دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / اهمیت مراقبتهای پس از تزریق ژل برای جلوگیری از حرکت ژل

اهمیت مراقبتهای پس از تزریق ژل برای جلوگیری از حرکت ژل

یکی از اصلی ترین تغییراتی که با افزایش سن در چهره ما رخ می دهد، کاهش حجم صورت است. پوست ما نازکتر شده و اثرات مخرب جاذبه زمین در آن نمایان میشود. ترمیم بافت های نرم صورت با استفاده از ژل های تزریقی بدون جراحی و با حداقل میزان درمان تهاجمی، یکی از بنیادی ترین تکنیک های جوانسازی صورت است. ژل ها در صاف کردن شیارهای عمیق و چین و چروک ها، به ویژه چروک و خطوط اطراف بینی و لب نقش بسزایی ایفا میکنند. این ژل ها همچنین می توانند برای بازگرداندن حجم به گونه و فک و همچنین لب ها یا برای برطرف کردن هرگونه نقص در خطوط صورت استفاده شوند. جهت رسیدن به نتیجه مطلوب و ایده‌آل و عدم تجربه عوارض جانبی ناخوشایند باید نکات مراقبتی پس از تزریق ژل جدی گرفته شوند.

شما می‌توانید برای تزریق ژل به کلینیک بهین در اصفهان مراجعه نمایید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه های مختلف پوست، کاشت مو ، زیبایی و لیزر می‌تواند نتایج بسیار درخشانی را به شما ارائه نماید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

آیا ژل صورت حرکت میکند؟

از عوارض تزریق ژل گونه جابه جا شدن ژل که ژل تزریق شده بعد از مدتی از نقطه اولیه خود حرکت می کند.

دلایل حرکت ژل صورت

بنا به دلایلی مثل مراجعه به مراکز و کلینیک های غیر معتبر، انجام تزریق ژل توسط افراد غیر متخصص، استفاده از ژل‌ ها و فیلرها با ماندگاری دائم و استفاده از ژل‌ ها و فیلرهای ارزان قیمت سبب می شود که شما دچار عوارض تزریق ژل شوید. در واقع تمام این دلایل بستگی به کلینیکی دارد که شما به آن مراجعه کرده اید؛ چرا که کلینیک های غیر معتبر هم از ژل های نامرغوب و ارزان استفاده می کنند و هم عمل تزریق ژل را به افراد غیر متخصص می سپارند که سبب می شود افراد دچار عوارض تزریق ژل شوند.

عدم رعایت مراقبت های پس از تزریق ژل نیز از علل حرکت ژل در صورت می باشد.

اهمیت مراقبتهای پس از تزریق ژل

کاربردهای تزریق ژل صورت

نحوه تزریق ژل صورت

ناحیه درمان قبل از تزریق تمیز و ضدعفونی و به طور موضعی بیحس می‌شود. بسیاری از ژل‌ها حاوی لیدوکائین، نوعی داروی بیحسی ملایم است تا ناراحتی بیمار در طول درمان و پس از آن به حداقل برسد. پزشک، مقدار معینی از ژل را در نقطه مناسب زیر پوست تزریق می‌کند.

مراقبت های قبل از تزریق ژل

از مصرف هر ترکیبی که حاوی آسپرین، ایبوپروفن، داروهای مسکن ضد التهابی با دوز بالا، ویتامین E، یا روغن ماهی باشد ۵-۳ روز قبل از تزریق ژل پرهیز کنید تا احتمال کبودی در محل تزریق کمتر شود.

مراقبت های پس از تزریق ژل

حتماً توجه داشته باشید که بعد از تزریق از انجام حرکات ورزشی که باعث فشار به ناحیه صورت می شود اجتناب کنید و همچنین تا ۲ هفته پس از درمان در گرمای زیاد مانند سونای داغ قرار نگیرید. عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی را تا دو هفته بعد از تزریق ژل صورت ادامه دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اهمیت مراقبتهای پس از تزریق ژل برای جلوگیری از حرکت ژل

گاهی ژل تزریق شده در همان محل تزریق باقی نمانده و به مرور زمان به اطراف حرکت می کند. در بعضی از بیماران این ژل مانند کیستی می باشد که با فشار دادن بر روی آن می توان جابه جایی ژل را لمس کرد. مراقبت های بعد از تزریق ژل، از جمله فاکتورهای کلیدی محسوب می شود که دنبال کردن آنها پس از قرار گرفتن تحت روند تزریق ژل، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و دستیابی به نتیجه ای مطلوب از درمان، تا حدی به این بخش وابسته است.

