دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / مهمترین نکات بعد از لیزر موهای زائد

مهمترین نکات بعد از لیزر موهای زائد

موهای زائدی که بر روی صورت و بدن افراد رشد می‌کنند جلوه زیبایی نداشته و علاوه بر آن از لحاظ بهداشتی نیز افراد ترجیح می‌دهند آنها را از بین ببرند. یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین این روش‌ها لیزر موهای زائد است. دستگاه‌ های لیزر در چندین نوع با عملکردهای مختلف از نظر نحوه تأثیرگذاری، نوع اشعه مورد استفاده و مناطقی که می‌توانند تحت تأثیر قرار دهند معرفی و عرضه شده‌اند که کاملاً غیرتهاجمی است. با استفاده از این روش به مدت چند جلسه و به طور منظم، می‌توان به مدت طولانی از رویش مجدد موهای زائد جلوگیری کرد. مراقبت‌های بعد از لیزر، مهم و ضروری هستند که در ادامه بدان پرداخته میشود. با رعایت این اقدامات بعد از لیزر موهای زائد، میتوانید بهترین نتیجه را بدون عوارض جانبی به دست آورید.

لیزر موهای زائد با دستگاه الکس نابلکس ، که یکی از بهترین و تخصصی ترین دستگاه های لیزر است؛ در کلینیک بهین اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 36290689 - 031 اقدام فرمایید.

مزایای لیزر موهای زائد

  1. هزینه نهایی کمتر (برای تمام طول عمر) در مقایسه با اپیلاسیون و سایر روش‌ها
  2. عدم وجود درد یا ناراحتی ناشی از اپیلاسیون یا روش های دیگر
  3. عدم نیاز به رفع موهای زائد به طور منظم
  4. پوستی صاف و یکدست
  5. عدم رشد موهای زیر پوستی
  6. سریع و مؤثر بودن
  7. ایجاد ناراحتی کمتر برای پوست
  8. کاهش رشد بیش از حد مو

نحوه لیزر موهای زائد

مناطقی از پوست که قرار است تحت درمان با لیزر قرار بگیرند از هر نوع آلودگی، روغن یا مرطوب کننده به خوبی تمیز می‌شوند. انرژی لیزر، فولیکول مو را هدف قرار داده و آن را غیرفعال کرده و از رشد آن جلوگیری می‌کند. جلسات درمانی در فواصل مناسبی از هم انجام می‌شوند تا پوست ناحیه تحت درمان بتواند بهبود یابد و نیز زمانی که لازم است تا فولیکول‌های مویی که در فاز استراحت بودند وارد فاز فعال رشد شوند طی شده و بتوان درمان را برای این فولیکول‌ها اجرا کرد.

مهمترین نکات بعد از لیزر موهای زائد

اقدامات قبل از لیزر موهای زائد

  1. در زمان انجام لیزر هیچ نوع آرایش یا لوسیونی نباید بر روی پوست شما باشد.
  2. برای جلوگیری از آسیب احتمالی، حداقل 2 هفته قبل از درمان از محصولات برنزه کننده یا اسپری برنزه استفاده نکنید.
  3. حداقل 3 روز قبل از لیزر و 3 روز بعد از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
  4. حداقل به مدت 4 هفته از اپیلاسیون، بند انداختن و موچین در محل لیزر خودداری کنید. اصلاح کردن (تراشیدن/شیو کردن) کافی است.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لازم برای هر فرد بستگی به نوع مو و پوست شخص و این که بخواهد کدام منطقه را تحت درمان قرار دهد دارد. علاوه بر این، از آنجا که مناطق مختلف بدن، چرخه رشد موی خاص خود را دارند، بنابراین رفع دائمی موها در هر منطقه بستگی به این دارد که فولیکول‌ها در زمان درمان در چه فازی قرار داشته باشند. ممکن است نیاز باشد 4 تا 8 جلسه درمان انجام شود.

