احتمالی پوشش داشته نشده از ساقه مو را تعیین میکند.

داروهای ریزش مو

برای آشنایی بیشتر با تأثیر و کاربرد داروهای ضد ریزش مو، در ادامه برخی از انواع مهم‌ترین داروهایی که برای درمان ریزش مو تجویز می‌شوند را بررسی می‌کنیم. این داروها از نوع خوراکی، تزریقی و مالشی به‌ صورت موضعی هستند.

۱. ماینوکسیدیل

یکی از اصلی‌ترین داروهای ضد ریزش مو، هم برای مردان و هم برای زنان داروی ماینوکسیدیل ۵% است. به آن ماینوکسیدیل موضعی نیز گفته می‌شود. ماینوکسیدیل به‌عنوان داروهای موضعی (مانند محلول/لوسیون موضعی و فوم) موجود است که ممکن است برای مردان و زنان استفاده شود. این داروی موضعی مستقیماً روی پوست سر اعمال می‌شود. اگر درمان با ماینوکسیدیل متوقف شود، روند طاسی معمولاً از سر گرفته خواهد شد. موهایی که دوباره رشد کرده‌اند ممکن است سه تا چهار ماه پس از قطع درمان بریزند. این دارو بهترین درمان ریزش مو زنان و مردان است و می‌توان از آن برای موارد مختلف ریزش مو استفاده کرد.

۲. داروهای ضد آندروژن

داروهای ضد آندروژن از جمله مهم‌ترین داروهای ضد ریزش مو هم خصوصا در مردان هستند و انواع مختلفی دارند. این داروها معمولا در دسته هورمون‌های مردانه دسته‌بندی می‌شوند. یک داروی ضد آندروژن می‌تواند به درمان ریزش مو در مردان مبتلا به طاسی معمولی مردانه کمک کند و روند ریزش را کند کند.آندروژن‌ها هم در مردان و هم در زنان تولید می‌شوند و جز هورمون‌های جنسی محسوب می‌شوند؛ اما معمولا در مردان سطح بالاتری از این هورمون‌ها ترشح می‌شود و بیشتر عامل ریزش موها در مردان خواهد بود. این داروها که انواع مختلفی دارند، در واقع مهارکننده‌های گیرنده آندروژن هستند و از این طریق باعث جلوگیری از ریزش موها خواهند شد.

۳. اسپیرونولاکتون

یکی از داروهای ضد ریزش مو که مصرف زیادی هم برای درمان ریزش مو دارد، اسپیرونولاکتون نام دارد. به آن اسپیرونولاکتون سیستمیک هم می‌گویند و نام تجاری آن آلداکتون است. این دارو در دسته داروهای دیورتیک‌های نگهدارنده پتاسیم و آنتاگونیست‌های گیرنده آلدوسترون قرار می‌گیرد. نحوه عملکرد این دارو به این صورت است که با کند‌کردن تولید آندروژن، به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند و می‌توان آن را یک قرص جلوگیری از ریزش مو در نظر گرفت. این داروها در دسته هورمون‌های جنسی مردانه طبقه‌بندی می‌شوند. کاهش تولید آندروژن می‌تواند پیشرفت ریزش مو ناشی از آلوپسی آندروژنیک را کاهش دهد.

۴. داروهای ضد عفونت‌های قارچی

در بسیاری از موارد عفونت‌های پوستی، خصوصاً عفونت‌های قارچی عامل اصلی ریزش مو چه در زنان و چه در مردان است. در نتیجه در این حالت برای درمان ریزش مو به داروهای ضد ریزش مو از نوع داروهای ضدقارچ نیاز است. این داروها برای درمان عفونت قارچی پوست سر باید به مدت ۶ تا ۱۲ هفته مورد استفاده قرار بگیرند. داروها از نوع خوراکی یا موضعی هستند. داروهای خوراکی تربینافین، ایتراکونازول (اسپورانوکس) و برخی ترکیبات مکمل دیگر برای درمان استفاده می‌شوند. استفاده از شامپوهای حاوی سولفید سلنیوم و کتوکونازول هم می‌تواند برای درمان ریزش مو در اثر عفونت‌های قارچی تجویز شود.

