دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوست / درمان التهاب و قرمزی گونه ها با آی پی ال

درمان التهاب و قرمزی گونه ها با آی پی ال

درمان با نور شدید پالسی (IPL) که با نام فوفیشیال شناخته می شود، راهی برای بهبود رنگ و بافت پوست شما بدون جراحی است و می تواند برخی از آسیب های قابل مشاهده ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را که به آن پیری نوری می گویند، خنثی کند. اگرچه تغییرات سبک زندگی و دارو های موضعی تجویزی می ‌تواند بسیار کمک کند اما نور پالس شدید (IPL) به یک درمان محبوب و موثر برای کاهش قرمزی و افزایش اعتماد به نفس تبدیل شده است. اگر پوست قرمز، قهوه ای یا لکه دار به دلیل بیماری دارید، آی پی ال می تواند گزینه خوبی برای کمک و بهبود قرمزی گونه های شما باشد که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شوید.

توصیه می شود برای تشخیص و رفع مشکلات و بیماری های پوستی، همچنین روشهای مراقبت تخصصی از پوست ، به پزشکان پوست و مو مراجعه نمایید. دکتر محسن سلیمانی در اصفهان می توانند در این زمینه به شما مشاوره داده و کمک نمایند. لطفا جهت کسب اطلاعات کامل در این زمینه و رزرو نوبت، با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت قرمزی و التهاب گونه ها چیست؟

در برخی موارد، قرمزی صورت می تواند نشانه ای از یک وضعیت سلامتی باشد اما گاهی ممکن است گونه های قرمز و قرمزی صورت ناشی از موارد زیر باشد:

  1. بیماری های پوستی مزمن مانند روزاسه یا اگزما
  2. احساساتی مانند عصبی بودن یا خجالت
  3. عدم تحمل غذا یا نوشیدنی های گرم
  4. تب یا بثورات ویروسی
  5. آفتاب سوختگی
  6. گرگرفتگی
  7. آلرژی
  8. آکنه پوستی

اگر از علت قرمز شدن گونه های خود مطمئن نیستید و با علائم دیگری همراه است، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

درمان التهاب و قرمزی گونه ها با آی پی ال

درمان التهاب و قرمزی گونه ها با آی پی ال

IPL در دسته ای از درمان های مراقبت از پوست به نام جوانسازی نوری قرار می گیرد. این بدان معنی است که از طول موج های مختلف نور برای درمان بیماری های پوستی رایج مانند آسیب های ناشی از نور خورشید و قرمزی استفاده می کند. طول موج نور می تواند توسط ارائه دهنده شما فیلتر شود تا هموگلوبین موجود در خون رگ هایی را که نزدیک سطح پوست شما قرار دارند و به قرمزی و برافروختگی کمک می کنند، هدف قرار دهد.
هنگامی که نور پالسی ساطع شده توسط هموگلوبین موجود در یک رگ جذب می شود، رگ فرو می ریزد. به نوبه خود، عروق کوچک شکسته با گذشت زمان ناپدید می شوند و قرمزی کلی کاهش می یابد.

در طول درمان قرمزی گونه ها با لیزر آی پی ال چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که ارائه دهنده لیزر شما اطمینان حاصل کرد که شما کاندید مناسبی برای درمان IPL هستید، چشمان شما را می پوشاند و یک ژل خنک کننده نازک روی پوست شما اعمال می کند. همانطور که او هندپیس لیزری خنک را روی صورت شما حرکت می دهد، با یک فلاش نور روشن و یک نیش کوچک روی پوست شما همراه خواهد بود. او پوست شما را در یک سری پاس ها می پوشاند و ممکن است برای عقب نشینی به مناطقی با عروق شکسته برجسته بازگردد.
این دستگاه روی قسمتی از پوست که مشکل دارد تمرکز کرده و با فرستادن نور به این ناحیه، باعث ایجاد کلاژن در زیر پوست می شود. در واقع، در این روش بدن تشویق می شود تا بیشتر از این پروتئین مفید را تولید کند. با پیشرفت تولید کلاژن خطوط یا چین و چروک روی صورت و همچنین برخی از زخم های کم عمق ناشی از آکنه پر می شوند. فن آوری IPL همچنین باعث کاهش قرمزی و تغییر رنگ پوست می شود.
در طی چند هفته آینده، متوجه شفاف شدن پوست خود خواهید شد. قرمزی و برافروختگی باید با هر درمان ماهانه در سری شما کاهش یابد و رگ های کوچک شکسته ناپدید می شوند. برای حفظ نتایج و رسیدگی به رگ ‌های جدید، یک درمان سه ماهه آی پی ال توصیه می ‌شود.

