دکتر محسن سلیمانی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / خطوط ماریونت کجا قرار دارند؟

خطوط ماریونت کجا قرار دارند؟

با افزایش سن، پوست به تدریج بطور کاملاً طبیعی دچار چین و چروک شده و این چین و چروک‌ ها در نقاط مختلف بدن و صورت ایجاد می‌شوند. به این ترتیب چین و چروک‌های ناحیه صورت اولین نشانه‌هایی هستند که در ارتباط با افزایش سن تشکیل می‌گردند. یکی از این چین و چروک‌ها خط اندوه است که به دلیل حرکت‌های مداوم در ناحیه صورت و نشان دادن احساس در گوشه‌های دهان ایجاد می‌شود. خطوط اندوه خطوطی هستند که در نواحی گوشه دهان امتداد یافته و اغلب باعث می‌شود ظاهر فرد ناراحت یا عصبانی به نظر برسد. این خطوط و ترک‌ها از گوشه بینی در نواحی اطراف دهان امتداد یافته و علت ایجاد آنها از دست دادن حجم و قابلیت ارتجاع‌پذیری پوست همراه با فرآیند افزایش سن است. این شرایط می‌تواند به همراه خشکی پوست باعث ایجاد ظاهر گرفته برای پوست شده و از دست دادن قابلیت ارتجاعی و سفتی پوست را برای فرد به همراه داشته باشد. امروزه از روش‌های مختلف برای رفع خط اندوه به منظور جوانسازی پوست صورت می‌توان استفاده کرد. تزریق فیلر باعث افزایش حجم پوست در نواحی اطراف خطوط ماریونت شده و در نهایت می‌تواند حذف این خطوط را برای بیمار به همراه داشته باشد. در اکثر موارد برای این کار از تزریق ژل‌های مبتنی بر هیالورونیک اسید استفاده می‌شود. تزریق این نوع ژل دو عملکرد خاص بر روی پوست دارد: با تزریق ژل به لایه میانی پوست، ژل تزریق شده باعث افزایش حجم و برجستگی پوست شده و خطوط عمیق نواحی دور دهان را از بین می‌برد. در ادامه ژل تزریق شده با بافت پوست تجمیع شده و با جذب و نگهداری مولکول‌های آب در پوست، به حفظ و نگهداری حجم آن کمک می‌کند. تزریق فیلر،نتایج غیر دائمی داشته و و بدون آسیب خاص توسط بدن جذب می‌شود.

شما می‌توانید برای تزریق ژل برای رفع خطوط ماریونت یا غم به کلینیک بهین در اصفهان مراجعه نمایید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه های مختلف پوست، کاشت مو ، زیبایی و لیزر می‌تواند نتایج بسیار درخشانی را به شما ارائه نماید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

خطوط ماریونت کجا قرار دارند؟

این خطوط به صورت عمودی در لبه‌ها و نقاط انحنای دور دهان قابل مشاهده هستند.

علت ایجاد خطوط اندوه یا غم

خطوط ماریونت

روشهای رفع خطوط ماریونت

تزریق چربی

یکی از راه هایی که میتوان خطوط اندوه را از بین برد تزریق چربی به خطوط اندوه است. در این روش پزشک، چربی را از خود بدن خارج میکند و سپس برای خطوط دیگر استفاده میکند. مراحل تزریق چربی برای خطوط اندوه به این شکل است که پزشک در ابتدا پس از معاینات لازمه و آزمایشاتی که انجام میدهد از پهلوها، ران ها و شکم فرد چربی را برمیدارد و سپس از طریق سانتریفیوژ چربی را خالص سازی میکند و طی مراحلی مشخص پزشک چربی ها را به خطوط اندوه تزریق میکند.

تزریق فیلر

تزریق فیلر یکی از محبوب‌ترین روش‌های غیرتهاجمی برای رفع مشکلات صورت است. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که به طور طبیعی در پوست ما وجود دارد. این ماده به پوست حجم می‌دهد و با جذب رطوبت از کم آبی پوست جلوگیری می‌کند.

لیزردرمانی

از لیزر‌های مختلفی می‌توان برای کاهش یا از بین بردن خط اندوه استفاده کرد. این لیزرها بدون آن که به طور ناگهانی یک لایه از پوست را کنار بزنند، موجب بهبودی بافت‌های زیرین پوست می‌شوند. در این روش‌ها معمولاً دوره‌ی درمان شامل چندین جلسه‌ی درمانی می‌شود و نتایج حاصل از درمان، به تدریج به دست می‌آیند.