۵. داروهای کنترل یائسگی

یائسگی خود یکی از عوامل اصلی ریزش مو در زنانی است که یا یائسه شده‌اند یا اینکه در آستانه یائسگی هستند. دلیل آن هم به‌هم‌خوردن تعادل هورمون‌های جنسی است. در این دوره میزان استروژن کاهش‌ یافته و در مقابل میزان ترشح آندروژن به نسبت افزایش می‌یابد. از آنجایی‌که افزایش آندروژن خود موجب ضعیف ‌شدن فولیکول‌ها و ریزش بیشتر موها می‌شود، دسته مهم داروهای ضد ریزش موی مورد استفاده انواع داروهای کنترل‌کننده یائسگی است. این روش درمانی هورمون‌درمانی نامیده می‌شود که در آن پزشک با تجویز برخی قرص‌های هورمونی، سطح ترشح هورمون‌های جنسی را کنترل می‌کند تا مانع از ریزش شدید موها در این دوره شود.

۶. فیناستراید یا پروپشیا

این دارو هم به‌صورت اختصاصی برای درمان طاسی با الگوی مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو از جمله داروهای ضد ریزش مویی است که به‌صورت قرص خوراکی در دسترس است و برای مردان استفاده می‌شود. نحوه عملکرد این قرص به این صورت است که با جلوگیری از تبدیل هورمون تستوسترون به هورمون دی هیدروتستوسترون عمل می‌کند. این دارو این کار را با مهار آنزیم ۵ آلفا ردوکتاز در فولیکول‌های مو انجام می‌دهد. دی هیدروتستوسترون باعث کوچک شدن فولیکول‌های مو می‌شود و بقای موهای سالم را سخت می‌کند. در نتیجه این دارو با مسدودکردن تولید آنها باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو اندازه‌ای طبیعی داشته باشند. معمولاً سه تا شش ماه استفاده مداوم از فیناستراید قبل از مشاهده هرگونه اثری لازم است. اگر درمان متوقف شود، معمولاً طی شش تا دوازده ماه روند طاسی از سرگرفته می‌شود. در خصوص مصرف این دارو البته محدودیت‌هایی وجود دارد و در بیماری‌هایی مانند نارسایی کبد، احتمال بارداری شریک جنسی، سرطان‌های پروستات و سرطان سینه در مردان باید محتاط بود.

۷. آنترالین

یکی دیگر از داروهای ضد ریزش مو، آنترالین نام دارد. این دارو برای درمان پسوریازیس طولانی‌مدت مورداستفاده قرار می‌گیرد و از این ‌رو می‌توان آن را درمانی برای ریزش موی ناشی از پسوریازیس در نظر گرفت. انترالین یک نسخه مصنوعی از یک ماده طبیعی است که در یک درخت وجود دارد. این ترکیب فاقد مواد کورتیکواستروئیدی است. عملکرد آن کاهش رشد سلول‌های پوستی است.

۸. قرص هیرویت

یکی از داروهای ضد ریزش موی مؤثر، قرص‌های خوراکی است که به‌صورت داروهای مکمل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ترکیبات حاوی مواد مغذی رشد فولیکول‌ های مو و ترکیبی از بهترین ویتامین‌ها برای رشد موها هستند. قرص هیرویت یکی از این داروها است که به تغذیه فولیکول‌های مو، کمک به رشد آنها و افزایش دوام و استحکام تارهای مو کمک می‌کند. این داروی مکمل را به‌عنوان درمانی جهت جلوگیری از ریزش مو در نظر می‌گیرند. قرص هیرویت در واقع یک قرص ریزش موی بسیار مؤثر است.

۹. قرص پاورفیت

این ترکیب دارویی هم یک قرص جلوگیری از ریزش مو است و یکی از درمان‌های اصلی ریزش مو در زنان و مردان است. این ترکیب از عصاره قارچ خشک تهیه شده‌است و دارای اسیدآمینه‌های ضروری به همراه قندهای مهم برای بدن هستند. بسیاری این دارو را به‌عنوان بهترین قرص ضد ریزش مو می‌شناسند. نکته مهم در خصوص این قرص در لیست داروهای ضد ریزش مو این است که این دارو دارای ترکیبات مهمی برای رشد و تقویت موها است. از پروتئین‌ها گرفته تا انواع مواد معدنی مهم مانند سلنیوم، انواع ویتامین‌ها مانند ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین دی، بیوتین و ترکیبات مغذی دیگر مانند کلسیم و آهن از مهم‌ترین ترکیبات موجود در این قرص ضد ریزش موی مؤثر و پرکاربرد هستند.

