دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / دلایل ورم بعد از تزریق ژل و نحوه درمان آن

دلایل ورم بعد از تزریق ژل و نحوه درمان آن

امروزه یکی از شایع‌ترین اقداماتی که افراد به آن جهت زیبایی صورت می‌پردازند را می‌توان تزریق ژل در نظر گرفت. افراد با استفاده از ژل به دنبال فرم دهی به ناحیه مورد نظر خود هستند تا هرچه بیشتر زیبایی خود را تکمیل کنند؛ اما موضوعی که در رابطه با این موضوع وجود دارد، این است که تزریق ژل گاهی اوقات عوارضی را نیز در پی دارد. درمان تهاجمی با تورم و التهاب همراه خواهد بود. برخی از افراد به دلیل عدم رعایت نکات مراقبتی لازم قبل و بعد تزریق ژل و همچنین مراجعه به کلینیک‌های نامعتبر می‌توانند شاهد میزان بالایی از تورم بعد از تزریق ژل باشند. این نوع عارضه جزء عوارض طبیعی پس از تزریق می‌باشد که اغلب اتفاق می‌افتد و با رعایت نکات ذکر شده می‌توان آنها را در عرض چند روز کنترل کرده و بهبود بخشید. راهکارهایی برای کاهش تورم بعد از تزریق وجود دارد که در ادامه ذکر میشود.

شما می‌توانید برای تزریق ژل به کلینیک بهین در اصفهان مراجعه نمایید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه های مختلف پوست، کاشت مو ، زیبایی و لیزر می‌تواند نتایج بسیار درخشانی را به شما ارائه نماید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای تزریق ژل

ورم تزریق ژل

مزایای تزریق ژل

  1. ژل‌ها کاربرد بسیار وسیعی در جوانسازی پوست و پر کردن صورت دارند.
  2. برای تمامی افراد بالای 18 سال کاربرد دارد.
  3. روشی غیر تهاجمی و غیر جراحی است.
  4. نیاز به بیمارستان و اتاق عمل نیست.
  5. این روش نیاز به بیهوشی ندارد و فقط بیحسی موضعی و موقتی (حداکثر 2 ساعته) کفایت می‌کند.
  6. زمان بهبودی، سریع است و بسیاری از افراد می‌توانند بلافاصله به محل کار یا فعالیت‌های منظم خود برگردند.
  7. پس از تزریق، خطر بسیار کمی ناشی از عوارض جدی یا عفونت‌ها متوجه افراد خواهد بود.
  8. ژل های تزریقی را می‌توان مجدداً شارژ نمود. به این معنی که می‌توان حجم بیشتری را به نواحی مورد نظر اضافه کرد تا زمانی که به نتیجه دلخواه برسید

نحوه ی تزریق ژل

قبل از تزریق ژل صورت، ناحیه مورد نظر باید تمیز و روی آن بیحسی موضعی زده ‌شود. بسیاری از ژل‌ها حاوی لیدوکائین هستند که یک بیحس کننده ملایم است و برای کاهش ناراحتی در طول و بعد از تزریق به کار می‌رود. سپس پزشک یک مقدار دقیق از ژل را بر اساس مشکل ناحیه مورد نظر، زیر پوست تزریق می‌کند.

چگونه ورم بعد از تزریق ژل را از بین ببریم؟

برای کاهش تورم بعد از تزریق فیلر و کبودی‌های ناشی از آن، رعایت برخی نکات قبل و بعد از عمل ضروری و لازم است که توصیه می‌شود این نکات را مطالعه کرده و به آنها عمل کنید تا احتمال بروز این عوارض به حداقل برسد:

