دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / درباره مزونیدلینگ، کاربردهای این روش و مزایای آن برای پوست چه می دانید؟

درباره مزونیدلینگ، کاربردهای این روش و مزایای آن برای پوست چه می دانید؟

امروزه پوست و مو به دلیل شیوه تغذیه و مواد خوراکی، قرار گرفتن افراد در معرض رادیکال های مخرب و مضر، افزایش استرس، تغییر در جنبه های مختلف زندگی بیش تر از گذشته در معرض آسیب می باشد. شادابی، طراوت و زیبایی پوست در دوران جوانی ویژگی است که بسیاری از افراد میخواهند آن را برای مدتی طولانی حفظ کنند و در سنین بالاتر پوستی صاف و یکدست داشته باشند. به همین دلیل افراد ممکن است روش‌های مختلفی را به کار بگیرند. یکی از جدیدترین این روش‌ها که می‌تواند برای جوانسازی پوست استفاده شود، مزونیدلینگ است. روشی که از ترکیب دو روش دیگر برای جوانسازی پوست ترکیب‌شده و مزیت‌های هر دو روش را با هم دارد. مزونیدلینگ ترکیبی از روش‌مزوتراپی و روش میکرونیدلینگ است که هر دو از روش‌های متداول برای جوانسازی پوست هستند. استفاده از مزونیدلینگ برای پوست باعث تسریع روند تولید کلاژن در پوست می‌شود. این موضوع، انعطاف‌پذیری و خاصیت ارتجاعی پوست را به آن برمی‌گرداند و باعث رفع چین و چروک‌ها و جوانسازی پوست می‌شود، بنابراین می‌توان گفت که مزونیدلینگ یکی از روش‌های پیشرفته برای درمان پیری پوست و آسیب‌های آن است.

آیا شما به جوانسازی پوست با روشی غیر تهاجمی، مقرون به صرفه و با کمترین میزان درد نیاز دارید؟! اگر پاسخ شما مثبت است؛ ما به شما میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید برای انجام این روشها به کلینیک بهین در اصفهان مراجعه نمایید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ ترکیبی از دو روش متداول جوانساز پوست و مو به نام های مزوتراپی و میکرونیدلینگ تشکیل شده است بدین معنا که در روش مزونیدلینگ داروها و موارد مخصوص سازگار با پوست و مو افراد به وسیله سوزن های بسیار ریز و نازک (بدون استفاده از سرنگ) وارد بدن می شود. به عبارتی ساده می توان گفت در این روش از کوکتل های مزوتراپی در روش میکرونیدلینگ استفاده می شود و به همین دلیل میزان اثر بخشی روش مزونیدلینگ به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد. از آنجا که در این روش عمق نفوذ سوزن ها با دیگر روش ها متفاوت است لایه مزودرم پوست به شیوه بهتری مورد هدف قرار گرفته، تحریک کلاژن سازی بیشتر است و در نتیجه بافت های آسیب دیده مانند جای جوش بدن بهتر درمان می شود.

دستگاه مزونیدلینگ

مزونیدلینگ ممکن است با دستگاه مزوگان و یا درماپن انجام می شود که عمق نفوذ سوزن و تعداد سوراخ های ایجاد شده در واحد سطح تعریف می شود و کوکتل های مزوتراپی بطور مکانیزه به عمق مورد نظر فرستاده می شوند.

ترکیبات به کار رفته در مزونیدلینگ

مزونیدلینگ

کاربرد مزونیدلینگ

  1. درمان پیری و خشکی پوست
  2. درمان تون پوستی ناهموار
  3. افتاب سوختگی
  4. لکه های پیری
  5. اسکار اکنه
  6. ترک های پوستی

مزایای مزونیدلینگ

به‌طورکلی از مزونیدلینگ برای درمان آسیب‌های زیر استفاده می‌شود.

روش درمان مزونیدلینگ

برای انجام مزونیدلینگ پوست از سیستم سوزنی دیجیتال استفاده می‌شود. این دستگاه دارای تعداد زیادی سوزن‌های ریز و بسیار ظریف است که داروهای مخصوص از طریق آنها به پوست تزریق می‌شوند. پیش از شروع درمان با این روش، پزشک با استفاده از پمادهای بیحسی یا بعضی داروها محل درمان را بیحس می‌کند. پس از مرحله بیحسی، کوکتل‌های مزوتراپی در سیستم سوزن دیجیتال قرار می‌گیرند. پزشک با توجه به سن بیمار، نوع پوست، میزان آسیب و محل درمان مقدار دارو و عمق نفوذ سوزن‌ها را تنظیم می‌کند. همچنین مدت‌زمان درمان نیز با توجه به همین موارد تعیین می‌شود. پس از قرار دادن این سیستم بر روی پوست، سوزن‌ها وارد پوست شده و معمولاً در ناحیه میانی درم و اپیدرم قرار می‌گیرند. محل ورود و قرارگیری سوزن‌ها در این روش میکروپانچ نامیده می‌شود که از طریق آن داروها وارد پوست می‌شوند. ورود این داروها به پوست باعث تحریک کلاژن‌ها و رفع اثرات پیری پوست می‌شود.

