دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / درمان کک و مک و لک پوست با لیزر

درمان کک و مک و لک پوست با لیزر

کک و مک یا لک قهوه‌ای عبارت است از یک خال پوستی یا لکه تیره رنگ که بر روی پوست به وجود می‌آید و بیشتر در پوست صورت، سینه، جلوی بازوها و پشت دست‌ها دیده می‌شود. کک و مک یک عارضه پوستی است که به صورت ژنتیکی به افراد منتقل می‌شود و بدون هیچگونه درد و عارضه جانبی است که بیشتر در افراد دارای پوست روشن به وجود می‌آید. لیزر کک و مک بهترین روش برای برداشتن یا از بین بردن کک ومک ها است؛ چرا که لیزر مخصوص درمان کک‌ومک کاملاً بی عارضه است. درمان با لیزر از پالس‌های نور متمرکز و شدید برای هدف قرار دادن مناطق آسیب دیده پوست استفاده می‌شود. انواع متعددی از لیزرها وجود دارند که می‌توان از آنها برای کاهش یا رفع کامل کک و مک استفاده کرد.

درمان کک و مک و لکه های پوستی دیگر با لیزر در اصفهان از جمله اقداماتی است که توسط دکتر محسن سلیمانی پزشک پوست، کاشت مو و لیزر در کلینیک بهین قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت ایجاد کک و مک

عوامل مختلفی در به وجود آمدن کک مک نقش دارد که شامل ژنتیک، بیماری‌ها (مانند اگزرودرما پیگمنتوسام که یک بیماری نادر است که موجب افزایش حساسیت پوست در برابر امواج ماوراء بنفش مانند نور آفتاب می‌شود) و مواجهه با نور خورشید می‌باشد. علت کک و مک صورت، وجود سلول‌های خاصی در پوست است که رنگدانه‌ای به نام ملانین تولید می‌کنند. ملانین همان ماده‌ای است که باعث رنگی شدن پوست می‌شود. وقتی که نور خورشید به پوست بدن می‌تابد، باعث می‌شود که پوست برای محافظت از لایه‌های زیرین خود اقدام به تولید مقدار بیشتری از رنگدانه ملانین کند. حال اگر این ملانین در یک نقطه بیشتر ساخته شود، منجر به تشکیل کک و مک خواهد شد. علاوه بر آن، نور خورشید باعث می‌شود که کک و مک‌هایی که از قبل در پوست وجود داشته‌اند، رنگ تیره‌تری پیدا کند.

لکه‌های تیره‌ای که در زمان بارداری و یا در اثر مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری بر روی پوست به وجود می‌آید، تحت عنوان ملاسما یا ماسک بارداری نامیده می‌شود. قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید باعث می‌شود که این لکه‌ها هم تیره‌تر شوند. نوع دیگری از لکه‌های پوستی نیز وجود دارد که به شکل خال‌های صاف و بزرگ و در اثر مواجه با نور آفتاب در سنین میانسالی بر روی پوست ظاهر می‌شود و با عنوان لکه‌های پیری، لکه‌های جگری یا لنتیجین‌ها شناخته می‌شوند.

علائم کک و مک

هیچ نشانه یا علامت خاصی از کک و مک به جز نقاط قابل مشاهده وجود ندارد. کک و مک را می‌توان بر اساس اندازه و رنگ آنها به دو نوع تقسیم کرد. اگر این عارضه به صورت لکه‌های مایل به قرمز یا قهوه‌ای و با اندازه‌ای پهن‌تر است، اغلب در تابستان اتفاق می‌افتد و در زمستان محو می‌گردد. فردی که دارای رنگ پوست روشن‌تر است بیشتر در معرض ابتلا به این نوع از کک و مک قرار دارد.

درمان کک و مک و لک پوست با لیزر

عوامل خطر کک و مک

سن

لکه‌های پیری به صورت تغییر رنگ پوست و تیره‌تر شدن آن در ناحیه دست‌ها و پشت دست‌ها و به میزان کمتری در ناحیه صورت ایجاد می‌شوند. این لکه‌ها در ظاهر شبیه به کک و مک‌های ساده هستند و بیشتر در پوست بزرگسالان و افراد مسن که در طول زندگی خود زیاد در معرض آفتاب قرار داشته‌اند، به وجود می‌آید.

