دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / هیالورونیک اسید چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟

هیالورونیک اسید چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟

با گذشت سن، میزان هیالورونیک اسید پوست کاهش می‌یابد. در نتیجه آن، پوست تدریجاً خشک می‌شود و چروک‌های کوچکی روی پوست ظاهر می‌شوند که به تدریج عمیق‌تر و بارزتر می‌شوند. این تغییرات نهایتاً باعث شل شدن بافت پوست و عمیق‌تر شدن خطوط صورت می‌شوند. هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در ساختار بدن انسان وجود دارد و نقش آن حفظ رطوبت در سلول‌های بدن است. هر مولکول این اسید در حدود هزار مولکول آب را حفظ می‌کند که باعث خاصیت کشسانی و ظاهر جوان پوست می‌شود. هیالورونیک اسید جزء آن دسته از ترکیبات پوستی است که برای تمامی انواع پوست قابل استفاده و مفید است. به‌ دلیل مزایای متعدد این روش جوانسازی پوست ، تزریق اسید هیالورونیک انتخابی مناسب برای بازگرداندن جوانی پوست صورت، کاهش خطوط صورت و علائم زخم‌ها است.

توصیه می شود برای تشخیص و رفع مشکلات و بیماری های پوستی، همچنین روشهای مراقبت تخصصی از پوست ، به پزشکان پوست و مو مراجعه نمایید. دکتر محسن سلیمانی در اصفهان می توانند در این زمینه به شما مشاوره داده و کمک نمایند. لطفا جهت کسب اطلاعات کامل در این زمینه و رزرو نوبت، با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید چیست

کاربرد هیالورونیک اسید

یکی از وظایف این اسید در بدن، جذب آب مورد نیاز پوست و مرطوب نگه داشتن آن است. بر اثر گذشت زمان و بالا رفتن سن، چربی‌ها و عضله به مرور کاهش می‌یابند و در نتیجه پوست افتاده و شل می‌شود و همچنین با از بین رفتن چربی‌های صورت گونه و لب و چانه و… حجم خودشان را از دست می‌دهند. یکی از بهترین موادی که در تزریق فیلر و چربی برای برگرداندن حجم و از بین بردن چین و چروک‌ها و رفع افتادگی و شل شدن پوست هیالورنیک اسید است.

از دیگر مواردی که جزء وظایف هیالورونیک اسید است عبارتند از:

روشهای استفاده از هیالورونیک اسید

از طریق خوراکی:

هیالورونیک اسید خوراکی در بسیاری از مواد غذایی موجود می باشد. به‌طور مثال گوشت گاو، سبزیجات برگ‌دار و سویا حاوی هیالورونیک اسید می باشد. وقتی تولید استروژن افزایش یابد میزان اسید هیالورونیک نیز بالا می‌رود. سبزیجاتی که زینک زیادی دارند مثل اسفناج، چغندر و همچنین حبوبات نیز گزینه‌های خوبی هستند؛ زیرا کمبود اسید هیالورونیک معمولاً در کسانی دیده می‌شود که زینک بدنشان کاهش یافته است. سبزیجات حاوی نشاسته مثل سیب‌زمینی سفید و شیرین، نخود سبز و هویج، باعث تولید اسید هیالورونیک می‌شوند.

علاوه بر سبزیجات و گوشت، دانه هایی مانند بادام و آجیل ها نیز منبع خوبی از هیالورونیک هستند. منیزیم یکی از ترکیبات اصلی هیالورونیک اسید است؛ بنابراین در صورتیکه مواد غذایی حاوی زینک استفاده کنید، به تولید هیالورونیک در بدنتان کمک می کنید. مثل گوجه فرنگی، توت فرنگی، آناناس و کدو.

از طریق دارو:

امروزه شرکتهای ساخت مکمل های دارویی، هیالورونیک اسید را به صورت قرص ها یا کپسولهایی تولید و آن را به بازار عرضه می کنند. این مکمل ها نه تنها برای حفظ زیبایی پوست مورد استفاده قرار میگیرند، بلکه در درمان دردهای مفاصل و خشکی چشم نیز استفاده می شود. برخی از آنها منبع حیوانی دارد و برخی از منابع گیاهی تهیه شده اند.

