دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / تفاوت های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟

تفاوت های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟

پوست بر اثر استرس و اضطراب، غذای بد، عوامل وراثتی، عدم مراقبت صحیح، تغییر وزن، افزایش سن، بارداری، بیماری‌های زمینه‌ای و غیره آسیب‌ می‌بیند و دچار مشکل می‌شود. در این بین استفاده از برخی روش‌های درمانی جهت بهبود این آسیب‌ها ممکن است تا حد زیادی در زندگی ما تأثیرگذار باشد. میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ با این که اندکی با هم تفاوت دارند؛ اما هر دو برای ایجاد تغییر در وضعیت ظاهری صورت طراحی شده اند. این فرایند ها با ایجاد زخم های کوچک یک پاسخ التیامی در بدن ایجاد کرده که در نتیجه آن تولید کلاژن و الاستین افزایش می یابد. تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در روش انجام کار، استفاده از یک غلتک در میکرونیدلینگ می‌باشد. میکرونیدلینگ را می‌توان به صورت دستی یا با دستگاه مخصوص انجام داد. در روش دستی از ابزاری به نام درمارولر استفاده می‌شود. درمارولر شامل یک غلتک است که در سطح آن سوزن‌های ریز تیتانیومی وجود دارد. این سوزن‌های ریز، حفره‌هایی با عمق مشخص در پوست ایجاد می‌کند. همچنین می‌توان میکرونیدلینگ را به کمک دستگاه مخصوص انجام داد که در این حالت، فواصل بین حفره‌ها منظم‌تر بوده و نتیجه بهتری خواهیم داشت.

ایجاد این روزنه‌ها سبب می‌شود تا پوست تحریک شده و روند ساخت کلاژن را آغاز نماید. معمولاً پیش از انجام میکرونیدلینگ، پوست را به موادی نظیر اسید هیالورونیک و اسید اسکوربیک آغشته می‌کنند تا همزمان با ایجاد حفره‌ها وارد پوست شوند. هر دوی این روش‌ها برای افرادی مناسب هستند که به دوره بهبودی کوتاه و نتایج قابل توجه تمایل دارند. میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ برخلاف درمان‌های مؤثر دیگر از سطح تهاجم کمتری برخوردارند. مزونیدلینگ برخلاف میکرونیدلینگ در رفع مشکلات پوستی توانایی بیشتری دارد. مشکلات پوستی زمینه‌ای همچون کم‌آبی به اعمال یا تزریق ویتامین‌ها و مواد معدنی پاسخ بهتری می‌دهند. ازآنجایی‌که مزونیدلینگ توانایی رساندن داروها و محلول‌های مخصوص را به هر ناحیه‌ای از پوست دارد به عنوان درمانی مناسب برای رفع مشکلات ناحیه‌ای پوست همچون افتادگی زیر چشم به کار می‌رود.

آیا شما به جوانسازی پوست با روشی غیر تهاجمی، مقرون به صرفه و با کمترین میزان درد نیاز دارید؟! اگر پاسخ شما مثبت است؛ ما به شما میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید برای انجام این روشها به کلینیک بهین در اصفهان مراجعه نمایید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای مزونیدلینگ

  1. از بین بردن فرورفتگی ها، برجستگی ها و چین وچروک ها
  2. برطرف کردن جای جوش و اسکار قدیمی
  3. جوانسازی پوست
  4. تولید کلاژن
  5. رفع ترک های ناشی از بارداری و لاغری های سریع
  6. جمع شدن و افزایش الاستیسیته پوست
  7. افزایش انعطاف پذیری و کشسانی پوست
  8. ترمیم زخم های قدیمی
  9. بر طرف کردن سوختگی های قبلی
  10. افزایش نفوذ کرم ها و ویتامینه ها در پوست تا ۹۰%
  11. کم رنگ کردن و رفع لک های سطحی پوست
  12. افزایش خونرسانی به پوست
  13. نفوذ به عمیق ترین لایه پوست
تفاوت های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ

روش مزونیدلینگ

برای انجام مزونیدلینگ پوست از سیستم سوزنی دیجیتال استفاده می‌شود. این دستگاه دارای تعداد زیادی سوزن‌های ریز و بسیار ظریف است که داروهای مخصوص از طریق آنها به پوست تزریق می‌شوند. پیش از شروع درمان با این روش، پزشک با استفاده از پمادهای بیحسی یا بعضی داروها محل درمان را بیحس می‌کند. پس از مرحله بیحسی، کوکتل‌های مزوتراپی در سیستم سوزن دیجیتال قرار می‌گیرند. پزشک با توجه به سن بیمار، نوع پوست، میزان آسیب و محل درمان مقدار دارو و عمق نفوذ سوزن‌ها را تنظیم می‌کند. همچنین مدت‌زمان درمان نیز با توجه به همین موارد تعیین می‌شود. پس از قرار دادن این سیستم بر روی پوست، سوزن‌ها وارد پوست شده و معمولاً در ناحیه میانی درم و اپیدرم قرار می‌گیرند. محل ورود و قرارگیری سوزن‌ها در این روش میکروپانچ نامیده می‌شود که از طریق آن داروها وارد پوست می‌شوند. ورود این داروها به پوست باعث تحریک کلاژن‌ها و رفع اثرات پیری پوست می‌شود.