۱۰. کتوکونازول

یکی دیگر از داروهای ضد ریزش مو، داروی کتوکونازول است. کتوکونازول که به‌عنوان یک درمان موضعی با نسخه در دسترس است، در حال حاضر برای درمان عفونت‌های قارچی استفاده می‌شود. این دارو تولید تستوسترون و سایر آندروژن‌ها توسط غده فوق‌کلیوی و اندام‌های تناسلی (در زنان، تخمدان‌ها) را مهار می‌کند و از این طریق می‌تواند در درمان ریزش مو مؤثر باشد.

این اثرات ضد آندروژنی را می‌توان برای کمک به درمان ریزش مو استفاده کرد. شامپو Nizoral حاوی 2% کتوکونازول است و نه‌تنها برای درمان بیماری‌های پوست سر، بلکه در ترکیب با سایر درمان‌های آلوپسی آندروژنیک نیز تجویز می‌شود. ترکیب 1٪ آن هم در حال حاضر بدون ‌نسخه در دسترس است؛ اما ممکن است به اندازه نسخه 2٪ مؤثر نباشد. عوارض جانبی قابل‌توجهی در خصوص استفاده از کتوکونازول وجود ندارد.

۱۱. کورتیکو استروئید

دسته دیگر داروهای ضد ریزش مو، کورتیکواستروئیدها هستند. این داروها برای کنترل و مدیریت ریزش موی ناشی از آلوپسی آره آتا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این داروها به‌صورت تزریقی مصرف می‌شوند و می‌توانند به‌صورت هرچند موقتی به رشد مجدد موها کمک کنند. با تزریق کورتیکواستروئیدها به محل ریزش موها، رشد موها در این نواحی تحریک می‌شود و ممکن است این درمان برای ریزش موی سکه‌ای مناسب باشد. البته این تزریق ممکن است یک سری عوارض جانبی هم داشته باشد که از جمله آن می‌توان به افزایش خطر عفونت، سردرد، درد مفاصل و واکنش‌های محل تزریق اشاره کرد. در برخی موارد که ریزش مو شدید است، برای درمان ریزش مو خصوصاً ریزش موی سکه‌ای از کورتیکواستروئیدهای خوراکی و پالسی هم استفاده می‌شود.

۱۲. مولتی ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو

در مواردی که فرد دچار ریزش موی شدید می‌شود، خصوصا زمانی‌که این ریزش به دلیل استرس، سبک زندگی، شرایط محیطی و تغذیه نامناسب است، در کنار بسیاری از داروهای ضد ریزش مو، انواع مولتی ویتامین‌ها هم تجویز می‌شود. ترکیبات مولتی ویتامین حاوی ترکیبات بسیار ضروری برای رشد و تقویت موها و سلامت تارهای مو است و به جلوگیری از ریزش موها کمک زیادی می‌کند. ویتامین‌های B، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین D و غیره به همراه مواد معدنی ضروری و مهم از جمله زینک، از شاخص‌ترین ترکیبات مشاهده‌ شده در مکمل‌های مولتی ویتامین است. ترکیبات و فرمولاسیون مکمل‌های مولتی ویتامین ممکن است از برندی تا برند دیگر متفاوت باشد و هر یک محتویات به‌خصوصی داشته باشد. بااین‌حال بسته به شرایط فرد، پزشک، بهترین مکمل مولتی ویتامینی را برای درمان ریزش مو تجویز خواهد کرد. کپسول‌های مولتی ویتامین را می‌توان به‌عنوان قرص جلوگیری از ریزش مو هم مصرف کرد.

۱۳. قرص آهن

آهن به گلبول‌های قرمز کمک می‌کند تا اکسیژن را به سلول‌های بدن منتقل کنند. این ماده معدنی مهمی برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله رشد مو است و از این ‌رو کمبود آهن به‌تنهایی می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو باشد. غذاهای سرشار از آهن عبارتند از صدف، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، اسفناج و عدس. بااین‌حال در بسیاری از مواقع کمبود آهن را نمی‌توان تنها با مصرف مواد غذایی طبیعی جبران کرد. برای درمان ریزش مو، باید آهن به‌صورت قرص خوراکی مورد استفاده قرار بگیرد. ازاین‌رو قرص آهن را هم می‌توان به‌عنوان یکی از داروهای ضد ریزش مو یا قرص جلوگیری از ریزش مو در نظر گرفت. پزشک با تجویز بهترین قرص آهن برای ریزش مو، می‌تواند روند ریزش را کند و حتی متوقف کند.

