دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / با چه روشهایی زیبایی و جوانی صورت بر میگردد؟

با چه روشهایی زیبایی و جوانی صورت بر میگردد؟

بالا رفتن سن، باعث تخریب اجزای شکل دهنده به پوست می‌شود. پروتئین‌های کلاژن و الاستین از جمله‌ی این اجزا هستند که بر زیبایی و جوانی پوست تأثیر بسیار دارند. سیگار کشیدن، ورزش نکردن، آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید و تغذیه نامناسب در کنار بالا رفتن سن، باعث تخریب و تحلیل رفتن پوست می‌شوند. یکی دیگر از شرایطی که ممکن است صورت را پیر نشان دهد کاهش حجم صورت است که به خاطر تحلیل بافت چربی ایجاد می شود. اغلب کاهش حجم صورت در نواحی زیر چشم، گونه، نیمه تحتانی صورت و اطراف لب و بینی رخ می دهد.در بیشتر تکنیک‌های جوانسازی، پوست تحریک به کلاژن‌سازی شده و فرآیند خود ترمیمی را آغاز می‌کند. رفع چین و چروک، افزایش خاصیت کشسانی پوست، جبران حجم از دست رفته، بهبود رنگ و درمان لک و لیفت پوست نیز از جمله سازوکارهای تکینک‌های مختلف جوانسازی پوست است.

یکی از اقداماتی که در کلینیک پوست ، زیبایی و کاشت موی دکتر محسن سلیمانی به شما مراجعین عزیز ارائه می گردد؛ روشهای زیبایی و جوانسازی پوست صورت است. شما می توانید برای آگاهی بیشتر از این روشها و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌ تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

روش‌های جوانسازی پوست

جراحی لیفت صورت

امروزه تکنیک های مختلف با نتایج بسیار خوب برای جراحی لیفت صورت وجود دارد. این تکنیک ها در میزان و محل برش جراحی و دسترسی به لایه های مختلف صورت با هم فرق دارند و درصد نتایج مثبت هر روش بسته به نوع روش جراحی لیفت صورت و سن بیمار و میزان پیری و افتادگی بافت های صورت متفاوت می باشد. برای جراحی لیفت صورت معمولاً برش های جلوی گوش و پشت گوش نیاز می باشد که وسعت این برش بستگی به نظر جراح پلاستیک بر پایه معاینه صورت بیمار تعیین می گردد.

لیزر فرکشنال CO2

جوانسازی با لیزر فرکشنالCO2 نوعی درمان پوستی است که برای کاهش جای جوش ، چین‌وچروک‌های عمیق و سایر ناهنجاری‌های پوستی انجام می‌شود. لیزر فرکشنال یک روش غیرتهاجمی است که با استفاده از لیزر دی‌اکسید کربن، لایه‌های خارجی و آسیب‌دیده پوست را از بین می‌برد. لیزر فرکشنال با هدف قرار دادن لایه اول و دوم پوست به بازسازی کلاژن و تحریک رشد آن کمک می‌کند. لیزر تنها قسمت‌های آسیب‌دیده پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از این طریق زخم‌ها و آسیب‌های پوستی را درمان می‌کند.

هایفوتراپی

ساز و کار مورد استفاده در روش هایفوتراپی بر اساس اولتراسوند ساده یا همان امواج صوتی است. با این تکنولوژی، پزشک انرژی امواج صوتی را در عمق دلخواهی در لایه‌ های زیرین پوست متمرکز می‌ کند، بدون اینکه آسیبی به سطح پوست برساند. این روش در یک جلسه و بدون تحمل درد و زمان و هزینه زیاد، از بهترین شیوه‌ های حال حاضر در دنیا برای لیفت صورت است.

اندولیفت

اندولیفت روشی نوین به منظور تحریک بافت های عمقی جهت ساخت کلاژن‌ های جدید به منظور کاهش افتادگی پوست و سفت ‌سازی آن می‌ باشد. در این روش، فیبری بسیار نازک (بدون نیاز به ایجاد سوراخ در بافت) وارد پوست می ‌شود، سپس در حد فاصل درم عمقی و بافت چربی قرار داده می شود. لیزر دایود از طریق فیبر دیگری به این فیبر متصل می‌ گردد. با جا به جا کردن فیبر اندولیفت در این ناحیه، انرژی لیزر دایود در طیف مادون قرمز تابانده می‌ شود که منجر به سفت سازی سریع پوست، فعال‌ سازی ساخت مجدد کلاژن ‌ها، اصلاح زوایای صورت و گردن افزایش حرارت و تحریک ساخت عروق و فعال‌ سازی عملکرد متابولیک ماتریکس خارج سلولی می ‌شود. نور لیزر تولید شده پس از عبور از فیبر نوری وارد بافت می ‌شود که منجر به سفت ‌سازی پوست، ذوب شدن چربی‌ های انباشته شده موضعی، تحریک سنتز کلاژن ‌ها که در اثر آن چند ماه بعد نمایان می ‌شود.