مراقبتهای قبل از مزونیدلینگ صورت

مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ صورت

برای اینکه کاندید‌های مزونیدلینگ بتوانند به بهترین نتیجه ممکن بدون هیچگونه عارضه جانبی برسند بهتر است تا به تمامی توصیه‌های پزشک خود در مورد مراقبت‌های بعد از جلسه درمانی گوش دهند. از جمله مهم‌ترین مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ صورت عبارتند از:

  1. عدم انجام فعالیت‌های ورزشی و یا فیزیکی سنگین حداقل در ۲۴ ساعت اول
  2. عدم دستکاری و تحریک ناحیه‌ای که عملیات مزونیدلینگ در آن انجام شده است.
  3. عدم استفاده از محصولات آرایشی حداقل ۲۴ ساعت اول
  4. تا ۱ هفته از قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب دوری کنید.
  5. از رفتن به استخر و یا حمام در چند روز اول خودداری کنید.
  6. در صورت مصرف داروی خاص حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی مزونیدلینگ صورت

مانند هر شیوه درمانی دیگر که در زمینه زیبایی انجام می شود، مزونیدلینگ نیز ممکن است عوارضی داشته باشد که بسته به شرایط هر فرد می توانند متفاوت باشند. معمول ترین عوارضی که پس از مزونیدلینگ در بیماران مشاهده می شود به شرح زیر است:

مزایای میکرونیدلینگ

روش انجام میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ به این صورت است که در ابتدا با استفاده از دستگاهی که دارای چندین سوزن فوق ریز است، با پوست صورت تماس پیدا می کند و مقدار معینی فشار روی پوست، هنگام کشیده شدن ایجاد می کند. از آنجایی که سوزن ها بسیار کوچک هستند، درد خاصی بر روی پوست احساس نمی شود. زمانی که روی پوست با استفاده از دستگاه، چندین روزنه و زخم به حالت منظم و با پراکندگی یکسان ایجاد شد، سرم و مواد مزوتراپی و درمانی وارد منافذ پوست می شوند. برخی اوقات پیش از ایجاد روزنه ها و خراش ها روی پوست یک سرم پوستی حاوی موادی مانند ویتامین C اسید هیالورونیک و … روی پوست مالیده می شود تا روند کلاژن سازی و ساخت الاستین و ترمیم پوست موفقیت آمیز تر انجام بپذیرد.

مراقبت های قبل از میکرونیدلینگ

اينستاگرام دکتر سليماني

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

به دلیل سوزن هایی که در این روش وارد پوست می شوند، التهاب و کبودی بعد از این عمل امری عادی و طبیعی است و جای هیچگونه نگرانی نیست, اما شما می توانید برای برطرف کردن هرچه سریعتر التهابات بعد از میکرونیدلینگ اقداماتی را انجام دهید که عبارتند از:

عوارض جانبی میکرونیدلینگ

شما می‌توانید برای تزریق ژل به کلینیک بهین در اصفهان مراجعه نمایید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه های مختلف پوست، کاشت مو ، زیبایی و لیزر می‌تواند نتایج بسیار درخشانی را به شما ارائه نماید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

آر اف فرکشنال سوزنی موثرترین روش جوانسازی

درباره مزونیدلینگ، کاربردهای این روش و مزایای آن برای پوست چه می دانید؟

ماندگاری و عوارض تزریق کلاژن برای جوانسازی پوست

پاکسازی و جوانسازی پوست بدون دستگاه با رتینول تراپی

هایفوتراپی غبغب روشی موثر در جوانسازی



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پیوند مو برای چه کسانی ممنوع است؟پیوند مو برای چه کسانی ممنوع است؟

روش‌ های مختلفی برای درمان دائمی و موقت ریزش موها و کمک به رشد مجدد و درنهایت پر پشتی آنها وجود دارد. در این میان کاشت مو یکی از محبوب‌ ترین و البته مؤثر ترین روش‌ ها است که می‌ تواند برای همیشه شما را از شر طاسی و کم‌ پشتی راحت کند. ... ادامه مطلب

داروهای موضعی برای درمان طاسیداروهای موضعی برای درمان طاسی

تولید هورمون های آندروژنیک مانند دی‌هیدروتستوسترون از عواملی است که باعث طاسی الگوی مردانه می‌شود.کلینیک بهین اصفهان یکی از مراکز تخصصی درمان ریزش مو به روشهای دارویی، لیزری و کاشت مو است که با سالها تجربه در این زمینه قادر به ارائه بهترین و موثرترین خدمات به مراجعین گرامی می‌باشد ... ادامه مطلب

انتظارات و باورهای غلط درباره پرپشت شدن موها پس از کاشت موانتظارات و باورهای غلط درباره پرپشت شدن موها پس از کاشت مو

کاشت مو درمانی برای ریزش مو ها است. تکنیک‌ های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که در عمده آنها گرافت‌ های مو از نواحی دیگر سر، استخراج شده و در ناحیه‌ ای که دچار طاسی است کاشته می‌ شود. ... ادامه مطلب

تفاوت لیزر الکس نابلکس وسایردستگاههای الکساندرایتتفاوت لیزر الکس نابلکس وسایردستگاههای الکساندرایت

عوامل زیادی در نتیجه نهایی لیزر موهای زائد موثر هستند. با تشخیص پزشک، برای از بین بردن موهای زائد از دستگاه های متفاوتی استفاده می‌شود . بسته به رنگ مو ، نوع پوست ، ضخامت مو و ناحیه تحت درمان، دستگاه مناسب شما برای از بین بردن موی زائد انتخاب می‌شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465