  1. مصرف برخی دارو‌ها قبل از تزریق فیلر، احتمال وقوع عوارض را افزایش می‌دهد. پس بهتر است مصرف دارو‌هایی که تجویز پزشک معالج نیستند را یک هفته قبل از تزریق ژل کنار بگذارید و درباره آنها با پزشک خود مشورت کنید. در این میان، مصرف داروهای رقیق‌کننده خون باید به مدت یک هفته قبل از تزریق قطع شوند تا خون‌مرگی رخ ندهد.
  2. اگر تبخال زده‌اید چند روز قبل از تزریق ژل به پزشک خود اطلاع دهید تا دارو‌های لازم را برای پیشگیری از افزایش و شیوع آن تجویز کند.
  3. مصرف آناناس تازه قبل و بعد از انجام تزریق فیلر ، به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کند.
  4. پس از اتمام تزریق ژل، بلافاصله روی ناحیه مورد نظر از بدن یخ بگذارید. انجام این کار تا حد ممکن از بروز کبودی و ورم جلوگیری می‌کند. البته کیسه یخ باید داخل پارچه قرار گرفته و تماس مستقیم با پوست نداشته باشد.
  5. تا یک هفته پوست خود را در معرض تابش آفتاب قرار ندهید و هنگامی که می‌خواهید به خارج از منزل بروید از کلاه یا کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
  6. توصیه می‌شود از خاراندن، مالش و اعمال فشار بر مناطقی که تزریق ژل صورت گرفته است به شدت اجتناب کنید. رعایت نکردن این موضوع باعث خارش، سوزش و متورم شدن پوست بعد از تزریق ژل خواهد شد. همچنین احتمال جابه‌جا شدن ژل در زیر پوست افزایش پیدا می‌کند.
  7. به خانم‌ها توصیه می‌شود قبل از مصرف هرگونه لوازم آرایشی با پزشک خود مشورت کنید.

تورم بعد از تزریق ژل چه مدت طول میکشد؟

تورم بعد از تزریق ژل ممکن است بین چند ساعت تا چند روز طول بکشد و احتمال اینکه طولانی تر بشود هم وجود دارد که باز هم بستگی به فاکتورهای زیادی دارد.

کاندیدای نامناسب تزریق ژل

ماندگاری تزریق ژل

به طور متوسط، بیشتر ژل های پوست بین ۱۲ تا ۱۴ ماه ماندگاری دارند و برخی حتی از آن هم بیشتر دوام می‌آورند. دوام فیلر به بدن هر فرد هم بستگی دارد. بنابراین نسبت به اینکه بدن با چه سرعتی مواد شیمیایی را در خود تجزیه می‌کند، میزان ماندگاری آنها هم متفاوت است.

اینستاگرام دکتر محسن سلیمانی

عوارض تزریق ژل

اگر از فقدان موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل کاشت مو به روشFUT و FIT برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی استفاده می‌شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می‌توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

زاویه سازی یا مادلینگ صورت با تزریق ژل

برای کات گونه چند سی سی ژل لازم است؟

آیا تزریق ژل نامرغوب عوارض دارد؟

عوارض احتمالی تزریق ژل در نواحی مختلف صورت چیست؟

زاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژل



نظرات کاربران درباره این مطلب :مهدیه موسی پور [ 1402-05-13 ]
باسلام من ی سوال دارم من رفتم ژل تزریق کردم بعدازچندساعت من رژ لب زدم الان لبم ورم داره میخواستم بپرسم این ورم روی لبم میمونه یانه بعدازچندروزبرطرف میشه ممنون میشم جواب سوالموبدین

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای تحریک فولیکولهای مو پس از کاشت موروشهای تحریک فولیکولهای مو پس از کاشت مو

پس از عمل کاشت مو اصول مراقبتی توسط پزشک به مراجعه کننده توصیه می‌ شود. برخی از شیوه‌ های تقویت مو مانند مزوتراپی، پی آر پی و لیزر ممکن است توسط پزشک برای تحریک فولیکول‌ها پیشنهاد شود که در ادامه این در مورد این روشها توضیح داده میشود. ... ادامه مطلب

مراقبتها و تأثیرات قابل مشاهده سه روز بعد از بوتاکسمراقبتها و تأثیرات قابل مشاهده سه روز بعد از بوتاکس

برای رفع چین و چروک های صورت از روش های گوناگونی استفاده می شود که یکی از این روش ها، تزریق بوتاکس است. ... ادامه مطلب

چگونه با استفاده از لیزر کیفیت کاشت مو را افزایش دهیم؟چگونه با استفاده از لیزر کیفیت کاشت مو را افزایش دهیم؟

در کلینیک تخصصی کاشت مو و لیزر بهین برای همه ی بیمارانی که کاشت موی طبیعی انجام می گیرد حداقل 5 جلسه لیزر کم توان رایگان توصیه می شود ... ادامه مطلب

علت چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت موعلت چرب شدن و ترشحات پوست سر بعد از کاشت مو

کاشت مو که یک تکنیک پزشکی بسیار ایده آل است، پیشرفت‌ های زیادی در طول دوره‌ های گذشته داشته است؛ اما علامتی که بعد از این تکنیک به صورت متداول دیده می‌ شود، چربی سر بعد از کاشت مو می‌ باشد که همیشه علامت بدی نیست. وجود چربی در سر تا حدودی مفید است و برای مراقبت از موها ضروری است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465