روشهای جوانسازی صورت

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی از روش های غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی است. کربوکسی تراپی با استفاده از دستگاه مخصوص و تزریق کربن دی اکسید به زیر پوست انجام می شود. در درمان سلولیت، گودی زیر چشم ، از بین بردن چین و چروک ها و ترک های پوستی (در اثر کشش) کاربرد دارد. کربوکسی تراپی را می توان در بخش های مختلف بدن مانند پلک، گردن، صورت، دست ها، شکم، باسن و پاها استفاده کرد.

لیفت با نخ

‎روش جدید برای لیفت صورت که در آن نخ های مخصوص که روی آنها مخروط های بسیار ظریف نصب شده و یا نخ های خاردار از طریق یک سوزن ظریف به داخل بافت زیر پوست هدایت می گردند و به پوست صورت شکل داده می شود یا به عبارتی لیفت می گردد.

لایه‌برداری شیمیایی

روش لایه‌برداری شیمیایی از طریق رفع جای زخم، لکه‌های پیری و کک‌ومک ظاهر چهره را بهتر کرده و آثار پیری پوست را کاهش می‌دهد. لایه‌برداری شیمیایی با استفاده از مواد شیمیایی، بیرونی‌ترین لایه پوست را برداشته تا لایه جوانتری از پوست نمایان شود و بدین شکل بافت پوست صورت بیمار را بهبود بخشد.

میکرودرم ابریژن

این روش برای انجام فرایندهای دیگری مثل لایه‌برداری شیمیایی آمادگی ایجاد می‌کند؛ چون میکرودرم ابریژن لایه‌های خارجی پوست را از شر سلول‌های مرده خلاص می‌کند و گردش خون را در پوست افزایش می‌دهد، بنابراین این روش پوست را شاداب و درخشان کرده و همچنین درعین‌ حال کمک می‌کند تا لایه‌بردارهای شیمیایی به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کنند.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ نوعی درمان است که طی آن از سوزن‌های کوچکی برای ایجاد سوراخ‌های بسیار کوچک بر روی پوست استفاده می‌شود. این نقاط بسیار کوچک باعث می‌شود که فرایند ترمیم زخم در بدن تحریک شده و سلول‌های پوستی تجدید شوند. با بازسازی پوست فرایند تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌شود تا تقریباً خیلی سریع تأثیر پر شدن صورت نمایان شود. همچنین این روش می‌تواند به رفع دیگر مشکلات پوستی مثل جای زخم، لکه‌های تیره و آفتاب‌سوختگی و علائم پیری پوست کمک کند.

بوتاکس

تزریق بوتاکس معمولاً چین‌ و چروک‌های صورت را کاهش داده و یا آنها را برطرف می‌کند. این ماده در زیر پوست ناحیه اطراف چشم، پیشانی و دهان تزریق شده تا چین‌ و چروک‌های دور چشم ، خط اخم و خطوط نگرانی و چین‌وچروک گردن برطرف شود. بوتاکس که از پروتئین تصفیه‌شده ساخته می‌شود تکانه‌های عصبی را مسدود و عضلات را ضعیف می‌کند تا چین‌ و چروک ‌ها کاهش پیدا کنند و بدین شکل به چهره ظاهری جوانتر می‌بخشد. پزشک به درون عضلاتی که موجب بروز چین‌ و چروک و خطوط روی پیشانی می‌شوند چندین تزریق بسیار کوچک انجام می‌دهد.

تزریق ژل

تزریق ژل جهت بازیابی حجمی از چربی که به ‌ویژه در اثر افزایش سن، قرار گرفتن طولانی در معرض نور خورشید و سیگار کشیدن کاهش پیدا کرده استفاده می‌شوند. ژل‌های قابل تزریق در زیر چشم، در چین‌های اطراف بینی، دهان و جهت حجم دهی و فرم‌دهی مجدد به لب‌ها و صورت استفاده می‌شوند.

