دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / بهترین و سریعترین روش های درمان رگهای بیرون زده دست

بهترین و سریعترین روش های درمان رگهای بیرون زده دست

با افزایش سن، کلاژن‌ پوست و چربی‌های موجود در زیر پوست ما کاهش می‌یابند، عروق خونی و تاندون‌ها در پشت دست برجسته شده و ظاهری استخوانی و پیر به دستان ما می‌دهند. به جز صورت و گردن، هیچ ناحیه‌ای از بدن همچون پشت دست‌ها نشانه‌های پیری را نشان نمی‌دهند. این موضوع می‌تواند زیبایی سطح پوست را به دلیل وجود رگ‌های برجسته، کاهش دهد. به لطف پیشرفت‌های پزشکی، روش‌های مناسبی برای جوانسازی پوست دست وجود دارد که می‌تواند در اصلاح این شرایط به شما کمک کند. در میان روش‌های درمانی موجود، بازیابی حجم بافت نرم به ‌وسیله اسکلروتراپی، تزریق چربی و تزریق ژل بهترین روشها برای بهبود رگ های برجسته پشت دست محسوب می‌شود.

علل رگهای بیرون زده دست

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است باعث برجستگی رگ‌ها در دست‌ شود. وجود یک یا چند مورد از این علل می‌تواند موجب ایجاد رگ‌های برجسته در دست‌ها شما شود:

درمان رگهای بیرون زده دست

نحوه انجام اسکلروتراپی پشت دست

اسکلروتراپی ضایعات عروقی یک روش درمانی است که از آن برای درمان واریس و رگ‌های عنکبوتی استفاده می‌شود. در اسکلروتراپی ضایعات عروقی، پزشک با تزریق دارو به رگ‌های خونی یا عروق لنفاوی باعث کوچک شدن آنها می‌شود. در اسکلروتراپی از محلول تحریک کننده‌ای به نام اسکلروزانت استفاده می‌شود که مستقیماً به داخل رگ یا رگ لنفاوی تزریق می‌شود. این محلول باعث تحریک رگ و تورم آن می‌شود. این تورم جریان خون یا مایع لنفاوی را قطع می‌کند و رگ جمع می‌شود. این محلول به طور مستقیم به درون رگ‌های لنفاوری و وریدها تزریق می‌شود. پس از تزریق، به سرعت بانداژ رگ انجام می‌شود که باعث می‌شود کبودی و سایر عوارض به حداقل برسد.

اقدامات قبل از انجام اسکلروتراپی پشت دست

قدم اول جلسه‌ی مشاوره با پزشک است که در این جلسه ابتدا معاینات دقیقی بر روی پوست و شرایط بیمار انجام می‌شود. در جلسه‌ی مشاوره اگر فرد دارای حساسیت یا بیماری خاصی است و یا از داروهای خاصی مثل وارفارین و … و یا حتی داروهای گیاهی استفاده می‌کند حتماً باید آن را به پزشک اطلاع داده و شرح حال دقیقی از خود ارائه کند. برای روز انجام اسکلروتراپی بدن باید تمیز و عاری از هرگونه کرم ، لوسیون و… باشد. از ویتامین E قبل از اسکلروتراپی نباید استفاده شود. یک هفته قبل از انجام اسکلروتراپی از مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی خودداری شود، مگر در صورت تجویز پزشک.

اقدامات پس از انجام اسکلروتراپی پشت دست

باید به مدت ۴۸ ساعت پس از درمان از دستورالعمل و نکات زیر پیروی کنید:

عوارض اسکلروتراپی پشت دست

نحوه تزریق چربی به پشت دست

در ابتدا محلی برای برداشت چربی در بدن شما انتخاب می‌گردد (معمولاً برداشت چربی از رانها، بازوها، شکم، پهلوها و ... انجام می‌شود). پس از بی حس کردن محل برداشت چربی، پزشک متخصص با استفاده از سوزنهای بسیار ریز، چربی را از این قسمتها استخراج می‌کند. چربی خارج شده از بافت بدن، بدون خالص سازی امکان تزریق ندارد. سپس با قرار دادن ماده خارج شده از بدن در دستگاه سانتریفیوژ و در اثر چرخش با دور بالا، سلول‌های چربی خالص سازی شده و از مواد دیگر جدا می‌شوند. سپس سلولهای چربی بعد از اعمال بی حسی در پشت دست تزریق می‌شوند.