ژنتیک

کک و مک‌ اصولاً یک عارضه ژنتیکی می باشد و به طور خاص در افرادی که به لحاظ ارثی پوست روشن و موی بلوند یا قرمز دارند، به وجود مي‌آيند.

مزایای لیزر کک و مک

انواع لیزر کک و مک

لیزر IPL

انرژی حرارتی نور که توسط دستگاه (لیزر یا IPL) به سطح پوست تابانده می‌شود باعث گرم شدن لایه‌ی بالایی پوست می‌شود و ملانین موجود در پوست را هدف قرار می‌دهد. ملانین ماده‌ای است که عامل تیره بودن پوست در نواحی بروز کک و مک می‌باشد. گرمایی که از نور تابانده شده به پوست جذب شده است، باعث تحریک سلول‌های پوستی به تولید کلاژن می‌شود و به همین دلیل پوست شما به ظاهر طبیعی خود باز می‌گردد، لک صورت محو می‌شوند، رنگدانه‌های پوستی با هم ترکیب می‌شوند و پوست ظاهر صاف و یک‌دستی پیدا می‌کند و در مجموع پوست شما شاداب‌تر و جوان‌تر می‌شود.

لیزر CO2

در این روش برای روشن کردن پوست، لایه‌ی خارجی پوست برداشته می‌شود و بافت سالم زیر این لایه، لایه‌ی جدید و سالمی را روی پوست تشکیل می‌دهد که هیچ لکه‌ای روی آن وجود ندارد. در این روش، اشعه لیزر از عناصر کربن دی‌اکسیدکربن، هلیوم، نیتروژن و هیدروژن تشکیل شده است. این روش دارای نتایج بسیار چشم‌گیری است؛ اما نیازمند دوره‌ی ریکاوری بلند‌مدت می‌باشد.

لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ یک لیزر کاملاً پیشرفته و تخصصی است که دارای طول موج های ۵۳۲ و ۱۰۶۴ نانومتر می‌باشد. این طول موج جهت بهبود مؤثر انواع لک‌های صورت و بدن، ماه گرفتگی، خال‌های مادرزادی و همچنین پاک کردن تاتو در صورت و بدن به کار می‌رود. لیزر QS یک تکنیک مؤثر برای از بین بردن و یا کم رنگ کردن لک‌ های پیری می‌باشد.

نحوه لیزر کک و مک

بعد از تمیز کردن پوست، بسته به میزان تحمل شما در برابر درد، احتمالاً از یک کرم بی‌حسی یا بسته‌های یخ و یا بی‌حسی موضعی بر روی پوست شما استفاده می‌شود. هنگامی‌که پوست شما بی‌حس شد، لکه‌های کک و مک با استفاده از نور لیزر سوزانده می‌شود. وقتی که همه کک و مک‌ها سوزانده شدند، یک کرم آنتی بیوتیک و یک کرم ضد آفتاب با دامنه حفاظتی کامل بر روی پوست شما مالیده می‌شود تا وقتی که از کلینیک خارج می‌شوید، نور آفتاب به پوست شما آسیبی نرساند.

موارد منع انجام لیزر کک و مک

افرادی که رنگ پوست آنها تیره است و درجه تیرگی آن از ۴ بالاتر است و یا پوست آنها در حالت آفتاب‌سوخته‌یا برنزه شده دارد. این افراد لازم است قبل از اقدام به درمان، برای مدتی از نور آفتاب دور بمانند. این روش درمانی همچنین برای افرادی که از کرم‌های لایه‌بردار برای پوست خود استفاده می‌کنند، مناسب نیست.