تزریق چربی

روش تزریق چربی شامل استفاده از سلول‌های چربی بیمار و ذخیره این چربی به ناحیه‌ای موردنیاز می‌باشد، بنابراین این روش یک راهکار عملی برای رفع این مشکل است. در تزریق چربی از بافت چربی بدن استفاده می کنند. چربی های ران یا شکم را بر میدارند و پس از پاکسازی، آن را به زیر پوست صورت یا مناطق دیگر تزریق می کنیم. کاربردهای این روش، پر کردن چین و چروک، درمان افتادگی پوست، حجم دهی به لب ها و جوانسازی پشت دست است.

مزوتراپی

مزوتراپی یک نوع روش درمانی تزریقی است که طی آن مواد مغذی به لایه‌هایی از پوست که در آن بازسازی و رشد سلول انجام می‌گیرد، ارسال می‌شود. به‌وسیله مزوتراپی می‌توان ویتامین‌ها، آمینواسیدها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک و تمامی عناصر ضروری برای سلامتی سلول‌های پوستی را به منطقه مورد نظر فرستاد. این روش درمانی پوست خسته و تیره، خشک، بی‌حال و فرسوده و چین‌وچروک‌های سطحی را بهبود داده و برای نرم کردن پوست در قبل و بعد از عمل روش مطلوب و مناسبی است.

پی آر پی

پی آر پی (PRP) جهت جوانسازی پوست صورت، پس از روش‌های بدون نیاز به جراحی به روشی پر درخواست تبدیل شده است. پی آر پی یک نوع روش درمانی است که طی آن از پلاکت‌های خون فرد جهت تحریک فرایند رشد کلاژن، کمک به بهبود رنگ و بافت پوست و بازیابی حجم ازدست ‌رفته صورت، استفاده می‌شود. حجم خون گرفته‌شده از بدنتان به تعداد مناطقی که می‌خواهید تحت درمان قرار گیرد بستگی دارد. معمولاً خون گرفته شده حدود 10 تا 30 میلی‌لیتر است. سپس خون به مدت 8 تا 10 دقیقه درون سانتریفیوژ قرار داده می‌شود. پس از جداسازی سلول‌ها، پلاکت‌های غنی استخراج‌شده و در ناحیه‌ای از پوست که به جوانسازی نیاز دارد تزریق می‌گردد.

لیزر

چین و چروک، آکنه پوستی ، کک و مک و لکه، خشکی و پوسته شدن از شایع‌ترین مشکلات پوستی هستند که در گذر زمان یا در اثر مراقبت‌های نادرست به وجود می‌آیند. یکی از راه‌های پیشگیری و مراقبت بیشتر از پوست صورت روش‌های جوانسازی پوست است. با انجام روش‌های مختلف جوانسازی پوست می‌توانید به میزان قابل توجهی از پیری پوست جلوگیری کنید.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