۱۴. سایمتیدین

سایمتیدین با نام تجاری تاگامت متعلق به دسته‌ای از مسدود کننده‌های هیستامین است که عمدتاً برای درمان زخم‌های گوارشی استفاده می‌شود. عمل انسداد هیستامین از تولید اسید اضافی توسط معده جلوگیری می‌کند و به بدن اجازه می‌دهد تا زخم را درمان کند. یکی از کاربردهای دیگر سایمیتیدین، استفاده به‌عنوان یکی از داروهای ضد ریزش مو است. سایمتیدین همچنین دارای اثر ضد آندروژنی نسبتاً قدرتمندی است و نشان داده‌شده‌است که دی‌هیدروتستوسترون را از اتصال به محل‌های گیرنده فولیکول مسدود می‌کند. سایمتیدین برای درمان رشد موهای زائد صورت (هیرسوتیسم) در زنان هم استفاده شده است و نتایج امیدوارکننده‌ای در مطالعات زنان مبتلا به آلوپسی آندروژنیک نشان داده‌ است و یکی از بهترین داروها برای درمان ریزش مو زنان است.

۱۵. سایپروترون استات

یکی دیگر از انواع داروهای ضد ریزش مو، سایپروترون استات نام دارد. سایپروترون استات برای کاهش میل جنسی بیش‌ از‌ حد در مردان و برای درمان پرخاشگری جنسی شدید استفاده می‌شود. همچنین برای هیرسوتیسم (رشد موهای زائد) شدید در زنان در سنین باروری و برای درمان آلوپسی آندروژنیک در زنان هم این دارو تجویز می‌شود. سایپروترون استات اثرات خود را با مسدودکردن اتصال دی‌هیدروتستوسترون (DHT) به گیرنده‌های آن اعمال می‌کند.

۱۶. استروژن و پروژسترون

دسته دیگر روش‌های درمانی و انواع داروهای ضد ریزش مو، خصوصاً برای درمان ریزش مو در زنان، داروهای استروژن و پروژسترون است. این ترکیبات هم به‌صورت قرص و هم به‌صورت کرم در دسترس‌ هستند. این ترکیبات می‌توانند یک درمان مؤثر برای رفع مشکل ریزش موی ناشی از آلوپسی آندروژنیک در زنان باشند. خصوصاً در زنانی که به‌دنبال یائسگی دچار ریزش مو می‌شوند یا به دلیل کمبود و اختلال هورمون‌های استروژن و پروژسترون دچار ریزش مو هستند، این روش درمانی می‌تواند مؤثر باشد.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

۱۷. داروهای ضدبارداری برای درمان ریزش مو

از آنجایی که قرص‌های ضدبارداری تولید آندروژن‌های تخمدانی را کاهش می‌دهند، می‌توان از آنها برای درمان آلوپسی آندروژنیک زنان استفاده کرد. در نتیجه اگر به دنبال یک قرص برای ریزش مو زنان باشیم، داروهای ضدبارداری می‌توانند مدنظر قرار بگیرند. برای مصرف این داروها تحت‌نظر پزشک جهت درمان ریزش مو، باید حتماً تاریخچه پزشکی و شیوه زندگی خود را به‌طور‌ کامل با پزشک در میان بگذارید. برای درمان ریزش مو فقط باید از قرص‌های ضدبارداری با شاخص آندروژن پایین استفاده کرد. قرص‌های ضدبارداری با شاخص آندروژن بالا ممکن است باعث افزایش ریزش مو شود. در خصوص استفاده از قرص‌های ضدبارداری به‌عنوان داروهای ضد ریزش مو، در نظر گرفتن علل بروز ریزش مو در زنان اهمیت بسیار زیادی دارد.

