دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / مزونیدلینگ برای لک و جوانسازی پوست

مزونیدلینگ برای لک و جوانسازی پوست

پوست بر اثر استرس و اضطراب، غذای بد، عوامل وراثتی، عدم مراقبت صحیح، تغییر وزن، افزایش سن، بارداری، بیماری‌های زمینه‌ای و غیره آسیب‌ می‌بیند و دچار مشکل می‌شود. در این بین استفاده از برخی روش‌های درمانی جهت بهبود این آسیب‌ها ممکن است تا حد زیادی در زندگی ما تأثیرگذار باشد. مزونیدلینگ از انواع درمان‌های پوست هستند که بدون خونریزی و بستری انجام می‌شود. مزونیدلینگ از دو کلمه «مزو» که آغاز کلمه مزودرم است و « نیدلینگ» که به معنی سوزن زدن می‌باشد تشکیل شده است. مزونیدلینگ به عنوان یکی از روش‌های امروزی بین فرآیندهای نیدلینگ (سوزن‌کاری) شناخته می‌شود که درست مانند میکرونیدلینگ با باعث افزایش سطح ساخت کلاژن و ترميم و جوانسازی پوست می‌شود. مزونیدلینگ در واقع ترکیبی از دو شیوه مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که در این شیوه کوکتل‌های مزوتراپی به عمق لایه مزودم فرستاده شده و درمان را در این لایه انجام می‌دهند و در پایان، کیفیت، انعطاف‌پذیری و کشسانی پوست را بیشتر می‌کند. این روش درمانی برای انواع تیپ‌های پوستی و افرادی که خواهان درمان لک و جوانسازی پوست هستند مناسب می‌باشد.

مزونیدلینگ به عنوان روشی ایمن و کم عارضه برای رفع لک صورت و جوانسازی پوست ؛ در کلینیک بهین اصفهان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 36290689 - 031 اقدام فرمایید.

فواید مزونیدلینگ

  1. ویتامین B، A و C و E: باعث تحریک عملکردهای حیاتی سلول‌ها می‌شوند.
  2. اسید آمینه: نقش مهمی در ساخت پروتئین‌ها (الاستین، کلاژن و غیره) دارد.
  3. ماده معدنی: کمبودهای پوستی را جایگزین می‌کند.
  4. کوآنزیم: واکنش‌های بیوشیمیایی موجود در بافت‌ها را تسریع می‌کند.
  5. اسید نوکلئیک: ارتباط سلولی را فعال می‌کند.
  6. آنتی اکسیدان: ترکیب رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد.

نحوه انجام مزونیدلینگ

برای انجام مزونیدلینگ پوست از سیستم سوزنی دیجیتال استفاده می‌شود. این دستگاه دارای تعداد زیادی سوزن‌های ریز و بسیار ظریف است که داروهای مخصوص از طریق آنها به پوست تزریق می‌شوند. پیش از شروع درمان با این روش، پزشک با استفاده از پمادهای بیحسی یا بعضی داروها محل درمان را بیحس می‌کند. پس از مرحله بیحسی، کوکتل‌های مزوتراپی در سیستم سوزن دیجیتال قرار می‌گیرند. پزشک با توجه به سن بیمار، نوع پوست، میزان آسیب و محل درمان مقدار دارو و عمق نفوذ سوزن‌ها را تنظیم می‌کند. همچنین مدت‌زمان درمان نیز با توجه به همین موارد تعیین می‌شود. پس از قرار دادن این سیستم بر روی پوست، سوزن‌ها وارد پوست شده و معمولاً در ناحیه میانی درم و اپیدرم قرار می‌گیرند. محل ورود و قرارگیری سوزن‌ها در این روش میکروپانچ نامیده می‌شود که از طریق آن داروها وارد پوست می‌شوند. ورود این داروها به پوست باعث تحریک کلاژن پوست و رفع اثرات پیری پوست می‌شود.

کلاژن پوست

اقدامات قبل از مزونیدلینگ

  1. تا سه روز قبل از انجام مزونیدلینگ مصرف هرگونه دارو و قرص که باعث شود خون غلظت زیادی داشته باشد ممنوع است.
  2. اگر تجربه تبخال زدن دارید حتماً باید با پزشک درمیان بگذارید.
  3. اگر دو هفته قبل از انجام مزونیدلینگ، تزریق فیلر، تزریق چربی و سایر اقداماتی که برای پوست صورت انجام می شود را انجام داده اید، حتماً با پزشک در میان بگذارید.
  4. برنزه کردن محلی که مزونیدلینگ انجام داده اید ممنوع است. درصورتی که انجام داده اید با پزشک در میان بگذارید.

مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ

افراد نامناسب جهت انجام مزونیدلینگ

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

هزینه مزونیدلینگ

بسته به تعداد جلسات مورد نیاز هزینه هم متفاوت خواهد بود و مواردی از قبیل نوع مواد مصرفی، کلینیک زیبایی و دستمزد پزشک ، متفاوت است.

عوارض جانبی مزونیدلینگ

ازآنجایی‌که در مزونیدلینگ سوزن‌ها وارد پوست می‌شوند، التهاب، قرمزی و کمی سوزش از رایج‌ترین عوارض آن هستند. همچنین بعد از این عمل ممکن است پوست، کمی تیره شود و تغییر رنگ دهد. به دلیل استفاده از سوزن در این روش، زخم‌های بسیار ریز و کوچکی در محل درمان ایجاد می‌شود. این زخم‌ها ظرف چند روز پس از عمل به‌طور کامل برطرف می‌شوند و جای آنها نیز باقی نمی‌ماند. البته به شرط آنکه فرد زخم‌ها را دست‌کاری نکند.

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل کاشت مو به روشFUT و FIT برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

افتادگی گوشه های لب چگونه رفع میشود؟

تاثیر تزریق پی آر پی در جوانسازی پوست

تفاوت های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟

هایفوتراپی چه کاربردها و مزایایی دارد؟

کاربردهای درمانی و زیبایی لیزر دی اکسید کربن



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بایدها و نبایدهای لیزر لیپولیزبایدها و نبایدهای لیزر لیپولیز

همه افراد مراجعه کننده نمی توانند کاندیدای مناسبی برای انجام عمل لیپولیز باشند و اگر انتخاب اولیه صحیح نباشد، نتیجه نهایی به دست آمده نه مورد مطلوب بیمار خواهد بود و نه پزشک ... ادامه مطلب

پیوند مو چیست؟پیوند مو چیست؟

پیوند مو (کاشت مو) روشی است که در آن موها از محلی در سر یا بدن که در آنجا میزان تراکم مناسبی دارند؛ با روشهای مختلف به قسمتی که دچار ریز شدید یا تاسی شده است؛ انتقال می‌یابند ... ادامه مطلب

علت عفونت بعد از کاشت مو چیست؟علت عفونت بعد از کاشت مو چیست؟

عمل کاشت مو به عنوان روشی تضمینی در بازیابی حجم از دست رفته ی موها شناخته می شود و می تواند زیبایی و جذابیت را به چهره ی شما بازگرداند. فرآیند پیوند مو را به طور کلی اقدامی بی خطر می دانند اما علائمی وجود دارد که ممکن است به دلایل مختلف تحت عنوان عوارض جانبی کاشت مو در افراد مختلف ظاهر شوند ... ادامه مطلب

کاربرد و مزایای مزوتراپی موکاربرد و مزایای مزوتراپی مو

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی و زیبایی پوستی است و در دسته‌ی شیوه‌های تزریقی قرار می‌گیرد . یعنی در این روش مواد ویژه‌ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می‌شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465