موارد منع تزریق ژل صورت

  1. زنان باردار یا شیرده
  2. افرادی که سابقه بیماری های خود ایمنی همچون آسم و آلرژی دارند.
  3. افراد مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده می کنند.
  4. افراد دارای بیماری های خود ایمنی شدید مانند لوپوس و روماتیسم و سندرم نفروتیک
  5. افرادی با سابقه سکته قلبی
  6. افرادی که از داروی آسپیرین یا وارفارین استفاده می کنند.
  7. سابقه خون لخته شده و ترومبوز وریدهای عمقی
  8. افرادی که به خاطر بیماری قلبی از داروهای مختلف استفاده می کنند.
  9. افراد با سابقه سکته مغزی

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض تزریق ژل

عوارض معمول تزریق ژل در صورت عبارت است از:

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل کاشت مو به روشFUT و FIT برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

زاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژل

برای کات گونه چند سی سی ژل لازم است؟

لیفت بینی با تزریق ژل یا فیلر برای چه کسانی مناسب است؟

چند روز بعد از تزریق فیلر میشود حمام رفت؟

تزریق فیلر هیالورونیک اسید برای جوانسازی پوست



نظرات کاربران درباره این مطلب :تارا [ 1402-11-27 ]
دیشب ژل خط لبخندزدم ولی الان طرف راستم بیشترژل داره چیکارکنم

شیوا ارازش [ 1402-09-22 ]
خسته نباشید امشب فیلر خط خنده زدم سمت راست صورتم نامتقارن تره و بیشتر ژل داره چکار کنم؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نحوه و زمان کوتاه کردن مو بعد از کاشت مونحوه و زمان کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

کاشت مو جزء روش‌ هایی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ اما برای این‌ که کاشت مو بهترین نتیجه را به دنبال داشته باشد، نیاز است به یک سری نکات توجه کرد. یکی از این نکات زمان کوتاهی مو ها بعد از کاشت است. ... ادامه مطلب

کاشت مو چه عوارضی دارد؟کاشت مو چه عوارضی دارد؟

در روش کاشت مو، بسته به کمبود مداخلات درمانی، اجرای اشتباه درمان، خطاهای تکنیکی پزشک و عوامل فیزیولوژیکی بیمار، ممکن است عوارض جانبی مختلفی وجود داشته باشد که تورم، خونریزی، عدم تقارن، فولیکولیتیس، پوسته پوسته شدن، خارش، سکسکه، بی‌حسی، جایگزینی پیوند و ریزش مو، جزو متداول‌ترین عوارض کاشت مو هستند ... ادامه مطلب

آیا درمان ریزش مو با لیزر روش ایمنی استآیا درمان ریزش مو با لیزر روش ایمنی است

یک روش غیرجراحی برای درمان ریزش مو و کم پشت شدن مو‌ها لیزرتراپی مو می‌باشد، این تکنولوژی پیشرفته در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای افراد متقاضی بر طبق نیازشان پس از بررسی و مشاوره توسط پزشک، انجام می‌شود. اثربخشی و ایمنی لیزرتراپی طی مطالعات و تحقیقات پزشکی به اثبات رسیده است ... ادامه مطلب

چرا پوست پیر میشود؟چرا پوست پیر میشود؟

با گذشت زمان ، خطوط و چروکهای روی پوست ما نمایان گشته ، پوست سفتی خود را از دست داده و صورت کم کم از حالت بیضی خارج می گردد. بر اثر افزایش سن فعالیت کراتینوسیت ها کاهش یافته و مکانیسم تنظیم طبیعی ضد افتادگی پوست ازبین می رود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465