۱۸. سیپروترون استات با اتینیل استرادیول

دسته دیگر از داروهای ضدبارداری که به‌عنوان داروهای ضد ریزش مو استفاده می‌شوند، ترکیبی از سیپروترون استات با اتینیل استرادیول هستند. این قرص‌های ضدبارداری که با نام‌های تجاری Diane 35 و Diane 50 فروخته می‌شوند، در اروپا برای درمان آلوپسی آندروژنیک زنان تجویز می‌شوند. البته این داروها در برخی کشورها مانند ایالات متحده استفاده نمی‌شوند.

این دارو ترکیبی از سیپروترون و استرادیول، یک استروژن است. دایان ۳۵ و دایان ۵۰ هر دو حاوی ۲ میلی‌گرم سیپروترون هستند. آنها با مسدودکردن برخی از عملکردهای هورمون‌های مردانه که معمولاً در زنان هم وجود دارد، عمل می‌کنند. اگرچه ممکن است این دارو در عرض یک سال ریزش مو را متوقف کند و باعث رشد مجدد مو شود؛ اما برای حفظ رشد مجدد و از ‌بین ‌بردن ریزش مو باید به طور مداوم از آنها استفاده شود.

۱۹. قرص بیوتین برای ریزش مو

بیوتین ویتامینی است که به طور طبیعی در غذاهایی مانند آجیل، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، پیاز و جودوسر وجود دارد. این ترکیب برای رشد مناسب موها و جلوگیری از ریزش مو بسیار ضروری است. در مواردی که ریزش مو شدید است یا فرد با کمبود شدید این ویتامین مواجه است، از مکمل‌های بیوتین برای رفع ریزش مو استفاده می‌شود. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های بیوتین خوراکی ممکن است ریزش مو را کاهش دهد.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

تأثیر مزونیدلینگ مو در تقویت مو و درمان ریزش مو

لیزر درمانی برای درمان ریزش مو چیست؟

ریزش موی ناشی از لیکن پلان و درمان آن

برخی از روشهای درمانی ریزش مو

بهترین داروهای درمان ریزش موی سر چیست؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :دارابی [ 1402-08-27 ]
سلام من حدود 3 ماه از ماینوکسیدل استفاده کردم و تاثیر خوبی داشت ولی بعد از قطع کردن محلول دوباره ریزش شروع شد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ترمیم محل بانک مو بعد از کاشتترمیم محل بانک مو بعد از کاشت

کاشت مو یک روش جراحی است که در آن فولیکول‌های مو را از ناحیه مقاوم در برابر ریزش مو (منطقه دهنده) برداشته و به قسمت‌های طاس یا کم‌پشتی مو پیوند می‌دهند. کاشت مو یک راه‌حل دائمی و طبیعی برای بیمارانی است که از طاسی یا ریزش مو رنج می‌برند. ... ادامه مطلب

ترشحات پس از کاشت مو میتواند از علائم عفونت باشدترشحات پس از کاشت مو میتواند از علائم عفونت باشد

پوست سر بعد از تحمل جراحات متعدد حین کاشت مو، برای حفاظت از خود و سایر تارهای مو شروع به تولید و خارج کردن چربی می‌ کند، بنابراین شاهد خروج ترشحات چرب به رنگ سفید یا زرد خواهد بود.با وجود اینکه پزشک برای درمان عفونت بعد از کاشت، دارو تجویز می کند اما بهتر است قبل از بروز عفونت، از آن پیشگیری کنید ... ادامه مطلب

آیا کاشت ابرو به روش FUT با خطرات و عوارض همراه است؟آیا کاشت ابرو به روش FUT با خطرات و عوارض همراه است؟

یکی از دلایل ریزش ابرو استفاده از خدمات تتوی ابرو است. بانوان عزیزی که سابقه‌ی استفاده از خدمات تتوی ابرو و ریزش ابرو بر اثر استفاده از این خدمات را دارند، قادر به استفاده از خدماتکاشت ابرو به روش futهستند.همچنین از جمله دلایل دیگر ریزش ابرو که می‌توان در آن از خدمات کاشت ابرو به روش futاستفاده کرد، ... ادامه مطلب

چگونگی مصرف و نحوه عملکرد ضد آفتابچگونگی مصرف و نحوه عملکرد ضد آفتاب

یکی از عوامل مخرب پوست، تابش مستقیم نور خورشید روی پوست می باشد.کرم ضد آفتاب در اصل سدی است که از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. در این بخش به معرفی فواید ضد آفتاب برای پوست پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465