دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / آیا گلوله شدن ژل صورت طبیعی است یا باید نگران آن باشیم؟

آیا گلوله شدن ژل صورت طبیعی است یا باید نگران آن باشیم؟

تزریق ژل یکی از روشهای مؤثر برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت و جبران حجم از دست رفته در قسمت‌های مختلف بدن است. به علاوه با استفاده از این کار می‌توانید حالت نامتقارنی که ممکن است در لب‌ها، ابروها یا دو سمت صورت وجود داشته باشد؛ از بین ببرید. تزریق ژل مانند دیگر عمل‌های زیبایی، ممکن است برخی عوارض و خطراتی را به دنبال داشته باشد. یکی از این عارضه‌ها، گلوله شدن ژل است که بنا به دلایلی رخ می‌دهد. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث به وجود آمدن گلوله می‌شود، تزریقات اشتباه و با مواد بی‌کیفیتی است که ممکن است به واسطه یک پزشک بدون مهارت انجام بگیرد. این اتفاق بیشتر به خاطر تکنیک نادرست تزریق ایجاد می‌شود. همچنین گاهی اوقات بیماران در نواحی تزریق‌شده فشارهای جانبی ایجاد می‌کنند و به‌نوعی باعث حرکت و جابه‌جایی فیلر می‌شوند که این موارد قابل اصلاح است. سفت شدن و گلوله شدن ژل در هفته‌های ابتدایی یک موضوع کاملاً طبیعی است و نیازی به نگرانی نیست. در صورتی که تمامی موارد مراقبتی را رعایت کرده باشید و این تورم‌ها در یکی دو هفته اول ناپدید نشوند، احتمال خطای پزشک در تزریق نادرست ژل وجود دارد. در برخی موارد هم بدن خود فرد به ژل واکنش نشان می دهد و یا امکان دارد از ژل های نامعتبر و نامرغوب استفاده شده باشد.

شما می‌توانید برای تزریق ژل به کلینیک بهین در اصفهان مراجعه نمایید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه های مختلف پوست، کاشت مو ، زیبایی و لیزر می‌تواند نتایج بسیار درخشانی را به شما ارائه نماید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

ژل صورت

ژل های پوستی، موادی هستند که تزریق آنها به درون چین و چروک‌های پوستی، موجب از بین رفتن آنها و زیاد شدن حجم صورت می‌گردد. انواع بسیار متفاوتی از ژل‌ها تولید می‌شوند که برخی به‌منظور از بین بردن چین و چروک‌ها و برخی دیگر برای درمان حجم ازدست‌ رفته‌ی صورت به کار می‌روند. راه استفاده از تمامی این ژل‌ها، تزریق است. ژل‌های تزریقی، موادی مصنوعی و ساخته‌شده از ترکیباتی چون کلاژن، هیالورونیک اسید و کلسیم هیدروکسیل آپاتیت می‌باشند که از طریق کاهش و یا از بین بردن چین و چروک‌ها، برجسته کردن جای زخم‌ها، بهبود حالت لب‌ها و جبران کردن حجم از دست‌ رفته‌ی صورت، باعث جوانسازی پوست می‌شوند.

گلوله شدن ژل صورت

علت گلوله شدن ژل صورت پس از تزریق

پیشگیری از گلوله شدن ژل صورت

روش ها و نکاتی وجود دارند که می توان با رعایت آنها تا حدودی از گلوله شدن ژل پیشگیری نمود. موارد زیر از جمله روش های پیشگیری از گلوله شدن ژل می باشند:

  1. تا 3 الی 4 روز بعد از تزریق ژل از آرایش کردن، بخصوص استفاده از کرم پودر و رژ لب خودداری نمایید.
  2. در روزهای بعد از تزریق ژل به مقدار کافی آب بنوشید.
  3. بعد از 48 ساعت با استفاده از مرطوب کننده ها و آبرسان ها صورت و لب های خود را مرطوب نگهدارید.
  4. تا 24 ساعت بعد از تزریق ژل از خیس کردن نواحی که تزریق در آنها انجام شده است بپرهیزید.
  5. تا 24 ساعت سعی کنید رو به بالا (سر به سمت بالا به طوریکه به صورت و لب ها فشار نیاید.) بخوابید.
  6. تا 24 الی 48 ساعت بعد از تزریق ژل به صورت یا لب ها از نوشیدن مشروبات الکی خودداری کنید.
  7. تا 3 الی 4 روز به هیچ عنوان صورت و لب های خود را ماساژ ندهید و فشاری بر آن نواحی وارد نکنید.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