از طریق تزریق:

بسیاری از پزشکان از هیالورونیک اسید برای برجسته سازی برخی از قسمتهای صورت استفاده می کنند. هیالورونیک اسید به عنوان فیلر در برجسته سازی لب، گونه، سینه و باسن استفاده می شود. تزریق هیالورونیک اسید به این صورت است که به وسیله سوزن‌های بسیار ظریف به صورت شما مقادیر بسیار کم تزریق می‌شود.

از طریق محصولات آرایشی و بهداشتی موضعی:

برخی از برندهای معتبر از هیالورونیک اسید در ترکیبات محصولات خود استفاده می کنند. هیالورونیک اسید جزء موادی است که وارد اپیدرم می شود و آب را جذب می کند و به شدت آبرسانی پوست را بالا می برد.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

کاندید نامناسب تزریق ژل هیالورونیک اسید

عوارض جانبی هیالورونیک اسید

به طور کلی هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از اسید هیالورونیک، حداقل در نسخه های موضعی (در قالب کرم یا سرم یا ژل و ...) وجود ندارد؛ اما ممكن است هنگام استفاده باعث تورم شود. البته از آنجا که هیالورونیک اسید بسیار نزدیک به مواد طبیعی موجود در بدن ما است، بیشتر واکنش‌هایی که به وجود می‌آید به دلیل نحوه تزریق است.

کلینیک تخصصی بهین در اصفهان از تکنیک پیشرفته و نوین لیزرتراپی پس از کاشت مو استفاده میشود. بدین منظور از دستگاه لیزری استفاده می‌شود که به طور اختصاصی به همین منظور ساخته شده است و پرتوهای درمانی لیزر کم توان (لیزر سرد) را به طور مستقیم به سر می‌تاباند. در این مجموعه لیزرتراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو نیز شناخته می‌شود. همچنین در صورتی که شما دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن به علت‌های مختلف هستید، لیزرتراپی می‌تواند به شما در بازگرداندن موها و اعتماد به نفستان کمک کند. علاوه براین در کلینیک بهین اصفهان، روشهای دیگری نیز مانند مزوتراپی و پی آر پی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو وجود دارد. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

رفع چروک و خطوط عمقی پیشانی با تزریق فیلر

اهمیت مراقبتهای پس از تزریق ژل برای جلوگیری از حرکت ژل

تزریق فیلر هیالورونیک اسید برای جوانسازی پوست

آیا گلوله شدن ژل صورت طبیعی است یا باید نگران آن باشیم؟

دلایل ورم بعد از تزریق ژل و نحوه درمان آن



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تأثیر شگفت انگیز مزوژل جالپرو برای جوانسازی پوستتأثیر شگفت انگیز مزوژل جالپرو برای جوانسازی پوست

مزوژل که به عنوان مزوفیلر نیز نامیده می شود، روشی نوین در علم پزشکی است که در آن از ترکیبی از مؤثرترین مواد برای جوانسازی پوست استفاده می شو ... ادامه مطلب

کاشت ابروی طبیعی چه مراحلی دارد و چگونه انجام میشود؟کاشت ابروی طبیعی چه مراحلی دارد و چگونه انجام میشود؟

کاشت ابرو به روش های متعددی انجام می گیرد که بسته به نیاز بیمار و تشخیص پزشک یکی از روش ها مورد استفاده قرار می گیرد. ... ادامه مطلب

کاشت مو به روش FUT یکی از بهترین روشها برای درمان آلوپسیکاشت مو به روش FUT یکی از بهترین روشها برای درمان آلوپسی

در روش FUT ، نواری از پوست دارای مو از ناحیه اهدا کننده پوست سر ، معمولاً پشت سر یا کنار پوست سر برداشته می شود واحدهای فولیکولی حاوی غدد سباسه (غدد چربی)، اعصاب، ماهیچه کوچک و تعدادی موهای خوب ازجمله موهای ضخیم هستند ... ادامه مطلب

آیا به عوارض کاشت ریش و سبیل آگاه هستید؟آیا به عوارض کاشت ریش و سبیل آگاه هستید؟

برخی از مردان به دلایل مختلفی دارای ریش و سبیل کم‌ پشتی در ناحیه صورت خود هستند که خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی این مسئله به راحتی قابل حل است. به این صورت که مردان می‌ توانند با برخورداری از تکنیک‌ های کاشت ریش و سبیل اعتماد به نفس را به خود بازگردانند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465