مراقبت‌های پوستی

  1. هر روز ضد آفتاب بزنید. از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ استفاده کنید و برند مناسبی بخرید. این ضد آفتاب‌ها از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB مراقبت می‌کنند. اشعه‌ی UVA آفتاب به طور مستقیم باعث پیری پوست می‌شود.
  2. برنزه نکنید. در واقع چیزی که باعث تیره شدن رنگ پوست می‌شود، همین اشعه‌ی پیرکننده و مضر UV است. یادتان باشد که سولاریوم نیز با اشعه‌ی UV کار می‌کند. اشعه‌ی فرابنفش یا UV باعث تغییر رنگ پوست، ایجاد لکه‌های پوستی و از بین رفتن رشته‌های کلاژن و الاستین پوست می‌شود.
  3. عینک آفتابی بزنید. عینک فقط محافظ چشم‌های شما نیست؛ بلکه از پوست حساس و ظریف اطراف چشم‌ها نیز مراقبت می‌کند.
  4. سیگار نکشید. مصرف دخانیات باعث افزایش سرعت از بین رفتن کلاژن‌های پوست می‌شود. همچنین با تنگ کردن عروق پوستی، کاری می‌کند تا اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز پوست به خوبی تامین نشود.
  5. نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید. مصرف الکل باعث کم‌آبی پوست شده و به مرور زمان به پوست شما آسیب می‌زند.
  6. چاق و لاغر نشوید. چاق و لاغر شدن مداوم برای پوست ضرر زیادی دارد. هم از جهت این که ممکن است باعث افتادگی پوست و از بین رفتن بالشتک‌های چربی زیر آن شود و هم از این جهت که استرس زیادی را به بدن تحمیل می‌کند.
  7. پوست خود را با ملایمت بشویید. سابیدن یا کیسه کشیدن پوست صورت باعث تحریک پوست می‌شود. این تحریکات پوستی باعث افزایش سرعت پیری پوست می‌شوند. پوست خود را با ملایمت بشویید و برای پوست صورت از شوینده‌های مخصوص استفاده کنید.
  8. صورت خود را دوبار در روز و بعد از تعریق شدید بشویید. تعریق و آلودگی‌های محیطی می‌تواند باعث تحریک پوست شوند.
  9. آبرسانی و کرم‌های مرطوب کننده فراموش نشوند. کرم‌های مرطوب کننده یا دیگر محصولات آبرسان باعث می‌شوند که پوست آب خود را از دست ندهد. کم‌آبی پوست یکی از علل اصلی پیری و آسیب دیدن پوست است.
  10. از رتینول‌ها یا رتینوئیدها استفاده کنید. این محصولات مراقبتی از روند پیری پیشگیری کرده و به حفظ جوانی و جوانسازی پوست کمک می‌کنند. برای خرید رتینوئیدها نیاز به نسخه‌ی پزشک دارید؛ ولی رتینول‌ها بدون نسخه قابل خریداری هستند. این محصولات شکل‌هایی از ویتامین A هستند.

کلینیک تخصصی بهین در اصفهان از تکنیک پیشرفته و نوین لیزرتراپی پس از کاشت مو استفاده میشود. بدین منظور از دستگاه لیزری استفاده می‌شود که به طور اختصاصی به همین منظور ساخته شده است و پرتوهای درمانی لیزر کم توان (لیزر سرد) را به طور مستقیم به سر می‌تاباند. در این مجموعه لیزرتراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو نیز شناخته می‌شود. همچنین در صورتی که شما دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن به علت‌های مختلف هستید، لیزرتراپی می‌تواند به شما در بازگرداندن موها و اعتماد به نفستان کمک کند. علاوه براین در کلینیک بهین اصفهان، روشهای دیگری نیز مانند مزوتراپی و پی آر پی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو وجود دارد. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌ تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

ترمیم و جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

پاکسازی و جوانسازی پوست بدون دستگاه با رتینول تراپی

درباره مزونیدلینگ، کاربردهای این روش و مزایای آن برای پوست چه می دانید؟

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

تفاوت های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مقایسه کاشت ابرو به روش های fit و futمقایسه کاشت ابرو به روش های fit و fut

ابروها با این که بخش کوچکی از ظاهر ما را تشکیل می‌ دهند؛ اما تأثیر انکار ناپذیری در زیبایی صورت خواهند داشت. با استفاده از عمل زیبایی کاشت ابرو شما قادر خواهید بود تا فرم ابروهایتان را تغییر داده و ضخامت و طول آنها را افزایش یا کاهش دهید. ... ادامه مطلب

پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟پیوند ابروی طبیعی چه فرآیندی است؟

پیوند ابرو یک روش تخصصی است برای پر‌پشت کردن ابروها، که توسط پزشک و در کلینیک پوست و مو و زیبایی انجام می‌شود. در این روش قسمت هایی از ابرو که به میزان قابل توجهی دچار کم پشتی و ریزش شده اند (افزایش سن، بیماری ها، سوختگی، زخم و جراحی از مواردی هستند که میتوانند موجب ریزش ابرو شوند)، دوباره ظاهر زیبا ... ادامه مطلب

علت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی های ناحیه ایعلت ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل یا طاسی های ناحیه ای

طاسی ناحیه ای باعث ریزش مو به شکل نواحی کوچکی به اندازه یک سکه بر روی پوست سر یا ریش می شود. ... ادامه مطلب

اصلاح طراحی خط رویش مو با کاشتاصلاح طراحی خط رویش مو با کاشت

اصلاح طراحی خط رویش مو در یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز باید در اولویت قرار بگیرد و ظاهر خوبی را به بیمار بدهد. از این رو اصلاح و ترمیم خط رویش مو اهمیت بسیار بالایی دارد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465