درمان گلوله شدن ژل صورت

گلوله شدن ژل ممکن است به علت های مختلفی از جمله دلایلی که در ابتدای مطلب ذکر کردیم ایجاد شود. باید بدانید که گلوله شدن ژل در روزهای ابتدایی تزریق طبیعی می باشد و ممکن است پس از 2 الی 3 روز به‌خودی‌خود درمان شود؛ اما در افرادی که این سفت شدن و گلوله شدن ژل در روزهای اولیه تزریق از بین نمی رود، باید برای درمان آن به پزشک مراجعه نمایند. اگر پس از تزریق ژل به صورت یا هر ناحیه دیگری دچار گلوله شدن ژل و از بین نرفتن آن در روزهای اولیه شدید، اقدامات زیر برای درمان شما مؤثر خواهد بود:

اغلب روش های درمانی که پزشکان برای درمان گلوله شدن ژل مورد استفاده قرار می دهند عبارتند از:

مرکز پیوند موی بهین، یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان است. در این مجموعه مجهز، کاشت ابرو و مو، همچنین کاشت ریش و سبیل با روشهای مختلف قابل انجام خواهد بود. نتایج کاشت مو در این مرکز به دلیل بکارگیری تجهیزات مدرن و بالا بودن سطح تجربه و دانش پزشک، رضایت بخش و مطلوب می‌باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

چند روز بعد از تزریق فیلر میشود حمام رفت؟

لیفت بینی با تزریق ژل یا فیلر برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق فیلر هیالورونیک اسید برای جوانسازی پوست

زاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژل

برای کات گونه چند سی سی ژل لازم است؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزونیدلینگ برای لک و جوانسازی پوستمزونیدلینگ برای لک و جوانسازی پوست

مزونیدلینگ به عنوان یکی از روش‌ های امروزی بین فرآیندهای نیدلینگ (سوزن‌کاری) شناخته می‌شود که درست مانند میکرونیدلینگ با باعث افزایش سطح ساخت کلاژن و ترميم و جوانسازی پوست می‌ شود. مزونیدلینگ در واقع ترکیبی از دو شیوه مزوتراپی و میکرونیدلینگ است. ... ادامه مطلب

معایب و عوارض کاشت مو چیست؟معایب و عوارض کاشت مو چیست؟

با وجود عوارض پر تعدادی که برای جراحی کاشت مو می توان برشمرد ، باز هم این جراحی نسبتا روشی بی خطر و مطلوب است . انتخاب یک پزشک حاذق و مرکز معتبر در کاهش این عوارض نقش بسزائی دارد ... ادامه مطلب

کاشت مو در مردان با چه عوارضی همراه است؟کاشت مو در مردان با چه عوارضی همراه است؟

کاشت مو یک جراحی زیبایی نسبتاً نوین و به سرعت در حال رشد است. روش‌ ها و تکنیک‌ های کاشت مو در طی سال‌ های اخیر پیشرفت چشمگیری داشتند. با این حال نباید فراموش کنیم که تمامی این روش‌ ها، هنوز نوعی عمل جراحی محسوب می‌ شوند و تمام عمل‌ های جراحی عوارض و خطراتی دارند. ... ادامه مطلب

ترمیم محل بانک مو بعد از کاشتترمیم محل بانک مو بعد از کاشت

کاشت مو یک روش جراحی است که در آن فولیکول‌های مو را از ناحیه مقاوم در برابر ریزش مو (منطقه دهنده) برداشته و به قسمت‌های طاس یا کم‌پشتی مو پیوند می‌دهند. کاشت مو یک راه‌حل دائمی و طبیعی برای بیمارانی است که از طاسی یا ریزش مو رنج می‌برند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465