مراقبت های قبل از لیزر کک و مک

2 هفته پیش از درمان:

  1. از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب و استفاده از کرم ضد آفتاب SPF 50+ خودداری کنید.
  2. از لیزر، IPL و پیلینگ های پوستی با درجه نیدلینگ یا آرایشی اجتناب کنید
  3. از الکترولیز، اپیلاسیون صورت و استفاده از موبر پرهیز کنید
  4. از داروهای برنزه کننده تقلبی، سولاریوم یا داروهای برنزه کننده مانند ملانوتان دوری کنید

1 هفته پیش از درمان:

  1. از مصرف ویتامین A یا هیدروکینون موضعی خودداری کنید

مراقبت های بعد از لیزر کک و مک

ماندگاری نتایج لیزر کک و مک

در صورت استفاده منظم از ضد آفتاب در بعد از درمان کک مک بین 4 تا 7 سال، صورت فرد بدون کک مک باقی می‌ماند.

هزینه لیزر کک و مک

عوامل متعددی در تعیین هزینه عمل رفع کک و مک با لیزر دخالت دارند. تعداد لک، نوع لیزر مورد استفاده، دستمزد پزشک و تعداد جلسات نیز نقش مهمی در تعیین هزینه درمان کک و مک دارد.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض لیزر کک و مک

کلینیک تخصصی بهین در اصفهان از تکنیک پیشرفته و نوین لیزرتراپی پس از کاشت مو استفاده میشود. بدین منظور از دستگاه لیزری استفاده می‌شود که به طور اختصاصی به همین منظور ساخته شده است و پرتوهای درمانی لیزر کم توان (لیزر سرد) را به طور مستقیم به سر می‌تاباند. در این مجموعه لیزرتراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو نیز شناخته می‌شود. همچنین در صورتی که شما دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن به علت‌های مختلف هستید، لیزرتراپی می‌تواند به شما در بازگرداندن موها و اعتماد به نفستان کمک کند. علاوه براین در کلینیک بهین اصفهان، روشهای دیگری نیز مانند مزوتراپی و پی آر پی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو وجود دارد. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌ تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

درمان لکه های قهوه ای جای جوش

لک بارداری یا ملاسما چیست و چگونه درمان میشود؟

لک ملاسما چیست؟

کاربرد لیزر کیوسوئیچ برای درمان لکه های پوستی و کک و مک

بیماری کراتوز سبورئیک چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سوالات رایج کاشت موسوالات رایج کاشت مو

کسانی که تمایل به انجام کاشت مو دارند؛ احتمالا سوالاتی در ذهنشان مطرح است که این مطلب می‌تواند پاسخگوی پرسشهای این افراد باشد ... ادامه مطلب

تزریق ژل به شقیقه برای درمان فرو رفتگی گیجگاهتزریق ژل به شقیقه برای درمان فرو رفتگی گیجگاه

فیلرها، از انواع مواد مختلف شامل پرکننده‌ های اسید هیالورونیک ، پرکننده‌ های کلسیم هیدروکسیلاپاتیت کلسیم، پرکننده‌ های اسید پلیلاکتیک و پرکننده‌ های کلاژن و تزریق فیلر ساخته می‌ شوند. فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک اغلب برای درمان چین و چروک و افزایش حجم پوست کاربرد دارند. ... ادامه مطلب

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

کاشت ابروی طبیعی برای بازیابی موهای ضعیف بر روی ابرو انجام می شود روش های متعددی دارد که بسته به نیاز بیمار و تشخیص پزشک مورد استفاده قرار می گیرد. ... ادامه مطلب

قبل از کاشت مو لازم است چه نکاتی را بدانیم ؟قبل از کاشت مو لازم است چه نکاتی را بدانیم ؟

تصمیم کاشت مو، یک تصمیم مهم و کلیدی است. پیش از کاشت یا ترمیم مو، لازم است فرد خود را آماده کند، چرا که کاشت مو بسیار حساس بوده و اگر به درستی صورت نگیرد و با روش‌های سنتی و غیرتخصصی انجام شود می‌تواند موجب ریزش مجدد مو شده و تاثیر منفی در روحیه ی فرد بگذارد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465