مراقبت های قبل از تزریق چربی به پشت دست

  1. مصرف سیگار و هرگونه ماده نیکوتین داری که اکسیژن بدن را کاهش می دهد، از حدود چهار هفته قبل از عمل تا زمانی که بهبودی کامل حاصل گردد باید متوقف شود. این مسئله در بهبودی سریع تر شما اثرگذار خواهد بود.
  2. استفاده از الکل و نوشیدنی های الکل دار نیز ممنوع است؛ چرا که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.
  3. ممکن است به دلایل مختلفی در چند روز اخیر، داروهایی مصرف کرده باشید که باید حتماً این مسئله را به پزشک خود اطلاع دهید. داروهای تجویزی پزشکان دیگر، مکمل های گیاهی و داروهایی نظیر ایپوبروفن از جمله این داروها به حساب می آیند.
  4. در صورتی که داروهای ضدانعقاد خون نظیر آسپیرین و یا داروهای ضدالتهابی مصرف می کنید بهتر است آنها را بعد از مشورت با پزشک خود قطع کنید. از مصرف برخی داروهای گیاهی که شدت خونریزی حین عمل را افزایش می دهند، خودداری کنید.
  5. برای اینکه بهبودی ایمنی داشته باشید، هیدراته بودن بدن در زمان قبل و بعد از عمل تزریق چربی، بسیار مهم خواهد بود. پس آب کافی مصرف کنید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به پشت دست

عوارض تزریق چربی به پشت دست

خطر ابتلا به آلرژی در این روش کم است؛ زیرا این روش از چربی های خود بیمار به جای مواد پرکننده استفاده می کند. برخی از عوارض جانبی موقت آن عبارتند از:

روش تزریق ژل به پشت دست

یکی از روش‌های جوانسازی پشت دست، تزریق فیلر می‌باشد. مجموعه متنوعی از فیلرهای درمانی وجود دارد که به تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده و جراحان زیبایی آنها را به کار می‌گیرند. در صورت صلاحدید پزشک، تزریق فیلر دست صورت می‌گیرد. برای این کار ابتدا پوست پشت دست استریل شده و با بیحس کننده موضعی بیحس می‌شود. پس از مدت زمانی در حدود نیم ساعت، تزریق فیلر به پشت دست انجام می‌پذیرد. در این روش تا کسب نتایج ایده‌آل و مطلوب تزریقات مکرری در پشت دست صورت خواهد گرفت.

توصیه های قبل از تزریق ژل پشت دست

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

توصیه های بعد از تزریق ژل پشت دست

عوارض تزریق ژل به پشت دست

یک از روشهای موثر برای رفع تیرگی، چین و چروک های ریز و لک در اطراف چشم، مزوتراپی زیر چشم است که با تزریق کوکتل در ناحیه زیر چشم، توسط دکتر محسن سلیمانی در اصفهان انجام می شود. شما می توانید جهت آگاهی بیشتر در ارتباط با مزتراپی زیر چشم و هماهنگی با مطب دکتر سلیمانی از طریق تماس با شماره تلفن 36290689 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هیالورونیک اسید چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟هیالورونیک اسید چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟

هیالورونیک اسید جزء آن دسته از ترکیبات پوستی است که برای تمامی انواع پوست قابل استفاده و مفید است. به‌ دلیل مزایای متعدد این روش جوانسازی، تزریق اسید هیالورونیک انتخابی مناسب برای بازگرداندن جوانی پوست صورت، کاهش خطوط صورت و علائم زخم‌ ها است. ... ادامه مطلب

کاشت ریش و سبیل به روش FUT چگونه است؟کاشت ریش و سبیل به روش FUT چگونه است؟

برخی از مردان علیرغم علاقه به ریش و سبیل، موی قابل‌ توجهی بر صورت خود ندارند. این افراد به می‌ توانند با کاشت ریش و سبیل چهره خود را آنگونه که دوست دارند تغییر دهند. برخی مواقع نیز کاشت مو بر روی صورت برای پوشاندن جای زخم، اسکار، آکنه و جوش است. ... ادامه مطلب

چرا بعد از لیزر موها دوباره رشد می کند؟چرا بعد از لیزر موها دوباره رشد می کند؟

حذف موهای زائد، یکی از مواردی است که افراد برای حفظ نظافت شخصی، داشتن ظاهری آراسته تر آن را انجام می دهند. لیزر موهای زائد، روشی برای کاهش و رفع موهای ... ادامه مطلب

هایفوتراپی چه کاربردها و مزایایی دارد؟هایفوتراپی چه کاربردها و مزایایی دارد؟

هایفو یکی از روش‌ های نسبتاً جدید در درمان‌ های زیبایی برای لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌ تواند جایگزین لیفت صورت شود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465