مراقبت های قبل از مزونیدلینگ

پیش از انجام مزونیدلینگ این موارد را رعایت کنید :

  1. اگر قبلا تزریق بوتاکس ، ژل یا چربی انجام داده‌اید، حداقل دو هفته صبر کنید.
  2. پیش از انجام مزونیدلینگ از انجام سولاریوم یا آفتاب گرفتن خودداری کنید.
  3. در روز عمل پوست خود را به‌طور کامل تمیز کرده و از هیچ کرم آرایشی استفاده نکنید.
  4. اگر قصد انجام مزونیدلینگ مو را دارید، روز قبل از عمل به حمام بروید و پوست سر خود را کاملاً بشویید.
  5. حداقل یک هفته قبل از مزونیدلینگ مصرف داروها و مواد غذایی رقیق‌کننده خون را متوقف کنید.
  6. اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از مزونیدلینگ

کاندیدای نامناسب مزونیدلینگ

استفاده از این روش درمان برای تمامی افراد با تیپ‌های مختلف پوستی که از مشکلاتی نظیر اسکار پوستی ، آکنه و لک‌های پوستی رنج میبرند، بلامانع است؛ اما در صورتی که یکی از مشکلات زیر را دارید، قبل از انجام این عمل، حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید:

تعداد جلسات مزونیدلینگ

تعیین تعداد جلساتی که فرد به درمان نیاز دارد نیازمند تشخیص پزشک معالج میباشد که از سه تا شش جلسه متغیر است؛ اما فرد بعد از جلسه ی دوم و سوم تغییرات خود را مشاهده خواهد کرد. در نهایت تعیین کننده ی تعداد جلسات درمان به تشخیص پزشک و نیاز فرد بستگی دارد که حداکثر این جلسات شش جلسه با فواصل چهار تا شش هفته می باشد.

ماندگاری مزونیدلینگ

پوست هر فردی نسبت به آسیب ها و زخم ها، به شکل متفاوتی واکنش نشان می دهد؛ اما هر چقدر آسیب پوستی کمتر باشد و یا سبک زندگی و تغذیه شما بهتر باشد به ماندگاری بیشتر درمان با میکرونیدلینگ کمک می کند. به طور کل بدانید که نتایج حاصل از میکرونیدلینگ دائمی نیست، متخصصین برای دوام و ماندگاری این اثرات، توصیه می کنند که هر سه ماه، این پروسه و درمان را تکرار کنید.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

هزینه مزونیدلینگ

بسته به تعداد جلسات مورد نیاز هزینه هم متفاوت خواهد بود و مواردی از قبیل نوع مواد مصرفی، کلینیک زیبایی و دستمزد پزشک ، متفاوت است.

عوارض جانبی مزونیدلینگ

مانند هر شیوه درمانی دیگر که در زمینه زیبایی انجام می شود، مزونیدلینگ نیز ممکن است عوارضی داشته باشد که بسته به شرایط هر فرد می توانند متفاوت باشند. معمول ترین عوارضی که پس از مزونیدلینگ در بیماران مشاهده می شود به شرح زیر است:

شما می‌توانید برای تزریق ژل به کلینیک بهین در اصفهان مراجعه نمایید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه های مختلف پوست، کاشت مو ، زیبایی و لیزر می‌تواند نتایج بسیار درخشانی را به شما ارائه نماید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

ماندگاری و عوارض تزریق کلاژن برای جوانسازی پوست

هایفو برای لیفت صورت و جوانسازی پوست

لیفت شقیقه با ژل چگونه انجام میشود؟

آر اف فرکشنال سوزنی موثرترین روش جوانسازی

با چه روشهایی زیبایی و جوانی صورت بر میگردد؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بعد از کاشت می توان ابرو را رنگ کرد؟آیا بعد از کاشت می توان ابرو را رنگ کرد؟

رنگ کردن ابرو بعد از کاشت، از جمله اقداماتی است که باید و نبایدهایی در خصوص انجام آن وجود دارد که در این بخش به آن پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

ليزر ليپوليز چيست و چگونه عمل مي كند؟ليزر ليپوليز چيست و چگونه عمل مي كند؟

با توجه به اینکه چاقی امروزه به معضل اساسی در جوامع مختلف تبدیل شده است، طبیعتا درمان آن هر روزه شکل جدیدتری را تجربه می کند و سعی می شود از پیشرفت های تکنولوژیک برای درمان آن استفاده شود. در چند سال اخیر تکنیک های استفاده از ارتعاشات اولتراسوند و حرارت نور لیزر توانسته راه خود را در خرد کردن و از ب ... ادامه مطلب

عوارض احتمالی تزریق ژل در نواحی مختلف صورت چیست؟عوارض احتمالی تزریق ژل در نواحی مختلف صورت چیست؟

یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش هایی که امروزه برای بازسازی پوست و همچنین از بین بردن چین و چروک و خطوط سطحی مورد استفاده قرار می گیرد تزریق ژل است ... ادامه مطلب

لیزر درمانی برای درمان ریزش مو چیست؟لیزر درمانی برای درمان ریزش مو چیست؟

لیزرتراپی مو یک روش درمانی نوین و انقلابی برای درمان ریزش مو به روش غیرجراحی است که هم برای زنان و هم مردانی که از مشکل آزاردهنده‌ی ریزش مو رنج می‌برند؛ می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. با انجام لیزرتراپی مو شما می‌توانید موهایی ضخیم‌تر، پرپشت‌تر و درخشان‌تر داشته باشید ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465