موارد منع لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

  1. درد: برای کاهش درد، بلافاصله بعد از لیزر از کمپرس سرد استفاده کنید. درد عارضه‌ای موقتی است و خود به خود برطرف می‌شود.
  2. قرمزی و التهاب: استفاده از کمپرس سرد یا ژل بعد از لیزر، درمان‌های مؤثری برای قرمزی و التهاب هستند. این عارضه هم موقت بوده و خود به خود برطرف می‌شود. اگر قرمزی و التهاب خیلی شدید باشد، می‌توان از استروئیدهای موضعی استفاده کرد.
  3. تغییر رنگ پوست: یکی از عوارض لیزر که ماندگاری زیادی دارند. برای رفع این مشکل می‌توان از کرم‌های سفید کننده، لایه بردارها یا تزریق استروئید استفاده کرد. لکه‌های تیره یا روشن پوستی بین چند ماه تا چند سال ماندگار هستند. البته احتمال وقوع این عارضه بسیار نادر است.
  4. سوختگی و تاول: این عارضه زمانی رخ می‌دهد که دستگاه لیزر فرسوده باشد یا اپراتور لیزر تجربه‌ی کافی نداشته باشد. درمان این عارضه به شکل مراقبتی یا حمایتی است؛ یعنی باید از پمادهای مخصوص سوختگی و داروهای مسکن استفاده کنید تا خود به خود درمان شود. در صورتی که سوختگی شدید باشد، برای شما داروهای استروئیدی موضعی قوی تجویز خواهد شد که باید تا چند روز بعد از درمان استفاده کنید.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه لیزر موهای زائد به عوامل زیر بستگی دارد:

کلینیک تخصصی بهین در اصفهان از تکنیک پیشرفته و نوین لیزرتراپی پس از کاشت مو استفاده میشود. بدین منظور از دستگاه لیزری استفاده می‌شود که به طور اختصاصی به همین منظور ساخته شده است و پرتوهای درمانی لیزر کم توان (لیزر سرد) را به طور مستقیم به سر می‌تاباند. در این مجموعه لیزرتراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو نیز شناخته می‌شود. همچنین در صورتی که شما دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن به علت‌های مختلف هستید، لیزرتراپی می‌تواند به شما در بازگرداندن موها و اعتماد به نفستان کمک کند. علاوه براین در کلینیک بهین اصفهان، روشهای دیگری نیز مانند مزوتراپی و پی آر پی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو وجود دارد. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد

تفاوت لیزر الکس نابلکس وسایردستگاههای الکساندرایت

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل خطرناک است؟

رفع موهای زائد با لیزر مو

چرا بعد از لیزر موها دوباره رشد می کند؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین نتایج کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد؟بهترین نتایج کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد؟

در هر شیوه درمانی عوامل زیادی برای موفقیت یا عدم موفقیت آن وجود دارد که عمل تهاجمی کاشت مو نیز از آن مستثنا نیست. در این عمل عواملی همچون انتخاب روش مناسب درمان، داشتن یا عدم داشتن بانک مو قوی، رعایت کامل مراقبت‌ های قبل و بعد از عمل نکاتی است که همه‌ در موفقیت یا عدم موفقیت عمل کاشت مو موثر است ... ادامه مطلب

انواع روشهای اصلاح فرم و رفع نقایص ظاهری چانهانواع روشهای اصلاح فرم و رفع نقایص ظاهری چانه

فرم دهی چانه در واقع روشی می باشد تا با استفاده از آن، چانه را در حالت و موقعیت مناسبی قرار داد. ... ادامه مطلب

چه افرادی برای کاشت مو به روش FIT مناسب هستند؟چه افرادی برای کاشت مو به روش FIT مناسب هستند؟

کاشت مو به روش FIT یکی از پرطرفدارترین روش‌های کاشت مو در ایران است. روشی کم‌تهاجمی و مؤثر که می‌تواند بدون دردسر به شما سری پر از مو هدیه بده و تنها درمان دائمی و قطعی ریزش مو است ... ادامه مطلب

اهمیت بانک مو در تراکم کاشت مواهمیت بانک مو در تراکم کاشت مو

بانک مو به قسمتی گفته می‌ شود که گرافت‌ های مو از آنجا تأمین شده و میتواند یک منبع مناسب برای کاشت مو باشد. بهترین بانک مو، پشت سر است؛ زیرا موهای این قسمت مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی و هورمونهایی دارند که منجر به ریزش مو می‌ شوند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465