مراقبت های بعد از لیزر آی پی ال

چندین مرحله ساده وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که تجربه پس از درمان شما تا حد امکان راحت پیش می رود. دانستن اینکه بعد از IPL چه انتظاری دارید، به شما کمک می کند تا این موارد را به خاطر بسپارید. پیروی از این نکات می تواند بهترین نتایج را به شما بدهد و درخشش طبیعی پوست شما را افزایش دهد:

عوارض لیزر آی پی ال برای درمان قرمزی گونه ها

سایر عوارض جانبی لیزر درمانی آی پی ال عبارتند از:

این عوارض موقتی هستند و باید ظرف چند روز از بین بروند. اگر به نظر می رسد صورت شما سوخته است یا بعد از لیزر درمانی در مطب متخصص پوست علائم سوزش را تجربه می کنید، با پزشک خود در مورد علائم خود صحبت کنید.

اينستاگرام دکتر سليماني

هزینه لیزر آی پی ال برای درمان قرمزی گونه ها

هزینه لیزر آی پی ال به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از مهم ترین عواملی که تعیین می کند هزینه این لیزر چقدر است، میزان مشکل پوستی بیمار است. چرا که پزشک معالج با توجه به میزان این مشکل، تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر را تعیین می کند. علاوه بر این هزینه لیزر به اینکه قرار است چه ناحیه ای از پوست لیزر شود نیز بستگی دارد.
عوامل دیگری نیز بر هزینه لیزر پوست تاثیرگذارند که از جمله آن میزان دستمزد پزشک و کلینیک انتخابی شما می باشد. البته توصیه ما به شما این است که اگر قصد انجام لیزر آی پی ال دارید، فقط به هزینه این روش توجه نکنید و در انتخاب پزشکی که به حد کافی با تجربه و متخصص باشد نیز وسواس به خرج دهید و پوست خود را صرفا برای این که درمان لیزر شما به صرفه تر باشد دچار مشکلات جبران ناپذیر نکنید.

آیا شما به جوانسازی پوست با روشی غیر تهاجمی، مقرون به صرفه و با کمترین میزان درد نیاز دارید؟! اگر پاسخ شما مثبت است؛ ما به شما میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید برای انجام این روشها به کلینیک بهین در اصفهان مراجعه نمایید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره ‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :عباس پرویزی [ 1402-05-22 ]
سلام دکتر خسته نباشید من به خاطر قرمز بودن گونه هام مزاحم شما شدم واز شما درخواست درمان دارم ممنون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ترشحات پس از کاشت مو میتواند از علائم عفونت باشدترشحات پس از کاشت مو میتواند از علائم عفونت باشد

پوست سر بعد از تحمل جراحات متعدد حین کاشت مو، برای حفاظت از خود و سایر تارهای مو شروع به تولید و خارج کردن چربی می‌ کند، بنابراین شاهد خروج ترشحات چرب به رنگ سفید یا زرد خواهد بود.با وجود اینکه پزشک برای درمان عفونت بعد از کاشت، دارو تجویز می کند اما بهتر است قبل از بروز عفونت، از آن پیشگیری کنید ... ادامه مطلب

مراقبتهای قبل و بعد کاشت ریشمراقبتهای قبل و بعد کاشت ریش

امروزه روش های مختلفی برای جایگزین کردن موهای از دست رفته وجود دارد و افراد می توانند با عمل کاشت ریش به ظاهر و چهره دلخواه خود برسند. اگرچه دوران نقاهت پس از عمل زیبایی کاشت ریش دوران مهمی بوده و باید در مورد چگونگی گذراندن آن پرس و جو کرد ... ادامه مطلب

بهترین داروهای درمان ریزش موی سر چیست؟بهترین داروهای درمان ریزش موی سر چیست؟

ریزش مو یا آلوپسی، یک اتفاق بسیار رایج در بین مردان، زنان و کودکان است که همه ساله افراد زیادی را در سطح جهان درگیر می‌کند. یکی از راههای درمان ریزش موی افرادی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند، ترمیم مو می باشد. ... ادامه مطلب

پس از کاشت مو چه مدت زمانی را باید به استراحت پرداخت؟پس از کاشت مو چه مدت زمانی را باید به استراحت پرداخت؟

کاشت مو معمولاً برای درمان ریزش مو با الگوی طاسی مردانه استفاده می‌ شود. پس از کاشت مو حداقل 3 الی 5 روز در خانه بمانید و استراحت کنید، سپس به انجام فعالیت‌ های روزانه خود بازگردید. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465