لیفت صورت با نخ

در این روش، نخ‌های PDO در زیر پوست قرار می‌گیرند و موجب لیفت پوست صورت و کاهش خطوط اندوه می‌شوند. در تکنیکهای جدید لیفتینگ با نخ، نخهای PDO به صورت داربستی حمایتی برای بافت‌های زیرین پوست عمل می‌کنند و در نتیجه با بالاکشیده‌شدن این بافت‌ها، کیفیت کلی پوست ظرف ۶ تا ۸ ماه بعد از جلسه‌ی درمانی بهبود پیدا می‌کند.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یک راه مناسب و کم‌هزینه برای فلج کردن عضلات دور دهان بوده و روشی مناسب برای از بین بردن خطوط نازک دور دهان می‌باشد. به دلیل این‌که بوتاکس عضلات را فلج می‌کند، ممکن است همیشه راه‌حل مناسبی نبوده و همچنین نتایج حاصل از آن، بین ۳ تا ۴ ماه باقی می‌مانند. همچنین بوتاکس با جلوگیری از گرفتن حالات شدید در صورت، از به وجود آمدن چین‌وچروک‌ها جلوگیری می‌کند.

هایفوتراپی

هایفو HIFU نیز یک روش برای رفع خط اندوه است و یکی از مؤثرترین و مدرن‌ترین تکنیک‌های لیفت صورت با روش غیر جراحی است که مکانیزم عملکرد آن با امواج صوتی اولتراسوند می‌باشد. از دستگاه هایفوتراپی دارای یک تنظیمات خاص برای کاهش خطوط سطحی در اطراف دهان است استفاده میگردد. هایفوتراپی در یک جلسه کوتاه (حدود ۴۵ دقیقه) و بدون درد انجام می‌شود. در هایفوتراپی خط اندوه، میزان کمی از گرمای متمرکز در زیر سطح پوست اعمال می‌شود که موجب تحریک رشد کلاژن جدید می‌گردد. کلاژن باعث افزایش رشد پوست جدید و در نتیجه جوان‌تر، شاداب‌تر و احیا شدن چهره می‌شود. این روش می‌تواند ناحیه پایین صورت را بالا کشیده و سفت کند به طوری که عمق خطوط ماریونت کاهش یابد و از برجستگی نواحی پایین فک کاسته شود.

جراحی لیفت صورت

اگر با امتحان کردن روش‌های مختلف، به نتیجه‌ی دلخواه خود نرسیده‌اید، می‌توانید در نهایت این روش را امتحان کنید. اگرچه این روش تا حدی پرمخاطره بوده و همیشه جای زخم‌های آن باقی خواهند ماند. همچنین نتایج لیفت صورت کاملاً طبیعی به نظر نخواهند رسید.

تزریق ژل بهترین روش رفع خط اندوه

روش تزریق ژل می‌تواند بهترین درمان خط اندوه شود. رایج‌ترین ژل مورد استفاده برای تزریق از اسید هیالورونیک ساخته می‌شود. هیالورونیک ماده‌ای سازگار با بدن می‌باشد و به‌طور طبیعی در بافت‌های مختلف بدن ازجمله چشم، پوست و... وجود دارد. هیالورونیک باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود و قوام و کیفیت پوست را افزایش می‌دهد. برای این کار لازم است تزریق‌های دقیق در نواحی مختلف صورت انجام شود. این روش درمانی غیرتهاجمی است و فقط با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، بنابراین تزریق ژل برای خط اندوه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

روش تزریق فیلر خط اندوه

توسط پزشک نقاط تزریق مشخص می‌گردد. قبل از انجام این روش اگرچه بیهوشی لازم نیست، پزشک می‌تواند از بیحسی موضعی برای بیحس کردن محل درمان استفاده کند. سپس پزشک، فیلر را زیر پوست شما تزریق می‌کند تا خطوط اندوه را پر کند. پس از تزریق، ممکن است پزشک به آرامی مناطق تحت درمان را ماساژ دهد. این روش بسیار سریع و آسان است. تزریق معمولاً حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر

  1. در صورت ابتلا به بیماری‌های ویروسی مختلف در روزهای منتهی به انجام تزریق فیلر، به پزشک خود اطلاع دهید و درمان‌های مخصوص ویروس‌ها را دریافت کنید.
  2. برای جلوگیری از ایجاد کبودی‌های وسیع و یا خونریزی‌های احتمالی حین و پس از تزریق فیلر، مصرف هرگونه مسکن‌ و رقیق کننده‌های خون نظیر آسپیرین را یک هفته قبل از انجام تزریق فیلر (تحت نظر پزشک) قطع کنید.
  3. استفاده از کرم‌ها و یا لوسیون‌های جلوگیری کننده از پیری پوست را در روزهای منتهی به انجام تزریق فیلر قطع کنید.
  4. دو هفته قبل از انجام تزریق فیلر برای هیچگونه عمل جراحی نظیر جراحی‌های دندان، تاتو و دیگر موارد این چنینی اقدام نکنید.
  5. در هفته منتهی به فرایند تزریق فیلر از هرگونه درمان پوستی نظیر عکس‌برداری با اشعه، انواع لیزرها و یا سایر اقدامات شیمیایی روی پوست خودداری کنید.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر

ماندگاری فیلر خط اندوه

نتیجه‌ی تزریق معمولاً بین 6 تا 12 ماه ماندگاری داشته و به متابولیسم بدن، سبک زندگی و نوع فیلر به کار رفته نیز بستگی خواهد داشت. معمولاً توصیه می‌شود که به منظور حفظ نتیجه‌ی درمان، تزریق فیلر را هر 6 ماه یک بار تکرار کنید.

 آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

موارد منع تزریق ژل خط اندوه

سابقه حساسیت به تخم مرغ، عفونت فعال پوستی مثل تب خال، دوران بارداری و شیردهی، سابقه تشکیل کلوئیدپوستی و ضعف سیستم ایمنی و سیستم انعقاد خون و مصرف داروهای ضد انعقادی مثل وارفارین و مسکن های غیر استروئیدی از قبیل ایندومتاسین، آسپرین، دیکلوفناک و… از موارد منع تزریق ژل می‌باشند. انجام لیزر درمانی، میکرودرم ابرژن و لایه‌برداری شیمیایی (پیلینگ) به‌طور همزمان با تزریق ژل، تداخل داشته و غیر مجاز می‌باشند.

عوارض جانبی فیلر خط اندوه

هزینه تزریق فیلر خط اندوه

به طور متوسط، هزینه تزریق به میزان فیلر، تجربه پزشک، وضعیت شما و متغیرهای دیگر بستگی دارد.

کلینیک تخصصی بهین در اصفهان از تکنیک پیشرفته و نوین لیزرتراپی پس از کاشت مو استفاده میشود. بدین منظور از دستگاه لیزری استفاده می‌شود که به طور اختصاصی به همین منظور ساخته شده است و پرتوهای درمانی لیزر کم توان (لیزر سرد) را به طور مستقیم به سر می‌تاباند. در این مجموعه لیزرتراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو نیز شناخته می‌شود. همچنین در صورتی که شما دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن به علت‌های مختلف هستید، لیزرتراپی می‌تواند به شما در بازگرداندن موها و اعتماد به نفستان کمک کند. علاوه براین در کلینیک بهین اصفهان، روشهای دیگری نیز مانند مزوتراپی و پی آر پی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو وجود دارد. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین
تلفن : 36290689 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

لیفت شقیقه با ژل چگونه انجام میشود؟



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مهمترین نکات بعد از لیزر موهای زائدمهمترین نکات بعد از لیزر موهای زائد

موهای زائدی که بر روی صورت و بدن افراد رشد می‌ کنند جلوه زیبایی نداشته و علاوه بر آن از لحاظ بهداشتی نیز افراد ترجیح می‌ دهند آنها را از بین ببرند. یکی از مهم‌ ترین و تأثیرگذارترین این روش‌ ها لیزر موهای زائد است. مراقبت‌ های بعد از لیزر، مهم و ضروری هستند که در ادامه بدان پرداخته میشود. ... ادامه مطلب

درمان لکه های ماه گرفتگی مادرزادیدرمان لکه های ماه گرفتگی مادرزادی

لکه های مادرزادی، لکه های رنگی هستند که در زیر یا روی پوست دیده می شوند و از هنگام تولد وجود داشته اند. لک های مادرزادی در اندازه و شکل های متفاوت وجود داشته و می توانند آبی، سیاه، قهوه ای مایل به قرمز، قهوه ای، صورتی، قرمز، بنفش و سفید باشند. در این به معرفی روش های درمان لک ماه گرفتگی پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

برای تزریق ژل لب باید بدانید...برای تزریق ژل لب باید بدانید...

تزریق ژل لب، روش محبوبی است که با استفاده از تزریق ژل به لب، مشکلات ظاهری لب بالا و لب پایین مانند چین و چروک های پوست و عدم تقارن از بین می رود. ... ادامه مطلب

زیبایی و جوانسازی پوست با لیزرزیبایی و جوانسازی پوست با لیزر

جوانسازی پوست با لیزر از روش‌ های بسیار اثربخش برای از بین بردن چین‌ و چروک‌ ها و لیفت پوست به شمار می‌ رود. در زمان انجام لیزر، پرتوهای این ابزار با برخورد به پوست، به لایه‌ های زیرین نفوذ می‌ کند. این پرتوها سلول‌ را وادار به کلاژن سازی می‌ نماید. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465